Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 265 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebevzdělávání jako specifická profesní činnost pedagoga prvního stupně
Rambousková, Marie ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebevzdělávání jako součást profesní činnosti učitele prvního stupně. Stručná charakteristika bude věnována definici učitele dle školského zákona a kompetencím pedagogického pracovníka. Následující kapitoly se zabývají sebevzděláváním, sebehodnocením a sebepoznáváním, klíčovými vlastnostmi, které jsou potřebné při poznání sebe sama. Cílem práce je ukázat důležitou úlohu nepřetržitého, neustálého, sebevzdělávání jako nedílné součásti kompetencí učitele uplatňované při každodenní pedagogické činnosti. Převažující část práce je věnována praktické části realizované smíšeným výzkumem. Po provedeném dotazníkovém šetření zaměřeném na zjištění názorů na oblast sebevzdělávání učitelů na prvním stupni pražské základní školy následuje analýza těchto dotazníků. Z celkového počtu 13 dotazovaných byl vybrán vzorek třech učitelů, se kterými byla formou hloubkových rozhovorů zjišťována jejich motivace, formy a metody, které při sebevzdělávání využívají, časová náročnost sebevzdělávání, případně překážky bránící jim v sebevzdělávání. Dále pak jsou analýzou porovnány postoje a názory na sebevzdělávání těchto učitelů. Z výzkumu vyplývá, že nejčastější motivací učitelů k sebevzdělávání je rozvoj sebe sama, snaha na sobě pracovat, zdokonalit své pedagogické schopnosti....
Profesní psychohygiena učitele v mateřské škole - případová studie
Benešová, Anna ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Teoretická část se zaměřuje na definování psychohygieny. Uvedeny jsou principy psychohygieny, jako je efektivní využívání času, zdravá strava, dostatek pohybu atd. Dále je zde definován pojem stres a podrobněji osvětleny stresory, které mohou zatěžovat učitele v mateřské škole. Je zde osvícena pozice učitele v mateřské škole, jeho osobnost a kompetence. Praktická část je zaměřena kvalitativně. Pomocí případové studie, která je zde definována, je detailně prozkoumáno pracoviště jedné soukromé mateřské školy za pomoci metody pozorování. Další metodou ve výzkumu je dotazník pro pedagogické pracovníky ve dvou pobočkách mateřských škol a jeslí. Na základě poznatků je vyvozen závěr ohledně psychohygieny učitelů. Cílem práce je odhalit pozitiva/negativa, která ovlivňují pedagogy v této mateřské škole a zjistit, jaké mají povědomí o psychohygieně. Z výzkumu vyplývá, že mateřská škola podporuje zaměstnance ve zdravém stravování, pohybu, v efektně plánované pracovní době a v neustále umožňované komunikaci s rodiči. Jedním z největších stresorů vyplývající z dotazníku je především nadměrný hluk a hlasová zátěž a také komunikace s rodiči. Největším stresorem na tomto pracovišti je především špatná mezilidská komunikace přinášející nejrůznější stresové situace. Z výsledků výzkumu také vyplývá, že všechny...
Problém kyberšikany z pohledu studentů střední školy
Najmonová, Dominika ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato práce se věnuje problematice kyberšikany z pohledu studentů střední odborné školy. Cílem dotazníkového šetření je zaměřit se na problematiku kyberšikany hlavně z pohledu informovanosti žáků ohledně kyberšikany, jejich vztahů k učitelům a rodině. Práce dále zkoumá, zda mají studenti střední školy povědomí o možnostech a způsobech prevence, kam se případně obrátit o pomoc. Dále hledá souvislost mezi prospěchem žáků a zkušenostmi s kyberšikanou a znalostmi, jak jí předcházet či se účinně bránit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 265 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.