Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 658 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Galerie moderního umění Brno
Jaroměřský, Ondřej Oldřich ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh galerie moderního umění v Brně, v České republice. Objekt slouží jako nové kulturně vzdělávací centrum, které v místě výstavby vytváří nový orientační bod pro obyvatele Brna. Řešený pozemek se nachází poblíž historického jádra města Brna, v ulici Benešova, na místě bývalých hradeb u městského okruhu Koliště. U hlavního vstupu na pozemek se nachází tramvajová zastávka Malinovského náměstí. Na pozemek dále vedou dvě cesty z plánovaného městského parku, který vznikne na místě odstavného kolejiště Českých drah. Poslední přístup pro pěší a cyklisty je z nově navržené lávky přes ulici Koliště, která bude městský park propojovat s novým parkovacím domem v ulici Koliště. Přilehlé okolí objektu včetně parteru s parkovými úpravami navazuje na budoucí vývoj brněnské ringstrasse, a dotváří tak plánovaný vegetační pás kolem historického jádra města. Navrhovaný objekt se šestipodlažní, přičemž dvě podzemní podlaží slouží převážně pro parkování nejen pro návštěvníky galerie, ale také pro obyvatele přilehlého okolí. Do podzemních garáží se lze dostat dvěma bezbariérovými vstupy, které se nachází naproti hlavnímu vstupu do galerie, vjezd pro vozidla je umístěn v ulici Koliště dle nového regulačního plánu, který zde plánuje vystavět parkovací dům. Samotná část galerie je tvořena čtyřmi nadzemními podlažími, kde středová část dispozice slouží jako převýšené atrium procházející přes všechny nadzemní podlaží zastřešený proskleným světlíkem. Tento prostor slouží k vystavování velkoformátového umění, které lze i zavěsit do prostoru. V prvním nadzemním podlaží se kromě přednáškového sálu, šaten a dvou kanceláří pro vedení galerie nachází také místnost pro workshopy, otevřený prostor s možností občerstvení, technická místnost a tři schodiště, která prochází všemi podlažími, včetně suterénů. První schodiště se nachází v zadní části podlouhlého atria a společně s výtahy umístěnými rovněž zde, slouží jako hlavní vertikální komunikace v objektu. Zbylá dvě schodiště s výtahy slouží jako únikové cesty v případě požáru, které v prvním nadzemním podlaží vedou ven z objektu. Všechna podlaží také spojuje hydraulický nákladní výtah, který slouží pro zásobování a dovoz uměleckých děl do objektu. Zbylá nadzemní podlaží o stejné dispozici slouží primárně jako expoziční prostory s možností výhledu do atria díky galerijním ochozům. Nachází se zde vždy i hygienické zázemí pro návštěvníky objektu a také přípravny pro expoziční prostory. Architektonický vzhled budovy je do značné míry inspirován brněnskou architekturou 20. století, ať už co se týče materiálového kontextu či tvarosloví objektu. Těžkou a důstojnou podnož budovy tak tvoří provětrávaná fasáda s keramickým obkladem z cihelných pásků, která zdůrazňuje vážnost a důležitost instituce, která v objektu sídlí. Obvodový plášť zbylých tří podlaží je rovněž tvořen provětrávanou fasádou, avšak z prohnutých perforovaných panelů z eloxovaného hliníku a bílým práškovým nástřikem. Tato vrchní část objektu jakoby zahalena oponou zdůrazňuje křehkost a výjimečnost expozice uměleckých děl, které tak chrání před světem a zároveň vyzdvihuje jejich důležitost v současné společnosti.
Odrazy a zrcadlení jako výtvarné prostředky na 1. stupni ZŠ
MÄRZOVÁ, Eliška
Předložená diplomová práce se zabývá odrazy a zrcadlením jako specifickými vizuálně-obraznými prostředky. Sleduje při tom jejich uplatnění ve výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. První z nich pojednává o využití těchto prostředků napříč dějinami umění od nejstarších dob až po současné umělecké tendence, druhá je pak zaměřena na možnosti jejich aplikace ve školní praxi. Projektová část představí soubor výtvarných lekcí s názvem Zrcadlení určený pro první stupeň základní školy. Tyto lekce nabízí široké spektrum možností použití zmíněných prvků ve výuce, jak už z hlediska aplikace netradičních materiálů, tak i originálních témat. Otevírá tím možnosti nového způsobu využití odrazu a zrcadlení, a to zejména v rámci experimentační tvorby.
Sedm skutků milosrdenství a Sedm smrtelných hříchů v českém výtvarném umění středověku
Eichlerová, Eliška ; Vymazalová, Marie (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat tématem sedmi skutků milosrdenství a sedmi smrtelnými hříchy v českém výtvarném umění. Tyto protikladné náměty se rozvíjí především v měšťanském prostředí, kde měly apelovat na mravný život měšťanů. První část této práce bude pojednávat o vývoji nauky o sedmi smrtelných hříších ve středověku. Variabilitu přístupů k sedmeru hříchů poodhalí také srovnání s vývojem nauky o ctnostech, kde lze ukázat i východiska pro formování středověkého učení o sedmi skutcích milosrdenství. Druhá část pojednává o analýze jednotlivých hříchů a skutcích milosrdenství, jejich významu a způsobu zobrazování. V třetí části se budu věnovat také jednotlivým příkladům zobrazování této ikonografie v evropském umění a uvedeme si pár významných děl zejména z období vrcholného a pozdního středověku. V návaznosti na evropské umění budou poslední kapitoly zaměřené na jednotlivé příklady sedmi skutků milosrdenství a sedmi smrtelných hříchů v českém prostředí, a to zejména v knižní a monumentální malbě.
Architektura a umění
Zhoř, Přemysl ; Skoumal, Jan (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Cílem závěrečné práce je studie novostavby Městské galerie v Litomyšli. V současnosti Městská galerie sídlí a funguje v poněkud stísněných a nevyhovujících prostorech historického objektu na Smetanově náměstí. Objekt nenabízí dostatečné množství výstavních ploch ani požadované podmínky pro vystavování. Úvodní část práce se věnuje podrobným urbanistickým analýzám centra města Litomyšl, jejichž závěrem bylo vytyčení a vybrání vhodného pozemku pro galerii v historickém jádru města. V hlavní části práce projekt definuje vhodný pozemek v historickém jádru města a přináší návrh na novou Městskou galerii. Projekt kladl důraz na proces práce s vhodným objemem a měřítkem. Navržený koncept vytváří nové, velkorysejší prostory pro vystavování a zázemí pro depozitář.
Galerie moderního umění Brno
Skořepová, Lucie ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Novostavba galerie moderního umění v Brně se nachází na rozlehlém svažitém pozemku na Kraví hoře. Pozemek leží na východní straně kopce a plynule navazuje na stávající park Kraví hora. I koncept řešení pozemku svojí ideou navazuje na sousední park. Celý pozemek galerie má sloužit jako park s venkovními výstavními prostory a sítí cest umožňující propojení mezi jednotlivými trasami pohybu. I samotný objekt galerie je koncipován tak, aby se jím při cestě z Náměstí míru dalo projít a volně pokračovat v cestě směrem na ulici Veveří. Tudíž volnost pohybu, průchod přírodou a obklopení uměním je hlavním konceptem návrhu. Hlavní budova galerie je řešena jako polyfunkční centrum moderního umění. Hlavní prostor je věnován univerzálním výstavním prostorám a ve zbylých částech budovy se nachází doplňkové funkce vzdělávacího centra, knihovna a společné zázemí. V rozlehlém parku galerie se nachází samostatně stojící ateliéry s vlastním výstavním, případně prodejním prostorem. Ateliéry budou pronajímány začínajícím umělcům. Základní formou budovy je lehce deformovaný kvádr, ze kterého vznikl odebráním středové hmoty průhled skrz budovu. Tím byl vytvořen veřejný prostor, který je sice součástí budovy, ale zároveň je otevřený a veřejně přístupný. Forma budovy pracuje se dvěma hlavními výhledy na Brno. Výhled z kopce na Severovýchod Brna je umožněn z veřejně přístupné terasy vzniklé odebráním středové hmoty budovy. Výhled na dominantu Brna – hrad Špilberk pak umožňuje střešní terasa galerie.
Bez názvu
Khaledová, Fátima ; Vítková, Lenka (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
K mojí závěrečné práci jsem si vybrala malbu i přes to, že jsem toto médium v mé předchozí práci příliš nepoužívala. Jak formu i obsah závěrečné práce jsem vybírala až z sentimentálních důvodů, a vrátila jsem se do svých středoškolských let, kdy jsem malbu studovala a mým inspiračním zdrojem byli a i pro tyto malby jsou Pierre Bonnard a Kamila Zemková. Mými malířskými idoly jsou díky velmi strukturální malbě, plné krásné barevnosti a samozřejmě obsahu jejich děl který se objevuje i v mých dílech.
Architektura a umění
Menšík, Daniel ; Rypl Žabčíková, Ada (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Galerie často působí sterilně, odtažitě a snobsky. Je třeba přiblížit se lidem, ukázat jim, že i galerie je normální prostředí, kde se člověk může cítit dobře. Skutečně? Sterilnost je jedinečná možnost vytržení. Umožnuje kritický odstup. Rozšiřuje vědomí. Obléká cizí příliš těsnou kůži. Vnucuje odcizení. Osvobozuje. Ponouká ztratit smysl všeho, znovu jej nalézt a opět ztratit. Je třeba vydat oběť. Umění má rvát vnitřnosti.
LABORARTORY BRNO
Valchová, Jana ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Cílem zadání byla galerie architektury na křižovatce ulic Koliště a Milady Horákové na hranici prvního městského okruhu, tzv. Ringstrasse, pozůstatku po městských hradbách v městě Brně. Při mém návrhu jsem vycházela hlavně z provozních a komunikačních vztahů v okolí parcely. Navržená hmota působí jako uzavření rohové části městského bloku. Cílem návrhu je tedy především budova galerie doplněna o další doplňkové formy využití.
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Bocán, Matúš ; Urban, Lukáš (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Riešená lokalita sa nachádza v tesnej blízkosti historickej časti mesta Brna z jeho východnej strany. Je vymedzená ulicami Koliště a Benešovou ulicou. Je súčasťou takzvanej Brnenskej okružnej triedy, ktorá vznika v 19. storočí po asanácii mestského opevnenia. Funkčne je riešené územie rozdelené na tri časti. V južnej časti je navrhnutý nástupný priestor so stavbou metropolitného významu – mestskou halou. Táto časť je orientovaná na hlavný peší nástup z Nádražní ulice a hlavný dopravný uzol pred Hlavním nádražím. Metropolitný objekt je hlavným kompozičným a funkčným akcentom riešeného územia. V strednej časti je umiestnený park, ktorý tvorí kľudovú relaxačno-odpočinkovú zónu. V severnej časti je navrhnutý polyfunkčný dom s hlavnou funkciou prenajímateľných administratívnych priestorov. Pozdľž Benešovej ulice je navrhnutá líniová izolačná zeleň. Návrh parkovej a líniovej izolačnej zelene rozširuje a dopľňa ,, zelený prstenec“ okolo historického centra z juhovýchodnej strany. Navrhovaný objekt Metropolitného domu bol umiestnený do územia tak, aby tvoril pohľadové uzávery z hlavných kompozičných osí územia - nástupných peších trás z Nádražní ulice a Divadelní ulice. V budúcnosti sa predpokladá realizácia zelených plôch na trasách železnice na spôsob Highline parku, čím sa stane aj pohľadovým uzáverom zelenej línie z východu. Hlavný nástup do budovy Metropolitného domu je z námestia resp. nástupného priestoru navrhnutého v južnej časti. Zo západnej časti Metropolitného domu bola navrhnutá pešia zóna otvorená do mestskej zelene. Do pešej zóny je navrhnutá komerčná časť parteru mestskej haly s možnosťou vytvárania letných terás, výstav a rôznych umeleckých aktivít. Do tohto využitia je zapojený aj objekt zasteršenia nádražia, pod ktorého prekrytím je možné využiť na sprievodné aktivity prebiehajúce v rámci Metropolitného domu. Zo severnej časti Metropolitného domu je podružný vstup do reštauračnej časti, ktorá je orientovaná do navrhovaného parku. Z východnej strany sú navrhnuté vstupy do zázemia Metropolitného domu. Táto časť je doplnená o izolačnú zeleň pozdľž ulice Koliště. V severnej časti riešené územie kompozične uzatvára polyfunkčný objekt, ktorý je komponovaný do tvaru uzavretého bloku s priechodzími pasážami.
LABORARTORY BRNO
Lelkes, Ivana ; Krištof, Michal (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Predmetom bakalárskej práce je riešenie nárožného objektu na okružnej triede v Brne. Stavebný pozemok, tvorený niekoľkými v súčasnosti nezastavanými parcelami, je na východnom nároží križovatky dopravne výrazne vyťažených ulíc Koliště a Milady Horákové. Architektúra navrhovaného objektu reaguje na danosti prostredia, ako na pozitívne tak i na negatívne. Ulice Koliště i Milady Horákové sú dopravne výrazne vyťažené a pre pohyb pešiaka neatraktívne. Ich parter je nezujímavý, až mŕtvy, existujúce stavby svoj kontakt s ulicou obmedzujú na nevyhnutné minimum. Navrhovaný objekt pristupuje na rovnakú hru, no zároveň ponúka atraktívnu alternatívu. Hlavným motívom stavby sa stal zámer návrhu domu introverného smerom von a extrovertného smerom dnu. Hmota objektu využíva celý pozemok a je pretnutá osou triedy Kpt. Jaroše a osou chodníka v parku na brnenskom zelenom okruhu na dva objemy spojené iba mostíkom. Vzniká tak vnútorné átrium, ulička s námestíčkom a živým parterom, kopírujúca sklon pešiaka skracovať si cestu cez roh. Extrovertné átrium je navrhnuté v kontraste k introvertnej fasáde, stavba v maximálnej možnej miere vystavuje dianie vovnútri.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 658 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.