Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zavádění participativních procesů do organizace na příkladu tvorby poslání a vize ogrnizace. Akční výzkum.
Přibylová, Martina ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hradcová, Dana (oponent)
V první části diplomové práce jsou vymezeny použité pojmy z oblasti managementu a výzkumu. Dále práce popisuje proces tvorby poslání a vize Oblastní charity Jihlava za důsledného užití participace pracovníků organizace. Tento proces je veden formou akčního výzkumu a je zasazen do rámce strategického plánování v organizaci. Akční výzkum se zaměřuje na sledování vlivu participace pracovníků na další změny v organizaci. V závěru práce jsou reflektovány realizované nebo započaté změny v oblasti řízení, struktury a kultury organizace ale také změny v subjektivním prožívání vztahu pracovníků k organizaci.
Optimalizace využití interních auditů v systému řízení zdravotnického zařízení
Hybnerová, Petra ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Opočenská, Martina (oponent)
Cílem diplomové práce je prozkoumat, jaké faktory ovlivňují postoj zaměstnanců k systému interních auditů v konkrétním zdravotnickém zařízení a jak systém optimalizovat. Výstupem diplomové práce jsou podněty pro funkcionální změny v organizační kultuře daného zdravotnického zařízení, které budou podporovat prostředí pro angažovanost pracovníků obecně a specificky vzhledem k optimálnímu využití interních auditů. V teoretické části jsou vymezeny následující pojmy korespondující s danou problematikou: organizační kultura, angažovanost zaměstnanců, postoje, motivace, komunikace a změna. Popsány jsou různé pohledy s upřesněním, jak k nim v této diplomové práci přistupujeme. Podrobně se věnujeme interním auditům v návaznosti na systémy řízení kvality ve zdravotnictví v České republice. Stručně zde také popisujeme příslušnou legislativu, především s ohledem na Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování. V analyticko-výzkumné části využíváme k naplnění cíle diplomové práce formu kvalitativního výzkumu. Výstupem jsou návrhy pro další rozvoj týmu interních auditorů. Interní auditoři mají významný vliv na postoje zaměstnanců k celému systému. Výzkum poukazuje také na potřebu vytvářet ve zdravotnickém zařízení prostor pro poskytování zpětné vazby a reflexe jako nástroje pro...
Úskalí zavádění supervize v rámci evropských projektů do zařízení ústavního typu
Odstrčil, David ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kabíček, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání procesu zavádění supervize jako efektivního nástroje zlepšování kvality práce v prostředí organizace ústavního typu. Specificky pak toho typu procesu, kdy supervizor vstupuje do pracovního pole již "vybrán" skrze "vnější" evropské projekty. Výzkumné otázky jsou zkoumány optikou supervizorů na základě dotazování na jejich názory a zkušenosti. Nejedná se tedy o to, jak "věci jsou", ale jak je supervizoři ze své pozice vnímají. Práce je koncipována do dvou provázaných částí. První, teoretická část obsahuje kapitoly, které se zaměřují na popis organizační kultury, supervize, ústavních zařízení a evropských projektů. Druhá, empirická část potom na vymezení výzkumného problému, stanovení metodologického rámce a organizaci výzkumu. Výzkum je prováděn kvalitativním přístupem, kdy jsou data sbírána pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů, analyzována metodou otevřeného kódování a technikou konstantní komparace. Výsledky analýzy výzkumu obsahují pět hlavních kategorií: vstup: supervizor přichází do organizace "bokem"; místo: supervizor se setkává s organizací stroje, vlivy: supervizor pociťuje důsledky dobrovolně - nedobrovolného zapojení zařízení v projektu, proces: supervizor reflektuje překážky v realizaci supervize a role: supervizor vnímá svoje role...
Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry
Hermánková, Lucie ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Antoš, Svatopluk (oponent)
Diplomová práce "Dopady supervize na resilienci pracovníků linky důvěry" přináší výsledky případové studie zaměřené na konkrétní pracoviště linky důvěry. Případem je studium vlivu supervize na zvládání profesní role pracovníků tohoto pracoviště. Teoretická část diplomové práce se zabývá klíčovými pojmy resilience a supervize, představuje obecnou charakteristiku linek důvěry, metodu telefonické krizové intervence a sociální službu telefonické krizové pomoci. Empirická část diplomové práce osvětluje kontext pracoviště linky důvěry, které bylo předmětem případové studie. Ústředním tématem výzkumu je zvládání profesní role pracovníků linky důvěry a vliv supervize na jeho proměny v čase. Výzkum zachycuje proměny vnímání supervize a jejího působení při zvládání profesní role pracovníků linky důvěry.
Hranice mezi terapií a supervizí v modelu TSTS
Kubicová Černá, Hedvika ; Brnula, Peter (vedoucí práce) ; Havrdová, Zuzana (oponent)
Bc. Hedvika Kubicová Černá Fakulta humanitních studií Práce se zaměřuje na hranice aplikace transformační systemické terapie v Přehledová část popisuje všeobecná východiska Modelu Satirové a základ teorie psychoterapie a teorie supervize. Zabývá se obecnou rovinou hranic terapie a supervize. ologická část zahrnuje popis použité zakotvené teorie, která sloužila k získání dat od informantů, supervizorů, kteří pracují podle modelu TSTS. Dále bylo použito doplňkové dotazníkové kvantitativní šetření určené ke zjištění, jak supervizanti, kteří mají zkušenost s terapií, vnímají hranice terapie a supervize. Analytická část přináší nejprve vhled do způsobů, jak supervizoři vzdělaní v Modelu růstu chápou odlišení hranic terapie a supervize a jakým způsobem používají techniky štění, co supervizanti očekávají, že v supervizi mohou získat, a naopak, které způsoby práce odmítají a považují za přesah hranic. Otázky byly zaměřeny zejména na specifika technik, které používá Model Satirové. Cílem bylo popsat, které techniky a způsoby práce původně pocházející z terapie lze v supervizi použít a jakým způsobem s nimi je třeba zacházet, aby nedošlo při zaměření na osobnost terapeuta k osobní práci v supervizi. Klíčová slova: - Transformační systemická terapie - Model růstu - e (model) Satirové - Satirovská terapie (pro účely...
Zavádění supervize v zařízeních náhradní výchovy - výzkumná studie.
Nový, Evžen ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Masáková, Václava (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na téma supervize v prostředí náhradní výchovy. Cílem bylo prozkoumat organizační kulturu zařízení typu dětský domov a dětský domov se školou. V teoretické části jsem popsal prostředí náhradní výchovy a nároky na pracovníka v tomto prostředí. Dále jsem popsal složky kultury organizace, které mohou mít vliv na zavádění supervize a koncept kultury organizace vztažené k profesnímu vyhoření, který používám v empirické části. V praktické části jsem zkoumal organizační kulturu výše uvedených zařízení z hlediska profesního vyhoření a v následné diskusi jsem navrhl některá opatření pro supervizora vstupujícího do prostředí náhradní výchovy. Na základě zpracování otevřených otázek přiložených k dotazníku výzkumu kultury jsem popsal stav supervize v zařízeních typu dětský domov a dětský domov se školou. Na závěr empirické části jsem uvedl příklad zavádění supervize do zařízení náhradní výchovy v rámci kasuistické studie.
Supervize zaměstnanců kontra management organizace. Příležitost pro spolupráci nebo ohrožení autonomie?
Vopatová, Ladislava ; Hradcová, Dana (vedoucí práce) ; Havrdová, Zuzana (oponent)
Magisterská práce se věnuje situaci, která nastává při zavádění externí týmové supervize do českých sociálních zařízení. V průběhu posledního desetiletí se zde prvně setkávají dva odlišné světy. Manažerský, zaměřený především na řízení, supervizorský, zaměřený na reflexi pracovní situace supervizantů. Supervizoři a manažeři se v ČR potkávají ve stále ještě relativně nové situaci, která na ně klade dosud neznámé nároky a kterou ne vždy zvládají. Cílem magisterské práce je proto vytvořit informační materiál, který poskytne oběma stranám informace potřebné jak pro vzájemné poznání, tak i pro snadnější navázání spolupráce. Pro manažery je navíc určen návrh způsobu, jakým mohou zavádění supervize uchopit, mít je pod kontrolou a následně ze supervize co nejvíce vytěžit při naplňování svých manažerských cílů.
Využití psychodramatu v supervizi
Švadlenová, Jana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Hlavním tématem magisterské diplomové práce "Využití psychodramatu v supervizi" je metoda psychodramatu, která je aplikována pro potřeby supervizní praxe. V první části - Psychodrama jako metoda - je psychodrama zachyceno ve svém historickém vývoji, který je spjat s postavou svého zakladatele - rakouského lékaře a psychoterapeuta - J. L. Morena. Následně je psychodrama vymezeno v kontextu současného pojetí a jsou přiblíženy jeho základní prvky, fáze a techniky, které ukazují způsob, jakým se psychodrama v praxi využívá. V druhé části - Supervize a metoda psychodramatu - je psychodramatická supervize prezentována nejen pohledy současných odborných autorů, kteří se zabývají její teorií i praxí, ale i pohledy německých supervizorů, kteří ji praktikují a kteří byly v rámci rozhovorů osloveni. Tato část shrnuje důvody pro využití psychodramatické supervize, specifika odborného vzdělávání a teoretické koncepty psychodramatické supervize. Protože je diplomová práce určena především začínajícím supervizorům, věnuje se také konkrétním limitům psychodramatické supervize a obsahuje i doporučení pro praxi, která mají preventivní charakter.
Zkušenosti se zaváděním modelu peer konzultantů do vybrané organizace poskytující služby osobám s duševním onemocněním
Franzová, Drahomíra ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Říčan, Pavel (oponent)
Model peer konzultanství se v posledních letech dostává do popředí zájmu odborné veřejnosti v zahraničí i u nás. Peer konzultanství spočívá v aktivním zapojení osoby s vlastní zkušeností s duševním onemocněním do systému psychiatrické péče. Diplomová práce představuje tento model jako jednu z forem participace lidí s duševním onemocněním na jim poskytovaných službách a na příkladu konkrétní organizace popisuje zkušenosti s jeho zaváděním do praxe. V teoretické části práce je ukázáno, jak model peer konzultanství souvisí s proměnou postojů společnosti, ve kterých je patrný posun k uznání a uplatňování základních lidských práv a svobod lidí s duševním onemocněním. Praktická část práce se soustředí na konkrétní organizaci poskytující sociální služby lidem s duševním onemocněním. Do praxe této organizace byla v posledních letech nově zavedena pozice peer konzultanta. Pomocí metod případové studie je ve více jak ročním období sledováno, jak zavádění této pozice ovlivnilo organizaci, pracovníky, uživatele služeb i samotného peer konzultanta. Následně je diskutováno, co zjištěné poznatky říkají k tématu participace lidí s duševním onemocněním, a zda zavedení pozice peer konzultanta ovlivnilo úroveň participace ve zkoumané organizaci. Je naznačen další možný vývoj organizace a kroky, které má organizace...
Systemický přístup v supervizi
Pluhaříková Pomajzlová, Jana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rothová, Eliška (oponent)
Supervize je v posledních letech dramaticky se rozvíjejícím oborem. Čerpá z velkého množství zdrojů a psychoterapeutické modely jsou jedním z nich. Je významné zabývat se tím, jak mohou teoretická východiska supervizora zabarvovat a ovlivňovat průběh supervize. Tato práce se zaměřuje na možné využití systemického přístupu v supervizi, neboť je v praxi stále více používán. Vzhledem k tomu, že existují jen malé doklady o jeho aplikaci v rámci externí supervize v sociálních a zdravotnických organizacích, je významné obrátit pozornost na zkušenosti supervizorů, kteří jej ve své praxi využívají. Výzkum se zaměřuje na to, jaké jsou postoje supervizorů k systemickému přístupu a jaké jsou jejich zkušenosti s využíváním tohoto přístupu v supervizní praxi. Pro sběr dat jsou použity semi-strukturované rozhovory doplněné o dotazník, data jsou zpracována kvalitativním způsobem. Z výzkumu jednoznačně vystupuje důraz na postoj supervizorů při uplatňování tohoto přístupu, oproti užívání pouze metodologických postupů. Praxe supervizorů potvrzuje, že systemický přístup je v supervizi velmi dobře uplatnitelný. Za zajímavé lze považovat zjištění, že způsob práce supervizorů koresponduje se současným integrativním trendem v supervizi a že systemický přístup je většinou supervizorů považován za zastřešující přístup...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.