Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Řízení kvality u vybrané organizace v sociální oblasti
SEDLÁČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na způsoby řízení a zajišťování kvality u vybrané organizace v sociální oblasti, konkrétně v domově pro seniory. V České republice populace stárne, prodlužuje se délka lidského života a podíl seniorů narůstá. Z těchto důvodů jsou kladeny stále vyšší nároky na poskytování kvalitních sociálních služeb pro seniory. Kvalitu domova pro seniory určuje především spokojenost uživatelů domova, ale slouží k tomu i mnoho dalších nástrojů. I přesto, že je zajištění kvalitního poskytování služeb velmi náročné, pracovníkům k tomu slouží více způsobů, jak kvalitních služeb docílit. Na pracovnících je, aby skloubili poskytování kvalitních služeb a zároveň vytvořili takové podmínky, díky kterým zůstanou senioři v co nejvyšší míře soběstační. V teoretické části byly definovány základní pojmy, které jsou s tématem práce úzce spojeny. V praktické části byla zodpovězena hlavní výzkumná otázka týkající se způsobů řízení a zajišťování kvality v Domově pro seniory Máj v Českých Budějovicích. Dále byly zodpovězeny dílčí výzkumné otázky týkající se Standardů kvality v sociálních službách zavedených v daném sociálním zařízení. Výsledky byly získány kvalitativní výzkumnou strategií, metodou sekundární analýzy dat a dotazování. Zvolenou technikou byly polostrukturované rozhovory, které byly realizovány s paní ředitelkou a se sociální pracovnicí Domova pro seniory Máj v Českých Budějovicích. Výsledky výzkumu představují především různorodost nástrojů a metod pro řízení a zajišťování kvality služeb v konkrétním domově pro seniory. Tyto způsoby počínají certifikovanými koncepcemi a končí často opomíjenými supervizemi a odborným vzděláváním pro zaměstnance. Výsledky praktické části dále představují vypracovanou SWOT analýzu a analýzu Standardů kvality sociálních služeb. Tyto analýzy byly porovnány a následně z nich vyplynula navrhovaná doporučení a zpětná vazba pro konkrétní organizaci.
Vliv organizační kultury na poskytování sociálních služeb na příkladu Diecézní charity Plzeň
BOŘÍKOVÁ, Dana
Cílem práce je analyzovat vliv organizační kultury na poskytování sociálních služeb. Práce se zabývá popisem organizační kultury vybraného modelu. Jako příklad nestátní neziskové organizace jsem vybrala církevní právnickou osobu Diecézní charita Plzeň. Inspirací pro mne byl model autorky Beaty. Hofmann a její přirovnání organizační kultury k obrazu leknínu. Ten jsem dále doplnila modelem autora Edgara Scheina, který má tři vrstvy - nejvyšší jsou artefakty, prostřední hodnoty a normy a nejnižší základní přesvědčení. Pro zpracování jsem použila metodu zúčastněného pozorování a neformálních rozhovorů s pracovníky DCHP a dále analýzou dostupné dokumentace organizace.
Inspekce kvality sociálních služeb
Marešová, Veronika ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Diplomová práce "Inspekce kvality sociálních služeb" pojednává o problematice nízké kvality sociálních služeb, se změřením na kontrolu kvality sociálních služeb. Jejím hlavním cílem je zhodnotit pozici aktérů (inspektorů a poskytovatelů sociálních služeb) procesu inspekce sociálních služeb a navrhnout doporučení pro jeho zlepšení. V práci je charakterizována historie sociálních služeb, na kterou navazuje problematika v oblasti inspekce sociálních služeb. Práce se opírá o princip subsidiarity, teorii důvěry, teorii vládních a tržních selhání, dále teorii informační asymetrie a teorii byrokracie. Dále práce zahrnuje standardy kvality sociálních služeb, značku kvality a management v sociálních službách. Práce také obsahuje samotný proces inspekce sociálních služeb. Na tuto kapitolu navazuje rámec kvality sociálních služeb. Další část práce je věnována použitým metodám výzkumného šetření. V závěru jsou uvedeny doporučené oblasti ke změnám, vedoucím k zvýšení účinnosti a efektivnosti procesu inspekce sociálních služeb.
Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2
Botková, Petra ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce na téma Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2 si klade za cíl zjistit, zda pracovníci v sociálních službách organizace Hewer pro středisko Praha 2 ví, že existuje supervize. Pokud ano, jak supervizi vnímají, zda ji považují za možnost zvyšování své odbornosti a zda tuto možnost plně využívají. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace, které vedly k výběru tématu. Stať práce popisuje, co je to supervize, kdo je supervizor a jaké formy supervize existují. Další část práce popisuje sociální služby, kde je podrobněji představena osobní asistence. Dále jsou to standardy kvality sociálních služeb a popis supervize z pohledu Průvodce pro poskytovatele služeb. Práce dále uvádí informace o organizaci Hewer. Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Součástí závěru je vyhodnocení cíle práce.
Poslání v životě organizace
Nováková, Zuzana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Suchel, Jakub (oponent)
Magisterská práce s názvem "Poslání v životě organizace" se zabývá fenoménem poslání. Práce je úzce zaměřena na oblast týkající se nestátních neziskových organizací, které poskytují sociální služby pro cílovou skupinu seniorů. V teoretické části pojem poslání definuji dle standardů kvality sociálních služeb a z pohledu odborné literatury. Dále ho nahlížím v souvislostech potřeb a velikosti cílové skupiny a společenské poptávky skupiny podporovatelů organizace. V dalších kapitolách se věnuji tématu poslání v kontextu strategického plánování, fundraisingu, public relations a v neposlední řadě organizační kultury. V empirické části prezentuji realizaci kvalitativního výzkumu. Výzkum jsem uskutečnila pomocí přístupu případové studie ve dvou organizacích poskytujících registrované sociální služby seniorům. Cílem bylo odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: Jak vnímají poslání organizace její zaměstnanci? Výzkum byl realizován prostřednictvím metody polostrukturovaného dotazování. Výsledkem je následující tvrzení, které je platné pro oba případy: Všichni zaměstnanci jsou schopni interpretovat poslání své organizace skrze své vlastní hodnoty a zkušenosti. To, zda zaměstnanec poslání sdílí, či nesdílí, nebo považuje jeho část za formální, závisí na tom, jaké zásadní překážky při výkonu své práce potkává. V...
Lidská práva u osob s kognitivní poruchou v sociálních službách
Čápová, Helena ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
V moderní evropské společnosti není nejmenších pochyb o tom, že všichni lidé bez rozdílu pohlaví, věku, rasy a zdravotního stavu mají zaručovaná a stejná práva, která nazýváme lidskými právy. Podle platných zákonů a dohod (uvedených v práci) i ve shodě s obecně přijímanými pravidly je toto právo nezcizitelné bez vážných a přesně specifikovaných důvodů. Práce se zabývá problémem jak vybalancovat toto zcela elementární právo s tím, že pro osoby s kognitivní poruchou je v jejich vlastním zájmu někdy nutné velmi citlivě toto právo omezit. Cílem této práce je zjistit definici těchto lidských práv u seniorů s kognitivní poruchou. Vedlejším cílem je popis standardů sociálních služeb ve vztahu k lidským právům a popis aktérů, kteří se zde zabývají dohledem nad dodržováním lidských práv. Na zvolenou problematiku bylo nahlíženo skrze teorii implementace, koncept liniových pracovníků a kvalitu života. V řešení výzkumného cíle byla použita metoda analýzy dostupných sekundárních dat a expertní rozhovory. Bylo zjištěno, že ačkoli v České republice působí množství organizací zabývajících se lidskými právy, specificky na seniory s kognitivními poruchami je jich zaměřeno jen málo. Ukázalo se, že v sociálních službách dochází k omezování lidských práv, které je však často odůvodněno nutností poskytnout adekvátní sociální či...
Optimalizace role metodika v sociální službě osobní asistence
Fejkusová, Pavlína ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Brnula, Peter (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí, pozicí a profesním rozvojem metodiků v sociální službě osobní asistence. Přibližuje vznik této role v kontextu vývoje legislativy v České republice a jejích změn po nabytí platnosti Zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, který upravuje jejich poskytování. Odkrývá význam metodické role ve službě osobní asistence z pohledu jejich ředitelů, sociálních a vedoucích pracovníků a metodiků a uvádí jej do souvislosti s požadavky na její naplňování. Výzkum na základě rozhovorů s participanty identifikuje roli metodika jako "učitele kvality", "motivátora" a "ochránce". Autorka se v krátkosti věnuje také příběhům metodiků a jejich prožívání metodické praxe. Dále výzkum ukazuje možnosti uchopení metodické pozice v organizaci, předpoklady pro její naplnění a aspekty organizační kultury, které mají na naplňování metodické role vliv. Autorka dále na základě výzkumu reflektuje problémy, se kterými se participanti výzkumu v praxi setkávají, a to: nastavení pozice metodika, zavádění změn do praxe, přípravu profesionálů a jejich další profesní rozvoj. Za pomoci odborné literatury, reflexe výpovědí participantů a částečně též vlastních zkušeností navrhuje podněty pro optimalizaci role metodiků tak, aby reflektovaly potřebu zvyšování kvality poskytované sociální péče.
Role osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá rolí osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách zřízených podle §16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb. Hlavním cílem práce bylo analyzovat a popsat roli osobního asistenta. Cíl byl východiskem pro dvě výzkumné otázky, díky nimž jsem zjistila, jakým způsobem podporuje osobní asistent žáka při vzdělávání, a jak hodnotí působení a roli osobního asistenta při vzdělávání žáků osobní asistent, vedoucí služby poskytující osobní asistenci a zástupce školského zařízení. Cílů bylo dosaženo studiem odborné literatury a kvalitativním výzkumem. Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje především na objasnění pojmů osobní asistent, asistent pedagoga, speciální vzdělávání, zdravotní postižení a vysvětlení pojmu osoba se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část přináší informace o konkrétních organizacích, ve kterých jsem realizovala výzkum. Byly to Centrum ARPIDA, Centrum Kaňka a Diakonie Rolnička. Výzkum probíhal pomocí kvalitativní strategie, metodou polostrukturovaného rozhovoru. Bakalářská práce může být zdrojem informací, volně dostupných v akademické knihovně Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. A to nejen pro studenty specializovaných oborů, ale také pro širokou a laickou veřejnost. Práce přináší poznatky v oblasti role a pozice osobního asistenta při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Z výsledku výzkumu je patrné, že osobní asistent je důležitou a nezbytnou součástí vzdělávacího procesu žáků, hlavně těch s těžkým zdravotním nebo kombinovaným postižením.
Lidská práva u osob s kognitivní poruchou v sociálních službách
Čápová, Helena ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
V moderní evropské společnosti není nejmenších pochyb o tom, že všichni lidé bez rozdílu pohlaví, věku, rasy a zdravotního stavu mají zaručovaná a stejná práva, která nazýváme lidskými právy. Podle platných zákonů a dohod (uvedených v práci) i ve shodě s obecně přijímanými pravidly je toto právo nezcizitelné bez vážných a přesně specifikovaných důvodů. Práce se zabývá problémem jak vybalancovat toto zcela elementární právo s tím, že pro osoby s kognitivní poruchou je v jejich vlastním zájmu někdy nutné velmi citlivě toto právo omezit. Cílem této práce je zjistit definici těchto lidských práv u seniorů s kognitivní poruchou. Vedlejším cílem je popis standardů sociálních služeb ve vztahu k lidským právům a popis aktérů, kteří se zde zabývají dohledem nad dodržováním lidských práv. Na zvolenou problematiku bylo nahlíženo skrze teorii implementace, koncept liniových pracovníků a kvalitu života. V řešení výzkumného cíle byla použita metoda analýzy dostupných sekundárních dat a expertní rozhovory. Bylo zjištěno, že ačkoli v České republice působí množství organizací zabývajících se lidskými právy, specificky na seniory s kognitivními poruchami je jich zaměřeno jen málo. Ukázalo se, že v sociálních službách dochází k omezování lidských práv, které je však často odůvodněno nutností poskytnout adekvátní sociální či...
Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích
Plassová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích. Hlavním cílem diplomové práce je podat zprávu o současném stavu a tendencích dalšího směřování vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích. Teoretická část se věnuje vymezení složek podílejících se na procesu vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích, možnými postoji organizací ke vzdělávání svých zaměstnanců, supervizi, jako jedné z forem dalšího vzdělávání, legislativě související s tématem vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích a realizovaným projektům na podporu vzdělávání těchto pracovníků. Empirická část je věnována analýze dokumentů, na základě které je zjišťováno, zda v souvislosti se zaváděním Standardů kvality sociálních služeb a novelou zákona o sociálních službách došlo v rámci sledovaného období ke změnám v oblasti vzdělávání pracovníků v sociálních službách na území Královéhradeckého kraje. Dále empirická část zahrnuje vyhodnocení kvantitativního výzkumu. Jedná se o výzkumnou sondu s využitím metody škálovacího dotazníku. Dotazník byl distribuován účastníkům kurzů dalšího vzdělávání k zhodnocení souvislosti mezi jejich vzdělávacími potřebami, tematickým zaměřením kurzů a způsobem realizace kurzů dalšího vzdělávání. Klíčová slova Pracovník v sociálních službách, sociální pracovník, další...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.