Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 134 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudebně-pohybový kroužek s prvky cloggingu pro žáky 1. stupně ZŠ
Nedvídková, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem ročního výukového plánu hudebně-pohybového kroužku pro žáky 1. stupně ZŠ. Cílem práce je představit taneční styl s názvem "clogging" (americký country step) a předložit metodiku výuky jeho základů, v níž bude kladen důraz kromě seznámení s prvky tohoto stylu zejména na hudební rozvoj žáků. Diplomová práce byla zamýšlena jako možná inspirace pro vedoucí tanečních kroužků, kteří si kladou za cíl vést své žáky kromě tance také k citlivému vnímání hudby a k práci s ní, případně jako inspirace pro učitele hudební výchovy, kteří by svou výuku rádi něčím ozvláštnili či se věnovali vedení hudebně-pohybového kroužku s neobvyklým zaměřením. Teoretická část se zabývá vývojem dětí mladšího školního věku, hudebně-pohybovou výchovou a seznámením s historií a základy techniky cloggingu. Praktická část představuje výukový plán hudebně-pohybového kroužku, jenž je tvořen popisem osmnácti lekcí, které obsahují nabídku hudebně-pohybových činností na jedno pololetí a zahrnují využití prvků cloggingu.
Lidová hudba v tvorbě českých autorů
Melichárková, Alžběta ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá přítomností lidové hudby a kultury v díle čtyř českých autorů, Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů. V teoretické části jsou skladatelé postupně představeni, a to s důrazem na stěžejní momenty a vlivy, které následně formotvorně působily na jejich vztah k lidové hudbě. Vysvětleny jsou i historicko- společenské souvislosti nutné k pochopení této problematiky. Dále jsou zde společně s notovými ukázkami uvedeny skladby, které vykazují inspiraci lidovou hudbou nebo přímo její užití. V praktické části jsou některé z nich použity jako výchozí hudební materiál pro výukové aktivity. Tyto aktivity byly vytvořeny pro výuku hudební výchovy na druhém stupni základních škol. Využívají přístupnou lidovou hudbu jakožto prostředek k pochopení poslechově složitější vážné hudby. Veškeré aktivity jsou prověřeny pedagogickou praxí a jsou opatřeny popisem, cíli, metodickým komentářem a graficky zpracovanými materiály.
Současná podoba výuky flétny v ZUŠ
Paterová, Martina ; Marešová, Jiřina (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na současnou podobu výuky příčné flétny v základních uměleckých školách. První kapitola blíže seznamuje se šesti vybranými metodikami a metodiko-učebnicemi z českého i zahraničního prostředí. Zaměřuje se na to, jaké názory mají různí autoři na otázky týkající se dechu, nátisku, postoje při hře, držení nástroje a nasazení tónu. Druhá kapitola je sestavena z analýzy odpovědí respondentů, kteří se zúčastnili dotazníkového šetření. Na základě odpovědí respondentů bylo zjištěno, že flétnu vyučují v ZUŠ kvalifikovaní pedagogové, kteří nevyučují pouze podle jedné metodiky, ale kombinují více přístupů najednou. Nejvíce se zabývají aspekty hry jako je dech, postoj a držení nástroje. Se svými žáky pracují nejvíce na interpretaci přednesových skladeb a volí k tomu klasickou, klavírní korepetici. Jako pokrokovou vnímá současnou podobu výuky více než polovina respondentů a někteří z nich sami navrhují změny, které by přispěly ke zkvalitnění výuky.
Hra na zobcovou flétnu jako součást hodin hudební výchovy v komunitní škole
Bártová, Tereza ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá skupinovou výukou hry na zobcovou flétnu, zejména v komunitní škole. Cílem práce bylo shrnout již existující materiály a v praktické části pak provést experiment přímo ve třídě, kde byly stanoveny cíle a hypotézy pro dané období. V teoretické části jsou představeny práce, které se tématu věnují. Dále jsou zde zmíněny možnosti výuky hry na zobcovou flétnu a pohled na skupinovou výuku hry na nástroj v historii i dnes. V další části je pak přehled učebnic, které se věnují skupinové hře na zobcovou flétnu, i dalších často užívaných titulů a jejich porovnání. Následujícím tématem je pak hra na nástroj v hodině hudební výchovy a také teorie k tématu alternativních a komunitních škol. Praktická část obsahuje seznámení s průběhem hodin hudební výchovy ve třídě, kde probíhal výzkum. Ten byl zaměřen na výuku hry na flétnu v konkrétní třídě. Použitými metodami byly experiment a pozorování. Žáci splnili cíle dané na pololetí a naučili se hrát několik not i písní. Některé hypotézy se potvrdily (lepší vztah žáků k hudební výchově, pokud zde hrají na nástroj). Jiné byly vyvráceny (lepší vztah ke hře na flétnu, pokud již dítě hraje na jiný nástroj). Jednotlivé použité lekce jsou součástí práce.
Irská tradiční hudba v české škole
Křivancová, Veronika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá irskou tradiční hudbou a jejím možným uplatněním v hudební výchově na druhém stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií v České republice. Teoretická část práce informuje o irské tradiční hudbě a historických a geografických podmínkách, ve kterých se rozvíjela. Praktická část se zabývá možnostmi jejího zapojení do školní výuky v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Součástí práce jsou obrazové, zvukové a multimediální přílohy, noty, videa a pracovní listy.
Využití zobcové flétny v muzikoterapii - Žilkova metoda
Makovská, Dana ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Vencel, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá Žilkovou metodou - využitím hry na zobcovou flétnu v muzikoterapii. Obsahuje základní informace o vlivu zvuku a správného dýchání na fyzickou a psychickou stránku člověka. Mapuje život a činnost českého flétnisty a pedagoga Václava Žilky, který se v 2. polovině 20. století zasloužil o popularizaci zobcové flétny. Úvodní, teoretická část poukazuje na historické souvislosti. Praktická část je tvořena podrobným popisem Žilkovy metody. Zahrnuje analýzu Žilkovy školy hry na zobcovou flétnu Veselé pískání - zdravé dýchání, praktické rady a dechová cvičení (v rámci Žilkovy metody) a hlavní hudebně-vzdělávací projekty pro děti. Cílem práce je poukázat na možnosti využití metody v rámci terapie dětí s respiračními onemocněními. Důležitou součástí práce je soubor dechových cvičení a chronologie Žilkova života. Klíčová slova: Zobcová flétna, muzikoterapie, děti, respirační onemocnění.
Hudba a tanec v mateřské škole. Návrh a realizace vlastního hudebně tanečního projektu
Adamusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce má za úkol teoreticky zhodnotit a prakticky dokázat, že děti v předškolním zařízení dovedou velice citlivě vnímat vážnou hudbu a vyjádřit ji pohybem, jsou-li správně vedeny a motivovány. Tato práce dále poskytne námět učitelům mateřských škol pro práci s vážnou hudbou, aby učili děti přijímat hudbu jako dar a vztah k hudbě dále v dětech rozvíjeli. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je teoretická a shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se hudby a pohybu. Druhou část praktickou tvoří projekt, který úzce souvisí s výzkumem. Výsledky výzkumu nám objasnily skutečnost, do jaké míry rodiče dětí vnímají důležitost hudby, pohybu a tance a jakým způsobem tyto aspekty pro rozvoj svých dětí podporují. Realizací projektu s názvem: "Zaznělo jednou v přírodě", byl naplněn hlavní cíl diplomové práce.
Srovnávací analýza interpretace s důrazem na historický kontext a autentičnost provedení díla: rozbor různých realizací díla Claudia Monteverdiho "Vespro della Beata vergine" (1610).
Svoboda, Čeněk ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám dílem Claudia Monteverdiho a srovnáním tří interpretací jeho největší duchovní kompozice Vespro della beata Vergine. Raně barokní skladatel ji napsal v roce 1610. Toto dílo tvoří nejen předěl v Monteverdiho skladatelském vývoji, zároveň tvoří i pomyslnou čáru mezi duchovní hudbou renesance a nastupujícího baroka. Jako předmět svého zkoumání jsem si vybral tři stylově různé interpretace špičkových interpretů konce minulého století. Samotné srovnání není jediným vyústěním práce, smyslem textu je i zachytit Monteverdiho skladatelskou osobnost, pochopit její rozměr v kontextu hudebního vývoje a v neposlední řadě nastolit základní otázky týkající se autentické interpretace a tvůrčího přístupu k dílu z přelomu 16. a 17. století. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 134 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Hurníková, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.