Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Programová podpora měření budov
Lyčka, Marek ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Pergel, Martin (oponent)
V práci je navržený systém měření a záznamu rozměrů interiérů budov s pomocí přiložených podpůrných programů. Součástí řešení je také aplikace, která naměřená data umí převést na virtuální 3D model. Veškeré nástroje jsou vysvětleny z uživatelské a programátorské stránky a na testovacích datech je demonstrována užitelnost celého řešení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sledování témat v elektronickém zpravodajství
Bílek, Karel ; Bojar, Ondřej (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V této práci se snažím nalézt definici zpravodajského tématu tak, aby byla detekce těchto témat v textu implementovatelná a kvalita této detekce měřitelná. Popisuji možné metody - "prosté" počítání slov, případně se zavedením stopslov; TF-IDF; dále popisuji problém textové klasifikace, mírně se dotknu text clusteringu. Dále popisuji přístupy, nazvané latent semantic in- dexing a latent Dirichlet allocation. Také popisuji experimenty s "prostým" počítáním slov, TF-IDF a textovou klasifikací na databázi článků z něko- lika elektronických zdrojů; vznik této databáze v práci popisuji rovněž. Ke způsobu řešení pomocí textové klasifikace uvádím metriku pomocí měření přesnosti a úplnosti; podle těchto metrik měřím několik variant textové klasi- fikace. 1
Harmonický posun výšky tónu
Cihelková, Tereza ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Pergel, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací hudebního efektu sloužícího pro harmonický posun frekvence jednohlasého zpěvového signálu. Efekt umožňuje v reálném čase generovat ze vstupního signálu dva hlasy s posunem výšky tónu při zachování formantů. Míru posunu hlasů je možné ovládat pomocí MIDI ovladače. Efekt je implementován jako VST modul ve formě dynamicky linkované knihovny. Tato práce také obsahuje teoretickou část zahrnující úvod do technik DSP (digitálního zpracování signálu).
Evoluční vývoj modulárních robotických organizmů
Leibl, Marek ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Práce představuje systém pro evoluční návrh virtuálních organismů schopných efektivního pohybu v simulovaném prostředí podobně jako živé organismy. Morfologie a řídící systém jsou vyvíjeny současně pomocí evolučních algoritmů. Systém také umožňuje návrh organismů v editoru a evoluci řídicího systému organismů s pevnou morfologií. Vyhodnocení kvality a prohlížení vyvinutých organismů probíhá v simulovaném fyzikálním 3D prostředí. Práce klade důraz na výpočetní a časovou nenáročnost evolučního procesu, které je dosaženo zachycením symetrií organismů a jejich pohybu pomocí HyperNEAT-generativního kódování synaptických vah. Dále k výpočetní nenáročnosti přispívá omezení variability vzájemného propojení modulů a omezení na harmonický pohyb organismů.
Artificial neural networks and their application for 3D-data processing
Pihera, Josef ; Mrázová, Iveta (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Neuronové sítě představují efektivní prostředek pro zpracování multimediálních dat. Tato práce se zaměřuje na dvě možná použití umělých neuronových sítí na 3D povrchové modely - detekce významných rysů v datech a klasifikace modelů. Čtenáři je představen přehled existujících samo-organizačních neuronových sítí a následně i přehled dopředných a konvolučních neuronových sítí (CNN). Práce popisuje novou modifikaci existujícího modelu - N-dimenzionální konvoluční neuronové sítě (ND-CNN). Navržený model ND-CNN se podařilo rozšířit i o známé principy pro vynucování vhodné reprezentace znalostí. Vyvinuté teoretické postupy jsou vyhodnoceny na podpůrných experimentech s naskenovanými 3D modely tváří. První experiment se snaží detekovat významné obličejové rysy, zatímco druhý experiment klasifikuje modely tváří podle pohlaví za použití CNN a ND-CNN.
Vývoj webového startupu a přechod na Lean development
Hejl, Tomáš ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Zavoral, Filip (oponent)
Práce popisuje metodiku Lean Development, sloužící pro řízení vývoje bez známého zadavatele. Dále popisuje již ukončený vývoj konkrétního projektu - webové aplikace, který probíhal bez znalosti této metodiky. Práce pak porovnává, v kterých aspektech by se vývoj tohoto projektu změnil, kdyby byla metodika Lean Development použita, a navrhuje konkrétní řešení pro další postup již v souladu s touto metodikou. Na závěr na příkladu tohoto projektu ukazuje seznam aktivit, které musí vývojářský tým při vývoji bez zadavatele podstoupit.
RoboRally
Královec, Jiří ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Název práce: RoboRally Autor: Jiří Královec Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: Práce se zabývá realizací počítačové verze deskové hry RoboRally. Vytvořený program umožňuje hru jednoho nebo více hráčů na jednom počítači. Do hry je možné přidat i počítačem řízené hráče. Program umožňuje sestavení hracího plánu z předem připravených desek, je možné přidávat i nové vlastní desky. Pro realizaci umělé inteligence řídící počítačové hráče byly vytvořeny dva enginy (počítačoví hráči) s různými způsoby rozhodování. Dále byl vytvořen program hledající vhodné nastavení enginů pomocí techniky genetických algoritmů a program umožňující provádět souboje mezi různě nastavenými enginy a tím je porovnávat. Pomocí implementovaných prostředků byla nalezena taková nastavení jednotlivých enginů, která jsou člověku rovnocennými protihráči. Klíčová slova: RoboRally, desková hra, umělá inteligence, genetické algoritmy
Electronic reading-room
Korcsok, Peter ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Horký, Vojtěch (oponent)
Název práce: Elektronická čitáreň Autor: Peter Korcsok Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. Abstrakt: Vytvorili sme internetovú aplikáciu, ktorá umožní registrovaným uží- vateľom zdieľať informácie o vedeckých článkoch. O článkoch sa evidujú údaje potrebné do normovaného bibliografického záznamu, prípadné súbory s textom článku vo formáte PDF alebo PostScript sa ukladajú priamo na serveri. Články je možné triediť do kategórií usporiadaných v stromovitej štruktúre. Užívatelia môžu články hodnotiť číselne aj slovne a viesť o nich diskusiu. Aplikácia umož- ňuje medzi článkami pohodlne vyhľadávať, parametre vyhľadávania si užívateľ môže uložiť pre budúce použitie. Pridávanie nových článkov je možné prostredníc- tvom webového formuláru alebo odoslaním e-mailovej správy obsahujúcej všetky potrebné údaje v správnom formáte na adresu aplikácie. Z užívateľov sú určení niekoľkí administrátori, ktorí spravujú účty, kategórie a ďalšie nastavenie apliká- cie. Práca je riešená v jazyku PHP a využíva databázu MySQL. Klíčová slova: články, web, databáza
Zemědělský robot R4Farmer
Hurt, Tomáš ; Pergel, Martin (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Práce má za cíl nejprve popsat navrhnutý systém autonomního robotického zemědělce R4Farmer a následně se zaměřit na specifickou softwarovou část projektu týkající se plánování trasy robota při zpracovávání pole. Bylo třeba vytvořit dostatečně kvalitní nástroje pro modelaci pole a nastavení parametrů programu robota a dát k dispozici simulační a vizualizační nástroje pro budoucí ladění systému bez rizika hospodářských škod. Významnou část práce tvoří návrh plánovacích algoritmů, které budou určovat samotný program robota na poli. Celý projekt má sloužit jako studie realizovatelnosti a funkčnosti takového systému, a to jak teoreticky, tak i při reálném nasazení v terénu.
Sector 66 - modulární desková hra
Brenner, Matyáš ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat deskovou hru Sector 66, která je svými pravidly založena na hře Quoridor od firmy Gigamic. Sector 66 je hra pro dva až čtyři hráče s 3D reprezentací scény. Je jí možné hrát po síti nebo proti počítači. Dále nabízí rozšiřitelnost zásuvnými moduly v podobě polí herního plánu a kouzel. Umožňuje vytvářet hru na základě předem připravených šablon, které do jisté míry modifikují pravidla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.