Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,028 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
NOVÝ PROSTOR PRO ŽIVOT - KROMĚŘÍŽ – LUTOPECKÁ
Valdhans, Jan ; Urbášková, Hana (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Ve městě Kroměříž, v atraktivním místě, v blízkosti významných památkově chráněných lokalit – Květné zahrady a areálu lesoparku psychiatrické léčebny, nebo oblíbeného výletního místa Barbořina, se nachází zatím nevyužité, poměrně veliké nezastavěné území. Záměrem radnice je v této lokalitě vybudovat obytnou zástavbu s drobnou polyfunkcí. Předmětem mojí bakalářské práce bylo, v rámci záměru radnice a v souladu se současnými trendy rozvoje města, najít a rozpracovat takové řešení zástavby, které by nabízelo příjemné prostředí a plnohodnotné funkce k zajištění života zdejších obyvatel. Rozsahem mé práce bylo vytvoření celkové koncepce řešení, urbanistický návrh zástavby lokality a rozpracování projektu nové polyfunkční budovy v rozsahu architektonické studie.
Změny ve složení vozového parku společnosti ve vztahu k cílům EU "green deal"
Tobiášová, Eliška ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je prozkoumat tzv. Green deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, s ním i související směrnice a nařízení, která mají napomoci k dosažení cílů, které byly vytyčeny v této dohodě, a také provést analýzu vozových parků členských států Evropské unie a společnosti, s kterou byla navázána spolupráce v rámci této práce. V práci je popsán Green deal a jeho cíle. Zmíněny jsou i směrnice a plány Evropské unie s cílem snížení CO2, které jsou v současnosti schváleny nebo teprve vchází v platnost, zároveň jsou srovnány se směrnicemi a cíli, které mají v platnosti členské státy Evropské unie včetně České republiky. V dalších kapitolách je stručný popis automobilů dle typu pohonu, aby mohla následovat podrobná analýza vozových parků Německa, Švédska, Španělska, Slovenska, Francie, Polska, Slovenska a České republiky. Tato analýza je provedena pomocí grafů a oficiálních statistik dostupných z vládních institucí. Dále je provedena analýza vozového parku společnosti, kde jsou v tabulkách stručně shrnuty parametry vozů, které má společnost k dispozici. Výsledky analýzy vozového parku jsou též shrnuty do grafů na základě roku výroby vozu, emisí a typu paliva. Dále je provedena analýza hybridů a elektromobilů, které má společnost aktuálně ve svém vozovém parku. Tato analýza pracuje s daty poskytnutými společností a zkoumá cenu jízdy těchto vozidel, spotřebu a poměr využití baterie. Na závěr je podán návrh náhrady současných vozidel s cílem úspory emisí.
Daňové zatížení silniční dopravy v ČR
ZOBALOVÁ, Kristýna
Diplomová práce poskytuje přehled o daňovém zatížení v oblasti silniční dopravy v České republice. Práce nejprve obecně mapuje téma daní v silniční dopravě, přičemž jsou identifikovány problémy spojené se zpoplatněním časových a výkonových poplatků. Následně je provedeno detailní porovnání poplatků a daňového zatížení autodopravců v České republice v porovnání s vybranými členskými státy Evropské unie. Tento srovnávací přístup zahrnuje analýzu časového zpoplatnění, daní z příjmů, silniční daně, spotřební daně, výkonového zpoplatnění a daně z přidané hodnoty. Byla provedena srovnávací analýza daňového zatížení pomocí shlukové analýzy. Cílem bylo vyhodnotit hodnoty jednotlivých daní a poplatků vybraných členských států Evropské unie. Závěry naznačují, že Česká republika má specifické charakteristiky daňového zatížení v silniční dopravě, jako vyšší silniční daň ve srovnání s průměrem Evropské unie. Naopak v oblasti daně z příjmů fyzických osob má nižší úroveň ve srovnání s průměrem Evropské unie, avšak u daně z příjmů právnických osob je situace opačná. Tato analýza nabízí komplexní pohled na daňovou politiku České republiky v porovnání s ostatními členskými státy Evropské unie. Z výsledků vyplývá, že daňové zatížení silniční dopravy v České republice se výrazně liší od průměru Evropské unie a ostatních sledovaných států. Zejména jsou patrné relativně vyšší úrovně silniční daně a daně z přidané hodnoty. Tyto specifické charakteristiky zdůrazňují potřebu důkladného zhodnocení českého daňového systému v oblasti silniční dopravy v kontextu budoucího vývoje. Představují jak výzvu, tak i příležitost pro budoucí úpravy a optimalizaci, které by měly směřovat k efektivnějšímu a spravedlivějšímu zdanění, a tím i k podpoře udržitelného rozvoje dopravy v zemi.
LNG palivo ve vozidlech - porovonání s konvenčním diselovým motorem v nákladním vozidle
KREBS, Petr
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním motoru spalujícího kapalný zemní plyn (LNG) s motorem spalujícím motorovou naftu v kontextu nákladní dopravy. Cílem práce je analyzovat ekonomické, enviromentální a technické aspekty obou typů motorů a poskytnout doporučení pro potenciální investice do flotil vozidel a infrastruktury. V rámci studie byly provedeny analýzy provozních nákladů, emisí skleníkových plynů a technických parametrů motorů spalujících LNG a motorovou naftu. Zjistilo se, že motor spalující LNG má potenciál snížit provozní náklady a emise skleníkových plynů ve srovnání s motorem spalujícím motorovou naftu. Výsledky této práce poskytují ucelený pohled na problematiku a využití LNG a motorové nafty jako paliv v nákladní dopravě a nabízejí doporučení pro rozhodování v oblasti investic a strategického plánování.
Racionalizace manipulační dílny
Vičar, Miroslav ; Neužil, Karel (oponent) ; Hlavenka, Bohumil (vedoucí práce)
Cílem této studie je dosažení výrazné racionalizace výrobního a montážního závodu firmy Cargo Van Brno. Při návrhu nového dispozičního řešení výrobních prostor bylo dostáno všech stanovených omezení od vedení společnosti a majitele objektu. V práci jsou uvedeny nutné technologické změny výrobního procesu a návrhy investic k dosažení cílů, které si firma stanovila ve svém strategickém plánu.
Analýza a řešení dopravy ve městě Námestovo
Dendisová, Terézia ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zameriava na analýzu a riešenie vybraných dopravných módov mesta Námestovo v Žilinskom kraji. Práca obsahuje analýzu dopravných módov, najmä cestnú dopravu, parkovanie, cyklistickú a pešiu dopravu a navrhuje ich optimalizáciu pre zvýšenie bezpečnosti, plynulosti alebo komfortu pre obyvateľov mesta. V prvej časti je popísaný stávajúci stav cestnej, statickej, cyklistickej železničnej a verejnej hromadnej dopravy. V druhej časti sa zameriava na cestnú dopravu, zhodnotenú z hľadiska bezpečnosti premávky a dodržiavanie legislatívnych požiadaviek s uvedením návrhu riešenia. Ďalej je riešená statická doprava, kde bolo mesto rozdelené do funkčných zón podľa využitia a vo vybraných lokalitách boli vyhľadané nedostatky s uvedením návrhu riešenia. V poslednej časti diplomovej práce je riešená pešia a cyklistická doprava, popísané nedostatky a možnosti riešenia.
Drones (UAVs) Used in the Commercial Sector
Roman, Maroš ; Krhutová, Milena (oponent) ; Rujbrová, Šárka (vedoucí práce)
The goal of this bachelor’s thesis is to provide a short overview of drone types in mainstream use along with several drone types in the prototype stage of development. The thesis then continues by listing drone uses in four major sectors which include the agricultural sector, which concerns drone use in farming and animal handling. The second sector is industrial, where drones are described to be used as monitoring devices and the work goes into detail on how drones can be used in the transport industry. The third sector is scientific and concerns drone uses in geology, forestry, archaeology, biology, and meteorology. The last sector to be analyzed is the entertainment sector where drone use in entertainment and personal use is described. The thesis also lists some of the other specific uses of drones, such as urban planning and disaster response. The last topic discussed by the thesis are the various issues associated with the use of drones in the commercial sphere. Namely, these are privacy concerns, technical limitations, and cases of airspace incursions due to insufficient government regulation.
Revitalizace Technického muzea v Brně
Sirová, Kristýna ; Zemánek, Václav (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Projekt se zabývá rozšířením expozice Technického muzea v Brně. Budova dnes nemá dostatečnou kapacitu na vystavení větších dopravních exponátů. Navržená expozice dopravy tvoří svou velikostí urbanistický komplex založený na osách. Svým velkým měřítkem prezentuje monumentální objekty tak, jako by se jednalo o sbírku předmětů velikosti hraček. Typologie je minimalistická a variabilní tak, aby byla schopna reagovat na různé požadavky scénografů nebo veřejnosti. Analytická část zkoumá vývoj muzeální expozice a její současné trendy.
Veřejná prostranství města Brna - teoretická práce
Lelkes, Ivana ; Adamková, Jana (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje problematike verejných priestrastiev vnútorného mesta Brna. Tieto priestory majú výborné predpoklady pre to, aby sa stali atraktívnymi miestami spríjemňujúcimi každodenné užívanie a umožňujúcimi kvalitné trávenie voľného času. K týmto danostiam patrí napríklad kompaktnosť zástavby, jasná ohraničenosť a uzavretosť verejných priestranstiev, vhodné dochádzkové vzdialenosti, prítomnosť verejnej i komerčnej vybavenosti a charakteristický genius loci. Verejné priestranstvá v daných lokalitách ale často svoj potenciál nenapĺňajú a zostávajú priemernými voľnými priestormi medzi budovami. Práca vytvára podrobnú kategorizáciu námestí, mestských tried a ulíc v rôznych štruktúrach vnútorného mesta Brna a na týchto typológiách skúma, čo je príčinou nenaplnenosti potenciálu, aké sú problémy verejných priestranstiev a aké ich možné riešenia.
Bydlení+
Lanžhotská, Klára ; Vašková, Petra Bitaudeau (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Tomkovo náměstí je místo bez jasné identity. Nečitelnost prostoru zapříčinila doprava, která se zde stává určujícím prvkem a ovlivňuje podobu náměstí od minulosti. V důsledku mnoha dopravních změn musela původní zástavba ustoupit, uliční linie byly narušeny. To lze pozorovat na torzech architektury staveb a velkém množství prázdných štítů domů. Prázdné štíty se nacházejí po celém Brně jako typický prvek vznikajícím kolem dopravních staveb. Tento jev může vyvolávat negaci samotného smyslu přirozeného růstu urbánních struktur, zde se však díky množství a rytmickému opakování štítů stává typickým prvkem, který ohraničuje prostor a tím vytváří náměstí. Hranice je tvořena dvěma hlavními motivy – „zaplněním a prázdnem“. Zaplnění zde představuje hmotu, čistý štít domu. Prázdno je pak prostor ulice, průchod nebo průhled, který někam člověka navádí, většinou s veřejnou funkcí, ať už je to škola, kino nebo autobusová zastávka. Návrh další funkce bydlení ve studentských kolejích, či hostelu vychází z této teze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,028 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.