Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mistakes: curse or blessing? The ELF perspective
Dunková, Jiřina ; Quinn Novotná, Veronika (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Tento výzkum se zabývá otázkou, jak studenti v českých jazykových školách v současnosti přistupují k výuce anglického jazyka a jaké jsou jejich preference. Studie se na výuku anglického jazyka dívá ze dvou hledisek, z pohledu paradigmatu English as a Foreign Language (EFL) a paradigmatu English as a Lingua Franca (ELF). Klíčové koncepty, na které se práce zaměřuje, jsou: chyba, nebo také modifikace, jazykové cíle a potřeby studentů, jazykové modely, jazyková správnost a kreativita (též languaging). Klíčová slova: EFL, ELF, jazykové cíle, jazykové modely, gramatická správnost, jazyková kreativita, languaging.
Intensifying adverbs homonymous with adjectives: "dead tired", "real good"
Dodecká, Ivana ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Cieľom tejto práce je analýza 15-tich adverbií homonymných s adjektívami vo funkcii intenzifikátorov. Pozornosť je zameraná len na jednoduché adverbiá. Práca preskúmala v akom kontexte a za akých podmienok sa tieto modifikátory používajú. Pri popise bola pozornosť venovaná frekvencii výskytu, kolokačným obmedzeniam, typu textu a rozdielom medzi britskou a americkou angličtinou. Intenzifikátory boli získané z gramatík, slovníkov, internetových zdrojov a z odporúčaní ľudí, ktorých rodným jazykom je angličtina. Pri výskume sa využili korpusy British National Corpus a Corpus of Contemporary American English.
Teaching grammar in specific forms of education (in-company courses - adult learners).
Pohořálková, Pavla ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou.
Introduction to ELT Methodology
Gráf, Tomáš ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Rigorózní práce poskytuje teoretické zázemí pro pøípravu portfolia kurzu Teorie a praxe jazykové akvizice pro uèitele angliètiny (didaktická propedeutika). Tento pøípravný kurz didaktiky slouží jako úvod do pøedmìtu pro budoucí uèitele angliètiny na støedních školách, kterým poskytuje teoretické obeznámení s obecnými principy uèení, jazykové akvizice a uèení se cizím jazykùm. Práce pøedstavuje osnovy kurzu - v jednotlivých kapitolách popisuje teoretická východiska pro jednotlivé semináøe. Zpracovávanými tématy jsou teorie uèení a jejich aplikace na výuku jazykù, jazyková identita, teorie a popis osvojování mateøského a cizího jazyka, promìnné ve výuce (vìk, pohlaví, nadání, inteligence, motivace, afektivní filtr, uèební styly, typy inteligencí, pøedstavy o uèení se jazykùm, mozek a pamì pøi nabývání jazyka, metody výuky cizích jazykù, mezijazyk, jazykové chyby, úrovnì pokroèilosti, komunikaèní a studijní strategie, výchova k autonomii, teorie dobrého žáka a dobrého uèitele jazykù. Souèástí rigorózní práce je pøíloha obsahující výkladové listy pro jednotlivé semináøe (handouty) a studentský dotazník k vyhodnocení kvality vedení semináøe.
A native speaker as an EFL teacher
Ledvinka, Miroslav ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Mothejzíková, Jarmila (oponent)
A Native Speaker as an EFL Teacher Rodilý mluvčí jako učitel angličtiny Miroslav Ledvinka Abstrakt Úvod: Hlavním cílem práce je postihnout význam a úlohu rodilých mluvčí ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v kontrastu k očekáváním ze strany jejich studentů a zaměstnavatelů. Statut rodilých mluvčí, kteří učí angličtinu v České republice je porovnáván s postavením nerodilých mluvčí. Těžiště práce spočívá v praktické kapitole, která definuje postavení rodilých mluvčí v českém vzdělávacím systému. Teoretická část: Teoretická kapitola předkládá stručný nástin vývoje konceptu rodilého mluvčího spolu s nejvýznamějšími ekonomicko-politickými vlivy, které tento koncept formovaly. Mimo to přináší teoretická část také ucelený přehled nejčastěji diskutovaných témat ve vztahu k rodilým mluvčím ve výuce angličtiny. Tento přehled je vypracován na základě studií publikovaných v zahraničních vědeckých periodicích a zohledňuje i poznatky z obhájených diplomových a disertačních prací z oblasti didaktiky angličtiny, zpracovaných na významných českých vysokých školách. Teoretická kapitola rovněž postihuje současné tendence ve vývoji role rodilých mluvčí v rámci ELT, mimo jiné i ve vztahu k přístupu "English as a Lingua Franca (ELF)". Praktická část: Analytická kapitola se sestává z kvantitativní a kvalitativní části....
English reason clauses introduced by the conjunctions "since" and "as"
Cilcová, Klára ; Brůhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá anglickými příčinnými větami uvozenými spojkami since a as. Anglické příčinné věty spadají do kategorie vedlejších vět, které spolu s větami řídícími tvoří podřadná souvětí. Vůči větě řídící mohou příčinné věty zaujmout libovolné postavení a plní různé sémantické role a syntaktické funkce. Hlavním cílem této práce je analýza anglických příčinných vět uvozených spojkami since a as z hlediska jejich postavení a sémantického vztahu s větami řídícími. Z tohoto důvodu jsou zohledněny i jejich syntaktické funkce. Dále se analýza zabývá faktory, které mohou ovlivnit postavení příčinných vět. Analýza se provádí na sto příkladech anglických příčinných vět uvozených spojkami since a as (50 příkladů příčinných vět uvozených since a dalších 50 uvozených as), které byly vybrány z beletristických děl prostřednictvím korpusu British National Corpus.
Introduction to ELT Methodology - Learning Languages
Gráf, Tomáš ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Diplomová práce pøedstavuje teoretické zázemí pro pøípravu portfolia pro kurz Didaktická propedeutika pro studenty angliètiny na FF UK. Tento pøípravný kurz didaktiky by mìl sloužit jako úvod do pøedmìtu pro budoucí uèitele angliètiny na støedních školách, kterým má poskytnout teoretické obeznámení s obecnými principy uèení, jazykové akvizice a uèení se cizím jazykùm. Práce pøedstavuje osnovy kurzu - v jednotlivých kapitolách popisuje teoretická východiska pro jednotlivé semináøe. Zpracovávanými tématy jsou teorie uèení a jejich aplikace na výuku jazykù, jazyková identita, teorie a popis osvojování mateøského a cizího jazyka, promìnné ve výuce (vìk, pohlaví, nadání, inteligence, motivace, afektivní filtr, uèební styly, typy inteligencí, pøedstavy o uèení se jazykùm, mozek a pamì pøi nabývání jazyka, metody výuky cizích jazykù, mezijazyk, jazykové chyby, úrovnì pokroèilosti, komunikaèní a studijní strategie, výchova k autonomii, teorie dobrého žáka a dobrého uèitele jazykù. Souèástí diplomové práce je pøíloha obsahující tištìné podklady pro jednotlivé semináøe (handouty) a studentský dotazník k vyhodnocení kvality vedení semináøe.
Specific grammatical features in Irish English
Mudrochová, Aneta ; Šaldová, Pavlína (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Teoretická část této bakalářské práce se zabývá popisem specifických morfologických a syntaktických rysů irské angličtiny, přičemž výčet rysů je v poměru se současnou literaturou naprosto vyčerpávající. Práce podává synchronní výklad a popis jevů vyskytujících se v dnešním Irsku, a proto jsou jevy vyskytující se pouze v Severním Irsku opomenuty. Stejně tak je práce zaměřená pouze na gramatické rysy a rovinou fonologickou či lexikální se zabývá pouze okrajově. Výskyt jevů a komparace se standardními rysy angličtiny je provedena prostřednictvím Irské části Mezinárodního korpusu angličtiny (ICE) a Britského národního korpusu (BNC). V praktické části je pak použití těchto rysů demonstrováno. Specifické rysy jsou vybrány ze tří divadelních her různých současných irských dramatiků. Cílem této části je dokázat a analyzovat použití specifických jevů v dnešní irské angličtině. Specifičnost jevů je ověřována pomocí renomovaných děl zabývajících se gramatikou angličtiny.
Czech translation counterparts of English semantically negative but formally positive expressions (hardly, seldom)
Vintrová, Gabriela ; Brůhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výrazy hardly a seldom, vyjadřující negaci, a jejími českými ekvivalenty. První část zahrnuje obecný přehled typů negace v angličtině a formálních znaků specifických pro tyto jednotlivé typy. Analytická část je zaměřena na 100 příkladů obsahující zmíněná adverbia a popisuje je na základě informací v teoretické části. 50 příkladů obsahuje výraz seldom a 50 příkladů obsahuje výraz hardly. Všechny příklady včetně českých ekvivalentů byly získány pomocí programu InterCorp, který poskytuje vícejazyčný korpus.
Linguistic aspects of translating informal/slang expressions in American TV series subtitles
Vaňková, Marie ; Klégr, Aleš (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá překladem nespisovných a slangových výrazů z americké angličtiny do češtiny. Klade si za cíl vysvětlit, proč může tento typ slovní zásoby překladatelům působit problémy, a porovnat přístupy dvou různých překladatelů. Použitý materiál byl získán z anglických titulků amerického televizního seriálu a oficiální i neoficiální verze jejich překladu. Výzkumná část přináší poznatky o výskytu různých druhů chyb a popisuje nejvýraznější tendence obou překladatelů. Závěrečná část charakterizuje jejich odlišné strategie a komentuje jejich silné a slabé stránky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.