Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Souvislost závislosti na internetu a copingových strategií u adolescentů
Soukupová, Linda ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá konceptem závislosti na internetu v souvislosti s copingovými strategiemi u adolescentů. Literárně-přehledová část představuje teoretický rámec behaviorálních závislostí, do kterého zasazuje závislost na internetu. Dále kriticky shrnuje problematiku závislosti na internetu, její diagnostická kritéria a modely. Práce uvádí specifika adolescentní populace pojící se k excesivnímu používání internetu. Tato část také stručně představuje pojem coping a jeho roli v závislosti na internetu. Praktická část práce na základě dosavadních poznatků navrhuje korelační studii sledující asociaci mezi druhy copingových strategií a excesivního užívání internetu u českých dospívajících pomocí nástrojů EIU a Brief-COPE. Závěrem práce diskutuje možné přínosy, ale i limity projektu. Klíčová slova závislost; internet; copingové strategie; adolescence
Syndrom CAN a míra informovanosti odborné i neodborné veřejnosti v ČR
Vlčková, Tereza ; Záplatová, Klára (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu CAN. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu, popisu forem CAN, rizikovým faktorům a následkům nevhodného zacházení s dětmi. Pozornost je věnována rovněž prevenci, a to především prevenci primární, dále detekci a diagnostice. Cílem empirické části je zmapovat míru informovanosti odborné a neodborné veřejnosti v ČR. Zjišťováno bylo porozumění pojmu CAN a jeho formám, znalost následků a institucí, na které se lze v případě podezření obrátit. Prostor byl věnován rovněž vlastním zkušenostem s CAN a preferovaným způsobům osvěty. Na základě tématické analýzy odpovědí pediatrů, pedagogů ze základních škol a široké veřejnosti jsou navrženy vhodné způsoby, jak informovanost, tj. primární prevenci, navýšit. Klíčová slova syndrom CAN; týrání; zandedbávání; zneužívaní; dítě; informovanost; prevence; rizikové faktory; následky
Zlepšení schopnosti tvorby pravděpodobnostních predikcí jako prostředek vedoucí k lepšímu rozhodování institucí
Havlíčková, Viktorie ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Téma systematického zlepšování rozhodování, které se tvoří v institucích, je poměrně nová oblast psychologického zájmu s potenciálně velkým dopadem. Jedním z možných přístupů, jak toto téma řešit je snaha o zlepšování pravděpodobnostních predikcí, které rozhodovací subjekty uvnitř institucí dělají. Výzkumy ukazují, že jednou z cest, jak k tomu dojít je skrze trénink zaměřený na zlepšování úsudků a snižování kognitivních zkreslení. Tato práce se snaží shrnout dosavadní literaturu k tématu tvorby predikcí, kognitivních zkreslení a jejich zlepšování. Součástí práce je také návrh výzkumného projektu, jehož cílem je ověřit účinnost tréninku na přesnost predikcí jedince v prostředí reálných institucí.
Knihovna
Dlouhá, Jana ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší návrh a vypracování projektové dokumentace knihovny. Objekt se nachází na parcele číslo 6167/2 ve městě Žďár nad Sázavou, katastrální území Město Žďár, číslo katastrálního území 795232. Budova má tři nadzemní a jedno podzemní podlaží. Nepravidelný půdorys knihovny tvoří tvar písmene „K“. Kromě jednotlivých oddělení knihovny se zde nacházejí studovny, multifunkční sál, infocentrum a kavárna. Nosný systém je navržen jako skeletová konstrukce s výplní z keramických tvárnic. Vodorovné konstrukce jsou tvořené monolitickými železobetonovými deskami. Fasáda objektu je provětrávaná s minerální tepelnou izolací. Střešní konstrukce jsou ploché vegetační střechy.
Bytový dům
Dlouhá, Jana ; Rebrova, Tatiana (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší návrh a vypracování projektové dokumentace bytového domu. Objekt se nachází na parcele číslo 3052/5 ve městě Bystřice nad Pernštejnem, katastrální území Bystřice nad Pernštejnem, číslo katastrálního území 616958. Bytový dům má čtyři nadzemní, jedno podzemní podlaží. Objekt má celkem jedenáct bytových jednotek, z nichž dvě jsou bezbariérové. V suterénu jsou navrženy sklady, technická místnost, dílna, sušárna a posilovna. Svislé konstrukce jsou řešeny z keramických tvárnic, vodorovné konstrukce jsou tvořené monolitickými železobetonovými deskami. Objekt je zateplený kontaktním zateplovacím systémem. Střešní konstrukce je plochá vegetační střecha.
Ženy OSVČ a prekérní situace – inspirace ze zahraničí
Dlouhá, J. ; Pospíšilová, Marie
Podnikání bývá prezentováno jako vhodná cesta z nezaměstnanosti poskytující větší flexibilitu a možnost seberealizace. Tato forma práce může být pro ženy jedinou a tedy nedobrovolnou alternativou. Práce ukazuje na možnou prekérní podobu situace OSVČ žen a upozorňuje na zahraniční příklady dobré praxe, které mohou prekérním podmínkám předcházet, nebo je alespoň mírnit.
Vztah k životnímu prostředí v představách o budoucnosti žáků pátých tříd základních škol
Petiška, Eduard ; Trnka, Radek (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Cílem DP je zodpovězení výzkumné otázky: ​Jaké jsou představy o budoucnosti ve vztahu k životnímu prostředí u žáků pátých tříd základních škol?​ Za tímto účelem jsou předloženy konceptuální rámce mající oporu v sociologických premisách, jejichž optikou jsou dětské představy nahlíženy. Jako hlavní fenomén, jež na dětské představy dopadá, je vymezen proces individualizace. Ten se promítá do vnímání budoucnosti, pozornost je věnována jeho dopadu na gender, stejně jako na chápání zodpovědnosti. Dále je popsána problematika vnímání rizika v kontextu soudobé společnosti. V konceptuálním zasazení jsou východiskem především teoretické práce Z. Baumana, U. Becka, A. Giddense a M. Maniatese. V teoretické části je diskutována také role dětí ve společnosti a koncepce udržitelného rozvoje; je předložen závěr, že zapojení dětí a jejich představ do vytváření budoucnosti může pozitivně ovlivnit nejen je samé, ale i celou společnost. Teoretickou část uzavírá rešerše proběhlých výzkumů zaměřených na dětské vnímání budoucnosti a individualizaci v zahraničí i u nás. V metodické části je uvedena použitá metodologie, pozornost je věnována jak dotazníku, tak výchozím hypotézám, stejně jako procesu přípravy a realizace výzkumu a způsobu vyhodnocení jeho výsledků. Výsledky jsou předloženy jak v...
Odcizení dětí přírodě - mění se děti?
Vosátková, Lucie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá velice aktuálním tématem. Teoretická část obsahuje informace týkající se odcizování dětí (člověka) přírodě. Práce nabízí seznámení s vybranými pohledy člověka na přírodu v jeho historii. Je zde popsán vztah člověka a přírody z psychologického hlediska, objasněn pojem "odcizení" či "odcizování přírodě" a vypsány očekávané důsledky tohoto odcizení. Pozornost je dále soustředěna na environmentální senzitivitu a shrnutí poznatků z předešlých výzkumů odcizování dětí přírodě na území České republiky. Předmětem zájmu je i vývoj volnočasových aktivit a hodnotových preferencí české mládeže. Ve výzkumné části se dotazníkovým šetřením zjišťuje vztah dětí k přírodě na základě množství jejich prožitků v přírodním prostředí. Komparací s výsledky z předchozího výzkumu vyplynulo zjištění, že ačkoli je problematika odcizování dětí přírodě řešena, situace se v této oblasti nelepší, ale ani nezhoršuje. Neméně zajímavá jsou i zjištění o rostoucím neopodstatněném strachu dětí v přírodě, který však nemá na množství prožitků v přírodním prostředí žádný vliv. Z porovnání výsledků výzkumů dále vyplynulo, že role učitelů na realizaci zážitků dětí v přírodě se od zavedení povinné environmentální výchovy nezvýšila.
Počítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychodiagnostice
Dlouhá, Jana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
4 Abstrakt Teoretická část práce je zaměřena na počítačové adaptivní testování (CAT) a teorii odpovědi na položku (IRT). Zařazena je také kapitola srovnávající IRT s běžně používanou klasickou testovou teorií (CTT). Je zde také krátká zmínka o počítačovém a online testování, protože tyto typy administrace se v mnohém liší od klasických tužka-a- papír testů. Cílem této práce bylo zhodnotit jednotlivé způsoby administrace eEOD testu a porovnat je s testy eEPQ a sebehodnocením. V praktické části byly kalibrovány položky škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku (eEOD) na skupině 124 respondentů Na získaných datech byla následně provedena simulace počítačového adaptivního testování, která jasně ukázala výhody tohoto typu testování v porovnání s klasickou podobou testu. Tyto výsledky byly porovnány s výsledky reálné administrace CAT testu na původním vzorku a na nové skupině respondentů (Np=69, Nn=68). Výsledky silně korelovaly s výsledky simulovaného testu. Pro ověření validity počítačové adaptivní verze eEOD byly navíc výsledky respondentů v tomto testu porovnány s výsledky v testu eEPQ a v krátké sebeposuzovací škále. Nakonec bylo provedeno srovnání výsledků počítačové adaptivní administrace s výsledky administrace tužka-a-papír. Klíčová slova: Počítačové adaptivní testování, online testování, teorie...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 DLOUHÁ, Jana
9 Dlouhá, Jana
1 Dlouhá, Jana,
3 Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800
1 Dlouhá, Jarmila
1 Dlouhá, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.