Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nová Jižní čtvrť a její propojení s řekou Svratkou
Nedbalová, Monika ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Brno uvažuje nad přesunem hlavního nádraží již několik desítek let. Bylo vypracováno nesčetně studií díky několika soutěžím, na podobu nové Jižní čtvrti, která bude v budoucnu situována na sever od dnešního Dolního nádraží. Architektonická studie, která byla předmětem této diplomové práce, se zabývá polyfunkčním objektem Platforma. Budova by se mohla stát součástí nově vznikající Jižní čtvrti. Urbanistický koncept, mnou zpracovaný jako předdiplomová práce, je základem pro architektonickou studii domu Platforma. Význam Jižní čtvrti je srovnatelný s novým hlavním nádražím ve Vídni a jemu přilehlou vznikající městskou čtvrtí. Takové území je proto navrženo jako kompaktní městská struktura s velkou variabilitou veřejných prostor i budov samotných. Novostavba se nachází na trase zážitků, což je alternativní trasa k trase po hlavním bulváru od nádraží do centra města Brna. Vstupuje do Jižní čtvrti, dále přes hlavní náměstí, nábřeží, přes ostrovy na Svratce, až do parku za řekou, odkud se lávkou dostaneme na znovuobjevený zrekonstruovaný železniční viadukt a dále k dnešnímu hlavnímu nádraží. Viadukt byl inspirací pro architektonickou podobu návrhu, jednak materiálově, jednak tvarem. Samotná hmota domu se člení horizontálně na dvě části. Spodní, těžká cihlová část tržnice je vizuálně oddělena od horních objektů, které se jeví tak, jako by nad tržnicí levitovaly. Tyto tři horní hmoty vyrůstají ze zelené střechy tržnice. Jejich funkce je patrná už z jejich členění fasád. Jde o dva bytové domy s pravidelným rastrem oken orientovanými na jihozápad a coworkingové pracoviště v severním rohu platformy. Pozemek, na němž se stavba nachází, má privilegovanou polohu. Na jedné straně řeka Svratka s pobytovými ostrůvky, s výhledy na nový park a městské nábřeží plné života. Na straně druhé kontakt s hlavním náměstím Jižní čtvrti. Proudící život kolem objektu dává vzniknout prostoru tržnice, která je v přímém kontaktu s okolními ulicemi. Umožňuje průchod skrz hmotu a díky architektonick
Konverze Baťových výrobních staveb
Nedbalová, Monika ; Svoboda, Jiří (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Skála, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je konverze Baťových výrobních staveb č. 24 a 25 na pronajímatelné jednotky pro malé a střední podnikání. Parcela se nachází v areálu Svit ve Zlíně. Práce vychází z architektonické studie zpracované v letním semestru druhého ročníku studia. Cílem projektu je prokázání využitelnosti objektů určených k demolici. Objekty jsou světově unikátními stavbami s velmi flexibilním skeletovým konstrukčním systémem, který je předurčuje pro mnohostranné využití. Zadaná konverze na pronajímatelné jednotky pro podnikání umožňuje finanční samostatnost objektů a předurčuje je k trvalému užívání. Flexibility a univerzality vnitřních prostorů je dosaženo pomocí systému demontovatelných dělících příček. Součástí návrhu je konverze stávajících objektů č. 24 a 25 a novostavba spojovacího objektu č. 24/2. Objekt slouží jako hlavní vstup, ze kterého je možný přístup do obou sousedících objektů pomocí spojovacích mostů v 3. a 4. NP. Také plní potřebu stravování zaměstnanců restaurací a sezónní střešní terasou. Základní ideou bylo zachování cenného architektonického výrazu objektů v souladu s jejich moderním pojetím. Vzniká hodnotný poloveřejný prostor, jehož funkcí je zatraktivnit významnou část města Zlín. Novostavba ve vnitřním prostoru je orientačním bodem zaměstnanců a návštěvníků, jejíž funkcí je integrace přidružených provozů.
Využití alternativních postupů a přírodních prostředků pro zvyšování imunity u dospělé populace České republiky
NEDBALOVÁ, Martina
Pro svoji diplomovou práci jsem si zvolila téma Využití alternativních postupů a přírodních prostředků pro zvyšování imunity u dospělé populace České republiky . Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám vysvětlením základních pojmů spojených s imunitním systém, funkcí imunitního systému a jeho dělením, a to konkrétně na specifickou a nespecifickou imunitu a dále na humorální a buněčnou imunitu. Samostatnou kapitolu tvoří přírodní prostředky a postupy podporující imunitní systém, zmiňuji účinky homeopatie, fytoterapie, otužování, gemmoterapie, lesní terapie a používání doplňků stravy. Poslední kapitola se zabývá vlivem životního stylu na fungování imunitního systému. Zde odkazuji především na vlivy, které působí na obranyschopnost organismu negativně, píši o nedostatku pohybové aktivity, nedostatku spánku, nevhodné stravě a také zmiňuji negativní vliv nadměrného stresu na zdraví člověka. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které jsem si stanovila čtyři cíle. Prvotním cílem je zjistit, zda-li, a popřípadě jaké postupy a přípravky užívá dospělá populace České republiky pro zvyšování své obranyschopnosti. Dále se snažím zjistit, zda-li se v populaci vyskytují osoby, které i při běžném nachlazení raději navštíví lékaře. Třetím cílem je zjistit, jaký postoj má dospělá populace ČR k užívání homeopatik za účelem zvýšení obranyschopnosti. Posledním cílem práce je zjistit, zda-li dospělé osoby užívaly či užívají pravidelně jako prevenci nějaký doplněk stravy pro posílení imunitního systému. Součástí práce je kvantitativní výzkum, který je postaven na metodě dotazování. Dotazník je sestavený na základě výzkumných předpokladů a byl uveřejněn k anonymnímu vyplnění na internetu. Moji diplomovou práci lze využít pro lepší orientaci v dané problematice, k získání informací týkajících se posilování imunity přírodní cestou a v neposlední řadě také k přímé aplikaci některých alternativních způsobů do svého životního stylu, a tím posílení své obranyschopnosti .
Literární texty a jejich adaptace ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Nedbalová, Monika ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Nerlich, Lenka (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití literárních textů ve výuce češtiny jako cizího jazyka. První část práce shrnuje, jaké bylo postavení literatury v rámci jednotlivých metodických směrů v minulosti a dnes a také jaké místo přisuzují literatuře ve výuce cizích jazyků současné školské dokumenty (zejména Společný evropský referenční rámec). Součástí je též analýza učebnic češtiny pro cizince a dalších publikací z hlediska četnosti zařazení literárních ukázek, jejich typu a případné didaktizace. Teoretická část práce obsahuje také kapitoly zabývající se významem literatury ve výuce cizích jazyků, specifiky literárních textů a definicí čtenářské kompetence, které jsou důležitým východiskem pro praktickou část práce. Praktická část práce obsahuje čtyři návrhy hodin vystavěné na práci s konkrétními literárními texty (jeden text prozaický a tři básnické). Navržené hodiny jsou vhodné pro úroveň B1 a B1+ a kombinují četbu české literatury s výukou interkulturní kompetence (zejména důležitý je historický a kulturní kontext vzniku textů v období mezi lety 1948 a 1989). Návrhy hodin jsou doplněny zvukovými nahrávkami a pracovními listy pro žáky. Jedna z hodin obsahuje též reflexi z jejího ověření v praxi. Klíčová slova didaktika češtiny jako cizího jazyka, česká literatura, poezie, čtenářská kompetence,...
Jak se bude jmenovat? Motivace k pojmenování potomků
Nedbalová, Monika ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
JAK SE BUDE JMENOVAT? MOTIVACE K POJMENOVÁNÍ POTOMKŮ Resumé Bakalářská práce se zabývá rodnými jmény obecně, především však motivací rodičů k pojmenování dětí. První část práce shrnuje její teoretická východiska, zabývá se antroponymy a historií jejich zkoumání, následně se zaměřuje na rodná jména, motivaci jejich vzniku, jejich funkci, obměny repertoáru, vývoj a také na vývoj motivací k pojmenování potomků. Práce obsahuje také kapitolu o právní úpravě rodných jmen. Dále je zmíněn předchozí výzkum Miloslavy Knappové ze 70. let, který se zabýval motivací volby jmen. Praktická část práce je založena na vlastním dotazníkovém výzkumu motivací rodičů k pojmenování dětí, který byl prováděn na území kraje Středočeského, Libereckého a na území Hlavního města Prahy v období od prosince 2010 do února 2011 a jehož respondenty byli rodiče dětí narozených v letech 2005-2010. Cílem prováděného průzkumu bylo zjistit, jaké tendence se v současnosti objevují v oblasti volby rodných jmen, jaké motivy hrají roli při volbě jména, jaké důvody jsou nejčastější a jaké naopak v porovnání s minulostí ustupují do pozadí. Dále se výzkum zabývá otázkou vztahu mezi motivací k pojmenování a věkem, vzděláním a bydlištěm rodičů. Získané poznatky doplňují přehledné tabulky a grafy, které usnadňují porovnání sebraných dat a jejich interpretaci.
Nová Jižní čtvrť a její propojení s řekou Svratkou
Nedbalová, Monika ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Brno uvažuje nad přesunem hlavního nádraží již několik desítek let. Bylo vypracováno nesčetně studií díky několika soutěžím, na podobu nové Jižní čtvrti, která bude v budoucnu situována na sever od dnešního Dolního nádraží. Architektonická studie, která byla předmětem této diplomové práce, se zabývá polyfunkčním objektem Platforma. Budova by se mohla stát součástí nově vznikající Jižní čtvrti. Urbanistický koncept, mnou zpracovaný jako předdiplomová práce, je základem pro architektonickou studii domu Platforma. Význam Jižní čtvrti je srovnatelný s novým hlavním nádražím ve Vídni a jemu přilehlou vznikající městskou čtvrtí. Takové území je proto navrženo jako kompaktní městská struktura s velkou variabilitou veřejných prostor i budov samotných. Novostavba se nachází na trase zážitků, což je alternativní trasa k trase po hlavním bulváru od nádraží do centra města Brna. Vstupuje do Jižní čtvrti, dále přes hlavní náměstí, nábřeží, přes ostrovy na Svratce, až do parku za řekou, odkud se lávkou dostaneme na znovuobjevený zrekonstruovaný železniční viadukt a dále k dnešnímu hlavnímu nádraží. Viadukt byl inspirací pro architektonickou podobu návrhu, jednak materiálově, jednak tvarem. Samotná hmota domu se člení horizontálně na dvě části. Spodní, těžká cihlová část tržnice je vizuálně oddělena od horních objektů, které se jeví tak, jako by nad tržnicí levitovaly. Tyto tři horní hmoty vyrůstají ze zelené střechy tržnice. Jejich funkce je patrná už z jejich členění fasád. Jde o dva bytové domy s pravidelným rastrem oken orientovanými na jihozápad a coworkingové pracoviště v severním rohu platformy. Pozemek, na němž se stavba nachází, má privilegovanou polohu. Na jedné straně řeka Svratka s pobytovými ostrůvky, s výhledy na nový park a městské nábřeží plné života. Na straně druhé kontakt s hlavním náměstím Jižní čtvrti. Proudící život kolem objektu dává vzniknout prostoru tržnice, která je v přímém kontaktu s okolními ulicemi. Umožňuje průchod skrz hmotu a díky architektonick
Názory dospělé populace na povinné a nepovinné očkování v ČR
NEDBALOVÁ, Martina
Pro svoji bakalářkou práci jsem zvolila téma Názory dospělé populace na povinné a nepovinné očkování v ČR. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám historií očkování, základními pojmy spojenými s očkováním, složením očkovacích látek, rozdělením očkovacích látek. Samostatnou kapitolu tvoří očkování v rámci národního imunizačního programu, tedy veškerá povinná, pravidelná očkování, z nepovinných očkování se podrobněji zaměřuji na očkování proti chřipce a očkování proti rakovině děložního čípku, což jsou očkování, kolem kterých je ve společnosti mnoho nezodpovězených otázek. Poslední dvě kapitoly se zabývají nežádoucími účinky očkování a negativními postoji k očkování. Zde cituji především názory lékařů, kteří očkování odmítají. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které jsem si stanovila tři cíle. Prvotním cílem je zjistit, jaký má názor dospělá populace v ČR na povinné a nepovinné očkování. Dále se snažím zjistit, zda-li se v populaci vyskytují i osoby, které s očkováním nesouhlasí. Posledním cílem práce je zjistit, jaká je proočkovanost vybranými nepovinnými očkováními. Součástí práce je kvantitativní výzkum, který je postaven na metodě dotazování. Dotazník je sestavený na základě výzkumných předpokladů a byl uveřejněn na internetu. Během měsíce na dotazník odpovědělo 366 respondentů. Výsledky šetření byly zpracovány do grafů. Po vyhodnocení kvantitativního výzkumu bylo zjištěno, že se potvrdily všechny tři mé hypotézy. Moji bakalářskou práci lze využít pro lepší orientaci v dané problematice, k rozšíření informací ohledně očkování a v neposlední řadě také k zamyšlení a utvoření si vlastního názoru na toto kontroverzní téma.
Twiplomacy papeže Františka: Twitter jako nástroj veřejné diplomacie Svatého stolce
Nedbalová, Martina ; Doležal, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá digitální diplomacií jako součástí diplomacie veřejné. Zaměřuje se na analýzu twitterového účtu papeže Františka v průběhu roku 2015 a také v kontinuitě celé jeho působnosti na této platformě. Cílem práce je analyzovat témata, kterými se papež ve svých příspěvcích zabývá a také zhodnotit jejich provázanost s aktuálním děním ve světě. Také je provedena kvantitativní analýza tohoto období, kde je zhodnocen papežův vliv, který získal právě díky účasti na této platformě. Součástí práce je také představení digitální diplomacie jako fenoménu moderní doby a Twitteru jako moderní sociální platformy, která v poslední době našla své místo mezi nejsledovanějšími komunikačními kanály, které využívají osobnosti a instituce z oblasti mezinárodních vztahů ke komunikaci s veřejností.
Literární texty a jejich adaptace ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Nedbalová, Monika ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Nerlich, Lenka (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití literárních textů ve výuce češtiny jako cizího jazyka. První část práce shrnuje, jaké bylo postavení literatury v rámci jednotlivých metodických směrů v minulosti a dnes a také jaké místo přisuzují literatuře ve výuce cizích jazyků současné školské dokumenty (zejména Společný evropský referenční rámec). Součástí je též analýza učebnic češtiny pro cizince a dalších publikací z hlediska četnosti zařazení literárních ukázek, jejich typu a případné didaktizace. Teoretická část práce obsahuje také kapitoly zabývající se významem literatury ve výuce cizích jazyků, specifiky literárních textů a definicí čtenářské kompetence, které jsou důležitým východiskem pro praktickou část práce. Praktická část práce obsahuje čtyři návrhy hodin vystavěné na práci s konkrétními literárními texty (jeden text prozaický a tři básnické). Navržené hodiny jsou vhodné pro úroveň B1 a B1+ a kombinují četbu české literatury s výukou interkulturní kompetence (zejména důležitý je historický a kulturní kontext vzniku textů v období mezi lety 1948 a 1989). Návrhy hodin jsou doplněny zvukovými nahrávkami a pracovními listy pro žáky. Jedna z hodin obsahuje též reflexi z jejího ověření v praxi. Klíčová slova didaktika češtiny jako cizího jazyka, česká literatura, poezie, čtenářská kompetence,...
Jak se bude jmenovat? Motivace k pojmenování potomků
Nedbalová, Monika ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
JAK SE BUDE JMENOVAT? MOTIVACE K POJMENOVÁNÍ POTOMKŮ Resumé Bakalářská práce se zabývá rodnými jmény obecně, především však motivací rodičů k pojmenování dětí. První část práce shrnuje její teoretická východiska, zabývá se antroponymy a historií jejich zkoumání, následně se zaměřuje na rodná jména, motivaci jejich vzniku, jejich funkci, obměny repertoáru, vývoj a také na vývoj motivací k pojmenování potomků. Práce obsahuje také kapitolu o právní úpravě rodných jmen. Dále je zmíněn předchozí výzkum Miloslavy Knappové ze 70. let, který se zabýval motivací volby jmen. Praktická část práce je založena na vlastním dotazníkovém výzkumu motivací rodičů k pojmenování dětí, který byl prováděn na území kraje Středočeského, Libereckého a na území Hlavního města Prahy v období od prosince 2010 do února 2011 a jehož respondenty byli rodiče dětí narozených v letech 2005-2010. Cílem prováděného průzkumu bylo zjistit, jaké tendence se v současnosti objevují v oblasti volby rodných jmen, jaké motivy hrají roli při volbě jména, jaké důvody jsou nejčastější a jaké naopak v porovnání s minulostí ustupují do pozadí. Dále se výzkum zabývá otázkou vztahu mezi motivací k pojmenování a věkem, vzděláním a bydlištěm rodičů. Získané poznatky doplňují přehledné tabulky a grafy, které usnadňují porovnání sebraných dat a jejich interpretaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 NEDBALOVÁ, Martina
6 Nedbalová, Martina
8 Nedbalová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.