Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh stratégie siete materských škôl vo vybraných štátoch EÚ
Kériová, Nela
Tato diplomová práce se zaměřuje na demografickou analýzu plodnosti Slovenska, Česka, Polska, Španělska, Itálie a Portugalska. Výsledky porovnává s analýzou dostupnosti předškolních zařízení. Jejím cílem je navrhnout optimální strategii rozmístění sítě soukromých mateřských škol mezi vybrané státy jako forma podnikání zajišťující zisk. Záměrem je na základě prognóz vyhodnotit státy s největším potenciálem uplatnění podnikání v příštích letech.
Předškolní vzdělávání, výchova a péče v Nizozemsku
Horová, Lucie ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma Předškolní vzdělávání, výchova a péče v Nizozemsku přináší vhled do fungování institucí, které v Nizozemsku pečují o děti ve věku od 0 do 6 let. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o Nizozemsku spolu s podmínkami fungování rodinné politiky. Hlavní část teoretické části je věnována charakteristice vzdělávacího systému a jednotlivých druhů institucí, které zajišťují vzdělávání, výchovu a péči o děti v předškolním věku. Kromě principu fungování institucí je zde objasněno legislativní ukotvení předškolního vzdělávání spolu s personálním zajištěním chodu institucí. Na závěr teoretické části je pojednáno o aktuálních otázkách a problémech předškolního vzdělávání v Nizozemsku. V empirické části diplomové práce jsou představeny případové studie čtyř předškolních institucí v Nizozemsku, kde každá z nich reprezentuje jeden typ institucionální péče o dítě v předškolním věku. Každá zkoumaná instituce je podrobně analyzována z hlediska strukturní i procesuální stránky jejího fungování. Cílem práce je zmapovat, popsat a komparovat čtyři typy institucionální péče o dítě v předškolním věku v Nizozemsku. K tomu byly využity metody: obsahová analýza dokumentů, polostrukturované rozhovory s vedoucími pracovníky a pedagogy vybraných institucí a nezúčastněné pozorování. Veškeré...
Předškolní vzdělávání, výchova a péče ve Finsku
Čadková, Kateřina ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Práce se zaměřuje na předškolní vzdělávání, výchovu a péči ve Finsku. Jejím cílem je nastínit specifika fungování předškolních institucí a následně porovnat dvě konkrétní předškolní zařízení z pohledu nastavení jejich strukturní i procesuální stránky. Práce je strukturována do teoretické a praktické části. Teoretická část v úvodu shrnuje základní informace o Finsku (politická situace, demografie). Uvádí klíčová data k fungování rodiny a její podpory v rámci sociálního systému ve Finsku. Hlavní část teoretické části bakalářské práce je věnována charakteristice jednotlivých druhů institucí, které zajišťují vzdělávání, výchovu a péči o dítě v předškolním věku, a to z hlediska jejich legislativního ukotvení, kurikulárních dokumentů i odborné přípravy pedagogů působících v předškolním vzdělávání. Empirická část bakalářské práce obsahuje dvě případové studie předškolních institucí ve Finsku. Práce sleduje specifika strukturního nastavení, ale také výchovně-vzdělávací procesy obou institucí. V případových studiích je užito metod pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýzy dokumentů. V závěru autorka poukazuje na možné inspirace finského předškolního vzdělávání, které by byly řešením pro aktuální otázky předškolního vzdělávání v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA Finsko, předškolní výchova, vzdělávání...
Kvalita poskytované péče v dětských skupinách perspektivou pečujících osob
Zahradníčková, Lucie ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o kvalitě poskytované péče v dětských skupinách se zaměřením na pečující osoby. Dětské skupiny začaly vznikat v roce 2014 a jsou předmětem řady diskuzí a nejasností spojených s jejich fungováním. Práce zdůrazňuje důležitost kvalitní rané péče a vychází z nejčastěji udávaných indikátorů kvality péče vztahující se k pečujícím osobám, jež současně slouží jako podklad pro kvalitativní výzkum. Na základě těchto indikátorů je zkoumána kvalifikace pečujících osob a jejich pracovní podmínky v šesti vybraných dětských skupinách. Provedené polostrukturované rozhovory, poznatky z nezúčastněného pozorování a analýza sekundárních dat vedly k identifikaci následujících závěrů: častou bariérou při poskytování péče v dětské skupině ovlivňující její kvalitu je nedostatečná kvalifikace pečujících osob a nevyhovující pracovní podmínky. Subjektivní pocity o (ne)dostačující kvalifikaci vychází z funkce dětských skupin, která není pevně vymezena a při poskytování péče nemají pečující osoby pevně daný rámec, kterým by se měly řídit. Práce formuluje doporučení k vytvoření dokumentu upravujícího poskytování kvalitní péče v dětských skupinách po vzoru rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělání vycházející z popisovaných indikátorů a k případné úpravě zákona č. 247/2014 sb. o...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.