Akademie múzických umění v Praze

Akademie múzických umění v Praze Nalezeno 4,303 záznamů.  začátekpředchozí4283 - 4292dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Taneční umění v Opavě
Tomsa, Martin ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Hanáčková, Kateřina (oponent)
Ve třech kapitolách popisuji vývoj divadelního tělesa v Opavě, jeho osobnosti, které byli ve vedení a které prosazovali uvádění celovečerních baletních představení s jednou premiérou v sezoně. I když zde byl baletní soubor vždy služební a měl povinnost tanečních vstupů v operách a operetách, podařílo se tyto snahy prosadit. Doposud má opavské divadlo své samostatné baletní večery.
Scénická praxe moderního tance (4.-6 .roč.konzervatoře)
Kalousková, Hana ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Záměrem mé práce je průzkum v oblasti scénické praxe moderního tance. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol. V té první se zabývám předmětem scénické praxe všeobecně, tak, jak je jednotlivými subjekty chápán. V další kapitole věnuji pozornost osobnosti pedagoga v průběhu výuky scénické praxe. V následující kapitole se pozastavuji nad systémem výuky scénické praxe moderního tance na tanečních konzervatoří, přičemž se objekty mého zájmu stali TCP a TK. V poslední, čtvrté kapitole, se věnuji problematice školních souborů. Nejprve hodnotím existenci a členství v těchto institucích obecně, poté se zaměřuji na tři současné pražské soubory konkrétněji. Popisuji tedy Balet Praha Junior, Baby Balet Praha a Bohemia Balet, přičemž se snažím objasnit historický kontext jejich vzniku. Posléze se zaměřuji na repertoár a okolnosti jeho výběru a tvorby, typy představení a uměleckých produkcí, které soubory zajišťují, a snažím se také nahlédnout do běžného týdenního plánu člena školního souboru. V poslední podkapitole se zabývám frekvencí uměleckých akcí uvedenými soubory v sezónách 2005/06 a 2006/07. V samotném závěru práce se nachází obrazová příloha, kde uvádím fotografie vybraných choreografií v podání TCP a TK a jejich studentů, koncentrovaných do školních souborů.
Základy světelného designu
Josková, Michaela ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá základy světelného designu. Část práce je vymezena vysvětlení klíčových pojmů, seznámení s běžně používanými typy svítidel a stručnému objasnění mechanismu ovládání scénického osvětlení. Jedna z kapitol, doplněna o fotografie a nákresy je věnována popisu a komparaci základních směrů svícení. Kapitola zabývající se barvami objasňuje teorii barev a základní principy filtrování barev. Závěr práce je věnován světelnému designu tanečních představení. Přílohu tvoří fotografie pořízené výhradně pro účely této práce.
Zařazovaní prvků upside-down do hodin současného tance
Ryšlavá, Jana ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Raček, Daniel (oponent)
V této práci jsem popsala, kde jsou kořeny této techniky, co si pod ní představit a jak se odrází v praxi. Na základě práce s různými predagogy jsem se snažila najít společné znaky a principy, které lze brát za obecně platné. POmocí této zkušenosti a za využití abstrahovaných principů jsem vytvořila základní osu, jak současný tanec využívá upside-down prvky ve výuce současného tance. Dále se snažím poukázat na obecné časté chyby, které se vyskytují ve větším měřítku.
Průzkum činnosti tanečních oborů ZUŠ na Chomutovsku
Ratajová, Olga ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám průzkumem činnosti tanečních oborů při Základních uměleckých školách v Chomutovském okrese. Práce zahrnuje historii jednotlivých škol, seznámení s pedagogy tanečních oborů a jejich stylem práce a představení žáků, pro které bylo studium na ZUŠ startem k umělecké kariéře. Hlavním bodem práce je seznámení s tanečními soubory, jejich tvorbou a úspěchy na soutěžních přehlídkách. Výsledkem mé práce je zjištění, že většina učitelek, přestože mají alespoň pedagogické vzdělání ve formě kurzů, chybí širší rozhled o metodice tance a současném tanečním dění.
EMPIRE
Babuščák, Ladislav ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Témou tejto bakalárskej práce, je film amerického umelca Andyho Warhola EMPIRE, ktorý som podrobil detailnej analýze z formálneho i významového hľadiska. Nasledujúce kapitoly objasňujú EMPIRE v rôznych súvislostiach v oblasti filmového média, jeho histórie, jeho prepojením so situáciou americkej spoločnosti alebo taktiež v súvislostiach s inými umelcami, či konkrétnymi umeleckými dielami. Analýza filmu, je prepojovaná hypotézami a úvahami nad možnými významami, respektíve symbolmi filmového diela.
David LaChapelle
Malý, Jan ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Ptáček, Josef (oponent)
Ve své práci se zabývám tvorbou a životem amerického fotografa David Lachappella. V první části nastiňuji zrod popkultury v americe a její vývoj. Srovnávám LaChappellovu tvorbu tedy portrét a módu s historickými souvislostmi ve fotografii. Dále zde popisuji charakter jeho práce, způsob jakým tvoří. A jak přistupuje k portrétovaným celebritám. V druhé časti se zabývám polistopadovým vývojem české společnosti a nástupem popkultury do filmu, divadla a medií. Následuje životopis ve kterém popisuji Lachappellův vývoj - vliv matky, následné studium až po práci pro Andyho Warhola a startu jeho kariéry po dnešek. Včetně přiblížení jeho práce. Práce také obsahuje koláž z rozhovorů, které obsahují osobní postoje, vkus, až po samotný přístup k tvorbě a životu. Pátral jsem po vlastní příčině toho, proč vůbec takovéhle snímky vznikají a kdo je ten, který je vytváří.
Fotografie architektury a fotografie v architektuře Jacquesa Herzoga & Pierra de Meurona
Vopátková, Eva ; Grygar, Štěpán (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vzájemné setkávání dvou oborů, fotografie a architektury. Zkoumá vztah mezi realitou a její interpretací, způsob prostorové reprezentace a zpětný vliv těchto kategorií na architekturu. Konkrétně se věnuje autorům, kteří svou pozornost zaměřili na špičku současné světové architektury - švýcarský architektonický ateliér Herzog & de Meuron. Jedná se o autory doku-mentární i volné fotografie, součástí je i téma integrace fotografie přímo do archi-tektury samotné. Práce je rozdělena na několik částí. Nejprve jsou představeni architekti, jejichž dílo je tématem všech zmiňovaných fotografií. Následuje kapi-tola obecněji pojednávající o vztahu architektury a fotografie (podkapitoly per-spektiva, trend, umělý obraz, digitální obraz). Druhá polovina práce je věnována konkrétním fotografiím a je členěna dle Erica de Maré, který fotografii architektu-ry dělí na: ?Dokument?(I), ?Ilustraci?(II) a ?Obraz?(III). Jednotlivým kapitolám jsou přiřazeni autoři Margherita Spiluttini, Hisao Suzuki (I), Jeff Wall, Thomas Ruff (II), Hiroshi Sugimoto a Luisa Lambri (III).
Hella Heyman/Hammid
Benešová, Pavla ; Dias, Pavel (vedoucí práce) ; Musilová, Helena (oponent)
My theoretic bachelor work deals with life and work of the american photographer Hella Heyman/Hammid. During her life Hella Hammid created uncountable quantity of photographs with theme of childhood, which has got wide social and sociological range. Her book illustrations indicate her profesionality and precision both in custom work and in free creation. Her book illustrations indicate also her ability to communicate with children and her amazing invention and creativity.
Media in the conflict
Jarlbro, Olof ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
The medias existences in war differ from conflict to conflict. In the Vietnam War the media had the biggest influence and broadcasting so far in photographic history. Creating the first TV war. The wide media flow and the changed public opinion lead the US army to blame the free press for the outcome and loss in Vietnam. When the US invaded Grenada with memory of media failure in Vietnam the US army practically closed down the hole Island. The press raged and created problems for the US government in power. When US army later invaded Panama the army had learned from their mistakes and created press pool leading the media in a favorable way for the US army. This technique was later modified during the Gulf war. The Gulf War is considered being the first Live TV War. Letting people around the globe watching it as football or hockey game. The public was deceived along with the enormous amount of meaningless footage and photographs leaving the viewers with the feeling of a war without casualty. The third Balkan war created a new type of media covering "Journalism with attachment" the press becomes subjective and decides rights and wrongs, good and bad. The Rwanda genocide, the press was on the spot but the story was neglected by the media agencies. The aftermath of Rwanda created a large Cholera epidemic in Zaire, the media failed again to actually point out the genocide putting their news interest in the humanitarian crises. The international community was fast to response, helping the actually perpetrator for the Genocide. The silent media covering in Congo, the I-countries few interest in the region, the complexity of the conflict and the high risk for journalist leaves the Congo conflict in the media shadow, the outcome are insufficient aid for a large humanitarian crises which caused more life than any war since World War II. The conflict in Iraq has a large news value but the high danger involved for journalist creates an imbedded press covering the photographs made by amateurs becomes the most important in the Iraq conflict so far.

Akademie múzických umění v Praze : Nalezeno 4,303 záznamů.   začátekpředchozí4283 - 4292dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.