Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 132 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Image: mediální konstrukce identity
Balounová, Šárka ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem práce je objasnit princip utváření identity a image v novodobé konzumní společnosti a také vysvětlit, jaká úloha v tomto procesu připadá médiím.V předkládané diplomové práci je využita analyticko komparitivní metoda. Celá práce je členěna do části teoretické a analytické. Ústřední téma první kapitoly teoretické části představuje charakteristika novodobé konzumní společnosti. Druhým stěžejním tématem je vztah identity - image. Ve třetí kapitole teoretické části je diskutována problematika mediální konstrukce reality. S nastíněnou problematikou se pojí tři názorové přístupy - Gillese Lipovetského, představitelů Frakfurtské školy společně s Jeanem Baudrillardem a Pierra Bourdieu. V rámci analytické části jsou aplikovány teoretické poznatky. Jako konkrétní příklad byla vybrána reklamní kampaň Think You Can Text And Drive?, která vznikla pod záštitou Oprah Winfrey, celebrity s globální působností. V této analytické části nám vykrystalizovaly zásadní argumenty, které jsou shrnuty v závěrečné kapitole.
Technické obrazy v kontextu umění nových médií
Skotáková, Linda ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomová práce "Technické obrazy v kontextu umění nových médií" bude zaměřena na problematiku technických obrazů v galerijním prostředí a jejich zakotvení širším kontextu umění nových médií. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které se věnují technologické konstituci pohyblivých i statických obrazů, jejich vlivu na tradiční pojetí žánrové klasifikace ve výtvarném umění, autorství a chápání uměleckého díla jako originálu. Je zkoumán vztah a diváka a technických obrazů a s tím související témata interpretace a interaktivity v umění nových médií. První část práce je věnována definici technického obrazu a jeho jednotlivým druhům a problematice rámu v souvislosti se specifickými vztahy mezi obrazem a digitální technologií. Druhá část práce je zaměřena na výrazové prostředky technických obrazů, jejich žánrovou klasifikaci, samotný obraz a způsoby jeho percepce. Teoretická východiska v jednotlivých kapitolách jsou doplněna praktickými příklady děl vystavovaných v rozmezí let 2008 - 2011 v Centru současného umění DOX v Praze. Klíčová slova: technický obraz, rám, digitalizace, žánr, originál, percepce obrazu
The Cruel Sounds
Csákayová, Nina ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Predkladaná práca nastoľuje teóriu noise music s cieľom objasniť pragmatiku jej tvorby a účinku. Jej východiskom sú idey Antonina Artauda, ich reflexia a externalizácia v postštrukturalistickom filozofickom diskurze a intermediálnom umení. Práca zároveň sleduje tendencie v umeleckej komunikácii zaradením hlukov medzi výrazové prostriedky umeleckej moderny, ktoré usúvzťažňuje s problematikou jazyka. Postulovaním krutosti v umeleckom prejave formuluje vlastnú teóriu noise music cez prizmu ideovej koncepcie "telo bez orgánov" s dôrazom na vysvetlenie transgresívnej skúsenosti v priebehu performácie noise music. Práca prispieva do teórie apropriácie popisom špecifického mediálneho prenosu v imanentnom priestore.
Konstruování obrazu sebe sama v prostředí virtuální reality
Průchová, Andrea ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomová práce Konstruování obrazu sebe sama v prostředí virtuální reality teoreticky rozpracovává problematiku digitální fotografie osob umístěných na profilových stránkách internetových sociálních sítí. Práce rozvíjí ontologické koncepty virtuální reality a rizomatické antistruktury, aby poukázala na současný problém transformace způsobu myšlení a vnímání portrétní fotografie s nástupem "nových" médií. Za důsledek nevyřešené situace této transformace chápe proces politizace digitálních fotografií osob na sociálních profilech, kterým recipient přikládá roli politického zástupce reprezentované osoby. Politizaci fotografie proto vysvětluje jako specifický typ střetu dvou typů vizualit, které do společnosti vnáší novou diskuzi o ohrožení osob spojenou s otázkou zveřejňování fotografií na internetu. Opora práce v psychoanalýze a sociálně konstruktivistické linii myšlení dovoluje rozvinout výzkumné téma jako problém interdisciplinární, sahající ještě dále za otázku bezpečnosti sdílení dat na internetu.
Dohled a etika
Slavíček, Daniel ; Pinc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent) ; Fulka, Josef (oponent)
Disertační práce se věnuje tématu dohledu. Snaží se odpovědět na otázku, do jaké míry žijeme ve společnosti, kterou je možné charakterizovat jako společnost dohledu. Za tímto účelem definuje, co pojem dohled znamená, jaký je historický vývoj dohlížení, jaké teorie tento fenomén relevantně popisují a v jakých oblastech se s ním můžeme setkat. Jsou zde představeny hlavní teorie multidisciplinárního oboru dohledových studií, který se rozvíjí zejména posledních dvacet let. Z dohledových technologií je pak věnována zvláštní pozornost kamerovým systémům. Zároveň se tato práce zaměřuje na etická úskalí a dopady, které s dohledem souvisí, tj. na problematiku soukromí, diskriminace, sociálního vyloučení, transparentnosti a odpovědnosti.
Moc jazyka ve výchovné metodě "Respektovat a být respektován"
Fialová, Lucie ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu moci jazyka a vztahu mezi jazykem a myšlením, vnímáním a prožíváním. Téma je nahlíženo skrze výchovnou metodu Respektovat a být respektován, jejíž základní premisou je, že forma komunikace rodiče s potomkem ovlivňuje výchovné úspěchy, ale také chování dítěte a hodnoty a postoje, které bude zastávat v dospělosti. Tento předpoklad je v diplomové práci ověřen empirickým výzkumem - rozhovory s rodiči a pozorování v rodinách ukazují, jak specifický způsob komunikace (který s sebou nese konkrétní gramatická a pragmatická pravidla) ovlivňuje chování a prožívání dítěte i rodiče.
Nové tělo? Hranice těla ve filmech Davida Cronenberga
Hladonik, Jan ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Fulka, Josef (oponent)
Magisterská diplomová práce Nové tělo? Hranice těla ve filmech Davida Cronenberga se zabývá lidským tělem jako jedním ze základních motivů filmů kanadského režiséra Davida Cronenberga. Jejím úkolem je postihnout nové přístupy k lidskému tělu a tělesnosti v teoriích postmoderní filozofie, filozofie médií a posthumánních teoriích, které zásadně proměňují doposud uplatňovaný koncept duality těla a duše a poukazují na významný vliv médií a nových technologií na naše vnímání lidského těla. Nové přístupy k tělu a tělesnosti jsou aplikovány v závěrečné části této práce interpretací vybraných filmů Davida Cronenberga - Videodrome a eXistenZ. Cílem práce je poukázat na celkovou proměnu chápání a pojímání lidského těla, které je zde souhrnně označeno jako "nové tělo". Klíčová slova tělo - tělo ovládané - extenze těla - realita - hyperrealita - média - nové technologie - kyborg - post-člověk - tělesný horor - nové tělo
Media ethics and discursus of moral values in movie
Cút, Dušan ; Mucha, Ivan (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práca je zameraná na problematiku mediálnej etiky a diskurz morálnych hodnôt vo filme. Cieľom práce je potvrdiť alebo vyvrátiť potrebu aplikovanej etiky pri tvorbe a produkcii filmu. Práca je rozdelená do troch hlavných častí. V prvej sa zaoberáme problematikou mediálnej etiky a filmu. V druhej sa zameriavame na rôzne teórie médií, filmu a obrazu vo vzťahu k etike. V tretej časti práce sa venujeme semiotike filmu a hodnotám. V centre nášho záujmu sú jednotlivé súčasti filmu od filmového jazyku cez filmový význam a montáž, až k filmovému herectvu, zvuku či kostýmu. V práci sa nesnažíme len jednostranne poukázať na dobrý alebo zlý vplyv filmu na morálne hodnoty. Snažíme sa ukázať, že tento vplyv na tvorbu hodnotovej orientácie tu je a to nie len prostredníctvom vysielaných obsahov, ale aj prostredníctvom samotnej tvorby a prostriedkov pri produkcii filmu. Štruktúra prace je značne interdisciplinárna. Snaží sa citlivo spájať poznatky z oblasti etiky, médií a semiotiky. Táto interdisciplinárnosť dáva práci špeciálny význam a charakter, kde spájame známe fakty s novým prístupom a tak dávame faktom iný rozmer. Kľúčové slová: aplikovaná etika, mediálna etika, teória filmu, semiotika filmu, morálne hodnoty
Sexismus v televizní reklamě na parfémy
Kovačková, Monika ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce "Sexismus v televizní reklamě na parfémy" analyzuje vztah médií, především pak televizní reklamy a sociální konstrukce zvané gender. Fenomén reklamy i problematika genderu jsou zachyceny ve své komplexnosti. Reklama je zasazena do širšího kontextu technických obrazů, jejichž specifické charakteristiky přebírá, zároveň je však pozornost věnována i jejím dílčím formálním a obsahovým aspektům. Obrazy genderu v reklamě jsou podrobeny sémiotické analýze, přičemž tradiční sémiotický přístup je obohacen o dimenzi společenského kontextu. Práce se snaží zachytit složitost vztahu mezi reklamním sdělením a zobrazováním genderu a překlenout propast mezi dvěma protichůdnými póly, s nimiž se studium této problematiky nutně potýká: reklama reflektuje stávající sociální klima vs. reklama formuje společnost i její strukturu. Text zohledňuje obě tyto tendence. Na mediální obrazy v reklamních sděleních je nazíráno jako na významný činitel formující gender. Ukazuje se, že společnost a její pojetí genderu a reklama se svými mediálními obrazy genderu tvoří jeden celek, jehož všechny části se navzájem ovlivňují a formují. Cílem práce je tento proces podrobit kritickému zkoumání a sémiotické analýze.
Interpretace místa - přírodně-krajinářského parku Veltrusy
Matolínová, Barbora ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Diplomová páce se zabývá možnostmi interpretace místa přírodně-krajinářského parku typu okrasného statku v areálu zámku Veltrusy v současném kontextu. K parku přistupujeme jakožto k umělému místu, jehož funkce se v průběhu dějin proměňují. Pojem místo používáme ve smyslu významuplného prostoru, ve kterém se člověk dokáže orientovat a s nímž se může identifikovat. V empirické části se pokoušíme odhalit primární strukturu a charakteristické motivy parku, které jsou důležité pro interpretaci jeho významů v novém historickém kontextu, tak aby zůstala zachována jeho identita i dynamika. Tak jako text má tolik interpretací kolik má čtenářů, i park má tolik interpretací kolik má návštěvníků. Park vstupuje do neustálého dialogu se svými uživateli, avšak v proměnlivém historickém kontextu. Cílem této práce proto není snaha o vytvoření "jediné správné" komplexní interpretace parku, ale předložit východiska pro individuální interpretaci. V závěru práce se zamýšlíme nad možností zprostředkovat strukturu a charakter parku návštěvníkům a učinit je tak vnímavější k identitě zámeckého parku a poskytnout jim možnost individuální interpretace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 132 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.