Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podoby svatby v české společnosti
Maříková, Hana ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Diplomova prace ,,Podoby svatby v ceske spolecnosti" se zaby-va problematikou svateb a svatebnich obfadu v nasem kultumim a socialnim okruhu. Strukturu diplomove prace tvofi dva hlavni celky: teoreticka a empiricka cast. Teoreticka cast, ktera tvofi ramec pro cast empirickou, se zameruje na vztah svatby k pojm-um obfad a ritual, zejmena pak souvislosti s ritualy pfechodorymi. Dale se venuje historii a v)rvoji svatebnich obfadu a jejich elementu v ceskem kultumim prostfedi. Blize popisuje pravni aspekty a formality nutne pro vstup do manZelstvi, ale take nektere ze zvyklosti a poyer spojenych s jeho uzaviranim. Empiricka cast seznamuje ctenare se zamery a hlavnimi zjistenimi kvalitativni studie. J ejim cHem byla deskripce svatby optikou deseti mladych manZelsk)rch pam a jejich predchozich predstav 0 tomto sociokulturnim fenomenu. Dale byly zjisiovany ryznamy, ktere pfipisuji forme uzavirani snatkU a instituci manZelstvi jako takove.
Úvod do problematiky sociologie divadla
Hlavicová, Lenka ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Sociologie divadla je sociologickou disciplínou, která se začíná samostatně vyvíjet od poloviny 50. let především ve Francii, kdy Georges Gurvitch a Jean Duvignaud píší první sociologické práce o divadle, zejména z oblasti typologie výzkumu v divadle. V dnešní době se systematicky sociologickým výzkumem divadla a v divadle zabývá několik institucí v celé Evropě. Za všechny uveďme mezinárodní organizaci FIRT/IFTR (Fédération Internationale pour la Recherche Théatral/International Federation for Theatre Research) nebo mezinárodní asociaci SIBMAS (Société Internacionale des Bibliotheques et Musees des Arts du Spectacle, International Association of Librairies and Museums of the Performing Arts). Obě instituce sdružují výzkumníky mnoha oborů, jejichž průsečíkem zkoumání je divadlo se všemi svými aspekty. Divadlo je nazíráno z mnoha úhlů pohledu, teatrologického, psychologického, filozofického, antropologického, ale také sociologického. V rámci obou institucí se konají přednášky a workshopy, ve kterých má sociologie divadla své legitimní místo. V českém vědeckém diskursu je však od počátku sociologie divadla opomíjena a marginalizována, ačkoli lze nalézt články a statě českých teatrologů a filozofů, ojediněle i vědců sociálních věd, které se sociologie divadla dotýkají. Takové studie publikuje zejména...
Městská posttradiční religiozita
Fassatiová, Paula ; Halík, Tomáš (vedoucí práce) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Východiskem této práce byla snaha alespoň částečně odhalit, jak může v současnosti vypadat to, co Uibbe nazval kulturou našeho vztahu k transcendentnu,148 tedy náboženství v současné společnosti. Abychom měli pevný podklad pro naši tezi o městské posttradiční religiozitě, pokusili jsme se nejdříve pohlédnout na širší kulturní kontext, který poukázal na to, že náboženství je a vždy bude v určité formě "živé", protože je základem každé kultury, protože každý člověk je nevyléčitelně náboženský, ať už si to uvědomuje nebo ne.
Sociální reklama
Grossová, Lenka ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Matějů, Martin (oponent)
Reklama se stala každodenní součástí našeho života. Setkáváme se s ní jak ve veřejných prostorech formou billboardů, plakátů, poutačů, tak i v soukromí, kde na nás útočí z obrazovek, rádia, tisku…Reklama je součástí globalizovaného světa a komerční reklama se podílela a podílí na vytváření a fungování konzumní společnosti. Orientace na materiální statky, kterou komerční reklama podporuje, se často děje na úkor statků duchovních, kulturních i sociálních. V poslední době se však i v České republice stále častěji setkáváme s jiným druhem reklamy. Je to tzv. sociální reklama, jejíž cílem není prodej zboží či služeb, ale snaží se v lidech probouzet pocit odpovědnosti za sebe i za druhé. Můžeme sem zařadit reklamy proti diskriminaci, reklamy na podporu neziskových organizací různého zaměření, protikuřácké reklamy a další, které se zabývají tématem prevence nemocí, reklamy věnující se lidskoprávním otázkám či stavu naší planety apod. Většinou se jedná o celospolečenské problémy, o kterých se sociální reklama snaží informovat, případně přimět občany k přispívání na dobročinné účely. Tyto reklamy tedy nejsou orientovány na hmotný zisk, i když o přínos nepřímých ekonomických efektů pro společnost se snaží (eliminace negativních jevů, vzdělanější společnost…). Sociální reklamy jsou zadávány většinou státními a...
Kulturní aspekty cestovního ruchu
Neufus, Josef ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Matějů, Martin (oponent)
Obecně lze konstatovat, že kulturní projevy lidí jsou velkou atrakcí pro turisty a cestování je samo o sobě kulturním projevem. Turistova zkušenost je obvykle o to bohatší o co větší projeví ochotu a vyvine úsilí pochopit kulturní hodnoty resp. poznat co nejvíce z kulturních projevů navštívené destinace. Každá země, region nebo místo usilijící o rozvoj cestovního ruchu musí plánovat a zajistit takovou infrastrukturu, která umožní návštěvníkům seznámit se s co nejširším spektrem kulturních projevů příslušné destinace. Pochopení a přijetí těchto aspektů zahraničními návštěvníky předpokládá vícejazyčnou prezentaci, což se týká průvodců, ukazatelů, směrových a orientačních symbolů, tištěného materiálu, ale i všech poskytovatelů služeb - ubytování, stravování, dopravy, prodejců doprovodných služeb a zboží. Významným předpokladem spokojených účastníků cestovního ruchu je znalost a pochopení principů vlastního kulturního prostředí samotnými "hostiteli" tj. hostitelskou komunitou, poskytovateli služeb v cestovním ruchu a vládou či vedením země resp. destinace.
Jemnice - historický vývoj města a jeho památková ochrana v současnosti
Indrová, Martina ; Půtová, Barbora (vedoucí práce) ; Hubáček, Ondřej (oponent) ; Liška, Václav (oponent)
JEMNICE - HISTORICKÝ VÝVOJ MĚSTA A JEHO PAMÁTKOVÁ OCHRANA V SOUČASNOSTI PhDr. Martina Indrová ABSTRAKT Jemnice je malé, zhruba pětitisícové město, položené v blízkosti místa, kde se potkávaly tři historické země - Čechy, Morava a Rakousy. Tato skutečnost, tak jako u jiných podobně položených měst, velmi ovlivňovala jeho podobu i samotný život uvnitř hradeb. O počátcích městského založení toho víme velmi málo, ale zvláště v posledních letech se pozornost odborníků k Jemnici obrací stále více a my tak můžeme pomalu skládat střípky do mozaiky dějin města. Důvodů, proč byla právě Jemnice tak dlouho mimo hlavní směry bádání, je několik. Za ten nejzávažnější lze považovat skutečnost, že po druhé světové válce se Jemnice právě díky své poloze při hranici s Rakouskem náhle ocitla na kraji hraničního pásma a rozvoj města zde byl do značné míry opožděn a omezen. Při práci s pramennou základnou je nutné v případě dějin Jemnice postupovat velmi opatrně a kriticky. Názor historiků na počátky města po dlouhou dobu ovlivňovala tzv. Bočkova falza. Město v roce 1832 postihl naprosto zničující požár, při kterém byla kromě mnoha stavebních památek zničena i většina městských knih a listin vážících se k historii Jemnice. Tato událost snad přiměla Antonína Bočka ke zhotovení několika padělků listin, které datoval do rozmezí 12....
Nosná ocelová konstrukce zastřešení tribuny sportovního stadionu
Hubáček, Ondřej ; Karmazínová, Marcela (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nosné ocelové konstrukce zastřešení tribuny sportovního stadionu v délce 67,2 m a šířce 28,8 m. Konstrukce zastřešení je navržena a posouzena ve dvou variantách. Varianta A ja navržena jako trubkový příhradový vazník s osovou vzdáleností 4,8 m. Varianta B je navržena jako svařovaný rámový plnostěnný vazník se stejnou osovou vzdáleností. U těchto variant je porovnána hmotnost, pracnost a vzhled, výhodnější varianta je zpracována podrobněji. Výkresová dokumentace obsahuje dispoziční uspořádání obou variant a výrobní výkres vazníku.
Role médií v utváření sociokulturních regulativů. Obraz hodnot, norem a vzorů chování v časopisech životního stylu pro ženy a muže.
Herrová, Anna ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Opletalová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá problematikou účinků médií na sociokulturní regulativy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V první části jsou popsané teoretické základy, které se týkají masových médií - jejich význam a moc, možné účinky médií a jak se dají média zkoumat. Práce se též zabývá konkrétněji tištěnými médii. Praktická část je zaměřena na výzkum. Byly vybrány dva lifestylové časopisy, prezentující hodnoty dvou hlavních segmentů populace (Elle pro ženy a Maxim pro muže). Tato periodika jsou v praktické části obsahově analyzována. Na základě analýzy byly stanoveny hypotézy týkající se spotřebního chování a hodnotové orientace, z nichž se většinu díky provedeným hloubkovým rozhovorům podařilo ověřit. Klíčová slova: média, vliv médií, lifestyle, časopisy
Jazyk interpersonální komunikace v nových médiích
Blažková, Kristýna ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Stěžejním tématem bakalářské práce je vliv nových médií na interpersonální komunikaci v běžném životě. Práce je rozdělena na dvě základní části - na teoretickou a empirickou. První kapitola teoretické části se zaměřuje na historii a funkci médií, zabývá se novými médii a jejich možnostmi a také mediální vědou a mediální výchovou, které zpracovávají poznatky o médiích a jejich působení. Druhá kapitola představuje téma Jazyk a komunikace, klade důraz na proměny jazyka v komunikaci v nových médiích. Empirickou část práce představuje vlastní výzkumný projekt a analýza výsledků dotazníkového šetření, které bylo využito ke sběru dat. Závěr práce je věnován vyhodnocení empirické části i vyhodnocení práce jako celku.
Role mediální výchovy v utváření mediální gramotnosti dětí a mládeže
Urbanová, Markéta ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Poláková, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou role mediální výchovy při utváření mediální gramotnosti mladých lidí, tedy segmentu populace ve věku formování systému životních hodnot, vytváření podstatných životních návyků a získávání základních funkčních kompetencí. Práce je pojata jako teoreticko-empirická kulturologická studie, zkoumající mediální chování, osvojení a úroveň mediální gramotnosti a její kompatibility s každodenním životem daného segmentu populace. Vychází z předpokladu, že je třeba věnovat pozornost vlivu rodiny a školy na utváření mediální gramotnosti dětí a mládeže. Usiluje o zodpovězení klíčových otázek, jež z tohoto předpokladu vyplývají. Je rozdělena do tří částí. V první teoretické části věnuji pozornost pojmům kultura, socializace, enkulturace a zabývám se mediální komunikací, mediální gramotností a mediální výchovou. Dále navazuje druhá empirická část, ve které formuluji hypotézy, stanovuji k nim otázky pro dotazníkové šetření a následně na základě získaných dat hodnotím, do jaké míry je možné uvedené hypotézy verifikovat. Třetí závěrečná část patří celkovému shrnutí a obsahuje zobecňující interpretaci výsledků a závěry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.