Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nástroj pro průzkum a vizualizaci modelu pro simulátor mozku Mozaik
Ježek, Filip ; Antolík, Ján (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Simulace biologických neuronových sítí jsou důležitým nástrojem pro po- rozumění tomu, jak mozek zpracovává informace. Mozaik je workflow fra- mework, který umožňuje takové simulace vytvářet, spouštět a analyzovat. V současné době ale neexistuje snadný způsob, jak v něm vizualizovat ani síť, ani datové struktury vytvořené jednotlivými analýzami. Tato práce je webová aplikace, která umožňuje vizualizovat sítě a datové struktury ulo- žené v datastorech pro jednotlivé simulace. Dané vizualizace lze vyhledávat pomocí komplexních dotazů, interaktivně je zkoumat a vzájemně mezi sebou srovnávat. To výrazně zefektivňuje práci výzkumníků, kteří s frameworkem Mozaik zacházejí.
Procedural Generator of Short Detective-like Stories
Iudin, Denis ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Procedurální generování interaktivních příběhů je stále nedostatečně prozkoumanou oblastí, většina práce je čistě akademická, zatímco aplikace těchto technologií v praktické oblasti pro široké publikum slibuje dobré vyhlídky. Důvod spočívá ve velkém souboru faktorů, které komplikují praktické použití takových systémů. V této práci některé z nich řešíme tak, že k tomu navrhujeme nový algoritmus, s jehož pomocí vytváříme systém generující interaktivní příběhy. Vizualizujeme vyprávění těchto příběhů a na jejich základě vytváříme textový quest na platformě Twine.
EdLab - web application for management of online courses
Valentová, Michaela ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Oblasť vzdelávania sa rýchlo vyvíja, pričom vzdelávanie na diaľku sa stáva čoraz popu- lárnejším spôsobom výučby. S príchodom technológií učitelia hľadajú efektívne spôsoby, ako vyučovať aj bez fyzickej prítomnosti svojich študentov. V tejto bakalárskej práci vy- tvárame webovú aplikáciu, ktorá umožní učiteľom vytvárať vlastné online vzdelávacie kurzy. Navrhovaná webová aplikácia poskytne učiteľom užívateľsky prívetivé rozhranie na vytváranie a prispôsobenie kurzov podľa ich špecifických potrieb a preferencií. Učitelia budú môcť jednoducho navrhnúť obsah kurzu, rozčlenenie kurzu na kapitoly, interaktívne komponenty a mnoho ďalšieho. Aplikácia vytvorí interaktívne vzdelávacie prostredie tak pre študentov ako aj pre širokú verejnosť zapojenú v kurze "AI v kontextu", ktorý je zadávateľom tohto projektu. Flexibilita aplikácie poskytuje študentom možnosť zvoliť si kedy a kde sa zapoja do kurzu, pričom rýchlosť osvojovania si vedomostí z kurzu sa prispôsobuje ich vlastnému tempu učenia sa. Atraktivitu štúdia zvyšuje možnosť zapájať sa do spoločných aktivít - zúčastňovať sa hlasovaní, overovať získané vedomosti a dostávať spätnú väzbu prostredníctvom vedomostných kvízov. Aplikácia je vyvinutá vo frameworku React a využíva online databázu Firebase Fi- restore, jej rozhranie bolo navrhnuté na základe princípov...
Procedural Generator of Short Detective-like Stories
Iudin, Denis ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Procedurální generování interaktivních příběhů je stále nedostatečně prozkoumanou oblastí, většina práce je čistě akademická, zatímco aplikace těchto technologií v praktické oblasti pro široké publikum slibuje dobré vyhlídky. Důvod spočívá ve velkém souboru faktorů, které komplikují praktické použití takových systémů. V této práci některé z nich řešíme tak, že k tomu navrhujeme nový algoritmus, s jehož pomocí vytváříme systém generující interaktivní příběhy. Vizualizujeme vyprávění těchto příběhů a na jejich základě vytváříme textový quest na platformě Twine.
Interaktivní hra pro psychoterapii dětí
Hořký, Vladimír ; Pešková, Klára (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Hra je pro děti přirozený způsob komunikace, a tak jsou tradiční hry a hračky běžnou součástí psychoterapie dětí. Uplatnění počítačových her v psychoterapii dětí dosud není příliš rozšířené, přestože počítačové hry jsou u dětí velmi oblíbené. V rámci této práce vznikla počítačová hra vyvinutá jako pomůcka pro práci psychoterapeutů s dětmi ve věku přibližně pěti až deseti let. Děti v ní pod vedením terapeuta prostřednictvím postavy Chobotničky prožívají čtyři různá dobrodružství - vyhýbání se překážkám v moři, balan- cování na chaluze, převlékání se a překonávání bouře. Cílem hry je nabídnout podněty pro diskusi s terapeutem. Hra byla iterativně vyvíjena ve spolupráci s dětskou psycholožkou a s grafičkou. V praxi hru vyzkoušeli tři dětští psychologové s přibližně dvaceti dětmi, kteří hru hodnotili jako užitečnou terapeutickou pomůcku. 1
Předpovídání výkonnosti fotbalových hráčů
Kellich, Adam ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Tato práce se zaměřuje na vývoj nástrojů pro zlepšení zážitku z hraní online fotba- lové fantasy hry Sorare. Ve hře Sorare hráči kupují sběratelské kartičky, které reprezentují skutečné fotbalisty a soutěží s ostatními hráči, přičemž úspěch závisí na skutečných výko- nech fotbalistů v reálných zápasech. Cílem naší práce je řešit dva hlavní problémy, kterým hráči ve hře čelí. Zaprvé se snažíme přesně předpovědět skóre fotbalisty v nadcházejícím zápase na základě údajů dostupných před zápasem. Zadruhé se snažíme identifikovat trhem podhodnocené hráče, což představuje potenciální investiční příležitosti. Popíšeme a implementujeme celý proces strojového učení od získávání dat, jejich zpracování, návrh vhodných algoritmů, trénování modelů až k vyhodnocení. V obou případech se navrhnuté algoritmy ukázaly jako užitečné oproti jednoduchým predikcím založených na průměru. 1
Knowledge representation in deep neural networks
Georgiev, Georgi Stoyanov ; Mrázová, Iveta (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Při řešení mnohých úloh z oblasti klasifikace obrázků a detekce objektů překonávají konvoluční neuronové sítě (CNN sítě) lidské schopnosti. CNN sítě vynikají i při vytváření titulků, segmentaci obrázků a při extrakci příznaků. Modely CNN sítí jsou mimořádně přesné při rozpoznávání obrázků a extrahované znalosti dobře zobecňují, nicméně analýza jejich rozhodovacího procesu zůstává problematická. Vhodný prostředek k analýze interní reprezentace znalostí v CNN sítích představují takzvané "heat maps" (teplotní mapy) a jejich varianty, například typu "saliency maps" (charakteristické mapy), SmoothGrad a Grad-CAM. Techniky t-SNE, UMAP a ivis používané pro redukci dimenzionality pak podporují snadnou vizualizaci vícerozměrných příznaků vytvořených v jednotlivých kon- volučních vrstvách CNN sítí. Na základě výsledků získaných při vyhodnocování vlastností CNN modelů, jsme na- vrhli dva nové algoritmy pro prořezávání předučených CNN sítí: "Iterative Top Cut" a "Iterative Feature Top Cut". Oba algoritmy postupně odstraňují koncové vrstvy CNN sítí, dokud není aktivováno ukončovací kritérium algoritmu. Ukončovací kritéria berou v úvahu dosahovanou přesnost CNN sítě a kvalitu vytvořené interní reprezentace znalostí. Vynikajících výsledků dosahuje zejména metoda "Iterative Top Cut", která je schopná zredukovat velikost...
Learning picture languages using picture-to-string transformations
Rychtera, Ivan ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Definujeme nový model pro rozpoznávání obrázkových jazyků pomocí transformace obrázku na řetězec - přepisovací a vyhodnocovací automat pro obrázkové jazyky (TEMPL). Model se skládá z přepisovače, který přepisuje vstupní obrázek na řetězec, a vyhodno- covače, který získaný řetězec přijímá nebo odmítá. TEMPL používáme jako reprezentaci obrázkových jazyků, které se lze naučit z pozitivních a negativních příkladů. Přiložená implementace TEMPL a několik algoritmů pro učení regulárních jazyků byly použity pro porovnání přesnosti trénování TEMPL na vybraných obrázkových jazycích. 1
Neural Network Visualization
Ciklamíniová, Martina ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Neuronové siete dosahujú nesmierne výsledky v mnohých oblastiach, avšak stále nie je úplne jasné ako a prečo prídu k danému výsledku. Obzvlášť pri spracovávaní vizuál- nych dát sú konvolučné neurónové siete neobyčajne úspešné. Konvolučné neurónové siete sú štruktúrované tak aby pracovali s dvojdimenzionálnym vstupným obrázkom a vo vý- sledku udržujú priestorové vzťahy toho, čo sa model naučí. Hlavným cieľom tejto práce je vytvoriť nástroj, ktorý umožní vizualizáciu vnútorných aktivácií konvolučnej neurono- vej siete. Aplikujeme rôzne techniky vizualizácie pre porovnanie rozličných vstupov, aby sme poskytli analýzu správania konvolučnej siete. Vstupy siete môžu byť čiastočne skryté alebo takzvané mätúce vzory. 1
Radnice v Kopřivnici
Pešková, Klára ; Zdvomka, Ondřej (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh adaptace a aktivace objektu radnice sídlící v centru města Kopřivnice. Lokalitou projektu je mírně nakloněná parcela lichoběžníkového tvaru ve směru k trati, nacházející se na ulici Štefánikova. Návrh má snahu vytvořit vhodné pracovní podmínky pro zaměstnance radnice a zároveň vyčlenit prostor pro bydlení, práci a aktivity určené především pro mladou generaci. Návrh polyfunkčního domu radnice nabízí startupové a komunitní bydlení (tzv. co-living) v dispozicích od 1+kk po 4+kk, a taktéž co-workingové prostory. Samotná radnice je dispozičně navržena v souladu s aktuálními trendy veřejné správy, tedy s důrazem na otevřenost, přívětivost a vstřícnost k občanům. Víceúčelový sál doplňující celý návrh má sloužit především pro shromažďovací účely. Parkování je zajištěno za pomoci stávajících parkovacích ploch a parkovacího domu. Svým prostorovým řešením návrh vytváří statickou kompozici budov dotvářející charakteristickou zástavbu radnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
20 PEŠKOVÁ, Kateřina
13 PEŠKOVÁ, Klára
1 Pešková, K.
6 Pešková, Karolína
20 Pešková, Kateřina
2 Pešková, Kristýna
1 Pešková, Květa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.