Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka multikulturní výchovy na základních školách a gymnáziích
Skuhrovcová, Jana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Anotace: V předložené práci se věnuji výuce průřezového tématu multikulturní výchova na českých základních školách a gymnáziích. Práce se sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje otázce multikulturality, definici průřezového tématu multikulturní výchova, a jeho zařazení v rámci rámcového vzdělávacího programu. Dále odborné přípravě učitelů na výuku daného tématu a etnickému smýšlení učitelů a žáků. Také podává výčet organizací, které se zabývají výukou multikulturní výchovy, nabízejí programy, pomůcky a výukové materiály pro její realizaci a poskytují odborné školení pro učitele. Druhou část práce tvoří kvalitativní výzkum, který je uskutečněn pomocí polo- strukturovaných rozhovorů se čtyřmi učiteli základních škol a gymnázií v Praze a v České Lípě, kteří vyučují průřezové téma multikulturní výchova v rámci předmětu občanská výchova. Výzkum je zaměřen především na to, jak reálně probíhá výuka tohoto tématu na vybraných školách, zda učitelé využívají široké nabídky pomůcek a výukových materiálů, a jejich spolupráci s organizacemi poskytujícími programy a pomůcky k výuce tohoto tématu. Dále je výzkum zaměřen na odbornou přípravu učitelů v oblasti multikulturní výchovy a řeší, zda se učitelé během výuky setkávají s projevy rasismu a xenofobie ze strany žáků a jaké je etnické...
Možnosti a meze využití ICT ve výuce na ZŠ
Kudrnová, Lenka ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce poskytuje v teoretické části informace o komunikačních a informačních technologiích, které zasahují do současného života našich škol. Seznamuje s pojmem ICT, zabývá se jeho historií, prezentuje jeho jednotlivé druhy, rozebírá didaktické funkce a následně poukazuje na pozitivní a negativní stránky, které s ICT úzce souvisí. Její praktická část zkoumá rozdíly v používání informačních a komunikačních technologií mezi učiteli prvního stupně základních škol jednotlivých krajů (Praha x Královéhradecký kraj). V závěru se zaměřuje pouze na učitele hlavního města Prahy, kde prezentuje jejich konkrétnější názory spojené s využíváním ICT v jejich práci.
Alternativní pedagogika Marie Montessori v České republice a ve světě
Krotilová, Žaneta ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Alternativní pedagogika Marie Montessori v České republice a ve světě" v první části shrnuje základní pojmy Montessori pedagogiky a zaměřuje se na jejich aplikaci v některých vybraných zemích. Tato část práce čerpá ze studia odborné literatury. Druhá část diplomové práce vychází z výzkumu, který byl uskutečněn v mateřské škole a na prvním stupni základních škol. Jeho cílem bylo ověřit vliv Montessori pedagogiky na konkrétní oblasti vývoje dětí. Výzkum se zaměřil na čtyři oblasti, a to na samostatnost, uplatnění znalostí v praxi, chápání světa v širších souvislostech a schopnost komunikace dětí ve věku 5 - 10 let, které se vzdělávají podle Montessori pedagogického konceptu. Výzkum měl za cíl vyhodnotit vliv pedagogiky Marie Montessori na rozvoj dětí v těchto konkrétních čtyřech oblastech.
Církevní školství se zaměřením na jezuitské školství v komparaci s dnešní školskou realitou v ČR
Illich, Michal ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
NÁZEV MAGISTERSKÉ PRÁCE: Církevní školství se zaměřením na jezuitské školství v komparaci s dnešní školskou realitou AUTOR: Michal Illich VEDOUCÍ PRÁCE: Doc.PhDr. Miroslava Váňová, CSc. ANOTACE: Diplomová práce s názvem "Církevní školství se zaměřením na jezuitské školství v komparaci s dnešní školskou realitou v ČR" se zabývá stručným seznámením s problematikou vzniku klášterů a klášterních škol obecně a na našem území. Podrobněji seznamuje s jezuitským řádem a jeho formou výuky. Cílem práce je srovnání tehdejší výuky s dnešní na základě několika společných bodů pomocí metody komparace. KLÍČOVÁ SLOVA: Jezuité - klášter - klášterní školy - vzdělávací systém - jezuitské divadlo Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VÁŇOVÁ, Markéta
5 VÁŇOVÁ, Michaela
4 Váňová, Martina
5 Váňová, Michaela
2 Váňová, Miloslava
4 Váňová, Monika
1 Váňová, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.