Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Notový editor
Kopenec, Lukáš ; Bednárek, David (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat WYSIWYG notový editor, který by řešil některé problémy, se kterými se potýkají hudebníci v běžné praxi, a také se pokusil odstranit některé nedostatky existujících produktů. Hlavní motivací jsou zkušenosti autora se situací na hudebních školách, kde učitelé vlastní velké množství tištěných notových materiálů, které neustále kopírují svým studentům a doprovázejícím muzikantům, což vede jednak k vysokým nákladům (papír, toner), ale také k rychlé ztrátě přehledu o vlastnictví, počtu kopií a umístění jednotlivých partitur. Tato práce se snaží poskytnout školám platformu pro levnou distribuci a organizaci vlastněných notových materiálů. Vedlejší motivací je skutečnost, že koncepce současných notových editorů je neměnná v průběhu posledních dvou dekád a nabízí uživateli jen omezené možnosti kontroly celkového obsahu jeho hudebních projektů. Navržený notový editor umožňuje vytváření bohatších a komplexnějších partitur (např. zpěvníků nebo hudebních učebnic) a také možnost včlenění dalšího obsahu (např. nahrávek či doprovodných textů) přímo do vytvářeného projektu.
C library for symbolic manipulation
Gurský, Štefan ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
There are many programs doing symbolic manipulation with mathematical expressions. They are called Computer Algebra Systems and most of them contain some programming language. In this bachelor thesis a library for C programming language was created that allows using C as a language for symbolic manipulation. With provided functions user can store mathematical expressions in C variables and work with them in an easy and convenient way. It is possible to build expressions containing standard mathematical operations and functions, reduce them, expand them, find derivatives and Taylor polynomials. The library (called SymCe) is easy to understand not only for user, but also for a programmer that wishes to see its inner working and possibly extend it. Simplicity is the main feature that distinguishes SymCe from other similar pieces of software.
Informační systém pro vzdělávací agentury
Marván, Tomáš ; Bednárek, David (vedoucí práce) ; Zavoral, Filip (oponent)
Cílem práce je implementovat intranetový a internetový informační systém evidující lektory a studenty vzdělávací agentury, včetně jejich schopností, požadavků, časových možností apod. Systém umožní zadávání údajů jak administrátorům, tak lektorům a studentům s tím, že vložená data podléhají schválení administrátorem. Systém bude částečně automatizovat práci administrátora při párování lektorů a studentů na základě zadaných údajů.
Návrh a analýza tvorby databázového systému personální agentury
Zásměta, Jakub ; Štanclová, Jana (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Předmětem této práce je návrh a analýza tvorby databázového systému pro personální agenturu, která se zabývá zprostředkováním brigád pro studenty. Součástí systému je nejen vlastní podpora běžných procesů a pracovníků uvnitř agentury, ale také integrace do webového portálu a návrh systému tak, aby jej mohli využívat i zájemci o brigády a společnosti nabízející brigády. Mimo to návrh systému řeší i datové rozhraní s jiným informačním systémem a ověřování uživatelů proti adresářovému LDAP serveru.
Systém pro sběr XML dat a metadat z Internetu
Sochna, Jan ; Bednárek, David (vedoucí práce) ; Žemlička, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a implementaci systému pro sběr veřejně dostupných dokumentů z rodiny XML na Internetu. Záměrem je zautomatizovat a zjednodušit proces sběru dat a dosáhnout stažení kompletních struktur dokumentů z rodiny XML. Na začátku práce byla provedena analýza čtyř systémů pro sběr dokumentů z Internetu, aby jeden z nich mohl být vybrán jako základ pro řešení diplomové práce. Jako nejvhodnější se ukázal open source webový crawler Apache Nutch. Nově byly navrženy a implementovány úpravy tohoto crawleru tak, aby byl efektivní při sběru XML dokumentů. Pro zpracování stažených dokumentů byla využita aplikace Analyzer, která byla na základě testu na reálných datech upravena tak, aby zpracování těchto dat umožnila. Hlavním přínosem diplomové práce je reálně využitelný systém pro sběr dokumentů z rodiny XML z Internetu. Díky rozšíření a úpravám crawleru Apache Nutch se podařilo podstatně eliminovat stahování a ukládání zbytečných dokumentů a zlepšit skladbu stažených dokumentů ve prospěch XML dat.
Nástroje pro experimenty s gramatikami a jazyky
Krejsa, Jiří ; Bednárek, David (vedoucí práce) ; Král, Jaroslav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je návrh a implementace prostředí, které poskytne prostředky pro práci s gramatikami a jazyky. Prostředí je realizováno knihovnou, se kterou uživatel pracuje pomocí API. Knihovna umožňuje manipulovat s jazyky v podobě gramatiky nebo automatu, převádět jazyk mezi jeho různými reprezentacemi a testovat zda je gramatika regulární, lineární nebo LR(k) pro zvolené k. V případě porušení podmínek testované vlastnosti je nalezen protipříklad. Důraz je kladen na další rozšiřitelnost knihovny. Součástí práce je ukázková implementace využití knihovny. Knihovna i ukázka je napsána v jazyce C++.
Rozšiřování syntaxe za běhu
Šašek, Pavel ; Žemlička, Michal (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Rozšiřitelné jazyky jsou v současné době stále populárnější a přinášejí mnoho výhod. Takové jazyky mají relativně malé jádro, které se programátor snadno naučí, a lze je lépe přizpůsobit konkrétní řešené úloze - program je pak čitelnější, snáze laditelný a udržovatelný. Tato práce se zabývá možností rozšiřování syntaxe jazyka během analýzy vstupního textu, který může obsahovat pokyny pro taková rozšíření. Rozšíření může být buď permanentní (platí až do konce vstupního textu), nebo lokální (platí pouze dočasně). Práce přináší implementaci rozšiřitelného analyzátoru, založeného na přívětivých gramatikách, který podporuje permanentní i lokální rozšíření.
Moderní implementace LALR(1) konstruktoru
Fišer, Karel ; Bednárek, David (vedoucí práce) ; Hnětynka, Petr (oponent)
Cílem této práce je navrhnout moderní design konstruktoru parserů a návrh poté realizovat. Výsledkem práce je programátorské dílo sestávající z programu, který ze vstupního souboru čte popis bezkontextové LALR(1) gramatiky a sémantických akcí. Do výstupních souborů generuje zdrojový kód syntaktického analyzátoru, který při parsování jazyka odpovídajícího dané gramatice vykonává dané sémantické akce. Součástí jsou šablony zdrojových kódů pro implementaci výsledného analyzátoru, a to pro několik cílových moderních objektových programovacích jazyků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prostředí pro práci s algoritmy na kreslení grafů
Baštecký, Pavel ; Dokulil, Jiří (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Graf je matematická struktura, která se i přes svojí jednoduchost stala dokonalým nástrojem pro modelování dějů každodenního života. Tento úspěch by však nebyl možný bez algoritmů dávajících hlubší smysl jinak statické struktuře grafu. S neustálým rozvojem informatiky však přichází nutnost řešení nových úloh, jejichž společným jmenovatelem je snadná převoditelnost do světa vrcholů a hran. Cílem práce je popis programu Editor Grafů, který byl vytvořen za účelem usnadnění návrhu a testování grafových algoritmů. Kromě vysvětlení implementace a funkcí editoru bude čtenář seznámen se způsobem vytváření rozšiřitelné aplikace s možností zavádění rozšiřujících modulů a komunikace mezi nimi.
RoboRally
Královec, Jiří ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Název práce: RoboRally Autor: Jiří Královec Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: Práce se zabývá realizací počítačové verze deskové hry RoboRally. Vytvořený program umožňuje hru jednoho nebo více hráčů na jednom počítači. Do hry je možné přidat i počítačem řízené hráče. Program umožňuje sestavení hracího plánu z předem připravených desek, je možné přidávat i nové vlastní desky. Pro realizaci umělé inteligence řídící počítačové hráče byly vytvořeny dva enginy (počítačoví hráči) s různými způsoby rozhodování. Dále byl vytvořen program hledající vhodné nastavení enginů pomocí techniky genetických algoritmů a program umožňující provádět souboje mezi různě nastavenými enginy a tím je porovnávat. Pomocí implementovaných prostředků byla nalezena taková nastavení jednotlivých enginů, která jsou člověku rovnocennými protihráči. Klíčová slova: RoboRally, desková hra, umělá inteligence, genetické algoritmy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.