|
Dějepis a francouzský jazyk v mezipředmětovém vztahu
Dvořáková, Anežka ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
V diplomové práci pod názvem Interdisciplinarita FLE a dějepisu představujeme fenomén interdisciplinárního přístupu ve výuce. Věnujeme se zakotvení interdisciplinarity v českém a francouzském vzdělávání, přičemž se se zaměřujeme především na interdisciplinaritu FLE a dějepisu. V práci předkládáme samotnou definici pojmu "interdisciplinarita" a především pak charakterizujeme a analyzujeme rámcové české i francouzské vzdělávací programy - RVP, ŠVP, Le Socle commun de connaissances et de compétences a programy pro francouzské collѐge (Cycle 3 et 4). Zabýváme se také zakotvením interdisciplinarity FLE a dějepisu v učebnicích FLE a ve zdrojích dostupných online. Poznatky aplikujeme do výukové jednotky, v níž uplatňujeme interdisciplinaritu FLE a dějepisu na příkladě Velké francouzské revoluce 1789. Cílem naší práce je představit interdisciplinární vztahy FLE a dějepisu, respektive představit a analyzovat začlenění dějepisných témat do výuky FLE, a to především v českém vzdělávání. Docílili jsme zjištění, že začlenění interdisciplinarity do vzdělávání představuje nedílnou součást českých i francouzských vzdělávacích programů, o které se můžeme ve výuce opřít. Dále konstatujeme, že analyzované učebnice zahrnují dějepisná témata, a to zejména učebnice francouzské produkce. Nejčastěji se jedná o významné...
|
|
Trendy v legislativách povinného odevzdávání online publikací v evropských zemích
Bílý, Michal ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat platné legislativní dokumenty povinného depozitu online publikací vybraných evropských zemí (Dánska, Francie, Lucemburska, Německa, Rakouska, Slovinska, Spojeného království a Španělska) skrze překlad a interpretaci těch částí týkajících se definování termínů, předmětu a sběru povinného depozitu online publikací a jeho zpřístupňování uživatelům. Na základě těchto překladů a interpretací je potom porovnat mezi sebou a také v kontextu směrnice UNESCO k legislativám povinného depozitu. Na závěr pak podat doporučení k nové legislativě České republiky.
|
| |
|
Internetové technologie a divák
Pelechová, Andrea ; HUDEČEK, Martin (vedoucí práce) ; SULŽENKO, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce představuje způsoby využití internetových technologií pro obor divadelní produkce. Zkoumá možnosti, jak využít analytické a komunikační nástroje prudce se rozvíjejícího oboru internetových technologií ve prospěch divadla a jeho diváka.
Práce se zaměřuje na možnosti využití internetových technologií pro zlepšení komunikace mezi tvůrcem-divadelním subjektem a divákem a za účelem odstraňování bariér v jejich vztahu. Popisuje možnosti aktivizace diváků, prohloubení jejich prožitku a zážitku a popisuje, jak lze poskytovat divákům lepší či zcela nové typy služeb. Zkoumá možnosti využití internetových technologií pro efektivní zahájení a udržení kontaktu tvůrce-divadelního subjektu a diváka v jednotlivých období komunikace s použitím rámce See-Think-Do-Care. Prostřednictvím internetových technologií lze také získávat data o divácích ‒ tomu je rovněž v práci věnovaná kapitola.
V praktické části usiluji o zmapování současného stavu využívání internetových technologií. Formou výzkumu jsou nestandardizované rozhovory se zástupci několika vybraných tvůrců-divadelních subjektů, kteří nastiňují problematické body současného stavu.
|
|
Trendy v legislativách povinného odevzdávání online publikací v evropských zemích
Bílý, Michal ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat platné legislativní dokumenty povinného depozitu online publikací vybraných evropských zemí (Dánska, Francie, Lucemburska, Německa, Rakouska, Slovinska, Spojeného království a Španělska) skrze překlad a interpretaci těch částí týkajících se definování termínů, předmětu a sběru povinného depozitu online publikací a jeho zpřístupňování uživatelům. Na základě těchto překladů a interpretací je potom porovnat mezi sebou a také v kontextu směrnice UNESCO k legislativám povinného depozitu. Na závěr pak podat doporučení k nové legislativě České republiky.
|
|
Srovnávací analýza WebArchivu Národní knihovny ČR se zahraničními projekty
Kupcová, Pavla ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Bratková, Eva (oponent)
(česky) Tématem diplomové práce je porovnání vybraných zahraničních webových archivů s WebArchivem, které jsou zodpovědné za uchovávání národního kulturního dědictví. V úvodu je stručně objasněna historie webových archivů a typologie sklizní. Další části jsou věnovány historii, právní stránce archivace, typech zvolených sklizní, výběru webových zdrojů, systémech, zpřístupnění a zhodnocení českého (WebArchiv NK ČR), australského (Pandora) a britského archivu (UK Web Archive). Následuje zhodnocení všech vybraných archivů, kde jsou uvedeny silné a slabé stránky archivů a případná řešení. V závěru jsou nastíněny problematické aspekty archivace, které je potřeba v budoucnu řešit. [Autorský abstrakt]
|
| |
|
Analýza internetových zdrojů pro české podniky vstupující na francouzský trh
Šulcová, Andrea ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Tato práce analyzuje především internetové informační zdroje, které jsou důležité pro české podniky zamýšlející vstoupit na francouzský trh. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V prvních dvou kapitolách pomocí analýzy PEST hodnotí francouzské podnikové prostředí a posuzuje, zda je Francie vhodným partnerem pro Českou republiku a jakým způsobem lze na trh vstoupit. Ve třetí a čtvrté kapitole se zabývá adaptací obchodní politiky na podmínky francouzského trhu, průzkumem chování francouzských spotřebitelů, možnostmi marketingové komunikace a odlišnostmi v chování, jednání a vnímání úlohy etikety ve Francii. U všech informací je uvedeno, kde jsou na internetu dostupné. Práce čerpá především z webových stránek ministerstev ČR a z internetových databází Eurostatu, Českého statistického úřadu a Francouzského statistického úřadu.
|
|
Metody učení a procvičování vyjmenovaných slov na internetových stránkách
KRAMAROVIČOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se věnuje metodám učení a procvičování vyjmenovaných slov na vybraných internetových stránkách. Zaměřuje se především na průzkum internetových zdrojů, na jejich nabídku procvičování vyjmenovaných slov a možnosti využití pro žáky základních škol, obzvláště pro žáky 3. tříd, kteří se právě v tomto ročníku s daným gramatickým jevem seznamují. Poznatky načerpané z odborných publikací a internetových stránek byly využity na vybraných základních školách, a to s cílem nalezení odpovědi na otázku, zda jsou internetové zdroje pro žáky zajímavější a efektivnější než učebnice či jiné studijní materiály, které donedávna byly jediným způsobem, jak se naučit či procvičit vyjmenovaná slova.
|