| |
| |
| |
| |
| |
|
Viniční majer v Jaroslavicích
Bauer, Karel ; Kristek, Jan (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Objekt vinařství vzniká na rozhraní vytvořeném již zaniklou cihelnou, umístěn mezi zlom po těžbě a sklepní uličku je průchodem do vinic. Svým tvarem doplňuje ráz krajiny, nechává vinice proniknout skrz a vytváří místo pro odpočinek a degustaci v jejich těsném kontaktu. Podzemní část objektu účelně slouží k výrobě vína, degustační prostory v patře nabízejí výhled v centru dění. Stranou od hlavní budovy v klidnější části parcely se nachází ubytovací prostory pro všechny návštěvníky. Centrálnost pracovních prostor a dostupnost nových vinic významně zjednoduššuje pracovní proces. Nový objekt se tak stává součástí okolní osobité přírody.
|
|
Lázně +
Helešic, David ; Kopec, Jakub (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
V protikladu k pocitům a atmosféře asociovaných s lázněmi stojí budova krematoria jako připomínka toho, že naše tělesnost je konečná a život pomíjivý. Tak jako je v lázeňských rituálech přítomný moment prožívání oproštěn od minulosti i budoucnosti v pohřební liturgii se naopak život člověka smrští do jediného časového bodu krátkého obřadu. Vědomí vymezeného času se stává měřítkem smysluplnosti našich rozhodnutí, činů i prožitků. Lze žít smysluplně nekonečný život?
|
| |
|
Lázně +
Svoboda, Marek ; Foretník, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Lázně jsou koncipovány na principu jeviště a hlediště, kde se návštěvník stává buď aktérem, nebo pozorovatelem; hercem, nebo divákem. Fragmentováním jednotlivých „dějství“ aktivních činností prostřednictvím pečlivě naprogramovaných míst pozorování a průhledů dochází k potřebnému vytvoření napětí mezi aktérem a pozorovatelem. „Příběh“ je odkrýván postupně a k jeho pochopení je nutný pohyb navrženým prostorem a střídání jednotlivých „hledišť“. Dosažení komplexního vjemu diváka je spojeno s nutností procházení prostorem lázní. Dějství se opakuje. Z diváka se stává herec a z herce divák. Tělo je v pohybu a duševní pochody jsou odrazem pozorování pohybových akcí.
|
|
Lázně +
Šebová, Petra ; Ponešová, Barbora (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Kúpele sú súčasťou vnútrobloku a pracujú s už zabehnutou kultúrou a spôsobom života na ulici Spolková, ich podstata je inšpirovaná špecifickou atmosférou miesta. Deje vo fyzicky neprepojených priestoroch spoluutvárajú autentické prostredie a ovplyvňujú sa navzájom. Architektonický jazyk pracuje s pomyselnou hranicou semiprivátnosti, s pouličnou estetikou, kvetináčmi a muškátmi. Jednotný vstup do tohto sveta štartuje rôzne spôsoby obývania priestoru.
|