Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Parents and marketing forms targeted at children: awareness, attitudes and educational approaches
Šuvadová, Kristína ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práca "Rodičia a marketingové formy cielené na deti: povedomie, postoje a výchovné prístupy" sa zaoberá marketingovými a reklamnými formami, ktoré sa snažia osloviť detské publikum a ich vnímanie zo strany rodičov. Detský segment je v marketingovom priemysle pomerne obľúbený a to predovšetkým kvôli tomu, že detské konzumné správanie je ľahko ovplyvniteľné. Veľký vplyv na deti však majú ich rodičia a práve preto je téma práce zameraná na nich. Na to, aby rodičia vedeli správne nasmerovať svoje deti je potrebná ich znalosť a správne vnímanie daných marketingových a reklamných foriem. Teoretická časť práce zahŕňa charakteristiku mediálnej výchovy v rodine, marketingových foriem cielených na deti, prístupy a stratégie rodičov v mediálnej výchove a tiež reakcie detí na dané reklamné formy. Praktická časť práce rozoberá popis zvolenej výskumnej techniky a to konkrétne kvalitatívneho výskumu pozostávajúceho z pološtrukturovaných hĺbkových rozhovorov. Cieľom hĺbkových rozhovorov bolo zistiť úroveň orientácie rodičov detí v predškolskom veku v oblasti marketingových foriem s cielením na deti. Cieľom práce bolo tiež zistenie ich postojov k opísaným reklamným formám a tiež to, ako k tejto oblasti pristupujú vo výchove svojich detí. Výsledné negatívne postoje rodičov k reklamným formám vo...
Komunikace dětské televize na sociálních sítích: případová studie ČT:D
Polák, Tomáš ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato studie zjišťuje, jak nahlíží jediná veřejnoprávní televize zaměřená na děti v České republice ČT :D na dětské publikum a jakým způsobem tato televize s dětským potažmo dospělým divákem komunikuje. Primární výzkum této studie je kvalitativní povahy. Byla využita případová studie, data byla analyzována tematicky. V rámci studie bylo uskutečněno několik rozhovorů s klíčovými pracovníky televize odpovědnými za komunikaci. Výzkum opřený o přehled literatury objevil, že pracovníci televizi nahlíží na diváka jako na aktivní publikum. Obsah, který vytváří, se pokouší být edutainment. ČT :D následuje světové trendy, a ke komunikaci s dětským divákem využívá ty nejnovější technologie včetně sociálních sítí. Sociální sítě ale nepovažuje ČŤ :D za klíčové prostředky komunikace s dětským divákem vzhledem k věku své cílové skupiny. V rámci paradigmat, které dominují diskurzu nahlížení na dětského diváka byl u ČT :D zjištěn sociální konstruktivismus.
Proces a výsledek vyjednávání různých aktérů o podobě mediální výchovy: případová studie Gymnázia v Třinci
Klusová, Jana ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Proces a výsledek vyjednávání různých aktérů o podobě mediální výchovy: případová studie Gymnázia v Třinci" se zabývá mediální výchovou a její realizací na Gymnáziu v Třinci. Teoretická část popisuje různé definice mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, prozkoumává vývoj mediální výchovy v Evropě a v českém prostředí a rozebírá různé přístupy k realizaci mediální výchovy. Práce dále zmiňuje některé výzkumy zabývající se mediální výchovou nebo mediální gramotností, které byly v posledních letech realizovány v České republice. Na teoretickou část navazuje část praktická, která se zabývá realizací mediální výchovy na Gymnáziu v Třinci. Nejde však jen o popis stavu mediální výchovy na škole. Cílem je zaměřit se na faktory, které vstupují do procesu vyjednávání o podobě mediální výchovy. Výzkum se bude snažit zjistit, jak spolu jednotliví aktéři komunikují a jaký mají zájem o mediální výchovu. Díky kvalitativnímu výzkumu a kombinací různých technik sběru dat bude autorka usilovat o rozkrytí souvislostí a pochopit tak problematiku mediální výchovy na daném gymnáziu v celku. Ve výzkumu bude použit polostrukturovaný rozhovor a skupinový rozhovor. Do výzkumu budou zapojeni různí aktéři mediální výchovy na škole - vedení školy, učitelé i studenti. V závěru autorka...
Využití dětské zkušenosti s médii ve formální výchově
Brožová, Tereza ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tématem bakalářské práce je mediální výchova pro tweenagery propojující jejich vlastní neformální mediální zkušenost s formální výukou o médiích. Cílem práce je definovat teoretický základ, ale i navrhnout praktická doporučení týkající se mediální výchovy pro tweenagery, která by ve své činnosti mohli aplikovat jak rodiče v neformální mediální výchově, tak pedagogové ve formálním prostředí školy. Bakalářská práce se ve dvou částech, teoretické a praktické, zabývá interdisciplinárním zkoumáním mediální výchovy v kontextu mediální zkušenosti tweenagerů a způsobu, jakým se příslušníci této věkové skupiny o médiích učí v prostředí školy, domova i ve volném čase. Cílem práce je zjistit, jak tweenageři rozumějí médiím, jakým způsobem, kde a s kým s nimi přicházejí do kontaktu; jak média užívají, jak je vnímají a vytvářejí a jaké osobní a vzdělávací zkušenosti, hrozby i benefity s nimi mají spojené. Teoretická část vychází z odborné literatury a snaží se nahlédnout do oblastí, jakými jsou například vztah formální i neformální mediální výchovy a mediální gramotnosti, způsob realizace mediální výchovy v českém prostředí, proměňující se podoba dětství, dětská kultura, mediální zkušenost tweenagerů i pozitivní a negativní vlivy médií na dětské recipienty. Praktická část vznikla na základě výzkumu provedeného v páté...
Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách
Lichtenbergová, Anna-Marie ; Průchová, Andrea (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Anna-Marie Lichtenbergová Abstrakt Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách Diplomová práce s názvem Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách se věnuje tématu filmu jakožto didaktického nástroje a pramene v hodinách dějepisu na českých středních školách. Teoretická část diplomové práce prezentuje zásadní informace o českém školství a zakotvení dějepisu v základních materiálech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Následně se zabývá teorií filmové a mediální výchovy, jež je s použitím filmu ve výuce úzce spjata. Následující kapitoly komentují samotné použití filmu ve výuce, a to především různé možnosti jeho využívání, jeho základní výhody a nevýhody či propojení filmu a paměti. Tato práce zároveň zmiňuje i současné použití filmu ve výuce, jež vychází z již existujících výzkumů. Empirická část se soustředí na samotný kvalitativní výzkum, jehož cílem je prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jaký je postoj českých učitelů dějepisu k použití filmu ve výuce a současně pochopit hlavní důvody k jeho využívání či nevyužívání. Druhá polovina praktické části se soustředí na interpretaci získaných komentářů prostřednictvím expertních rozhovorů k danému tématu od odborníků z oboru didaktiky dějepisu, kteří se...
Vznik, vývoj a současnost Rádia Junior
Chvojková, Sára ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Magdoňová, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vznik, vývoj a současnost Rádia Junior podrobně popisuje novou samostatnou stanici Českého rozhlasu pro děti, Rádio Junior. První kapitola práce se zaměřuje na historický a právní kontext vysílání pro děti. Druhá kapitola se zaměřuje na historické pozadí rozhlasového vysílání pro děti. Třetí kapitola mapuje vznik a vývoj Rádia Junior, včetně popisu vysílaných pořadů, aktivity a směřování stanice a na závěr charakterizuje vybrané pořady Rádia Junior.
Mediální výchova pohledem budoucích učitelů
Janková, Karolina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce má poskytnout vhled do přípravy pedagogů na jejich budoucí povolání, potažmo na jejich připravenost k výuce průřezového tématu Mediální výchova, definovaného Rámcovým vzdělávacím programem. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů týkajících se mediální výchovy a mediální gramotnosti, druhá kapitola popisuje způsoby přípravy budoucích pedagogů v rámci vysokoškolského vzdělávání i mimo školu. Praktickou část práce pak tvoří dotazníkové šetření realizované na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy mezi současnými studenty různých oborů. Dotazníkové šetření poskytuje podklady pro analýzu současného stavu v oblasti vzdělávání budoucích pedagogů. Zjišťuje, jakým způsobem jejich vzdělání probíhá a jak svou připravenost na výuku mediální výchovy sami hodnotí. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu a vytvoření podnětů pro budoucí pedagogy tak, aby docházelo ke kvalitnímu a účinnému zvyšování mediální gramotnosti českých žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.