Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terénní vyučování průřezových témat v geografii: environmentální výchova
Bukovinský, Martin ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Práce představuje jakýsi návod pro vytvoření formálně i metodicky správné terénní výuky environmentální výchovy v rámci výuky geografie. Obsahuje tři kapitoly, přičemž první dvě se věnují teoretické stránce environmentální výchovy a třetí již charakterizuje přímo konkrétní uvedení výuky do praxe. První kapitola je věnovaná teorii environmentální výchovy. Charakterizuje okruh témat, kterým se věnuje, uvádí její cíle a dokládá její důležitost pro budoucnost. Uvádí také její zasazení do kurikulárních dokumentů, a to jak domácích, tak zahraničních, přičemž je srovnává. Druhá kapitola popisuje vhodné metody a formy výuky, které lze k výuce environmentální výchovy použít. Uvádí výhody a nevýhody těchto metod a vybírá z nich tu nejvhodnější. Uvádí také seznam pomůcek potřebných pro úspěšnou realizaci terénní výuky. Třetí kapitola se již týká přímo destinací, kterých využiji k realizaci navrhované výuky. Uvádí jejich stručnou charakteristiku a důvody jejich výběru. Dále zde uvádím podrobný soupis cíl, kterých je možno pomocí mé práce v daných lokalitách dosáhnout.
Vliv kartografické vyjadřovací metody na úroveň mapových dovedností žáků
Havelková, Lenka ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá, v českém prostředí aktuální, problematikou mapových dovedností. Na rozdíl od dosavadních realizovaných empirických studií se specificky věnuje dovednostem práce s tematickými mapami a zaměřuje se na žáky středních škol a studenty geograficky zaměřených vysokoškolských oborů. Vzhledem k výrazné různorodosti využívaných vyjadřovacích prostředků na tematických mapách je hlavním cílem této práce především identifikovat a zdůvodnit vliv užité kartografické vyjadřovací metody na úroveň dovednosti práce s těmito důležitými zdroji informací. Pro naplnění tohoto cíle bylo, mimo jiné z důvodu nedostatečného množství odborné literatury zaměřující se na tuto problematiku, nutné se uvedené problematice věnovat nejen v rovině realizovaného/dosaženého kurikula, ale i v rovině zamýšleného/projektového kurikula a využít několika odlišných výzkumných metod. Na rešerši literatury zabývající se tematickou kartografií, mapovými dovednostmi a testováním jejich úrovně proto navázalo vytvoření modelu dílčích mapových dovedností uplatňujících se při práci s tematickými mapami. Ten byl dále využit při tvorbě a interpretaci výsledků didaktického testu. Obdobně byla pro potřeby plošného testování realizována obsahová analýza učebnic zeměpisu a školních zeměpisných atlasů zaměřená na...
Postavení a obsahová vybavenost fyzické geografie v současných českých učebnicích zeměpisu pro základní školy a nižší stupně gymnázií
Šťovíčková, Irena ; Křížek, Marek (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá zhodnocením stavu a postavením fyzické geografie z hlediska kvantity a kvality obsahu, grafiky a didaktické vybavenosti v současných českých učebnicích pro základní školy a nižší stupeň gymnázií. K řešení daného problému byla stanovena kritéria kterými byly učebnice posuzovány. Jednotlivými kritérii byly zkoumány kategorie: rozsah a míra dílčích oborů fyzické geografie, množství didaktických úloh, mezipředmětových vazeb, průřezových témat, grafických příloh a v neposlední řadě obsahová správnost pojmů a termínů. Na základě zjištěných údajů je možné u hodnocených učebnic říci, jak si tyto učebnice stojí z hlediska jednotlivých kategorií. Údaje byly zpracovány dle stanovených kritérií a zjištěná data pomocí jednoduchých popisných statistik. Výsledky této práce umožňují posouzení učebnic z mnoha různých pohledů. Z hlediska didaktické vybavenosti byly pozitivně hodnoceny učebnice nakladatelství Fraus (Červený J. a kol., 2007, 2009), naopak z hlediska množství pojmů to byly učebnice nakladatelství Prodos (Voženílek V., Demek J., 2007, 2013). Vytvořené řešení poskytuje vyučujícím přehled, jak si v různých kategoriích učebnice stojí a mohlo by přispět k rozhodnutí, která z učebnic se pro koncepci jejich výuky bude hodit nejlépe. Klíčová slova: fyzická geografie, učebnice zeměpisu pro...
Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu
Kunová, Šárka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou žákovských postojů, která je na pomezí pedagogiky, sociologie, psychologie a oborových didaktik. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku postojů, poukázat na úroveň jejich zpracování ve vzdělávacích dokumentech, na základě analýzy navrhnout přehled postojů, představit metody měření a komentovat vybrané případové studie. Těmto cílům odpovídá obsah, struktura i metodika práce. První část vymezuje na základě dostupné odborné literatury klíčové pojmy. Následuje analýza kurikulárních dokumentů Česka a vybraných států z pohledu rozpracovanosti a konkretizace postojů v nich. Na základě analýzy kurikul je předkládán návrh, na které postoje by se měla výuka zeměpisu v Česku soustředit. V páté kapitole jsou nastíněny metody měření postojů, které lze využít pro plánovaný výzkum a následně jsou v kapitole šesté uvedeny příklady studií a výzkumů zaměřených na zjišťování postojů s využitím zmiňovaných metod. V závěru je snaha posoudit stav a míru rozpracovanosti postojů v současném českém školství a nastínit plánované šetření týkajících se žákovských postojů. Klíčová slova: postoj - hodnocení - kurikulum - sémantický diferenciál - Česko
Tenké scintilační vrstvy pro 2D zobrazení
Hanuš, Martin ; Kučera, Miroslav (vedoucí práce) ; Mareš, Jiří A. (oponent)
V této práci jsme se zaměřili na zkoumání vlastností scintilačních vrstev cerem dotovaných granátů (CexLu3-xAl5O12, CexY3-xAl5O12) připravených metodou izotermální kapalné epitaxe. Tento scintilační materiál se vyznačuje rychlou časovou odezvou, vysokou kvantovou účinností a velkou chemickou i mechanickou odolností, jež jej činí ideálním pro zařízení pro 2D zobrazení. Konkrétně jsme měřili absorpci, excitační a emisní spektra, kinetiku luminiscence a strukturní vlastnosti. Cílem bylo porovnat vlastnosti připravených vrstev s vlastnostmi monokrystalů připravených Czochralského metodou. Snahou bylo určení vlivu složení taveniny a technologických parametrů na měřené vlastnosti. Dále pak také stanovení optimálního množství ceru ve vrstvě. Byla použita tavidla PbO - B2O3 a tavidla BaO - BaF2 - B2O3. Tyto umožňují růst granátových vrstev již při teplotách okolo 1000řC. Ve výsledku pak mají vrstvy méně intrinsických defektů krystalové mříže oproti monokrystalu připravenému Czochralského metodou (cca 1900řC). Námi pěstované vrstvy o tloušťce 1 až 30 mm obsahují vyšší koncentraci ceru oproti monokrystalu. Vzhledem k vyššímu obsahu dalších příměsí ve vrstvách pří použití tavidla PbO - B2O3 bylo pěstováno také z tavidla BaO - BaF2 - B2O3, které ve vrstvách nezanechává tolik příměsí.
Externality v dopravě s důrazem na prostorové aspekty
Tomášek, Radek ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Externality v dopravě s důrazem na prostorové aspekty Souhrn Tato bakalářská práce se zabývá externalitami v dopravě, přičemž důraz je kladen na prostorové externality. Celkem je rozdělena do sedmi kapitol, které jsou poté členěny na jednotlivé podkapitoly. V kapitole základní pojmy je obsažena teoretická část charakterizující fenomény dopravy a externalit, možnosti kvantifikace, řešení a internalizace dopravních externalit a současný stav v ČR. Kapitola praktická část obsahuje konkrétní výzkumy a jejich výsledky. Nejdříve je popsáno modelové území Výtoň a uvedeny alespoň základní informace ohledně fungování světelných signalizačních zařízení, následuje vlastní metodika průzkumu a jeho výsledky. Na tento průzkum dále navazuje dotazníkové šetření zabývající se pěší dopravou v Praze. Oba průzkumy směřují ke stejnému cíli, tedy zjištění vlivu fragmentace krajiny na životy obyvatel města. Tento cíl byl splněn v závěrečné kapitole, kde jsou shrnuty nejdůležitější poznatky z obou průzkumů. KLÍČOVÁ SLOVA: Externality, prostor, fragmentace, silniční doprava, město, přechod pro chodce se SSZ
Metody rozvoje mapových dovedností českých žáků
Čížková, Veronika ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je rozvoj v oblasti mapových dovedností u žáků v českých školách. Rozvoj mapových dovednosti je nedílnou součástí předmětů vlastivěda, zeměpis a geografie na základních a některých středních školách, avšak způsoby rozvoje těchto dovedností jsou v Česku řešeny jen velmi málo. Teoretická část se zabývá výukou mapových dovedností a jejich zařazením do osnov v českých školách. Dále se zabývá podrobnějším vymezením pojmu mapové dovednosti a následně klasifikací mapových dovedností na jednotlivé složky. Na základě výběru jedné mapové dovednosti (tvorby mapy), jsou navrhnuty komentované pracovní listy pro žáky na konci prvního a na konci druhého stupně základní školy a v posledním ročníku všeobecných gymnázií, to znamená ve věku 11, 15 a 17-19 let. Tyto pracovní listy by měly pomoci motivovat učitele zeměpisu k rozvoji dovednosti tvorby mapy u žáků v Česku. Klíčová slova: zeměpis - kartografie - mapa - mapové dovednosti - tvorba mapy - čtení mapy - analýza mapy - interpretace mapy - dovednost - pracovní list - kurikulární dokument
Mapové dovednosti českých žáků: porovnání různých věkových skupin
Hanus, Martin ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent) ; Herber, Vladimír (oponent)
Mapové dovednosti českých žáků: porovnání různých věkových skupin 2 Abstrakt Předkládaná studie se zabývá v českém prostředí dosud nedostatečně zkoumanou problematikou, a sice mírou osvojení dovednosti práce s mapou u žáků různých věkových skupin. Konkrétně pak mapovými dovednostmi žáků ve věku 11, 15 a 18 let, tedy žáků na konci prvního a druhého stupně základní školy a na závěr studia na střední škole. Výběr žáků těchto věkových skupin tak umožňuje porovnání jejich mapových dovedností s požadavky na výkon žáků obsažené v oficiálních kurikulárních dokumentech. V rámci studie jsou nejprve vymezeny mapové dovednosti, a to jak na základě diskuse zahraniční literatury, tak také na základě začlenění mapových dovedností do obecného systému dovedností. Následně byla provedena analýza českých kurikulárních dokumentů, jejíž výsledky byly následně porovnány s výsledky analýzy kurikulárních dokumentů Slovenska, Finska a USA za účelem zhodnocení koncepce požadavků na mapové dovednosti žáků. Z výsledků této srovnávací analýzy je zřejmé, že české kurikulární dokumenty se z hlediska požadavků na dovednosti práce s mapou vyznačují určitou nahodilostí a také absencí jasné čitelné koncepce jejich rozvoje na jednotlivých stupních vzdělání. Na základě této analýzy byly dále identifikovány jádrové mapové dovednosti - dovednost...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 HANUŠ, Miloslav
9 Hanus, Michal
1 Hanuš, M.
3 Hanuš, Marek
21 Hanuš, Martin
9 Hanuš, Michal
2 Hanuš, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.