Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudba v Junáku - svazu skautů a skautek ČR
Vítková, Miloslava ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce na téma Hudba v Junáku - svazu skautů a skautek ČR poukazuje na význam hudby a hudebnosti v činnosti a působení skautského hnutí v České republice. Dokládá tuto činnost na konkrétních případech a mapuje současnou situaci. Svým zaměřením odkazuje na možnosti hudebně pedagogického zaměření činností a aktivit zařazovaných ve skautském hnutí. V první kapitole se zabýváme otázkou skautského hnutí ve světě i u nás všeobecně. Kapitola obsahuje téma založení světového hnutí lordem Robertem Baden - Powellem i jeho adaptaci na české podmínky Antonínem Benjamínem Svojsíkem. Popisujeme zde i systém organizace současného Junáka - svazu skautů a skautek ČR. Následně se zabýváme otázkou hudby v Junáku, přibližujeme zde významné skautské skladby, jako je Junácká hymna, skautská večerka, signál i hymna světové organizace dospělých skautů a skautek (ISGF). Dále představujeme některé původní skautské písně, které se v hnutí udržely i přes jeho opakované zákazy a které jsou svým způsobem pro skautské hnutí u nás aktuální dodnes. Zabýváme se také významem hudby v mimoškolním prostředí. V následující kapitole seznamujeme se třemi významnými osobnostmi působícími jak v hudebním světě, tak v junáckém hnutí. Jsou jimi Jarmil Burghauser - hudební skladatel a muzikolog, Jiří Pilka - muzikolog a popularizátor...
Využití Orffových nástrojů v nehudebních činnostech v mateřských školách
Prokopiusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Práce zahrnuje charakteristiku Orffových nástrojů a znázorňuje jejich zapojení do nehudebních činností v mateřských školách. Zabývá se tím, zda se při častějším použití Orffových nástrojů vztah dětí k nim zlepší. Všechny tytočinnosti jsou přizpůsobeny dětem předškolního věku. Součástí práce jsou přílohy k použití pracovních listů nebo obrázků.
Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku
Bušková, Iveta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorka navazuje na svoji bakalářskou práci na téma "Odkaz Jana Dismase Zelenky pro současnost v regionu Podblanicko" diplomovou prací s názvem "Tvorba rámcových vzdělávacích programů s námětem Hudební kultura na Podblanicku". Dále se tak věnuje osobnosti Jana Dismase Zelenky, jeho odkazu a připomínání jeho života a díla, ke kterému dochází především díky festivalu Podblanický hudební podzim, který se v podblanickém kraji koná každý rok. Autorka se ve své práci zaměřuje na současný školský systém, v kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Pedagogická reforma, a s ní zavedení rámcových vzdělávacích programů, nabyla na základních školách platnosti v září 2007. Programy zdůrazňují rozvíjení šesti klíčových kompetencí, kterými se utváří i celková osobnost žáka, zavádějí průřezová témata a vzdělávací oblasti, v kterých jsou zařazeny jednotlivé vzdělávací obory. Podrobněji se pak autorka zabývá vzdělávací oblastí Umění a kultura a věnuje se především předmětu Hudební výchova a jeho uplatnění v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V další části autorka srovnává předchozí vzdělávací programy Obecná škola, Národní škola a Základní škola s již zmíněným Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Dále se zabývá tvorbou a nezbytnými náležitostmi, které musí obsahovat...
Respektování hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku v současné mateřské škole
Píchová, Romana ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Předmětem diplomové práce byl výzkum na mateřských školách. Zabýval se zjišťováním, zda jsou respektována hudební vývojová specifika dětí předškolního věku. K výzkumu byly využity metody dotazníkového šetření, přímého pozorování, dále metoda rozhovoru a metoda analýzy třídních dokumentů. Výzkum se zabýval úrovní některých faktorů, které ovlivňují respektování stanovených vývojových specifik a naplňování z nich vyplývajících potřeb. Zejména úroveň profesních kompetencí pedagoga a vliv pedagogových znalostí hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku na jejich respektování. Dále podle daných kritérií bylo zkoumáno prostředí třídy a podmínky vytvořené pedagogem, zda umožňují respektování hudebních vývojových specifik předškolního dítěte.
Komparace systémů hudebního vzdělávání a výchovy ve vybraných zemích Evropy
Lojdová, Jaroslava ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Autorka ve své práci uskutečňuje komparaci hudebněvýchovných systémů ve vybraných evropských zemích. Po důkladném prostudování dostupné odborné literatury realizuje výzkum ve třech tematických oblastech: současný stav hudební výchovy na 2. stupni základních škol, aktuální potřeby studentů vysokých hudebních škol a návrhy národních koordinátorů EAS na zkvalitnění přípravy budoucích učitelů hudby. Výzkum uskutečnila s hudebními pedagogy základních škol 2. stupně, studenty vysokých škol s hudebně pedagogickým zaměřením a s národními koordinátory EAS, kteří jsou současně vysokoškolskými hudebními pedagogy. Na základě výsledků výzkumu ve své práci se vyjadřuje k vymezeným pracovním hypotézám. Práce je aktuálním pohledem na současnou problematiku hudební kultury a výchovy v evropských zemích. Vybízí hudební pedagogy ke spolupráci při řešení společných hudebně pedagogických témat a přináší cenné podněty do hudebněvýchovné praxe.
Lidové obyčeje a jejich využití v hudebních činnostech v mateřské škole
Stejskalová, Kateřina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití lidových obyčejů v hudebních činnostech v mateřské škole a jejich vlivem na rozvoj hudebních schopností. Přináší přehled lidových svátků v průběhu roku. Práce prozkoumává využití lidových zvyků v hudebních činnostech v mateřské škole a na základě tohoto průzkumu jsou vytvořeny náměty řešení jak uplatnit lidové zvyky v hudebních činnostech.
Hudební výchova na waldorfské škole - školní vzdělávací program
Reichertová, Jolana ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
V uplynulých letech jsem měla možnost podílet se na tvorbě školního vzdělávacího programu waldorfských škol. Během práce vystoupila jistá úskalí, která bylo třeba řešit. Kromě obtíží spojených s pochopením nové koncepce cílů, kompetencí a očekávaných výstupů, zahrnujících oblast průřezových témat, autoevaluace atd., kterými jistě prošla každá škola, se především na úrovni oborů a předmětů střetávala koncepce waldorfské pedagogiky s koncepcí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále RVP ZV). V mnoha předmětech se ukázalo rozčlenění očekávaných výstupů do jednotlivých ročníků jako obtížné především proto, že nebylo možné jejich současný obsah, tak jak na waldorfských školách probíhá (a o němž jsou učitelé přesvědčeni, že je ideální), prostě včlenit do nově vzniklého programu. Je známo, že podle waldorfské pedagogiky žáci probírají mnohá témata v jiných ročnících než žáci základních škol majících jiné vzdělávací programy. Při třídění očekávaných výstupů v některých oblastech učitelé konstatovali, že znění samotných výstupů je natolik konkrétní, že více než co jiného připomíná pouze jinak formulované učivo. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika výběru dětí do ZUŠ a do ZŠ s RVHV.
Secká, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce s názvem Problematika výběru dětí do Základní umělecké školy a do základní školy s rozšířenou výukou hudební výchovy se zabývá především analýzou prověrek hudebnosti. V první kapitole jsou charakterizovány oba typy škol jako instituce poskytující kontinuální hudební vzdělávání. Druhá kapitola je věnována problematice hudebních schopností, jejich klasifikaci a diagnostice. Hudební schopnosti jsou zjišťovány nejčastěji formou testů. Příklady standardizovaných testů hudebnosti uvádím v kapitole č. 2.4. Těžiště práce spočívá v kapitole č. 3, která přináší analýzu prověrek hudebnosti tak, jak jsou prováděny v konkrétních školách. Jedná se o modelové příklady různých typů škol. V praktické části práce popisuji prověrky hudebnosti, které používám ve své praxi. Na základě analýzy současného stavu jsem navrhla nový způsob prověřování hudebních schopností dětí, které je zaměřené na motivaci a zážitek. Uvedená cvičení se mohou stát inspirací pro učitele hudební výchovy i učitele hudební nauky v ZUŠ a přispět tak k obohacení jejich práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.