Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Provázání - Tvoření komunit jako forma umění
Kony, Denisa ; Lungová, Barbora (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
V bakalářské práci prezentuji výsledek svého ročního výzkumu v oblasti vztahování se, dekolonizace a tvoření prostorů. Tvořím prostor knihovny, která zaznamenává mé poznatky a zkušenosti formou háčkovaných objektů. Knihovna představuje soubor textů vytvořených v kolektivech v reakci na můj manifest, literaturu, která podpořila vznik manifestu, a nakonec poskytuje místo na odpočinek, reflexi a vzdělávání.
Co kdybych tě vzal za ruku a nechal vejít
Mach, Josef ; Durina, MgA: Jan (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Byla myšlenka a ta myšlenka byla představou, která vytvořila hmotu. Hmota hýřila energií a vcházela do Prázdna a ono nebylo prázdné. Všechno povstalo skrze ni a bez ní nepovstalo nic, co je. V každé kapce vody, v každé záři kovu, se skrývá energie, která spojuje hmotu a emoce v jediný nekonečný proud. Tepaná vana, uvadající květina či křehký dveřní rám, skrze který není kam vstoupit, vypráví o rozporuplnosti a nejistotě doby ve které se nacházíme. Instalace je jakousi emoční výpovědí. Vypráví o světě protichůdných principů, paralýze a neustálém pohybu, o napětí a stabilitě, křehkosti či pevném bodu. Není snadné vyjádřit se slovy, jazyk je mnohdy strnulý a naše způsoby komunikace pak mluví pouze opisem.
Protaetia
Zandálková, Marie ; Karous,, Pavel (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomový projekt rozehrává téma vymírání druhů. Memoriál vymírajícímu hmyzu, který je ve spolupráci s entomologem navržený jako jeho útočiště, nenabízí spásné praktické řešení, ale impuls k pohybu v mezeře mezi lidským a více-než-lidským světem. Prostřednictvím svého memoriálu/útočiště usiluji o přiblížení se vymírajícím druhům, konkrétně hmyzí říši, eticky a esteticky. Vytvořením memoriálu zároveň tematizuji své úsilí o smysluplnou uměleckou monumentální činnost na poli mezidruhového umění, reflektující vlastní privilegovanou pozici lidské tvůrkyně i vědomí vzájemné propojenosti v prekaritě, ve které se společně s jinými druhy nacházíme.
Metamorfosis of vax flowers
Kopúnková, Alexandra ; Sabik, Ester (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
The diploma thesis Metamorphosis of a wax flower deals with the searching for identity in the layers of folklore from the point of view of a contemporary being. For this project, a floral crown was created (a head decoration in the form of a wreath or "crown", most often made of textile or wax flowers or possibly beaded ornaments or just rosemary and ribbons) as the main artifact of the concept of a transitional ritual to adulthood. The flower crown is part of a performance adapted to a traditional wedding ceremony, when the bride's crown is removed after the ceremony and is replaced by a hat covering brides hair. This work recreates this historical ritual, which had acquired an archaic meaning, and shows a possible alternative, when the key moment of rebirth is applied to the leaving from the academic land and the entry into the business market.
Obnovení tradic
Drevenáková, Natália ; Tamásová, Alexandra (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Projekt "Reclaiming Traditions" je komplexní umělecký projekt, který se zabývá reinterpretací slovenské tradice a jejích kulturních prvků, konkrétně tradicí 1. května - Stavění Máje. Tato potřeba vychází z osobní zkušenosti autorky jako queer osoby vyrůstající na Slovensku, kde queer bytosti ve veřejném prostoru nemají své legitimní místo. Toto přetváření se děje na půdě feminismu, ekofeminismu a queer ekologie. Součástí projektu je tvorba monumentů ve veřejném prostoru, které symbolizují nový přístup k nebinárnímu vnímání přírody a důležitost participace. Projekt se vyvíjí skrze několik fází od tvorby sošného objektu, tapisérie a instalace v exteriérech až po happeningy. Součástí každé fáze je textilní lněný odpad, který autorka produkuje při tvorbě oděvního designu. Tento odpad je využit v různých fázích projektu (tapiserie, hamaky, recyklované zbytky v půdě) a vo fázi diplomové práce, jako recyklovaná příze z recyklovaných zbytků lnu a vlny na háčkování boxovacích pytlů, které budou reprezentovat obkolesení. Inspirací pro formální přetvoření je neologismus "CIRCLUSION" německé feministky a politické spisovatelky Bini Adamczak, který je ženským aktivem proti mužskému aktivu penetrace. Circlusion (obkroužení) označuje aktivní obklopení. Projekt reflektuje i otázky genderu, sexuální dominance a ekologické odpovědnosti v kontextu umění ve veřejném prostoru a komunity.
Na čekanou, Poslední leč
Volková, Klára ; Zet, Martin (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Anotace 1. Seznámení se s prostředím vesnických hřbitovů. 2. Sledování nejčastěji navštěvovaných hrobů. 3. Navázaní kontaktu s pozůstalými. 4. Seznámení se s osudem nebožtíků. 5. Práce s fotografiemi zapůjčených od pozůstalých. 6. Polemika nad intimitou a zevšeobecněním hřbitova jako místa posledního odpočinku a přípravy na zapomnění.
Poutní místo 2020
Chrastilová, Sabina ; Šagát,, MA Peter Susan (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Umění, zdraví a víra. Tyto tři témata jsou nosným prvkem mé diplomové práce. Zajímá mě moment, kdy se právě víra střetává s uměním a nabízí člověku oporu, jistotu nebo naději. V mé diplomové práci se věnuji fenoménu hledání poutních míst, které vzbuzovali v lidech duchovní naplnění a postupem času se staly odrazem kultury a mentality národa. Právě na těchto místech nejčastěji docházelo k zázračným uzdravením a lidé tak věřili v sílu a magii. Má závěrečná práce zkoumá, zda i v současnosti navštěvujeme kulturní a umělecké události ses stejnou ambicí a energií jako původní poutníci. Základní prvek mé výsledné části je video mých osobních poutních míst, které jsem navštívila za poslední rok. Druhá část se týká mé nově založené online galerie, která mapuje novodobé formy poutnictví. Celkovou instalaci podporuje třetí část, kterou je můj poutní kabát, který jsem během posledních cest upravovala podle svých potřeb.
Side Effect / This could be us
Masevnina, Polina ; Pustaiová,, Zuzana (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Moje bakalářská práce s názvem Side Effect/ This could be us se sestává ze série fotografií a textů ve formě vizuálního intimního deníku a zaměřuje se především na sebereflexe. Stejně jako ve svých předchozích pracích reflektuji romantické a sexuální vztahy, změny svého vědomí a fyzického stavu ať už v důsledku zamilovanosti, silné mentální závislosti nebo během užívání antidepresiv. Vedlejší účinky psychoterapie ovlivňující sexualitu jsou jedním z témat mého projektu. Vytvářením svých autoportrétů a explicitních poslání uspokojuji do jisté míry i obsedantní potřebu sdílet svůj intimní život - digitální exhibicionismus má v tomto případě terapeutický význam, pomáhá prožít a vyrovnat se se svým současným stavem. Interpretuji intimitu z pohledu vnitřního a veřejného osobního prostoru. Zkoumám tělesnou a symbolickou rovinu textu a vlastní tělo jako nástroj zachování a prožívání vzpomínek, představuju tělo jako mapu doteku, dávám svým zážitkům fyzickou podobu.
Investigativní obsese nepodstatnou teorií, a damn fine cup of coffee
Nytrová, Kristýna ; Šrámek, Jan (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Prostřednictvím internetu se k nám dostává nepřeberné množství informací, s touhou zachytit jich co nejvíce přeskakujeme z jedné stránky na druhou a scrolujeme stránkou tak rychle, abychom ve dvou milisekundách mohli rozpoznat zdali je informace zajímavá či ne, zůstává nám tedy v těchto úštěpcích nezkutečné množství nedokončených myšlenek, nedopovězených vět, nenačtených obrázků a nedokoukaných videí. Otevřené formy, které jsou neustále v proměnném pohybu. Množina, kterou sestavujeme jako skládačku, které chybí díly a přesto vyjeví obraz. Ve své práci se věnuji brisknímu vytahování těchto střepů z paměti v podobě asociativních reakcí a pohotově vyhledaných odkazů, které na otázku odpovídají opět otázkou. To je nicméně také jediná “odpověď“, kterou lze ve většině konverzací v současné době nabídnout.
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.