Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Kauza Berdych v českém filmu: od reality a novinových/TV zpráv k fimovému zpracování, až po filmové recenze
Robotková, Martina ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Doležal, Aleš (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Kauza Berdych v českém filmu: od reality a novinových/TV zpráv k filmovému zpracování až po filmové recenze" pojednává o organizované zločinecké skupině, která se na počátku 90. let zformovala okolo vyhazovače z Discolandu Sylvie Davida Berdycha. Specifičnost kauzy Berdych spočívá v tom, že součástí zločinného spolčení byli i detektivové z Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ), kteří kriminální činnost gangu v průběhu let kryli. Berdychův gang páchal únosy, krádeže a loupežná přepadení až do roku 2004, kdy se povedlo dvěma detektivům z OBOZu, Heleně Kahnové a Tomáši Gregorovi, gang rozkrýt. Práce se věnuje mediálnímu obrazu kauzy Berdych, k čemuž byly využity vybrané české zpravodajské weby a zpravodajské pořady. Na motivy Berdychova gangu byl později natočen jednak televizní seriál TV Nova Expozitura, jednak dokumentární film Zákon Helena dokumentaristky Petry Nesvačilové. Práce se zabývá specifiky televizního seriálu a dokumentárního filmu, analýzou zmíněných děl a recenzemi filmových kritiků a široké veřejnosti. Cílem práce bylo podat ucelený obraz o kauze Berdych, která se zapsala do našich dějin jako největší případ organizovaného zločinu napojený na policii.
Současné autorské uchopení publicistického žánru filmové recenze
Marek, Jan ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Halada, Andrej (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálním pojetím publicistického žánru filmové recenze jejími autory za přihlédnutí k tomu, jak se toto uchopení liší od původního teoretického vymezení útvaru, proč tomu tak je a kam tato žurnalistická tvorba směřuje. Vycházíme z potvrzení hypotézy předchozího bakalářského výzkumu, který potvrdil proměnnou tendenci textů v čase. Kombinací kvantitativní a kvalitativní techniky sběru dat, tedy dotazníkovým šetřením mezi reprezentativním vzorkem současných recenzentů a polostrukturovanými rozhovory s vybranými známými osobnostmi, máme za cíl co nejlépe vystihnout jejich dnešní tvorbu, jakou pro ni mají výbavu a zásady, ale také vlastní autorské názory na to, co je ke psaní hodnocení snímků potřeba a jak se v čase aktualizuje, případně kam spěje.
Hvězdy, body, procenta: vliv hodnocení filmů v médiích na návštěvnost českých kin
Karlíčková, Iva ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Diplomová práce Hvězdy, body, procenta: vliv hodnocení filmů v médiích na návštěvnost českých kin má za cíl ověřit, zda mají recenze a kritiky v tištěných a elektronických médiích vliv na to, kolik diváků daný snímek zhlédne v kině. Kromě této hlavní otázky se studie zaměřuje i na další hypotézy spojené s obecnou představou, že profesionální filmový kritik jakožto odborník má na audiovizuální dílo vyšší nároky a tedy filmy hodnocené v odborných časopisech mají nižší hodnocení, než když jsou hodnoceny v médiích určených široké veřejnosti. Teoretický rámec práce se stručně zabývá definicí a historickým vývojem kritiky nejprve obecně a potom kritiky či recenze filmové. Rovněž je nastíněn vývoj kinematografie a filmu jako média a umění. Dále jsou vzpomenuty některé další faktory, které mohou návštěvnost kin ovlivňovat. V poslední pasáži pak jsou shrnuty dosavadní zahraniční a tuzemské studie a práce, které se podobnými tématy zabývaly. Ve výzkumné části byly kvantitativní metodou zanalyzovány všechny filmy, které měly na našem území premiéru v období 2006 až 2015. Jednalo se o téměř 2 300 filmů, jejichž hodnocení byla zkoumána v magazínu Cinepur a Cinema, na zpravodajských serverech iDNES.cz a aktualne.cz a webových portálech Moviezone.cz, Kinobox.cz a ČSFD. Za pomocí ekonometrického modelu a také postupů z...
Filmová videorecenze jako formát internetové žurnalistiky
Roháčková, Kristina ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Nástup internetu a digitálních médií nenávratně smazal rozdíly mezi mediálními producenty a jejich konzumenty. Nejspíš na žádné platformě to přitom není více očividné než na videoslužbě YouTube, kam svými videy od roku 2005 nezávisle na sobě přispívají profesionální mediální organizace i amatérští tvůrci. Diplomová práce Filmová videorecenze jako formát internetové žurnalistiky se zabývá fenoménem videorecenzí - tedy videí, v nichž jeden či více filmových kritiků představuje a hodnotí snímek, který právě přichází do kin -, jejichž popularita přímo souvisí s celosvětovým dosahem a komunitní funkcí zmíněné sociální sítě. Cílem práce je charakterizovat filmové videorecenze jako soběstačný formát internetové žurnalistiky, a to na základě porovnání tvorby vybraných videorecenzentů, kteří zastupují jednak česká a zahraniční média, jednak také platformy participativní žurnalistiky. První kapitola nabízí obecný přehled toho, co by měla formálně splňovat filmová recenze a kritika, druhá pak shrnuje názory odborníků na krizi filmové kritiky a údajnou smrt filmového kritika. V poslední kapitole teoretické části jsou následně představeny základní poznatky o videorecenzi a jí příbuzné videoeseji. Další část potom seznamuje čtenáře s necelou dvacítkou vybraných autorů videorecenze, čímž rovněž stručně nastiňuje...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.