Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využívání regenerace u rekreačně sportující populace.
Lauberová, Michaela ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Využívání regenerace u rekreačně sportující populace Cíle práce: Zjistit, zda rekreační sportovci využívají regenerační prostředky a pokud ano, které konkrétní prostředky to jsou. Zjistit důvody, které rozhodují o výběru regeneračních prostředků. Metoda: Data potřebná pro účely bakalářské práce byla shromážděna prostřednictvím neinvazivního online anketního šetření, v práci byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Typ práce je teoreticko-empirický. Online anketa, která je zcela anonymní, byla vložena na sociální sítě Instagram a Facebook jako internetový odkaz a byla určena pro rekreační sportovce ve věku 18-65 let. Výzkumný soubor je tvořen rekreačně sportující populací. Výzkumu se celkem zúčastnilo 61 rekreačních sportovců (48 žen a 13 mužů). Data byla zpracována prostřednictvím grafů a tabulek. Výsledky: Na základně výsledků z anketního šetření vyplynulo, že 91,8 % rekreačních sportovců využívá některé z regeneračních prostředků (masáže, kompenzační cvičení a regenerační procedury). Na základě subjektivního pohledu dodržuje zdravé stravování 41 % dotazovaných. Nejvíce respondentů (26,2 %) zařazuje regenerační prostředky z důvodu relaxace a další nejpočetnější skupina (24,6 %) pouze k regeneraci. Při výběru prostředků regenerace se nejvíce respondentů (37,7 %) rozhoduje na základě...
Znalost antikoncepce u vysokoškolských studentů
Chaloupková, Aneta ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Znalost antikoncepce u vysokoškolských studentů Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké mají studenti českých vysokých škol znalosti o antikoncepci, dílčím cílem je zjistit, zdali se úroveň znalostí liší mezi ženami a muži. Metody: V rámci teoreticko-empirického výzkumu byla zjišťována úroveň znalostí antikoncepce českých vysokoškolských studentů pomocí kvantitativní metody. Byla zvolena výzkumná metoda dotazování, konkrétní forma byla online anonymní anketa vytvořena na webových stránkách www.survio.com, která byla pomocí internetového odkazu sdílena přes sociální sítě, konkrétně Facebook a Instagram. Anketa se skládala z 25 otázek, první tří otázky byly zjišťovací, následující tři otázky byly doplňující k antikoncepci, dále byly pouze otázky zaměřené na znalosti týkající se antikoncepce. Anketa obsahovala otázky uzavřené, pouze otázka na věk byla otevřená. Výzkum byl zaměřen na studenty českých vysokých škol, zúčastnilo se 84 respondentů, z toho 59 žen a 25 mužů. V této práci je využita metoda analýzy, deskripce a komparativní metoda. Získaná data jsou zpracována do tabulek a grafů. Využity byly Shapiro-Wilk a Bartlett statistické diagnostické testy, následně statistický dvouvýběrový t-test. Výsledky: Průměrná úspěšnost odpovědí u vysokoškolských studentů dosáhla úrovně...
Znalosti a dodržování zásad zdravého životního stylu studenty VŠ v Praze
Bošek, Jakub ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Znalosti a dodržování zásad zdravého životního stylu studenty VŠ v Praze Cíle: Analýza erudovanosti a znalosti studentů pražských vysokých škol v rámci zdravého životního stylu. Stanovení, zda tito studenti dodržují zásady zdravého životního stylu. Analýza množství prováděné pohybové aktivity těmito studenty. Určení, zda studenti monitorují svou pohybovou aktivitu chytrými zařízeními a zda více věří právě takovému zařízení nebo informacím od poradců, kteří se na sport zaměřují. Zjištění, zda jsou tito studenti motivováni svými školami k dodržování zásad zdravého životního stylu. Komparace výsledků mezi studenty jednotlivých VŠ. Metody: Analýza teoretického základu z prostudované české i zahraniční literatury zabývající se problematikou zdravého životního stylu, uvědomělostí vysokoškoláků v rámci této problematiky a snahou vysokých škol motivovat své studenty k dodržování zásad zdravého životního stylu. K expertnímu ověření výzkumných otázek jsme použili online formu ankety, která obsahovala 26 otázek. Ke zpracování výsledků jsme použili slovní komentář a grafy. Procenta, která uvádíme u výzkumných otázek, byla zjištěna expertním hodnocením. Výsledky: Z výsledků této práce jsme zjistili, že zásady zdravého životního stylu dodržují pouze 2,6 % dotázaných vysokoškoláků a 25,6 % jich žije...
Zařazování prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin TV a jejich vliv na držení těla a plosky nohy u žákyň 2. stupně
Holečková, Klára ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Zařazení prvků zdravotní tělesné výchovy do hodin TV a jejich vliv na držení těla a plosku nohy u žákyň 2. stupně ZŠ Výzkumný problém: Dle dostupné literatury je zřejmé, že držení těla u dětí školního věku se zhoršuje. Navíc předmět Zdravotní tělesná výchova, který by měl kompenzovat tyto vznikající zdravotní problémy, se již téměř nevyučuje. Tato práce navrhuje zařazení prvků z oblasti ZTV do hodin běžné TV na druhém stupni základní školy, a tak podpořit držení těla a kvalitu nožní klenby u žáků. Cíl: Cílem práce je zjistit vliv zařazování prvků ZTV do hodin TV u žákyň druhého stupně základní školy na držení těla a plosku nohy. Metody: Jedná se o kvaziexperiment, kdy byly probandky rozděleny na testovanou a kontrolní skupinu. U obou skupin byla provedena 2 měření - úvodní a závěrečné, mezi kterými byly po dobu 3 měsíců do hodin TV u testovaných skupin zařazovány prvky ze ZTV. Skupiny kontrolní měly až na tato cvičení stejnou náplň hodin. Měření se skládalo z terénních diagnostických testů zaměřených na kvalitu držení těla (Matthiasův test, Thomayerova, Stiborova a Schoberova zkouška, testy na zkrácené prsní svaly, svaly krku a flexory kyčelního kloubu) a funkčnost plosky nohy (antropometrické parametry chodidla). Výsledky: Při porovnání výsledků z úvodního a závěrečného měření se u...
Kompenzace svalových dysbalancí u dívek starší fotbalové přípravky
Mašek, Michal ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Kompenzace svalových dysbalancí u dívek starší fotbalové přípravky Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit jaké svalové dysbalance se nejčastěji vyskytují u dívek starší fotbalové přípravky (WU11) SK Slavia Praha a na základě výsledků vstupního testování vytvořit jednoduchý kompenzační program, který bude snadno aplikovatelný v praxi. Dalším cílem je porovnání výsledků vstupního a výstupního měření, kde by měly případné zlepšené výkony reflektovat efektivitu kompenzačního programu (cvičení). Metody: Práce je teoreticko - empirického charakteru. Jedná se o profesní práci, pilotní studii s charakteristikou quasiexperimentu. Design práce je koncipován jako vstupní test - intervence (kompenzační cvičení) - re-test (výstupní test). Jednalo se o testy: Matthiasův test, Trendelenburgova zkouška, Sit and reach test, svalový test zkrácených flexorů kyčelního kloubu a brániční test. Kompenzační program probíhal po dobu 6 měsíců. Výzkum byl prováděn u 19 dívek (10-11 let) z fotbalového klubu SK Slavia Praha kategorie WU11. Výsledky: Z výstupního testování jsme zjistili, že došlo ke zlepšení výsledků u většiny probandek v jednotlivých testech. Největší zlepšení bylo zaznamenáno v Matthiasově testu a Trendelenburg - Duchennově zkoušce, které hodnotí správnost držení těla. V obou testech bylo u 10...
Účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie v porovnání se strečinkem u funkčních poruch dětí mladšího školního věku
Peterka, Tadeáš ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie v porovnání se strečinkem u funkčních poruch dětí mladšího školního věku Cíl: Cílem práce bylo zhodnotit a porovnat účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie a strečinku u dětí mladšího školního věku s posturální odchylkou. Metodologie: Tato diplomová práce je empiricko-teoretického charakteru s použitím experimentálního výzkumu a byla zpracována kvalitativně za využití kazuistik. Sledovaný soubor představovalo 14 žáků mladšího školního věku s přítomnou funkční poruchou pohybového aparátu. Žáci byli náhodně rozděleni do 2 zkoumaných skupin. Výzkumná část práce spočívala v cvičebních intervencích pro jednotlivé skupiny, kdy u jedné ze skupin bylo využito cvičení dle prvků vývojové kineziologie a u druhé prostého strečinku. Intervence probíhaly ve frekvenci 2x týdně pod odborným dohledem a 1x týdně doma pod dozorem rodičů, to vše po dobu 5 měsíců. Ke sběru dat do výzkumu byly využity následující metody: aspekce, vyšetření zkrácených svalů, vybrané testy dle Koláře a testy rovnováhy vycházející z testovací baterie MABC-2. Výsledky: Výsledky ukázaly, že u první skupiny, která prováděla cvičení vycházející z vývojové kineziologie, došlo ve větší míře ke zlepšení funkčních posturálních odchylek u 6 ze 7 probandů, jeden proband se...
Využití protokolu LIRSPE jako nástroje sebehodnocení učitelů z hlediska začleňování žáků se SVP do hodin inkluzivní TV
Vosátková, Barbora ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Využití protokolu LIRSPE jako nástroje sebehodnocení učitelů z hlediska začleňování žáků se SVP do hodin inkluzivní TV Cíle: Cílem práce je za pomoci vybraných nástrojů umožňujících sebehodnocení učitele (protokol LIRSPE, SWOT analýza) analyzovat míru snahy, kterou učitelé při začleňování žáka se SVP do hodin inkluzivní TV projeví. Metody: V rámci teoreticko-empirického výzkumu bylo pomocí smíšených výzkumných metod realizováno šetření u 4 respondentů - učitelů inkluzivní TV na 2. stupni ZŠ z Prahy/Středočeského kraje, kteří měli v hodině zapojeného žáka/žákyni s tělesným/smyslovým znevýhodněním. Metodou sběru dat byl protokol LIRSPE, SWOT analýza a profesní dotazník doplněný o rozhovor. Výsledky: Na základě odpovědí získaných pomocí protokolu LIRSPE se ukázalo, že snaha projevená učiteli byla nadprůměrná až vynikající, jelikož celkové průměrné výsledné skóre dosáhlo hodnoty 4,1. Protokol LIRSPE byl 3 ze 4 učitelů označen jako přínosný nástroj, přičemž poskytnutá neoficiální verze českého překladu byla všemi respondenty označena za srozumitelnou. Klíčová slova: učitel v inkluzivním procesu, žák se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), společné vzdělávání v TV, aplikované pohybové aktivity, dotazování, SWOT analýza
Rodinný dům ve Svinošicích
Nováková, Pavlína ; Kacálek, Petr (oponent) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je vypracování projektové dokumentace rodinného domu s provozovnou. Rodinný dům je umístěn na rovinném pozemku v zastavěném území obce Svinošice. Objekt je částečně podsklepený s dvěma nadzemními podlažími. Objekt je založen na základových pasech, je postaven ze systému POROTHERM. Vodorovné nosné konstrukce jsou navrženy monolitické železobetonové. Střešní konstrukce objektu je řešena kombinací ploché a sedlové střechy. Zastavěná plocha objektu je 315 m2.
Polymerní směsi termoplastického škrobu s biodegradovatelnými polymery
Nováková, Pavlína ; Petruš, Josef (oponent) ; Kučera, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá přípravou a vlastnostmi biodegradovatelných polymerních směsí termoplastického škrobu (TPS) s polyhydroxybutyrátem (PHB) s důrazem na kompatibilizaci směsi nemísitelných polymerů. Teoretická část je zaměřena na charakterizaci termoplastického škrobu, termodynamiku polymerních směsí, možné způsoby kompatibilizace polymerních směsí a shrnutí dosavadních poznatků o polymerních směsích termoplastického škrobu s biodegradovatelnými polymery. Experimentální část se zabývá modifikací škrobu a PHB maleinanhydridem za účelem kompatibilizace polymerní směsi. Navázání monomeru na polymery bylo potvrzeno infračervenou spektroskopií a acidobazickou titrací. S využitím připravených modifikovaných polymerů byly připraveny směsi TPS/PHB, na kterých byl posuzován vliv kompatibilizace a složení směsí na vlastnosti. Pro pozorování tání a krystalizace byla využita DSC (diferenční kompenzační kalorimetrie), změny molekulové hmotnosti byly posuzovány stanovením indexu toku taveniny. Pevnost v tahu, prodloužení při přetržení a vliv stárnutí na mechanické vlastnosti byly stanoveny tahovou zkouškou, morfologie směsí byla pozorována pomocí elektronové mikroskopie (SEM).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
39 NOVÁKOVÁ, Pavla
21 NOVÁKOVÁ, Pavlína
86 NOVÁKOVÁ, Petra
39 Nováková, Pavla
86 Nováková, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.