Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Téma atmosféry ve výuce zeměpisu na gymnáziích (na příkladu všeobecné cirkulace atmosféry)
Dudařová, Anna ; Jelen, Jakub (vedoucí práce) ; Navrátilová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu všeobecné cirkulace atmosféry a jeho výuce na gymnáziích. Cílem práce je výzkum přístupu učitelů k výuce tohoto tématu a analýza učebnic a atlasů, které mohou vyučující při výuce využít. Dalším cílem je vytvoření výukového materiálu, který může pedagogům usnadnit přípravu na hodiny, věnující se zmiňovanému tématu. V první části práce je čtenáři představeno samotné téma všeobecné cirkulace atmosféry, shrnutí předchozích výzkumů a představení pohledu na téma z hlediska českých vzdělávacích dokumentů. V druhé části jsou představeny oba výzkumy a jejich výsledky, tedy obsahová analýza učebnic a atlasů a dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 63 učitelů gymnázií. Na základě těchto výzkumů byl vytvořen výukový materiál, kterému se věnuje poslední část práce.
Charakteristika vybraných skupin pavoukovců a jejich využití ve výuce na druhém stupni ZŠ
Bryxová, Tereza ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tématem diplomové práce je charakteristika skupiny pavoukovci a vybraných řádů této skupiny. Diplomová práce se z větší části věnuje návrhu výukového bloku na téma pavoukovci pro žáky 7.-9. tříd základních škol. Teoretická část obsahuje obecnou charakteristiku skupiny pavoukovci a dále podrobnější popis pěti vybraných řádů (štíři, štírci, roztoči, pavouci a sekáči) a zástupců, kteří zároveň byli zvoleni a zařazeni do výukového bloku. Věnuje se rovněž vybraným aktivizačním metodám ve výuce přírodopisu. V praktické části je navrhnut dvouhodinový výukový blok se zařazenými a vybranými aktivizačními aktivitami, který byl následně realizován na dvou pražských základních školách. Výsledky žáků obou základních škol (ZŠ Petřiny a ZŠ Písnická) byly velmi pozitivní. V obou třídách došlo k výraznému nabytí vědomostí a znalostí po výukovém bloku. Před výukovým blokem žáci měli ze všech tříd správně v myšlenkových mapách zapsáno v průměru sedm pojmů. Po výukovém bloku došlo k navýšení pojmů (přibylo jich vždy v průměru okolo 10) správně použitých a zapsaných. Žáci zařazení myšlenkové mapy, transformovaného skládankového učení a didaktické hry hodnotili pozitivně. Zařazení myšlenkových map hodnotili také jako užitečné pro svou další výuku přírodopisu a při učení se na testy. Výukový blok celkově hodnotili jako...
Vybrané materiály pro výuku chemie v nižších ročnících na osmiletém gymnáziu
Wilhelm, Lukáš ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Nesourodost českého školního systému, která vychází z existence tří odlišných typů gymnázií, přináší i časový nesoulad výuky některých předmětů. Dnes se totiž žáci na osmiletých gymnáziích setkávají s vyučovacím předmětem chemie poprvé o rok až dva roky dříve než žáci na základních školách. Oběma skupinám ale může být předložena stejná učebnice, která však může být pro mladší žáky nevhodná, jelikož by nereflektovala, že žáci nejsou dostatečně kognitivně vyspělí. Jakým způsobem k této disproporci přistupují osmiletá gymnázia samotná? Odlišuje se nějak přístup k výuce chemie mladších žáků v cizích zemích? Právě na tyto otázky se tato diplomová práce snaží odpovědět. Pro zjištění odpovědí byla použita analýza českých i vybraných zahraničních kurikulárních dokumentů. K nejdůležitějším výsledkům práce patří, že osmiletá gymnázia v ČR zařazují během prvního roku výuky chemie nejčastěji celkem sedm výukových celků, z nichž nejvíce abstraktních pojmů obsahuje výukový celek Částicové složení látek. V cizích zemích se ve výuce chemie u mladších žáků nejde tak do hloubky jako na našich osmiletých gymnáziích, ale do výuky jsou zařazována srovnatelná témata i v podobném pořadí. Tato práce obsahuje i zpracovaný učební materiál pro mladší žáky osmiletých gymnázií zaměřující se právě na částicové složení látek....
Regionální výchova a výuka místního regionu na 1. stupni ZŠ (na příkladu ORP Pelhřimov)
BOHÁČKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá regionální výchovou a výukou místního regionu na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce je mimo jiné zaměřena na postavení regionální výchovy a výuky místního regionu na 1. stupni základní školy a jejich zahrnutí v kurikulárních dokumentech. Součástí práce je také zpracovaná geografická charakteristika ORP Pelhřimov. Praktickou část tvoří vlastní výukový materiál, který je hlavním cílem diplomové práce. Obsahuje zpracované podklady pro čtyři školní výlety včetně úvodních aktivit, které probíhají ve škole a jejich účelem je uvést žáky do děje. Výukové materiály jsou primárně určené pro učitele a žáky 4. a 5. tříd základních škol. Praktická část je vypracována v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání.
Katechetická práce s dětmi v Královehradecké diecézi CČSH
Klásková, Františka ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Tonzarová, Hana (oponent)
RESUMÉ Tato diplomová práce se věnuje tématu katechetické práce s dětmi v Církvi československé husitské. Po uvedení do souvislostí líčí toto téma ze dvou úhlů pohledu. Nejprve se věnuje teoretické části katechetiky, která popisuje, jak má katecheze dětí teoreticky probíhat. Poté ukazuje, jak doopravdy probíhá v Královéhradecké diecézi CČSH. Tyto dvě části jsou shodně rozděleny do tří úseků. Porovnáním těchto úseků jsem dospěla k závěru, že ve fundamentální katechetice se praxe s teorií shoduje. Ve formální katechetice si v základních bodech též odpovídá, ale praxe zde spíše může inspirovat teorii, než aby teorie inspirovala praxi. V materiální části dochází k největším rozporům, a to především v oblasti materiálů, které CČSH (ne)nabízí. Neshoda v této materiální části katechetiky je zásadní, a pokud nedojde opět ke shodě, nemohou být vyřešeny problémy, se kterými se praxe potýká.
Problematika písemného projevu ve výuce cizích jazyků na českých středních školách se zaměřením na jazyk ruský
Drebitková Malá, Alena
Práce se zabývá problematikou výuky písemného projevu na českých středních školách se zaměřením na ruský jazyk. V teoretické části autor zmiňuje základy lingvistické, psycholingvistické a didaktické. Definuje písemný projev a mapuje jeho situaci v různých metodických směrech ve výuce cizích jazyků. Dále prezentuje požadavky na písemný projev v základních dokumentech: Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Evropské jazykové portfolio, mezinárodní zkoušky z ruského jazyka ТРКИ (Тест русского языка как иностранного) a česká státní maturitní zkouška z ruského jazyka. V praktické části nejprve podrobně analyzuje vybrané učebnice, které se využívají k výuce slohu na základních školách v Rusku a Česku a oba přístupy porovnává. Poté zkoumá vybrané učební soubory ruského jazyka české provenience, které se používají k výuce ruského jazyka v České republice, se zaměřením na cvičení vedoucích k rozvoji písemného projevu. Dále hodnotí výsledky získané z dotazníků, které byly zadány studentům ruského jazyka (absolventům středních škol) a učitelům, kteří ruský jazyk na středních školách vyučují. Cílem bylo zjistit jejich vztah k písemnému projevu v ruském jazyce a jejich praktické zkušenosti a problémy. Výsledkem práce jsou nově vytvořená cvičení na rozvoj písemného projevu pro ruský jazyk, pro úrovně...
Analýza vybraných výukových materiálů se zaměřením na prezentaci gramatického učiva
Červáková, Terezie ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
parciální analýzou dvou výukových materiálů, které se využívají výuce němčiny jako cizího jazyka které jsou často používány na středních školách k výuce německého jazyka na úrovni Analýza těchto materiálů se soustřeďuje na prezentaci gramatického učiva. Teoretická část této práce se zabývá výukovými metodami, současnými trendy a také rolí uče praktické části této diplomové práce je provedena analýza prezentace a nácviku vybraných gramatických jevů a klasifikace cvičení, která se ve výukových materiálech nacházejí. Praktická část dále představuje výsledky testu, kte základě vybraných gramatických jevů na Akademickém gymnáziu, škole hlavního města Českých Budějovicích. Na Akademickém gymnáziu je vyučován německý jazyk podle učebnicového souboru je vyučován podle době zadávání testu v učebnicovém obou třídá prezentovány a nacvičovány, a tyto gramatické jevy byly obsaženy v testu a zároveň analyzovány. Výsledky testu prokázaly, že třída, která se učí pomocí testu lepších výsledků, a zároveň stanovily, že induktivní metoda, která je v použita, byla v tomto případě efektivnější. Klíčová slova: gramatický jev, jazyková úroveň, výukový materiál, výuka němčiny,

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.