Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace odpočinkového režimu v mateřské škole
Kučerová, Lenka ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na odpočinkový režim v životě dítěte předškolního věku v rodině a v mateřské škole. V teoretické části jsou vymezeny dětské potřeby a práva, vývoj motivací, emočně morální vývoj a dále pak socializace dítěte dané věkové skupiny. V další části jsou objasněny úkoly a podmínky současné mateřské školy, její denní režim, rytmus, rituály. Práce se rovněž zabývá osobností učitele a jeho kompetencemi, působícího v rámci předškolního vzdělávání. Následuje část, která je věnována současné rodině, jejím výchovným stylům a aktuálním požadavkům na vztah mezi rodinou a školou v současné době. V závěru teoretické části je popsán spánek a odpočinek, jeho důležitost pro dítě předškolního věku, ale také možné poruchy spánku dětí. Praktická část je cílena na odpočinkový režim v rodinách dětí a v mateřské škole. Pomocí dotazníků byl zjištěn stav odpočinkového režimu dětí v rodinách a následně ve dvou třídách mateřské školy. Po zavedení návrhů organizačních a materiálních změn ve dvou třídách MŠ byl po šesti měsících zjištěn dopad těchto inovací na spokojenost dětí a pohled učitelů na dané změny. Výsledek akčního výzkumu ukazuje, jaký vliv na kvalitu odpočinkového režimu v předškolním zařízení mají organizační a materiální změny, a jak jsou učitelé schopni zavést a reflektovat nové podmínky. KLÍČOVÁ...
Komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech
Obdržálková, Marie ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Název práce: Komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech Autor: Marie Obržálková Katedra: Katedra primární pedagogiky Vedoucí bakalářské práce: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. Abstrakt: Cílem této práce je komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech. Těmi jsou cíle a pojetí předškolního vzdělávání a režim běžného dne jedné třídy mateřské školy. Práce má dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část pojednává o zakotvení mateřských škol ve vzdělávacím systému, pojetí dítěte, podmínkách péče o předškolní děti a důkladně analyzuje a srovnává legislativní dokumenty vzdělávání Francie a České republiky. Obsahuje i překlad vybraných částí kurikula z francouzského originálu. Empirická část je založena na pozorování a srovnání průběhu dne a podmínek, v nichž probíhá předškolní vzdělávání. Komparace sledovaných aspektů ukazuje rozdíly v pohledu na dítě a v aplikování teoretických dokumentů do praxe jak ve Francii, tak v České republice. Klíčová slova: komparace, systém předškolní výchovy ve Francii, mateřská škola, vzdělávací cíle, kurikulum, režim dne, pojetí dítěte
Rozdíl mezi režimem dne v běžné a speciální mateřské škole pro řečově postižené
HUSÁKOVÁ, Iveta
Bakalářská práce je tvořena ze dvou částí, teoretické a praktické. Cílem teoretické části je seznámení s časovým plánem dne v běžné a ve speciální mateřské škole pro děti s vadami řeči. Popisuje a charakterizuje oba typy mateřských škol a zachycuje aktuální stav týkající se zejména věcného vybavení, personálního zajištění, životosprávy, psychosociálních podmínek a spolupráce s rodinou a odbornými institucemi. Tato část práce se opírá zejména o prostudované školní vzdělávací programy jednotlivých škol. Praktická část pojednává o vadách řeči, které se nejčastěji ve speciální mateřské škole vyskytují, a obsahuje praktické zkušenosti z praxe v rozmezí dvou let. Práce končí shrnutím a zhodnocením rozdílů obou typů škol.
Srovnání režimu dne dětí na táborech dvou typů
JÁCHYMOVÁ, Kateřina
Abstrakt Srovnání režimu dne dětí na táborech dvou typů Bakalářská práce pojednává o podmínkách pobytu dětí na stanových a stálých táborech a zajištění jejich stravování. V jednotlivých kapitolách se zabývá podmínkami pro pobyt dětí na táboře, jejich stravováním, spokojeností, povinnostmi pořádající osoby, osobou zdravotníka a jeho úkoly a v neposlední řadě režimem dne dětí a zaměřením tábora. Cílem práce bylo nalézt rozdíly ve vybavenosti, zajištění provozu a režimu dne na dvou typech táborů (stanových a stálých). Ze stanových ZA (zotavovací akce) se jednalo o ZA v Sepekově U rybníka Chobot, Orlík u Schwarzenberské hrobky a v Pohoří {\clqq}Na Pile``. Ze stálých ZA se jednalo o RZ (rekreační zařízení) Zátaví, RZ Jiskra Dražíč a RZ Varvažov Avie. Byly stanoveny 3 hypotézy: H1: Stálé tábory jsou po stránce stavebně technické a provozní lépe zajištěny než tábory stanové, H2:Existují rozdíly ve vedení zdravotnické dokumentace na táborech stanových a stálých, H3: Existují rozdíly v režimu dne dětí na stanových a stálých táborech. Ke sběru dat ke splnění cíle byla použita metoda dotazování, technikou dotazníků, které byly rozdány 120 respondentům (děti mladšího školního věku) na vybraných táborech. Dále ke sběru dat byl uplatněn rozhovor s vedoucími a zdravotníky na těchto táborech. Dotazníky obsahovaly 19 otázek. Návratnost dotazníků byla 100%. Hodnocení dotazníků probíhalo zvlášť pro dívky a chlapce a zvlášť pro stanové a stálé tábory (v %). Cíl byl splněn, žádná ze 3 hypotéz nebyla potvrzena, byly však nalezeny rozdíly v hygienických podmínkách stravování, paradoxně v neprospěch stálých táborů. Dále byly nalezeny rozdíly v hodnocení pobytu na ZA z odpovědí dětí v dotaznících. Výsledky naší práce mohou posloužit terénním odborníkům, k další práci nebo k novelizaci stávající legislativy. Dále ke sjednocení pracovních postupů při výkonu státního zdravotního dozoru na ZA různého typu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.