Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie.
Slováková, Andrea ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent) ; Bilík, Petr (oponent)
Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie 2016 PhDr. Andrea Slováková Abstrakt Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie se soustředí na prezentaci především experimentálních filmů na filmových festivalech. Práce analyzuje především specializované přehlídky experimentálního filmu, uvádí historický exkurz do prezentace filmové avantgardy ve vztahu k fenoménu filmových festivalů. Metodologicky však vychází z přístupu interdisciplinárně propůjčeného z politických věd, diskurzivního nového institucionalismu, který adaptuje do pole festivalových studií. Zkoumá, jak se diskurzivní moc uvnitř festivalové organizace utváří a posiluje, a také k čemu slouží. Zavádí koncepty zastřené a průzračné diskurzivní vrstvy, mezi nimiž je argumentační vrstva, která mnohdy obsahuje i argumentační fikce. Část diskurzivního působení, resp. moci festivalové organizace slouží k jejímu ovlivňování kulturního pole, značná část však slouží zachování samotné organizace. Zkoumá, které části organizace jsou klíčovými uzly ve smyslu produkce diskurzivní moci. Na diskurzivní moc festivalů prezentujících experimentální film se dívá z hlediska procesů a struktury uvnitř organizace.
Metoda vizuální antropologie v dokumentárních filmech Eduarda Coutinha
Trsková, Klára ; Čeněk, David (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl přiblížit metodu vizuální antropologie a aplikovat ji na konkrétní díla. V první části je stručně představen brazilský dokumentarista Eduardo Coutinho (1933-2014) a jeho tvorba, druhá část práce se věnuje vývoji metody vizuální antropologie a jejímu současnému stavu. Ustanovuje zkoumané kategorie těla, orality a náboženství, které dále slouží jako nástroje při analýze filmů. Ve třetí části je metoda aplikována na čtyři vybrané snímky z různých tvůrčích období Eduarda Coutinha: Cabra marcado para morrer (1964-1984), Boca de lixo (1992), Edifício Master (2002) a Peões (2004).
Zbraně hromadného mlžení: Protikladné souřadnice poválečného antikomunistického cyklu
Mišúr, Martin ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Předložená práce si klade za cíl vymezit a analyzovat antikomunistický cyklus, tj. skupinu celovečerních hraných filmů, které byly produkovány ve Spojených státech od konce čtyřicátých a dále v padesátých letech. Text přistupuje kriticky k dosavadnímu výzkumu, neb se domnívá, že badatelé nepřihlédli k mnoha relevantním kontextům a popisovali sledovaný cyklus coby pouhý odraz jevů ve společnosti. Tento projekt vnáší do debaty množství různě motivovaných účastníků; kromě celospolečenských posunů si všímá zájmů filmového průmyslu i těch, kteří s dominantní podobou boje proti komunistům - nikoli antikomunismem jako takovým - vyjádřili nesouhlas. Antikomunistický cyklus je tudíž líčen coby dynamický soubor ideově, stylisticky i žánrově rozmanitých děl, mezi nimiž vznikalo nenápadné napětí. Tuto rámcovou hypotézu práce testuje ve třech rozsáhlých kapitolách. První, kontextová kapitola vymezí role jednotlivých aktérů a je rozdělena do dvou rámcových bloků: (a) obecný historický kontext, (b) kontext filmového průmyslu. Druhá kapitola nejprve shrnuje mnohaletou kontinuitu výroby antikomunistických hraných filmů ve Spojených státech a poté polemicky přibližuje dosavadní myšlení o antikomunistickém cyklu. Původní návrh dynamického antikomunistického cyklu zahajuje třetí, analytická kapitola. Sledované filmy...
Sexual Identity as Cinematic Subversion: the Discourse of New Queer Cinema
Kajánková, Lucia ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Diplomová práce předkládá kapitolu filmových dějin New Queer Cinema jako paradigma subverzivních praktik queer filmu. Teoreticko-historická část postupně zavádí pojem queer, vykládá jeho možné aplikace na film v rámci queer filmových studií, a ve třetí kapitole kriticky představuje 'novou vlnu' queer filmu New Queer Cinema. Analytická část určuje jako východisko svého zkoumání pojem queer a jeho možné funkce. Je rozdělena do dvou oddílů: první předkládá formálně-obsahovou analýzu klíčového filmu Swoon (1992); na její výstupy navazuje závěrečná kapitola, která na základě čtyř navrhovaných analytických řezů zkoumá korpus filmů New Queer Cinema, a popisuje, jak vytvářejí queer diskurz. Výstupem práce je otevřený model možných přístupů ke queer filmu.
Od snění k přirozenosti. Analýza obraznosti Stromu života
Čertík, Luděk ; Přádná, Stanislava (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o přírodě ve filmech významného amerického režiséra, scenáristy a producenta Terrence Malicka. Práce analyzuje Malickovy filmy s ohledem na režisérův vlastní vztah k přírodě, čímž se zásadně odlišuje od jiných prací s podobným zaměřením. Práce je rozdělena do dvou vzájemně provázaných částí. První, biografická část se detailně zaobírá Malickovým životem se zvláštním akcentem na události a díla, které se výrazněji dotýkají tématu práce. Druhá část pak pojednává o vztahu Malickových postav k přírodě a zároveň podává ucelený obraz toho, jakým způsobem Malick ve svých filmech přírodu pojímá.
Remediace ženy - komparace filmu a videohry.
Nový, Luděk ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Práce se snaží ukázat na srovnání dvou děl, jakým způsobem může docházet k remediaci zobrazování ženských postav mezi filmem a médiem videohry. Výchozím bodem pro srovnání je teorie Laury Mulvey. Samotné utváření obrazu a vliv narativu jsem analyzoval z pohledu feministické analýzy. Snažil jsem se poukázat na způsoby a slasti, které se pojí se zobrazením ženských postav a jak se transformují v přechodu mezi jednotlivými médii. Podařilo se mi ukázat, že videohry nejenže navazují na praktiky filmového média, ale také je dále rozvíjejí svým specifickým způsobem. Remediace poodhaluje rozdílné kulturní dynamiky ve vývoji zobrazování ženských hrdinek ve filmu a videohrách. A taktéž dokazuje neustále dominující falocentrické paradigma. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
A tough job for Donald Duck: Hollywood, Czechoslovakia, and selling films behind the Iron Curtain, 1944-1951
Bláhová, Jindřiška ; Přádná, Stanislava (vedoucí práce)
Combining analyses of primary documents housed at American, Russian and Czech archives, and employing industrial analysis, market analysis, and analytical tools developed in reception studies, this thesis examines Hollywood's post-war operations in Eastern Europe, the strategies that were employed to advance them, and the responses of the indigenous film industries of Eastern Europe to them. While scholars examining Hollywood's post-war international activities have focused on western European markets, arguing that they were of supreme importance to Hollywood, this thesis shows that Eastern Europe was also central to Hollywood's post-war economic agenda. The major Hollywood studios, I argue, were, as early as 1944, drawing up highly ambitious plans to become the dominant player on Eastern European markets, including the Soviet market, and were working to prevent the Soviet film industry from expanding into Western Europe. Sitting at the border of East and West, the small country of Czechoslovakia played a key role in what this thesis calls Hollywood's Soviet Sphere Project. By revealing the extent to which expansion into Eastern Europe was central to Hollywood's short-, medium- and long-term economic objectives, this thesis offers new insight into Hollywood's domestic and international conduct during the...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
30 BLÁHOVÁ, Jana
30 Blahová, Jana
1 Blahová, Jaroslava
10 Blahová, Jitka
30 Bláhová, Jana
10 Bláhová, Jitka
1 Bláhová, Jiřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.