Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Organizace veřejné správy v hlavním městě Praze
Klečka, Jan ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé diplomové práce "Organizace veřejné správy v hlavním městě Praze" Tato diplomová práce se zabývá komplexní problematikou organizace veřejné správy v hlavním městě Praze. Důvodem, který autora vedl k výběru tohoto tématu je, že je zde velmi málo právníků, kteří by ve svých statích nebo článcích věnovali hlavnímu městu Praze víc než jen pár vět. Proto toto téma není probádáno tak, jako například organizace veřejné správy v obcích nebo krajích v České republice. Cílem práce je projít informace z právních předpisů, soudních rozhodnutí a právní vědy a na jejich základě poskytnout souborný pohled na platné právní předpisy, které upravují organizaci veřejné správy v hlavním městě Praze. Autor k popisu některých pramenů připojuje své hodnocení. V práci nejprve nalezneme teoretický úvod do této problematiky a stručné shrnutí historického vývoje hlavního města Prahy. Informace zde obsažené jsou dále využívány v následujících kapitolách. Hlavní část práce je však v kapitolách 5 a 6. V páté kapitole nalezneme popis právních předpisů upravujících tuto problematiku od roku 1850. Výběr tohoto roku není náhodný. Do tohoto roku datujeme počátek samosprávy v hlavním městě Praze. Šestá kapitola se věnuje orgánům hlavního města Prahy a jednotlivých městských částí. Autor klade důraz zejména na platný zákon č. 131/2000...
Rozhodnutí správního orgánu ve správním řádu, soudním řádu správním judikatuře správních soudů
Geržová, Lenka ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Mikule, Vladimír (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá tématem rozhodnutí správního orgánu ve správním řádu, soudním řádu správním a v judikatuře správních soudů. Jejím cílem je popsat základní znaky pojmu rozhodnutí ve správním řádu (§ 67 odst. 1 s. ř.) a pojmu rozhodnutí v soudním řádu správním (§ 65 odst. 1 s. ř. s.), jejich zákonné vymezení, pojetí, vztah k jiným výsledkům činnosti správních orgánů, jejich členění, a další charakteristiky. Takto provedená analýza má pak sloužit ke srovnání obou institutů, tak aby bylo možné učinit si závěr o jejich vzájemné shodě, podobnosti a rozdílech a tím pádem i o jejich vzájemném vztahu. To vše za pomoci judikatury správních soudů. Autorka se v úvodní části práce zabývá pojmem správní akt. Správní akt je pojem obecný, ze kterého rozhodnutí správního orgánu ve správním řádu i soudním řádu správním vychází, proto lze pomocí něj vymezit jejich společné rysy. V následující kapitole autorka věnuje pozornost postupně nejprve pojmu rozhodnutí ve správním řádu a následně pojmu rozhodnutí v soudním řádu správním a podrobně je popisuje (jejich zákonné vymezení, pojetí, vztah k jiným úkonům správních orgánů, členění, apod., a zejména pak pojetí v judikatuře správních soudů). V závěru práce pak autorka činí srovnání obou pojmů na základě skutečností uvedených v předcházejících kapitolách. Takto autorka...
Veřejnoprávní smlouvy
Háleková, Ivana ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
v českém jazyce Tématem diplomové práve jsou veřejnoprávní smlouvy. Veřejnoprávní smlouvy lze definovat jako dvoustranné nebo vícestranné právní úkony, které zákládají, mění nebo ruší práva a povinnosti v oblasti veřejného práva. Práce nabízí komplexní náhled na veřejnoprávní smluvy včetně jejích historického vývoje, aktualní právní úpravy a představení jednotlivých typů veřejnoprávních smluv. Veřejnoprávní smlouvy jsou jednou z forem činností veřejné správy. Je to institut, který byl právními teoretiky komentován již v době Rakouska-Uherska a též v období první republiky v první polovině dvacátého století. Důležitost tohoto institutu byla potlačena v období druhé svetové války a v období socialismu. Demokracie a především obecná právní úprava ve správním řádu účinném od roku 2006 je ale opět zařadila mezi významné právní instituty. Na veřejnoprávní smlouvy lze nahlížet jako na prostředek zapojení soukromých osob do oblasti veřejné správy. Práce je rozdělena do kapitol, lze ale říci, že se skládá z dvou větších částí. První část se zabývá pokusem o definici samotné veřejné správy. Pro pochopení problematiky veřejnoprávních smluv považuji za důležité pochopení fungování samotné veřejné správy. Tato část dále obsahu historický vývoj veřejnoprávních smluv, jejich definici, představení jednotlivých...
Správní uvážení a neurčité právní pojmy
Petrmichl, Václav ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou správního uvážení a neurčitých právních pojmů. V rámci první kapitoly jsou podány teoretické základy institutu správního uvážení, jakož i rozbor principu jeho fungování. Dále v textu jsou popsány základní pojmové znaky správního uvážení, mezi které patří právní podklad jako předpoklad existence správního uvážení, relativní volnost při rozhodování, skutečnost, že správní uvážení není automatickým atributem rozhodovacích procesů v oblasti veřejné správy, existence limitů pro aplikaci správního uvážení jakož i povinnost řádně odůvodnit postup, založený na uplatnění diskreční pravomoci. Druhá kapitola pojednává o významu neurčitých právních pojmů, procesu jejich interpretace a subsumpce skutkového stavu pod tyto pojmy. Třetí kapitola se věnuje koexistenci správního uvážení a neurčitých právních pojmů v právním ustanovení. Rozebrán je jejich vzájemný vztah, jakož i správná časová souslednost jejich aplikace. V kapitole čtvrté je pojednáno o procesu volného hodnocení důkazů, jelikož jde o procesní činnost, která má návaznost na zkoumané téma. Kapitola pátá a šestá je věnována správnímu uvážení a neurčitým právním pojmům z pohledu normotvůrce. Kapitola sedmá se zabývá uplatňováním institutu správního uvážení v různých typech správního řízení. Kapitola osmá je pak...
Územní rozhodovací procesy
Jiránek, Vojtěch ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Vedral, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá stavebním zákonem, z. č. 183/2006 Sb., ve znění novely č. 350/2012 Sb. Zvláště se zabývá územními rozhodovacími procesy, §§ 84 až 96a Stavebního zákona. První část se zabývá nástroji územního plánování, zejména politikou územního rozvoje, zásadami územního rozvoje, územním plánem a regulačním plánem. Dále územním rozhodnutím a veřejnoprávní smlouvou. Druhá část je gró práce. Zabývá se postupně jednotlivými procesy a nástroji při umisťování záměrů a staveb v území a srovnává úpravu se zněním před velkou novelou č. 350/2012 Sb. a se starým stavebním zákonem č. 50/1976 Sb. Též je zohledněno přijetí nového občanského zákoníku, z. č. 89/2012 Sb., a jeho vliv na stavební zákon.
Působnost správních orgánů jako dotčených orgánů ve správních řízeních dle stavebního zákona
Řehoříková, Blanka ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
Působnost správních orgánů jako dotčených orgánů ve správních řízeních dle stavebního zákona Abstrakt: Hlavním záměrem mé rigorózní práce je komplexní pojednání o pravomoci a působnosti dotčených orgánů jako správních orgánů v řízeních dle stavebního zákona. Vzhledem k tomu, že v platné právní úpravě není institut dotčeného orgánu jakož i činnost dotčených orgánů dostatečně regulována, zaměřila jsem se na problematické části této právní úpravy. Práce je členěna do jedenácti kapitol. Po úvodu v první kapitole, v druhé kapitole charakterizuji institut dotčeného orgánu, a tento výklad propojuji se zkušenostmi z praxe a se svými stanovisky a jednotlivými nálezy správních soudů. Uvedení klasifikace institutu dotčeného orgánu a jeho vztahu k zvláštním právním předpisům je základní predikcí k následnému vymezení jednotlivých aspektů činnosti dotčených orgánů, tj. k uvedení podmínek vydávání závazných stanovisek a ostatních úkonů dle části čtvrté správního řádu. Důležité je nejprve důkladně identifikovat jednotlivé části problematiky pravomoci a působnosti dotčených orgánů a posléze vyzdvihnout ty aspekty, které v praxi působí problémy a následně navrhnout i možná řešení de lege ferenda. V tomto oddíle se rovněž pozastavuji u vlivu tzv. velké novely stavebního zákona, zákonem č. 225/2017 Sb., která naprosto...
Právní úprava podnikání cestovních kanceláří a cestovních agentur a kontrola jejího dodržování ve světle evropského práva
Králová, Renata ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Pítrová, Lenka (oponent)
Práce pojednává o právních předpisech ČR a EU, které se vztahují k podnikání cestovních kanceláří a agentur, zvláště pak k prodeji zájezdů. Práce tyto předpisy (zejména zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a výkonu činností v oblasti cestovního ruchu) analyzuje z hlediska jazykového, systematického i historického. Zvláštní pozornost je v práci věnována státnímu dohledu, zejména kontrolní činnosti prováděné živnostenskými úřady, který hraje klíčovou roli při prosazování těchto předpisů v praxi. Ačkoliv práce cílí především na podmínky podnikání cestovních kanceláří a agentur a ochranu spotřebitele při prodeji zájezdů, nelze neuvést, že z důvodu komplexnosti jsou zmiňovány i předpisy ČR (zákon na ochranu spotřebitele, zákon o cenách) a EU (nařízení o právech cestujících v různých modech dopravy), které se týkají i individuálně cestujících spotřebitelů. Stěžejní kapitola práce se věnuje směrnici EU č. 90/314 o souborných službách, pobytech a zájezdech a relevantním rozsudkům Soudního dvora EU a národních soudů. V této souvislosti se práce zaměřuje na ta ustanovení směrnice, která jsou interpretačně vágní a v praxi působí problémy. Práce hodnotí platnou právní úpravu z hlediska naplnění cílů (fungující vnitřní trh a vysoký standard ochrany spotřebitele), které sleduje směrnice i z...
Řízení o zrušení opatření obecné povahy nebo jeho části dle soudního řádu správního
Slabá, Zuzana ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Staša, Josef (oponent)
Řízení o zrušení opatření obecné povahy nebo jeho části dle soudního řádu správního Abstrakt Tématem předkládané práce je řízení o zrušení opatření obecné povahy nebo jeho části dle § 101a a násl. soudního řádu správního. Ačkoliv je toto řízení součástí právního řádu již od roku 2005, v současné době je velice aktuálním, a to i s ohledem na mnohost vydávaných a soudy přezkoumávaných opatření obecné povahy v souvislosti s výskytem pandemie koronaviru. Záměrem práce je postupně popsat průběh řízení o zrušení opatření obecné povahy nebo jeho části ve světle současného stavu právní úpravy a vývoje soudní judikatury. Výklad je doplňován o hodnocení právní úpravy a o závěry soudní judikatury, prostřednictvím kterých lze analyzovat jednotlivé aspekty soudního přezkumu opatření obecné povahy ve vzájemných souvislostech. Hlavnímu jádru práce, jímž je soudní řízení o zrušení opatření obecné povahy nebo jeho části dle soudního řádu správního, předchází obecné pojednání o pojmu opatření obecné povahy, bez jehož vymezení by výklad nemohl být kompletním. Práce zároveň obsahuje některé aspekty kasační stížnosti a ústavního přezkumu rozhodnutí vydaného v řízení o zrušení opatření obecné povahy nebo jeho části, které doplňují hlavní téma. Práce je kromě úvodu a závěru členěna do tří částí. Tématem druhé části, zařazené za...
Právní akty orgánů veřejné správy - formální a materiální pojetí
Jiránek, Ivan ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Vedral, Josef (oponent)
Právní akty orgánů veřejné správy - formální a materiální pojetí Abstrakt Předkládaná diplomová práce se zabývá formálním a materiálním pojetím právních aktů orgánů veřejné správy tvořené určitými formálními a materiálními znaky. Práce definuje základní pojmy týkající se tématu práce, jako veřejná správa, veřejná moc, subjekty a orgány veřejné správy a právní akty orgánů veřejné správy. Práce rovněž představuje pro právo závazné ústavní principy a hodnoty, které kladou požadavky na materiální a formální stránku právních institutů, jimiž jsou zejména právní stát, demokratický stát, liberální stát, ústavní stát a z nich vycházející materiální právní stát. Práce dále představuje formální a materiální pojetí práva, znaky, náležitosti a vady právních aktů jako nedostatky jejich náležitostí. Náležitosti jsou členěny na náležitostí obsahové, formální, kompetenční a procedurální. Vady se dělí na vady formy, nesprávnost, protiprávnost a nicotnost, která představuje významné vady pro které právní akt nemůže existovat. Práce se poté zabývá materiálními znaky zejména mocenským charakterem, způsobem vymezení objektů, právními účinky právních aktů a jejich vydáním v rámci určitého závazného postupu, kde analyzuje znaky jako autoritativnost, obecnost či individuálnost, abstraktnost či konkrétnost, přímými konstitutivními,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vedral, Jakub
3 Vedral, Jan
1 Vedral, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.