Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 737 záznamů.  začátekpředchozí444 - 453dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komentovaný překlad: Psychedelic experience and psychedelic art. In: Houston, J., Masters. R. E. L.: Psychedelic Art. Littlehampton Book Services Ltd, 1968, str. 87-101. ISBN-10: 0297764195
Tomečková, Jana ; Šťastná, Zuzana (vedoucí práce) ; Mraček, David (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se skládá ze dvou hlavních částí: z překladu podkapitoly Psychedelic experience and psychedelic art z knihy Psychedelic Art autorů Jean Houstonové a Roberta E. L. Masterse a z komentáře překladu. Výchozí text popisuje, jak může psychedelická zkušenost (tedy stav navozený psychedeliky) inspirovat umělce a jak psychedelický zážitek probíhá. V komentáři je popsána překladatelská metoda, jsou analyzovány textové a kontextové faktory a překladatelské problémy a posuny.
Günter Grass - politika literatury
Králová, Marie ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce se zabývá prózou Při loupání cibule od německého autora Güntra Grasse a jejím ohlasem. Vzpomínková kniha prozrazuje šokující momenty z Grassova života, které doposud nebyly nikomu známy. Po celém světě vyvolalo dílo velmi rozporné reakce. Předmětem práce bylo sledovat dílo v širším společenském kontextu a skrz reakce veřejnosti odhalit jeho kontroverze. Dále je pozornost věnována literární analýze vzpomínkové knihy. Cílem bakalářské práce bylo podat co nekomplexnější pohled na toto dílo politického autora Güntra Grasse.
Karbusického sémiotika hudby
Pohludka, Radek ; Dykast, Roman (vedoucí práce) ; Stejskal, Jakub (oponent)
Tato práce zpřítomňuje pojetí hudební sémantiky v díle Vladimíra Karbusického. Je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena na Karbusického rané práce Beethovenův list "An die unsterbliche Geliebte" a jeho hudební dílo z roku 1969 a Podstata umění z téhož roku. Podává charakteristiku čtyř složek umění situovaných do čtyřpolárního ontologického modelu umění. Model byl motivován strukturalismem Jana Mukařovského a asémantickou povahou hudebních tvarů. Póly modelu zastupují subjekt, objekt, materiál a společnost a vytvářejí mezi sebou síť vztahů. Vzniká tak interakční pole, v němž panují dynamické a energetické síly. Jednotlivé složky vyvstávají ze vztahu subjektu k ostatním pólům a jsou rozděleny na sémantické a asémantické. Mezi sémantické složky patří obraz, výraz a symbol a složku asémantickou definuje hra a konstrukce. Vystavěná síť vztahů demonstruje obecné principy umění. Druhá část je věnována Karbusického kritickým stanoviskům vůči teorii odrazu, aplikaci jednostranné sémiotiky na hudbu a ztotožňování hudby s řečí. Teorie odrazu se vyznačuje deduktivní výstavbou a redukcí umění na složku obrazu. Proti tomu Karbusický postavil empirii a komplexní strukturalistické pojetí umění. Angloamerická linie sémiotiky první poloviny 20. stol. vytváří zúžené koncepce znaku, které vycházejí většinou z...
Kulturní dějiny vybraných segmentů každodennosti. Kult Absintu: Absint v kultuře
Frič, Jan ; Půtová, Barbora (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
V úvodu práce autor obeznamuje čtenáře se stručnými fakty týkajícími se absintové historie, toho co absint je a co dnes pro mnohé představuje. Dotýká se několika mýtů, se kterými polemizuje a zmiňuje pravděpodobnost, že i ty přispěly k dnešní oblíbenosti absintu. V části Historie pak čtenáři dává možnost zjistit, odkud absint pochází, a jak probíhalo geografické šíření tohoto nápoje stejně jako jeho následný pád zakončený celoevropským zákazem. Na konci pasáže zmiňuje nejnovější vývoj v oblasti absintu a jeho opětovné šíření v důsledku uvolnění zákazu v téměř všech zemích, kterých se týkal. Další část je věnována skutečné podobě absintu. Autor uvádí, jaké náležitosti by měla výroba absintu mít a jak se dnes z archivních lahví, pamatujících ještě dobu před zákazem, rodí absinty nové. Konzument tak má možnost ochutnat přesně takové nápoje, které byly v 19. století vyráběny. Následuje pasáž o skutečných a domnělých účincích absintu, stejně jako obeznámení s nejdiskutovanější látkou v absintu obsaženou, thujonem. Absintový rituál je popsán v následující kapitole včetně několika obměn, kterým autor vytýká neautenticitu originálního rituálu z 19. století a u některých zmiňuje také jejich zdravotní rizika. Dále se autor věnuje jednotlivým proprietám užívaným k pití absintu, u nichž popisuje způsob jejich...
Vnímání umění v české kultuře na přelomu 19. a 20. století
Pogranová, Anna ; Půtová, Barbora (vedoucí práce) ; Hoftichová, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výtvarným uměním a jeho reflexí v české kultuře na přelomu 19. a 20. století. Popisuje vznik moderního umění a to, jak na něj reagovala veřejnost i kritika. Situace v Českých zemích je komparována s vnímáním umění ve Francii, Spojených státech amerických a v Japonsku. Jako případové studie byly použity biografie českých umělců, kteří v té době žili - Maxe Švabinského a Alfonse Muchy. Nakonec se práce zajímá o vnímání umění z pohledu teorie. Práce usiluje přispět k fenoménu vnímání uměleckého díla v české kultuře a ve společnosti v konkrétním sociokulturním kontextu.
Veřejný prostor, jeho sociální parametry a nejen obrazové dimenze
Krobová, Karolína ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
KROBOVÁ, K. (2012). Veřejný prostor, jeho sociální parametry a nejen obrazové dimenze Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 122 stran. (Přílohy mimo knižní část diplomové práce: soubor fotografií a objekt-totem) Diplomová práce se zabývá tématem veřejného prostoru v jeho dimenzích vizuálních, architektonických, obrazových, sociálních i psychologických. Jak na nás tento prostor působí a jak jeho podobu ovlivňujeme. Tyto pohledy jsou vztaženy k věkové skupině dospívajících. Navazuji na svoji bakalářskou práci, která se zabývala touto kategorií v oblasti subkultury graffiti a streetartu, kterou zde používám v příkladech a možných vlivech na grafický design a ilustraci. Na teoretickou část navazuji doplňujícím dotazníkem a didaktickým projektem, částečně zrealizovaným v praxi. Práci doplňuji o dokumentaci obrazů ve veřejném prostoru, objekt a rituál v něm. Klíčová slova: VEŘEJNÝ PROSTOR, KOMUNIKACE, TVŮRCE, SUBKULTURY, VIZUALITA, KONTEXT, REKLAMA, GRAFFITI, STREET ART, UMĚNÍ, KULTURA, VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Posvátný prostor v čase gotického myšlení, umění a architektury.
Sobek, Jiří ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Anotace: Diplomová práce s názvem "Posvátný prostor - v čase gotického myšlení, umění a architektury" se dílčím způsobem zaobírá určitou specifikací posvátného prostoru, funkcí a smyslu středověkého kostela, následně svědectvím a událostmi přítomných i podmiňujících počátky vývoje gotického umění, jež vnutilo svá pravidla povšechné středověké tvorbě, a jehož vliv se paprskovitě rozbíhá, počínaje XII. a XV. stoletím konče. Podstatná část textu je pak věnována uplatnění daných pravidel v posvátných prostorách hradu Karlštejna.
Malované opony české provenience v poslední čtvrtině 19. století
Rozinek, Josef ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Leubnerová, Šárka (oponent)
Cílem předkládané práce je podat základní informace o malovaných oponách české provenience a na českém území ve specifickém časovém rozsahu poslední čtvrtiny 19. století. V úvodu bude krátce nastíněna problematika vývoje divadelních opon i jejich malovaných variant, stejně jako budou představeny české malované opony pocházející z období konce 18. až do poloviny 19. století a důležité zahraniční vzory. Ve vlastní stati práce jsou prezentovány malované opony jazykově českých a německých divadel s důrazem na ikonografické zhodnocení. Závěr práce je věnován zhodnocení specifických prvků jednotlivých opon a obecnému zasazení tématu do kontextu vývoje českého umění na konci 19. století. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kultura a umění v období pavlovienu
Pánová, Lucie ; Půtová, Barbora (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
1 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá holistickým popisem kultury a umění v období pavlovienu. První část je věnována prvním lidem a kulturám v Evropě, přírodním podmníkám, se kterými se museli pavlovienci vyrovnávat, a vyspělým technologiím, které používali. Druhá část popisuje jednotlivá sídliště, jejich strukturu a historii jejich bádání. Třetí část rekonstruuje možné symbolické projevy kultury a popisuje pavlovienské umění, včetně jednotlivých uměleckých artefaktů. Práce je doplněna obrazovou přílohou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 737 záznamů.   začátekpředchozí444 - 453dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.