Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické faktory dospívajících dívek ovlivňující výkon během tenisového zápasu
Juřenová, Denisa ; Vanek, Marián (vedoucí práce) ; Drahovzalová, Dominika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specializovanou tematikou, a to možnými psychologickými faktory, které mohou ovlivňovat vývoj zápasu u mladých amatérských tenistek v adolescenci. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a praktické. V části teoretické se práce zabývá obecnou charakteristikou tenisu, následně psychikou tenisty a krátce také komentuje vývoj adolescentů a jejich význam v této práci. V části druhé, tedy empirické, se věnuje pozornost vlastnímu výzkumu, jeho metodice a práce přibližuje čtenáři zkoumaný vzorek. Cíl výzkumu je zjistit, jak vnímají tenis a tenisový zápas hráčka, její rodiče a trenér, dále jaké stresory mohou ovlivňovat výkon hráčky a v neposlední řadě také možné faktory, které mohou mít vliv na výkon mladé amatérské tenistky. Kvalitativní výzkum se opírá o obsahovou analýzu, a také triangulaci metod, kde jsem spojila pozorování a polostrukturovaný rozhovor jak s hráčkami, tak s jejich rodiči. Výzkum jsem pro zvýšení kredibility doložila vlastním reflektivním deníkem. Z daných metod jsem zjistila, že mezi důležité faktory, které mohou ovlivňovat amatérské adolescentní dívky, patří nejen fyzické, jako je kondiční stránka či fyzické předpoklady pro tenis, ale také hlavně psychologické, mezi něž patří osobnost, stupeň motivace, koncentrace nebo taky emoční reakce....
Školní úspěšnost hráčů digitálních her na vysokých školách
Vlna, Tomáš ; Hrabec, Ondřej (vedoucí práce) ; Vanek, Marián (oponent)
Tato bakalářská práce se formou kvalitativní studie zabývá vztahem mezi intenzivním hraním digitálních her a studiem vysoké školy u sedmi studentů. Mapuje jejich subjektivní náhled na souběh obou těchto časově náročných aktivit a zkoumá strategie, které si respondenti k jejich zvládání vybudovali. Dále se zabývá případnými dovednostmi a schopnostmi získanými při hraní her, které bylo možné nějakým způsobem využít při studiu. V neposlední řadě výzkum také popisuje určité negativní dopady na vysokoškolské studium, které s sebou může aktivní hraní her přinášet. Klíčová slova: školní úspěšnost, hraní digitálních her, vysoké školství, náhled, strategie
Role konfliktů u soutěžních tanečních párů v procesu učení se tanci a vliv osobního partnerského vztahu
Vanek, Marián ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Šlédr, Jiří (oponent) ; Lindová, Jitka (oponent)
Taneční sport je disciplína, ve které je základní soutěžní jednotkou taneční pár. Pro úspěch je zapotřebí kombinace specifických tanečních dovedností, fyzická připravenost, resilience vůči stresu a rozvinuté schopnosti související s funkčním tanečním partnerstvím, jako je schopnost komunikace či dovednost řešit konflikty. Vzhledem k tomu, že oblast řešení konfliktů v tanečním partnerství prakticky není vědecky zkoumána, je cílem našeho explorativního kvalitativního výzkumu porozumět prožívání konfliktů u sportovních tanečních párů v disciplíně latinsko-americké tance a jejich vnímání významu partnerského vztahu ve sportovním tanci. Vnímání tanečníků různých výkonnostních tříd a jejich trenérů bylo zjišťováno skrze dotazník s otevřenými otázkami (N= 43) a polo-strukturované rozhovory (N= 13), které byly analyzovány tematickou analýzou. Výsledkem je identifikace a popis relevantních témat a návrh explanačního modelu, který je založen na teorii činnosti, ale propojuje také další relevantní teoretické koncepty (teorie her, teorie vztahové interdependence). Model zobrazuje kontradikci dvou různých motivů (soutěžní úspěch vs. partnerský vztah) v rámci dvou zdánlivě velmi podobných systémů činnosti sportovního tance, která předurčuje možné komplexní vztahy mezi (explicitními či implicitními) cíli...
Mapování realizace všeobecné školské prevence rizikového chování na základních školách v Městské části Praha 6
Nikodymová, Tereza ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Vanek, Marián (oponent)
Východiska: Programy všeobecné školské prevence rizikového chování by měly být důležitou součástí vzdělávání dětí a mladistvých. Programy realizuje každá škola samostatně dle vypracovaného Minimálního preventivního programu (MPP) a na jejich zprostředkování a realizaci dohlíží školní metodik prevence (ŠMP). V rámci Městské části Praha 6 probíhá úzká spolupráce mezi ŠMP, metodikem prevence z pedagogicko-psychologické poradny a protidrogovou koordinátorkou. Cílem této spolupráce je zajištění kvalitních forem prevence v místních školách i v širší komunitě obce. Cíle: Cílem studie je zmapovat proces realizace programů všeobecné školské primární prevence rizikového chování v základních školách spadajících do správního obvodu Prahy 6 z hlediska výkonu funkce ŠMP, zpracování MPP a realizace samotných preventivních programů. Metody: Byla využita smíšená výzkumná metodika (mixed-method design) kombinující dotazníkovou studii s ŠMP ze základních škol ve správním obvodu Prahy 6 se skupinovou diskuzí s šesti respondenty, kteří se účastnili dotazníkové studie. Otázky v dotazníku vycházejí z otázek v systému výkaznictví preventivních aktivit SEPA a z dotazníku využitého při mapování poskytování primární prevence provedeném Pražským centrem primární prevence (PCPP, 2013). Skupinová diskuze byla realizována...
Mapování chování a postojů k užívání tabákových výrobků u žáků 3. - 5. tříd základních škol v Aši: dotazníkové šetření
Syrovátková, Kateřina ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Vanek, Marián (oponent)
Východiska: Užívání tabákových výrobků je celosvětově rozšířeným fenoménem, a to mezi všemi sociálními i ekonomickými třídami světové populace. Kouření je také jednou z nejčastějších forem rizikového chování mezi dětmi a dospívajícími. V rámci výzkumu ESPAD patří Česká republika dokonce mezi státy s největší mírou celoživotní prevalence tabákových výrobků u dětí a dospívajících. Cíl: Cílem práce bylo zmapovat postoje a užívání tabákových výrobků u žáků 3. - 5. tříd vybraných základních škol v Aši. Metody: Pojetí výzkumu bakalářské práce stojí na kvantitativní metodě. Výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením. Data se analyzovala v MS Excel s pomocí metod deskriptivní statistiky. Respondenti jsou zastoupeni v rámci jedné třetí, čtvrté a páté třídy z každé základní školy v Aši. Celkově se dotazníkového šetření zúčastnilo 151 žáků, kdy věkový průměr byl 10,8 let. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že 32,5 % z oslovených žáků (n = 151) má alespoň jednorázovou zkušenost s užitím některého tabákového výrobku. Na prvním místě v užívání se umístily cigarety (22), následovány e-cigaretami (13). Dále bylo zjištěno, že 84 % respondentů žije v kuřácké rodině. K tvrzení o e-cigaretách jako o atraktivním tabákovém výrobku se naprostá většina staví negativně, a to 82,6 % (n = 147). Přes polovinu respondentů (67 %)...
Evaluace programu školské specifické prevence "Típni to I"
Vanek, Marián ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Čermáková, Markéta (oponent)
NÁZEV: Evaluace programu školské specifické prevence "Típni to I" AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou potřeb a formativní evaluací výsledku školského preventivního programu České koalice proti tabáku (ČKPT) "Típni to I" zaměřeného na rizikové užívání tabáku v 7. třídách ZŠ a sekundách víceletých gymnázií s cílem získat důkazy o funkčních a nefunkčních částech programu vzhledem k potřebám cílové skupiny. Program byl hodnocen z hlediska KAB modelu a byl k tomu využit smíšený design se zastřešujícím participativním paradigmatem vzhledem k tomu, že autor práce je zároveň lektorem hodnoceného programu. Pro sběr empirických dat byl využit dotazník vlastní výroby obsahující znalostní test, postojovou škálu ke kouření a dotazy monitorující sklony ke kuřáctví respondentů, dále problémově zaměřené rozhovory s lektory ČKPT, manuál programu "Típni to I" a poznatky z rešerše literatury týkající se požadavků na kvalitní preventivní program rizikového užívání tabáku. Dotazník byl v experimentální skupině (12 tříd, 202 žáků) zadán dvakrát - jednou před realizací programu a poté s dvou-třítýdenním odstupem po jeho realizaci, kontrolní skupina nebyla využita. Bylo zjištěno, že program je efektivní v ovlivnění znalostí žáků...
Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů
Vanek, Marián ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Vitošková, Veronika (oponent)
NÁZEV: Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Vladimír Chrz, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá účinnými faktory společenského tance, které mají vliv na rozvoj partnerských vztahů. Zároveň je diskuzí o možné využitelnosti platformy společenského tance v párové terapii a poradenství. K určení účinných faktorů byly využity znalosti a zkušenosti profesionálních tanečních učitelů, s nimiž byly provedeny rozhovory metodou nestrukturovaného interview. Ke zvýšení kontroly validity a ilustraci tématu byl zároveň pořízen rozhovor s jedním manželským párem, který se společenskému tanci věnuje, a zúčastněné pozorování jejich tanečních lekcí. Teoretickým rámcem výzkumu je participativní paradigma a principy kvalitativního přístupu v psychologii. Rozhovory byly analyzovány metodou trojího kódování, čímž vznikly dva modely. První model znázorňuje 7 faktorů společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů, jedná se o mediaci tanečního učitele, trénink komunikace, nácvik řešení problémů, tělesnou rezonanci, společnou činnost, estetičnost a neutrální prostředí. Druhý model vychází z Vygotského pojetí mediované akce a ukazuje podobnosti a rozdíly v klíčových aspektech činnosti u párového poradenství a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
20 VANĚK, Martin
13 VANĚK, Michal
2 Vaněk, Marek
20 Vaněk, Martin
1 Vaněk, Matouš
2 Vaněk, Matěj
13 Vaněk, Michal
2 Vaněk, Milan
11 Vaněk, Miroslav
4 Vaněk, Miroslav,
8 Vaněk, Mojmír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.