Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
České dívčí školství ve Znojmě ve 20. století
Drozdová, Anna Marie ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Čechurová, Jana (oponent)
česky Vývoj českého školství ve Znojmě, vývoj dívčího školství ve Znojmě, české dívčí školství ve Znojmě, německé dívčí školství ve Znojmě, ženská emancipace, národní obrození ve Znojmě, Odborná škola pro ženská povolání Vlasta ve Znojmě, osobnosti českého a dívčího školství ve Znojmě, životopisy, Jan Vlk, Eduard Krechler, Karel Polesný
Nikotinismus u žáků středních odborných škol
Svobodová, Hana
Tématem bakalářské práce je nikotinismus u žáků středních odborných škol. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá rizikovým chováním v období adolescence a pojmy závislost a adolescence. Závěr teoretické části je věnován výskytu nikotinismu v českém školství a obecně prevenci. Nejpodrobněji je popsán nikotinismus, který je stěžej-ním tématem bakalářské práce. Praktické část bakalářské práce obsahuje výsledky provedeného dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, zda a v jaké míře mají žáci středních odborných škol zkušenosti s užíváním výrobků obsahující nikotin.
Feminizace školství v 70. a 80. letech
ZABRONSKÁ, Alena
Bakalářská práce bude hledat odpověď na otázku, jak byla feminizace základního a středního školství od 70. do 80. let reflektována ve veřejných a odborných diskusích. V úvodu práce popíšu fenomén feminizace školství v historické perspektivě českého prostředí. Zaměřím se především na to, jaké názory a představy převládaly o feminizaci školství za socialismu. Cílem mé práce je zodpovědět na otázky: "Za jak velký problém byla považována feminizace školství?", "Nakolik byla v dobových diskusích reflektována otázka, zda má feminizace vliv na vývoj a chování žáků?", "Jaké argumenty se v těchto diskusích uplatňovaly?", "Nakolik bylo zvyšování počtu žen mezi učiteli v dobových diskuzích považováno za součást ženské emancipace?". V práci budu vycházet především z dobových časopisů, ze kterých budu analyzovat jednotlivé rozhovory a články zmiňující feminizaci školství. Budu se opírat i o odbornou literaturu, která se na danou problematiku dívá z více úhlů a podrobně zaznamenává její vývoj v prostředí českého školství.
Zápas o české školství ve Vimperku v letech 1918-1948
LUKESCH, Vít
Práce se zabývá vývojem českého školství ve Vimperku v kontextu společenských a politických událostí se zaměřením především na období let 1918-1948. Současně práce poukazuje na fakt, nakolik bylo složité soužití českého a německého obyvatelstva nejen v oblasti všedního života, ale především z hlediska školství. V první části práce je stručně popsána historie města Vimperk, v druhé části je zmapován vývoj školství ve Vimperku do roku 1918. Třetí, čtvrtá a pátá část jsou zaměřeny na hlavní předmět této práce, kterým je vývoj českého školství v kontextu historických událostí období let 1918-1948 s důrazem na události související s druhou světovou válkou.
Historie obecní školy v Sousedovicích
PICHOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá historií a vývojem obecní školy v Sousedovicích od jejího založení až po její uzavření v roce 1979. Práce mapuje vývoj školy v jednotlivých dějinných etapách a popisuje tento vývoj s ohledem na historický vývoj státu ale i obce. Věnuje se stručně obci Sousedovice a zejména se pak věnuje mapování historie obecní školy, která je vskutku bohatá.
Porovnání britského a českého školství zejména z hlediska managementu školy
Kratinová, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: "Porovnání britského a českého školství zejména z hlediska managementu školy" AUTOR: Hana Kratinová KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá porovnáním britského a českého školství z hlediska historického vývoje, školského systému, postavení a vzdělání pedagogů a zejména funkcí ředitele školy. V teoretické části je uvedeno mnoho zajímavých srovnávacích údajů. Tato část se zabývá nejen současností britského školství a souvisejících oblastí, ale i historickým vývojem. Velká pozornost je kladena na porovnání obou školských systémů, stejně jako na rozdíly a podobné znaky ve vzdělávání pedagogů a řídících pracovníků. Praktická část metodou dotazníkového šetření přináší návrhy oblastí, ve kterých by dne názorů respondentů mohlo být využito praktických zkušeností z vedení škol v Británii i v českých podmínkách, ačkoli jsou obě země rozdílné z hlediska historického, společenského i z hlediska státního zřízení. KLÍČOVÁ SLOVA: Školský systém, manažer školy, pedagog, britské školství, české školství
Analýza dostupnosti ICT na VOŠ
Skočdopolová, Ivana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá dostupností informačních a komunikačních technologií ve vzdělávacím procesu na vyšších odborných školách s cílem analyzovat přístup vyšších odborných škol k moderním technologickým prostředkům a službám. V teoretické části předkládá poznatky o technologiích, jejichž dostupnost a efektivní využívání může podpořit výuku a školám pomoci při řízení pedagogického procesu. Praktická část sleduje prostřednictvím dotazníkového šetření mezi školami a studenty dostupnost konkrétních technologií. Součástí je také průzkum aplikací a služeb, které vyšší odborné školy nabízejí prostřednictvím webového prostoru. Na základě analýzy dostupnosti bakalářská práce přináší doporučení a návrhy využití ICT pro podporu vzdělávání a řízení pedagogického procesu. KLÍČOVÁ SLOVA: Informační a komunikační technologie, vyšší odborné školy, internet, intranet, webové stránky škol, sociální sítě, E-learning, české školství
Naturalism in French and European literatur
Krejčová, Alena ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Fučíková, Milena (oponent)
Diplomová práce s názvem Naturalismus ve francouzské a evropské literatuře se věnuje francouzskému literárnímu směru naturalismu. Prvním cílem této práce je určit dosah a vliv francouzského naturalismu na ostatní evropské země a autory. Druhým cílem je udělat výzkum na téma výuky naturalismu v českém školství a zmapovat, do jaké míry se teoretické znalosti odráží ve školní praxi. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se čtenář seznámí s literárním naturalismem jako takovým, jeho vývojem, charakteristikou, představíme francouzské a evropské naturalistické autory a jejich klíčová díla. Práce se zajímá o vliv francouzského naturalismu na evropskou literaturu. Praktická část neboli výzkum se týká výuky literárního naturalismu na českých gymnáziích, bude zkoumat, jaký dopad má tento směr v českém prostředí, jak k výuce přistupují jednotliví učitelé, kolik času je výuce naturalismu věnováno, kteří autoři jsou v hodinách představeni a která díla považována za příkladná. Závěr této praktické části shrne výsledky průzkumu a poskytne doporučení, jak obohatit a zlepšit výuku tohoto literárního směru v českém školství. KLÍČOVÁ SLOVA naturalisme, littérature, Histoire, Zola, enseignement tchèque

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.