Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Novinářské strategie a téma islámu v rámci mediální logiky
Drnková Jačková, Kateřina ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá omezujícími a kreativními aspekty, jež hrají důležitou roli při výběru a zpracování zpráv s důrazem na citlivé téma islámu. Práce je rozdělena do několika částí. V teoretické části jsou rozvedeny pojmy jako mediální logika, rutiny a kreativita, se kterými se dále pracuje i v rámci výzkumu. Práce pak poukazuje na problematiku mediálního prezentování islámu a muslimů vyplývající ze zahraničních i českých výzkumů, přičemž si všímá zejména nedostatečného výzkumu zaměřeného na samotné pracovníky redakce jako tvůrce či spolutvůrce mediálních obsahů. V rámci současného výzkumu v redakci jsou nastíněny některé možnosti kreativního přístupu, jež mohou ovlivňovat a pozměňovat rutinní praxi či zaměření redakce ohledně výběru i zpracování události. Metodologická část nastiňuje výzkumný problém a otázku, představuje zkoumané redakce i techniky sběru a analýzy dat. Předkládaná práce dále z těchto poznatků vychází i v samotném výzkumu a snaží se o lepší pochopení možností pracovníků redakce ve výběru a zpracování zpráv s tématem islámu. Důraz je přitom kladen na vnímání různých omezujících a kreativních aspektů pracovníků redakce, jako možných změn či překážek.
Vliv mediální logiky na prezentaci islámu ve vybraných denících na příkladu teroristického útoku na Charlie Hebdo v roce 2015
Jačková, Kateřina ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem islámu a jeho prezentací v rámci mediální logiky vybraných seriózních deníků. Práce je rozdělená do dvou částí, v teoretické seznamuje se základními pojmy týkajícími se mediální logiky zpravodajství a s ní spojenými koncepty. Zabývá se zde také samotným islámem, jeho historickým ukotvením v rámci Evropy a České republiky, základními pojmy, které se k islámu vážou, i koncepty, které jsou s ním spojovány. V části empirické prostřednictvím kvantitativní analýzy nejprve zjišťuje, jak se změnilo prezentování islámu týden před teroristickým útokem na redakci Charlie Hebdo v Paříži v lednu 2015 a týden po něm. V části kvalitativní je pozornost upřena na samotné tvůrce mediálních obsahů v rámci zpravodajství. Pomocí kvalitativní analýzy, konkrétně metodou zakotvené teorie, se zabývá rozhovory s autory článků. Její snahou je lépe porozumět tomu, co nejvíce konstruovalo novinářův postoj k tématu islámu a co vede novináře - v rámci seriózního tisku - k tvorbě výsledného obsahu.
Specifika tvorby novinářských a fanouškovských muzikálových recenzí
Kuzmová, Tereza ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá specifiky souvisejícími s tvorbou novinářských a fanouškovských muzikálových recenzí. V teoretické části práce jsou postupně představeny základní charakteristiky kulturní žurnalistiky, a obsahové a formální aspekty recenze jakožto publicistického žánru. Vymezena jsou zde také specifika divadelní recenze, která je druhem recenze umělecké. V této části je zároveň stručně prezentována problematika definice muzikálu jako divadelního žánru, a jeho vývoje ve světě i v České republice, včetně nastínění situace na současné české muzikálové scéně. V závěru teoretické části je představen český fenomén posledních let, kterým je aktivní tvorba fanouškovských recenzí muzikálových inscenací. Praktická část této bakalářské práce je pak založena na vlastním kvalitativním výzkumu tvorby muzikálových recenzí, provedeném metodou rozhovoru s návodem. Na základě čtyř uskutečněných rozhovorů se dvěma amatérskými a dvěma profesionálními muzikálovými recenzenty, a následném rozboru těchto rozhovorů, jsou v práci určena specifika tvorby recenzí muzikálu, včetně míry jejich významu. Součástí práce je zároveň komparace amatérského a profesionálního přístupu k psaní recenze muzikálové inscenace.
Žánr teenagerovských filmů se zaměřením na prvky sebereflexivity žánru
Kárná, Michaela ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce "Žánr teenagerovských filmů se zaměřením na prvky sebereflexivity žánru." zkoumá na příkladu dvou amerických filmů pro mládež, Deník princezny a Hunger Games, jestli a jak se tento žánr vyvíjí a jaký vliv na tento vývoj mohou mít prvky sebereflexivity žánru. Spojuje tezi z literární vědy, která tvrdí, že sebereflexivní prvky jsou prostředkem vývoje žánru a výzkum popkulturních mediálních obsahů tak, jak k nim přistupují mediální studia. K analýze filmů používá tematickou a narativní analýzu. Teoretická část práce je tvořena přehledem soudobého sociologického pojetí dospívání a adolescence, přehledem vývoje žánru hollywoodských filmů pro mládež od jeho vzniku v 50. letech 20. století až po současnost, shrnutím pojetí sebereflexivity jako prvku vývoje žánru a také shrnutím projevů sebereflexivity ve filmu jako médiu. Výzkumná část je tvořena tematickou a narativní analýzou zkoumaných filmů a vztažením nalezených jevů k principu sebereflexivity žánru.
Sexuální obsah současných hudebních videoklipů
Adámek, Petr ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazováním sexuálního obsahu v hudebních videích jako produktu masové komunikace mezi hudebním umělcem, případně nahrávací společností a publikem. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a interpretovat jevy zobrazující sexuální chování či nahotu v předem definovaném vzorku hudebních videí. Teoretická část definuje marketingovou funkci videoklipu a vysvětluje principy, jež jsou důvodem k zobrazování sexuálních obsahů v současné produkci videoklipů. Zmíněny jsou také další funkce hudebního videa jako např. sociálně-kulturní či charitativní a taktéž stručná historie videoklipu. Praktická část práce zkoumá na základě obsahové analýzy četnost výskytu sexuálně explicitního obsahu v hudebním videu a jeho formy a nadále je analyzuje. Dvěma předem stanovenými hledisky, jež podléhají pozorování, je přítomnost předem určených projevů sexuálního chování rozděleného do sedmi specifických kategorií a dále přítomnost třech stupňů nahoty. Zkoumaným vzorkem je množina padesáti hudebních videoklipů, jež byly zveřejněny na YouTube v roce 2014 a zároveň v tomtéž roce na této platformě zaznamenaly největší sledovanost. Jde tedy o nejpopulárnější hudební videa na YouTube za uplynulý rok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Obezital v pojetí médií: komparativní obsahová analýza televizních pořadů Jste to, co jíte a The Biggest Loser
Chrtková, Jana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Zdravý životní styl je fenomén, který je neoddělitelně spjat se současnou společností - s každodenním životem jedinců, se zvyky, kulturou a v neposlední řadě i s médii. Tato magisterská práce poukazuje na to, jak média uchopují nejen zdravý životní styl, ale zejména potom jak publiku prezentují jedince, kteří ideálu tohoto fenoménu, a současně ideálu krásy, neodpovídají - jedince trpící nadváhou a obezitou. První část práce teoreticky ukotvuje obezitu jako medicínský a společenský fakt. Poukazuje na široké spektrum aspektů, které je spojeno s diagnózou obezity z lékařského hlediska a zároveň upozorňuje na tzv. idealizaci štíhlosti, či kult štíhlosti, který určitým způsobem činí obezitu diskriminujícím prvkem. Součástí textu je také originální výklad Michaela Foucaulta, který na zdraví pohlíží jako na technologii disciplinární moci. Následuje výklad health communication (komunikace v oblasti zdraví), základů působnosti oboru fat studies, médií jako platformy pro zdravý životní styl a také mediálního žánru reality show. V praktické části práce je na základě teoretického ukotvení aplikuje kvalitativní obsahovou analýzu a rámcovou analýzu na dva televizní pořady - český ,Jste to, co jíte' a americký ,The Biggest Loser'. Vzájemným srovnáním poukazuje na rozdíly mezi prezentací obezity ve dvou odlišných...
Přímá volba?: mediální obraz kandidátek na českou prezidentku v roce 2013.
Vránová, Hana ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Cílem této práce je kriticky se zamyslet nad způsobem zobrazování kandidátek na prezidentku v roce 2013 v českých médiích a posoudit, zdali se nějak lišil od zobrazování kandidátů. Prezidentská volba byla milníkem v historii České republiky, kdy hlava státu byla volena přímo občany. Zajímá mě, jestli tato volba byla i v reflexi médií volbou rovnou a "přímou" (tedy zobrazující kandidáty_ky realisticky), či podtrhovala genderové stereotypy. Osou práce je tematika zobrazování genderu v médiích, především v souvislosti s ženami na vysoko postavených místech v politice či političek o tato místa usilujících. Tento obraz budu nahlížet optikou feministické kritiky médií. Teoretická část je doplněna úvodem do politické komunikace, českými a zahraničními studiemi v této oblasti a informacemi o současném stavu zastoupení žen v české politice. Dále představím metodologii práce. V analytické části se pak pomocí kvantitativní obsahové analýzy zaměřím na prezentaci kandidátek_ů v pěti českých denících. Nebude chybět ani kvalitativní rozbor vybraných zajímavých článků z genderové perspektivy. Klíčová slova Prezidentka, prezident, volby, gender, genderové stereotypy, feminismus, média, mediální obraz
Sexuální obsah současných hudebních videoklipů
Adámek, Petr ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazováním sexuálního obsahu v hudebních videích jako produktu masové komunikace mezi hudebním umělcem, případně nahrávací společností a publikem. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a interpretovat jevy zobrazující sexuální chování či nahotu v předem definovaném vzorku hudebních videí. Teoretická část definuje marketingovou funkci videoklipu a vysvětluje principy, jež jsou důvodem k zobrazování sexuálních obsahů v současné produkci videoklipů. Zmíněny jsou také další funkce hudebního videa jako např. sociálně-kulturní či charitativní a taktéž stručná historie videoklipu. Praktická část práce zkoumá na základě obsahové analýzy četnost výskytu sexuálně explicitního obsahu v hudebním videu a jeho formy a nadále je analyzuje. Dvěma předem stanovenými hledisky, jež podléhají pozorování, je přítomnost předem určených projevů sexuálního chování rozděleného do sedmi specifických kategorií a dále přítomnost třech stupňů nahoty. Zkoumaným vzorkem je množina padesáti hudebních videoklipů, jež byly zveřejněny na YouTube v roce 2014 a zároveň v tomtéž roce na této platformě zaznamenaly největší sledovanost. Jde tedy o nejpopulárnější hudební videa na YouTube za uplynulý rok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013
Tvarohová, Jana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013 analyzuje množství negativity ve zpravodajské produkci tří českých celostátních deníků, Mladé fronty, Lidových novin a deníku Právo, vůči těmto dvěma prezidentským kandidátům. Časové rozmezí sledovaného období je vymezeno jedním měsícem před a jedním měsícem po prvním kole prezidentské volby. Volba prezidenta v lednu roku 2013 byla v jedné věci zásadně odlišná od všech voleb předchozích. Probíhala přímou volbou. Hlavu státu tak namísto poslanců volili sami občané. Jednalo se tedy o událost významného charakteru, které se samozřejmě dostalo mimořádného mediálního ohlasu. Tisk, televize i rozhlas byly doslova zaplněné přímou volbou, samotnými kandidáty, debatami či různými úvahami. Média se však této události zhostila rozporuplně. Kromě běžného informování, které bylo pro vědomí veřejnosti důležité, se média uchýlila až k jakési mediální smršti, ve které na kandidátech ,,nenechala nit suchou". Mimojiné byla ve zpravodajství patrná i vysoká míra negativity vůči Miloši Zemanovi. Naopak Karel Schwarzenberg byl zobrazován jako ideální prezident. Média tak do určité míry rozdělila společnost na dva tábory, přívržence Miloše Zemana a přívržence Karla Schwarzenberga....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 ŠTĚCHOVÁ, Marie
7 ŠTĚCHOVÁ, Michaela
1 ŠTĚCHOVÁ, Monika
7 Štechová, Michaela
7 Štěchová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.