Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Visualization of Detected Objects from Drone in Microsoft HoloLens 2
Osvald, Filip ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Drones have become increasingly valuable in various fields, such as surveillance, disaster management and search and rescue operations. However, transmitting the data and geographic information captured by drones to ground personnel presents a significant challenge. The task becomes even more complex when multiple drones are used, making the processing of information by a single drone operator highly inefficient. The objective of this thesis is to develop a system capable of displaying objects detected by a drone in Augmented Reality. The thesis assesses the usability of such a system for information conveying and identifies suitable devices and technologies that can be incorporated into the system.
Detektor objektů pro robotické pracoviště
Kneslík, Martin ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce bylo vytvoření algoritmu umožňujícího detekci a sledování barevných kostiček pomocí hloubkové kamery Kinect Azure a integrování tohoto algoritmu do systému ARCOR2. Řešení používá filtrování vstupního obrazu podle barev, algoritmus DBSCAN pro hledání shluků v mračně bodů a RANSAC pro detekci rovin. Detekce je vyhodnocena na vlastním datasetu, přičemž byla dosažena přesnost 91%. Uživatel systému ARCOR2 může výsledky této práce používat na demonstračním pracovišti v robotické laboratoři, kde budou roboti manipulovat s barevnými kostičkami, které algoritmus detekuje.
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Kyjac, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Pri pilotovaní dronu musí pilot sledovať ako samotný dron, tak aj rôzne letové údaje. Táto činnosť si vyžaduje neustále sústredenie a aj menšia nepozornosť môže viezť k nehode. Hlavne pri lete vo väčších vzdialenostiach pilot môže veľmi ľahko stratiť prehľad, kde sa dron nachádza, na akú stranu je otočený, prípadne akú má výšku. Na overenie týchto informácií je pri bežných aplikáciach potrebné skloniť hlavu a tým pádom stratiť dron z dohľadu pretože tieto údaje sa nachádzajú na ovládači, ktorý drží pilot v rukách. Toto prepínanie kontextov je veľmi nepraktické. Cieľom aplikácie je vizualizovať tieto dáta pomocou rozšírenej reality zobrazenej cez Microsoft HoloLens 2. Všetky potrebné letové údaje sa zobrazujú pomocou hologramov presne tam, kde sa samotný dron na oblohe nachádza a tak pilot nemusí prepínať medzi kontextami. Taktiež je oveľa jednoduchšie takýmto spôsobom zobraziť rôzne prvky misie, ktoré by inak nebolo možné nijako vizualizovať v reálnom svete. Bežne v takýchto prípadoch musí pilot nejako interpretovať údaje z 2D mapy do reality, čo môže byť náročné. Avšak pomocou rozšírenej reality sa tieto údaje môžu zobraziť priamo do reálneho sveta.
Rozšířená realita s haptickou odezvou
Frýz, Jakub ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Rozšířená realita postrádá haptiku (pocit hmatu). Tento problém se snažím vyřešit za pomocí brýlí pro rozšířenou realitu HoloLens 2 komunikující přes HTTP se Stratos Explore, deskou simulující hmat pomocí ultrazvuku. Vytvořil jsem dvě aplikace, hru "plácni krtka" a audio přehrávač, na kterých demonstruji spojení těchto technologií. Nakonec bylo provedeno i testovaní na vzorku potenciálních uživatelů.
User Interface for ARTable and Microsoft Hololens
Bambušek, Daniel ; Španěl, Michal (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
This thesis focuses on usability of mixed reality head-mounted display -   Microsoft HoloLens - in a human-robot collaborative workspace - the ARTable. Use of the headset is demonstrated by created user interface which helps regular workers to better and faster understand the ARTable system. It allows to spatially visualize learned programs, without the necessity to run the robot itself. The user is guided by 3D animation of individual programs and by device voice, which helps him to get a clear idea of what will happen if he runs the program directly on the robot. The solution also provides interactive guidance for the user when programming the robot. Using mixed reality displays also enables to visualize valuable spatial information, such as robot perception.
Webový nástroj pro přehrávání a anotaci BAGu
Omacht, Martin ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace pro přehrávání a anotaci multimediálních dat ze souborů ve formátu BAG. Vytvořené anotace jsou určeny pro trénování umělé inteligence do robotických systémů. Výsledná aplikace je implementována s pomocí knihovny React pro tvorbu uživatelského rozhraní a frameworku Django pro REST API na straně serveru. Celá aplikace je kontejnerizovaná pomocí nástroje Docker. V práci je popsán formát BAG, rozebrány moderní knihovny pro tvorbu webových aplikací a představeny existující řešení pro anotaci dat nebo přehrávání BAG souborů. Dále je představen návrh aplikace a popsána její implementace. V rámci práce také vznikla samostatná knihovna rosbag_pyreader, která slouží pro čtení BAG souborů s náhodným přístupem. Výsledná aplikace umožňuje zobrazovat a anotovat 2D a 3D data z více robotických senzorů zároveň a anotace následně exportovat ve formátu JSON.
Vizuální programování robotických aplikací
Ling, David ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozšířením funkcionality systému ARTable, který je postavený na frameworku ROS. V rámci práce bylo rozšířeno uživatelské rozhraní tak, aby bylo možné vytvářet nové nebo upravovat stávající programy pro robota PR2 přímo na dotykovém stole. Veškerá rozšíření jsou implementována v jazyce Python za využití frameworků ROS a Qt. Rozšíření je plně funkční a propojené se zbytkem systému ARTable.
Intuitive Control of Strategy Games on Touch Devices
Haas, Patrik ; Herout, Adam (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
The aim of this work is to provide an answer to the question of how to create a user-friendly controllable strategy game on a touch device and what gestures should be used. This work provides an answer to the question in such a way that it is here how to program such a game, and what controls are best to choose and why. There is also an implementation of individual gestures for control.
Pandemic - Hra pro více hráčů v promítané rozšířené realitě
Januška, Filip ; Hradiš, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce bolo vytvoriť spoločenskú hru pre dotykový projektor Hachi Infinite M1. Vytvorená hra je adaptáciou klasickej stolnej hry Pandemic rozšírenou o rôzne nové herné mechanizmy, ktoré vhodne využívajú výhody digitálnej verzie. Aplikácia bola implementovaná v hernom engine Unity pre Android zariadenia. Práca sa venuje téme rozšírenej reality a možnostiam jej využitia v rôznych oblastiach, medzi ktoré patrí aj herný priemysel.
Aplikace počítačů v ultralehkém letectví
Grossová, Žaneta ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit systém sloužící k monitoringu letových hodin ultralehkých letounů. První částí je jednoduché zařízení vestavěné v letadle, jehož účelem je vysílat Bluetooth signál. Druhou částí je mobilní aplikace pro operační systém Android, která běží na pozadí, a po připojení na tento signál začíná zaznamenávat a zpracovávat údaje GPS. Aplikace je schopna po správné konfiguraci sama rozpoznat nástup do letadla, začátek letu i jeho konec. Získané letové údaje jsou následně odeslány na FTP server ve formátu kompatibilním s editorem Excel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Bambušek, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.