Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí111 - 120další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy
Nováková, Pavlína ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je "Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy". Teoretická část je zaměřena na vymezení potřeby hry v předškolním věku, vývoj hry, potřeby hrového partnera a úlohu hračky. Dále se věnuje hře v RVP PV, začlenění her v režimu dne v MŠ a přínosu hry pro dítě i učitelku. Postihuje specifika věkově heterogenní skupiny dětí obecně a ve vztahu ke hře. Také je zaměřena na specifika waldorfské mateřské školy. V závěru této části je přiblížen ŠVP sledovaných mateřských škol. Praktická část diplomové práce je zaměřena na pozorování dětí při volné hře ve vybraných MŠ, které se týkají času denně věnovaného volným hrám, způsobu, jak na volné hry reagují učitelky, a převažující typy her. Sleduje, jaké hračky pro heterogenní třídu učitelky doporučují, jaké hračky si děti nejčastěji volí a jak se začleňují děti mladší do her starších dětí a opačně. Dále budou ve zvolených MŠ pomocí anonymních dotazníků od rodičů zjišťovány tyto skutečnosti - jaké hračky preferují v domácím prostředí, jaké hračky dětem nejčastěji kupují, zda ty mají genderový charakter a z jakého důvodu si rodiče volí vybrané MŠ. Pro dosažení cílů jsem použila metodu pozorování, anonymní dotazník pro rodiče a pro učitelky MŠ, analýzu hraček a pomůcek v daných MŠ. Klíčová slova: věkově...
Sociální interakce ve věkově heterogenní skupině v MŠ a školní družině ZŠ
Barancová, Iva ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Cílem mé práce je nahlédnout blíže, co přináší dětem vzájemné ovlivňování mladších a starších dětí při hře i při řízené činnosti, jaké vztahy se mezi těmito dětmi utvářejí, jaké postavení dítě ve skupině svým chováním a jednáním získává a také jak se umí k případným problémům samo postavit. Se sociální interakcí se člověk potýká celý život, protože bývá odmalička v kontaktu s lidmi, nejdříve jemu blízkými, poté s vrstevníky a učiteli, pak v partě mladých lidí a nakonec jako dospělý v běžném či pracovním životě. Uvědomuji si, jak je důležité pro úspěšný start dítěte do života obecně a do dětského kolektivu konkrétně jeho kladné přijetí rodinou a jakým příkladem jsou mu jeho rodiče. Po získání pocitu jistoty a bezpečí v rodině se dítě postupně osamostatňuje a je schopné navazovat kontakty s dalšími lidmi mimo rodinu, především s vrstevníky. Velmi tedy záleží na úrovni stability a osobní vyrovnanosti každého jedince. Po úvaze nad položenými otázkami jsem dospěla k názoru, že bych měla vychovávat především děti ohleduplné, citlivé, které budou schopny spolupracovat, budou se umět prosadit či přizpůsobit. Míra úspěšnosti dítěte se stává součástí osobní identity a ovlivňuje dětské prožívání i chování. Dnešní doba si žádá průbojné, flexibilní typy lidí, které umí rychle a správně jednat a umí se dobře vyrovnat se...
Divadlo pro děti jako možný prostředek při osvojování si hodnot
Balák, Libor ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Student se zabývá současnou českou rodinou a vývojem dítěte předškolního věku z pohledu morálních hodnot. Má na zřeteli reálný stav a jeho soudobý vývoj v rodinném prostředí a v současné české společnosti. Diplomová práce se zabývá zkoumáním a hledáním rozdílů mezi hodnotami dětí a jejich rodičů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam spolupráce MŠ při nemocnici s rodiči hospitalizovaných dětí
Lédlová, Michaela ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Za použití jedné z metod pedagogického výzkumu (dotazníku) bylo zjišťováno, do jaké míry je možná spolupráce mezi mateřskou školou při nemocnici a rodiči hospitalizovaných dětí, zda rodiče potřebují spolupracovat s učitelkou mateřské školy při nemocnici a jak ovlivňuje kvalitu spolupráce osobnost učitelky mateřské školy při nemocnici. Potvrdilo se, že spolupráce mateřské školy při nemocnici a rodičů je možná, pokud obě strany přistupují ke spolupráci vstřícně. Dále se potvrdilo, že rodiče potřebují spolupracovat s učitelkou mateřské školy při nemocnici. Získávají tak lepší představu o zvláštnostech předškolního věku, poznatky zdravotnické, psychologické a pedagogické. Také se potvrdilo, že kvalitu spolupráce osobnost učitelky ovlivňuje. Je zapotřebí empatie, respekt z její strany a profesionální pedagogický přístup k rodičům. Učitelka je hlavním integrujícím činitelem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spolupráce s rodinou v současné mateřské škole, její úskalí a přednosti
Schořová, Jaroslava ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží nalézt odpovědi na to, jak probíhá spolupráce mezi rodiči v současné mateřské škole. Jsou zde objasněny některé základní pojmy: spolupráce, partnerství, význam rodiny pro předškolní dítě, druhá socializace. Popisuje, co funkční spolupráce dává dítěti. Dává si za úkol zjistit, zda rodiče a pedagogové považují spolupráci za nutnou, případně co od této spolupráce očekávají a jaké formy spolupráce využívají. KLÍČOVÁ SLOVA Spolupráce, mateřská škola, rodina, učitelka mateřské školy, ředitelka mateřské školy, evaluace spolupráce
Společné aktivity rodičů s dětmi předškolního věku
Pavlíčková, Miriam ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou společných aktivit rodičů s dětmi předškolního věku. Teoretická část analyzuje aktuální informace o rodině, včetně času rodičů a dětí. Cílem praktické části bylo zjistit, kolik volného času věnují rodiče dětem předškolního věku a jakým způsobem ho společně tráví. V práci je dále prezentován projekt spolupráce mateřské školy a rodiny, který je zaměřen na společné využití volného času rodičů s dětmi. Annotation Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Potřeby dětí v mateřské škole a jejich evaluace
Hancová, Barbora ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Téma, které bylo zvoleno pro bakalářskou práci, bylo vybráno na základě několika absolvovaných odborných pedagogických praxí autorky při studiu na vysoké škole. Během posledního ročníku studia se autorka rozhodla sledovat, zda je dětem, navštěvujícím mateřskou školu, v dostatečné míře dána možnost uspokojovat základních potřeby, s důrazem na potřebu spontánní pohybové aktivity. V této práci se autorka snaží zjistit, jaké mají učitelky teoretické znalosti, do jaké míry naplňují potřebu pohybu, zda mají děti volný prostor ke spontánnímu pohybu, ke hře a jak učitelky tuto potřebu evaluují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Současná rodina a morální vývoj předškolního dítěte
Veselá, Jana ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rodinou a vývojem předškolního dítěte z hlediska výchovy k morálním hodnotám. Sleduje probíhající změny rodinného prostředí a vliv na výchovu dítěte po převratných demokratických změnách ve společnosti. Je zaměřena na zkoumání a hledání rozdílů a odlišností ve dvou definovaných skupinách rodin (bez vyznání a věřících) v rámci České republiky. V práci se také promítá několikaletá praxe a zkušenosti v tradičních i církevních mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrace dítěte s mentálním postižením v podmínkách mateřské školy
Hřebíková, Ivana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Jednu z nejpočetnějších skupin mezi občany se zdravotním postižením tvoří lidé s mentálním postižením. Na lidi s mentálním postižením se vztahují všechna lidská práva stejně jako na všechny ostatní lidské bytosti. Kulturní společnost se musí naučit žít a komunikovat i s odlišnými jedinci, s občany se zdravotním postižením.Tento trend se označuje pojmem integrace (Valenta, Múller, 2003). Integrace je postoj společnosti k občanům se zdravotním postižením, který je neodmítá, ale naopak se snaží vytvářet optimální podmínky pro jejich začlenění do společenského života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí111 - 120další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 HAVLOVÁ, Jitka
18 Havlová, Jana
4 Havlová, Jaroslava
4 Havlová, Jitka
3 Havlová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.