|
Učitlé a zdraví 4
Řehulková, Oliva ; Řehulka, Evžen
The publication contains 23 special studies by psychologists, hygienists, pedagogues and physiologists; the studies were either presented in the international conference that took place on 20-21 September 2001 in Brno, or inspired by this conference.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí
Čermák, Ivo ; Miovský, Michal
Sborník příspěvků je zaměřen na kvalitativní přístup k výzkumu ve vědách o člověku, zejména v psychologii. Je pojednán teoretický a historický rámec kvalitativního přístupu. Tenze mezi kvalitativní a kvantitativní perspektivou ve výzkumu je reformulována jako nutnost kooperace mezi oběma výzkumnými přístupy. Sborník obsahuje kvalitativně pojaté studie rodiny, uživatelů drog, procesu psychoterapie aj., v nichž jsou užity specifické kvalitativní metody jako je zakotvená teorie, ohnisková skupina, a rapid assessment.
|
|
Učitelé a zdraví 3
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Konference Učitelé a zdraví 3 se konala v září roku 2000 v Brně a vedle našich odborníků se jí zúčastnili také zahraniční vědečtí pracovníci. Základem sborníku jsou příspěvky, které se přímo vztahují k problematice zdraví učitelů a jsou zarámovány studiemi, které buď ukazují obecně stav vědy v bádání o zdraví z jedné strany, anebo ukazují některé důsledky související s našimi hlavními otázkami, které mohou být cenné pro hlubší pochopení základního problému.
|
| |
|
Procesuální a systémový přístup ke studiu integrace osobnosti
Sedláková, Miluše
Příspěvek poukazuje na uplatnění procesuální a systémové analýzyve studiu osobnosti. Oba tyto postupy umožňují klasifikovat vlastnostiosobnosti do tří skupin: (1) procesuální vlastnosti, a to vlastnostiprocesů a jejich interakcí; (2) vlastnosti jednotlivých subsystémůosobnosti a (3) systémové vlastnosti osobnosti. Komplementarita oboutěchto analýz je demonstrována na přístupu ke studiu integraceosobnosti, která je jednou z nejdůležitějších systémových vlastnostíosobnosti.
|