Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychohygiena učitele základní školy v kontextu náročné situace způsobené pandemií Covid-19
Soukop, Jakub ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Předložená bakalářská práce nesoucí název Psychohygiena učitele základní školy v kontextu náročné situace způsobené pandemií Covid 19 sestává ze dvou hlavních částí. Teoretická část bakalářské práce se opírá o východiska z oblasti psychologie zdraví a věd příbuzných, přičemž tématy jako životní a pracovní zátěž, stres v povolání učitele, syndrom vyhoření, deprese. Zabývá se také zvládání duševní nepohody. Tato témata jsou již teoretické části reflektována v kontextu změn zapříčiněných pandemií Covid 19. Empirická část bakalářské práce má charakter jednoduchého výzkumu vedeného kvalitativní metodou sběru dat. Hlavní výzkumná otázka "Jaké dopady mají změny způsobené pandemií Covid na duševní zdraví učitelů základních škol?" je řešena za pomoci dotazníkového šetření a vedení interview s výzkumným vzorkem učitelů základní školy.
Pedagogická diagnostika dvouletého dítěte v předškolním zařízení
Juráková, Vendula ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu pedagogické diagnostiky dvouletých dětí v předškolním zařízení. Cílem mé práce je vytvoření vlastního způsobu diagnostikování dvouletých dětí a realizace pedagogické diagnostiky v dětské skupině. Příprava pedagogické diagnostiky proběhla na základě prostudování odborné literatury z oboru vývojové psychologie. Součástí teoretické části je ucelená vývojová charakteristika dvouletého dítěte. Výzkumná část mé práce byla vedena kvalitativním přístupem. Pro výzkumnou metodu jsem zvolila standardizované zúčastněné pozorování. Klíčová slova pedagogická diagnostika, kvalitativní výzkum, předškolní zařízení, dvouleté dítě, psychomotorický vývoj, dětská skupina
Problémy distančního vzdělávání sociokulturně znevýhodněných žáků základních škol
Hnědkovská, Lucie ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá distanční výukou sociokulturně znevýhodněných žáků. Zvažuje výhody a nevýhody této formy vzdělávání. Zahrnuje pohled na hodnocení žáků ze strany učitelů a také představuje možnosti vhodné ke zvýšení motivace vzdělávaných. Mapuje dosavadní výzkumy dané problematiky. Cílem je upozornit na problém a možné důsledky, které současná koronavirová situace může pro tyto žáky přinést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pohybové aktivity v edukačním procesu základních škol
Bláhová, Adéla ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky): Bakalářská práce se zabývá zapojováním pohybových aktivit do edukačního procesu na základních školách. V první části této práce jsou objasněna teoretická východiska, která se vztahují k pohybovým aktivitám na základních školách. Teoretická část vyloží, co jsou pohybové aktivity, jejich druhy, a pokusí se odpovědět na otázku, proč je důležité pohybové aktivity zapojovat do výuky nejen Tělesné výchovy. V práci jsou také uvedeny možnosti k pohybovému vyžití mimo rámec školní edukace, v souvislostech s volnočasovými a zájmovými aktivitami. Cílem této práce je popsat možnosti k realizaci pohybových aktivit, které mohou školy využívat pro své žáky v rámci edukačního procesu. Tyto teoretické poznatky jsou dále uplatněny v části praktické. Praktická část využívá výsledků získaných na základě empirického šetření rozesílané základním školám, kde zjišťuje, jaké pohybové aktivity v rámci edukačního procesu základní školy využívají. Z empirického šetření je vytvořeno grafické znázornění získaných odpovědí od respondentů ze základních škol.
Odchody dětí z dětského domova
Dušková, Lucie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce je představit, prozkoumat a zhodnotit složky školního vzdělávacího programu konkrétního dětského domova Dolní Počernice, který podporuje a rozvíjí klienty při jejich přípravě na začlenění do samostatného života. Teoretická část se zaměřuje na vymezení ústavní výchovy v ČR, instituce, které ji vykonávají a na legislativu s ní spojenou. S ústavní výchovou úzce souvisejí i rizika, která jsou zmíněna v následující části a tím uzavírají první kapitolu. V následující kapitole je deskribován školní vzdělávací program dětského domova "Lépe připraven do života", jehož cílem je připravit klienty dětského domova na adaptaci ve společnosti. V neposlední řadě jsou zmíněny možnosti pomoci od státu, neziskových organizací a spolků, které úzce spolupracují s dětským domovem a jejich klienty nejen při pobytu v ústavní výchově. Ve výzkumné sondě diplomové práce je metodou vstupního dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru, vedeného s deseti bývalými klienty dětského domova v Dolních Počernicích zjišťováno, do jaké míry byli s pomocí vzdělávacího programu "Lépe připraven do života" připraveni na začlenění do společnosti.
Nekázeň žáků jako významný faktor vzniku syndromu vyhoření pedagogických pracovníků
Klímová, Anna ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je nekázeň žáků jako významný faktor vzniku syndromu vyhoření pedagogických pracovníků. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů a bližší seznámení s nekázní žáků a s problematikou syndromu vyhoření. Dále charakterizuje příčiny syndromu vyhoření spjaté s prací pedagoga. Praktická část popisuje míru vzniku syndromu vyhoření pedagogických pracovníků ve vybraných institucích. Výzkumné šetření bude prováděno kvantitativně, metodou sběru dat bude dotazník. Výzkumný soubor budou tvořit pedagogičtí pracovníci učící druhý stupeň základních škol. Cílem výzkumu je určit, jakou míru má nekázeň žáků na vznik syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků.
Vliv sociálních sítí na poruchy příjmu potravy studentů středních škol
Kopáčková, Kateřina ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Vliv sociálních sítí na poruchy příjmu potravy studentů středních škol vliv sociálních sítí na poruchy příjmu potravy u studentů středních škol, vnímání vlastního těla a co přebírají a aplikují do svého života. Teoretická část práce se v první kapitole zaměřuje na období adolescence z utváření vlastní identity a vztahu ke stravě. Druhá kapitola se věnuje poruchám příjmu potravy Primárně práce zaměřuje na mentální anorexii a mentální bulimii. Ve třetí kapitole je pojednání o faktorech ovlivňujících vznik a rozvoj poruch příjmu potravy. Čtvrtá kapitola teoretické části popisuje sociální sítě, které nejčastěji adolescenti využívají. Cílem empirické části práce je prostřednictvím kvantitativního šetření zjistit vliv sociálních sítí na studenty středních škol a v jaké míře se setkávají s poruchami příjmu po životě. ě ý ých dat byl proveden náhodným stratifikovaným výběrem ř í é íku. Výzkumného šetření se celkem zúčastnilo respondentů z České republiky, kteří svým počtem zvyšují validitu a relia Klíčová slova Poruchy příjmu potravy, ociální sítě,
Proces resocializace vězněných osob s diagnostikovanými poruchami s cílem jejich reintegrace do společnosti
Sádek, Petr ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
SÁDEK, Petr. Proces resocializace vězněných osob s diagnostikovanými poruchami s cílem jejich reintegrace do společnosti Praha: Filozofická fakulta, Univerzita Karlova. Diplomová práce. Diplomová práce se zabývá resocializačním procesem ve vězeňském prostředí, kterým prochází osoby ve výkonu trestu odnětí svobody. Mapuje sociální prostředí konkrétního specializovaného oddílu ve věznici se zvýšenou ostrahou, kde jsou umístěny osoby s charakteristikami duševních poruch, poruch chování a poruchou osobnosti vlivem návykových látek. Tato práce přináší vhled do problematiky speciálních výchovně terapeutických přístupů aplikovaných v současném vězeňství v prostředí konkrétní věznice. Jejím cílem je zjistit účelnost a funkčnost užívaných přístupů resocializačního procesu, vytvořených jako nástroj pro opětovnou reintegraci vězněných osob zpět do společnosti. Teoretická část se zabývá specifikacemi jednotlivých determinantů působících na resocializační proces. Jedná se o popis vězeňského přístupového systému současnosti, profesní popis odborných zaměstnanců zde působících a popis vězněných osob zařazených do programů ve specializovaném oddíle, popis výchovně terapeutických postupů užívaných k samotné resocializaci vězněné osob Praktická část diplomové práce využívá kvalitativní metodologické triangulace. Cílem...
Praxe domácího vzdělávání v rodině
Sterziková, Bibiana ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Novotná, Veronika (oponent)
(česky): Diplomová práce se zabývá praktikováním alternativní formy individuálního vzdělávání v instituci rodiny. Cílem práce bylo získat informace o rodinném fungování, pokud se k běžným povinnostem rodinného života přidá povinnost vzdělávat alespoň jedno dítě doma. V teoretické části jsou rozebrány pojmy, které s tímto tématem úzce souvisí a které mohou přiblížit, jak domácí vzdělávání v praxi probíhá. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které bylo uskutečněno ve čtyřech rodinách. S rodiči - vzdělavateli byly provedeny rozhovory, v rodinách bylo uskutečněno pozorování spolu s nahlédnutím do dokumentů a materiálů, které mají rodiče k dispozici, či které si sami vytvořili pro usnadnění vzdělávání. Díky těmto výzkumným metodám byly vytvořeny případové studie, které mohou představit rodinný život spojený s domácím vzděláváním. V závěru vyplývá, že podle získaných informací domácí vzdělávání jistě ovlivňuje život rodiny a vztahy mezi jejími jednotlivými členy. Rodiny mají v domácím vzdělávání nastavený svůj systém, který ukazuje na její individualitu. Díky tomu mohou doma vzdělávané děti vyrůstat jako jedinečné osobnosti, které jistě budou pro společnost obohacením. Klíčová slova (česky): domácí vzdělávání, žák, organizace vyučování, rodinné vztahy, rodinné soužití, primární vzdělávací...
Výtvarný projev dítěte předškolního věku a jeho význam ve výchovném procesu
Topičová, Nikol ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Anotace: Bakalářská práce s názvem "Výtvarný projev dítěte předškolního věku a jeho význam ve výchovném procesu" se zaměřuje na využití dětské výtvarné tvorby ve výchovné, ale i ve vzdělávací práci pedagoga. Zabývá se fenoménem zvaným dětská kresba a možnostmi jeho využití v každodenní výchově dětí. Popisuje celkový vývoj předškolního dítěte s důrazem na ontogenezi dětské kresby, zachycuje specifické znaky kresby a její význam v interpretaci výtvarného projevu a v diagnostickém využití, zejména v práci pedagoga. Tato práce se zaměřuje také na význam kresby při posuzování školní zralosti. Bakalářská práce je teoretického charakteru a klade si za cíl strukturovat dosavadní poznatky o dětské výtvarné tvorbě a ukázat cestu dnešním vychovatelům k lepšímu porozumění dítěte skrze jeho výtvarný projev. Klíčová slova: Výtvarný projev, předškolní věk, kresba, školní zralost, interpretace výtvarného projevu, pedagogická diagnostika. Abstrakt: This bachelor work called "Art expression of preschool child and its importance in educational process" focuses on use of child's art expression in educational work of teacher. It addresses phenomenon called child's art expression and its use in everyday educational process of children. It describes child's development in general with emphasis on ontogeny of child's drawing,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Sedláčková, Dagmar
2 Sedláčková, Dana
1 Sedláčková, Danica
2 Sedláčková, Darina
2 Sedláčková, Denisa
2 Sedláčková, Dominika
1 Sedláčková, Dorota
1 Sedláčková, Drahomíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.