Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra
Kozlová, Veronika ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra" se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. Jedním z cílů práce je podat komplexní přehled o základních poznatcích autismu, které se dotknou historie, triády postižení (charakteristických rysů dětí s autismem), etiologie a dělení autismu dle adaptability. Dalším cílem je pak seznámit čtenáře s podrobnou charakteristikou a využitím výměnného obrázkového komunikačního systému, jelikož tento systém je účelnou metodikou alternativní komunikace, která činí svět více pochopitelným a to nejen dětem s poruchami autistického spektra. Cílem praktické části bakalářské práce je zodpovězení hypotéz, čehož je dosaženo prostřednictvím případové studie. Ta se zabývá životním příběhem a používáním komunikační terapie v běžném životě chlapce s poruchou autistického spektra. Část této práce je také doplněna o dotazníkové šetření, které analyzuje postoje dalších rodičů na výměnný obrázkový komunikační systém.
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému ve speciální mateřské škole u dětí s poruchou autistického spektra
Králová, Magdaléna ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. První část se věnuje definici autismu, etiologii tohoto onemocnění, popisu problémových oblastí v běžném životě osob s poruchami autistického spektra a charakteristice jednotlivých poruch. Dalším cílem je pak seznámení s problematikou komunikace a alternativní komunikace, konkrétně s výměnným obrázkovým komunikačním systémem, jeho stručnou historií a především jeho metodikou. V druhé části práce probíhá na základě pozorování a případové studie vybraného chlapce zodpovídání jednotlivých výzkumných otázek a analýza daných situací, kde se ve vybrané mateřské škole tento alternativní systém komunikace využívá. Tato část je doplněna fotografiemi konkrétních pomůcek používaného systému. KLÍČOVÁ SLOVA: x Autismus x Poruchy autistického spektra x Komunikace x Alternativní komunikace x Výměnný obrázkový komunikační systém
Autismus - Použití systémů alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s poruchou autistického spektra
Vošická, Edita ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá systémy alternativní a augmentativní komunikace používané u jedinců s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje hlavně informace o narušené komunikační schopnosti u jedinců s autismem, o jejich vývoji řeči, diagnostice komunikačních schopností, systémech alternativní a augmentativní komunikace a možnostech pomoci rodinám s dítětem s pervazivní vývojovou poruchou. Část praktická je založena na průzkumu provedeném pomocí dotazníku, který byl rozeslán rodičům nebo zákonným zástupcům dětí s poruchou autistického spektra. Cílem průzkumu je připravit terén pro další rozsáhlejší výzkumy.
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému ve speciální mateřské škole u dětí s poruchou autistického spektra
Králová, Magdaléna ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. První část se věnuje definici autismu, etiologii tohoto onemocnění, popisu problémových oblastí v běžném životě osob s poruchami autistického spektra a charakteristice jednotlivých poruch. Dalším cílem je pak seznámení s problematikou komunikace a alternativní komunikace, konkrétně s výměnným obrázkovým komunikačním systémem, jeho stručnou historií a především jeho metodikou. V druhé části práce probíhá na základě pozorování a případové studie vybraného chlapce zodpovídání jednotlivých výzkumných otázek a analýza daných situací, kde se ve vybrané mateřské škole tento alternativní systém komunikace využívá. Tato část je doplněna fotografiemi konkrétních pomůcek používaného systému. KLÍČOVÁ SLOVA: x Autismus x Poruchy autistického spektra x Komunikace x Alternativní komunikace x Výměnný obrázkový komunikační systém
Spolupráce rodiny a základní školy speciální a její význam
Kučerová, Kristýna ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Zimová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá spoluprácí rodiny a základní školy speciální. Pro svou bakalářskou práci jsem si vybrala Základní školu speciální v Sušici - odloučené pracoviště Diakonie Českobratrské církve evangelické Merklín, kde jsem prováděla i rozhovorys rodiči a zástupkyní ředitelky pro praktickou část mé práce. Cílem mé bakalářské práce bylo ukázat význam a důležitost spolupráce rodiny a základní školy speciální a ukázat možnosti, jak škola s rodinou spolupracuje. Teoretická část obsahuje pojmy, které se vztahují k základní škole speciální, rodině a ke spolupráci. Pro praktickou část jsem zvolila kvalitativní výzkum tvořený z polostrukturovaných rozhovorů. V rozhovorech jsem sledovala význam Základní školy speciální v Sušici pro rodiny a jejich děti a význam spolupráce mezi rodinou a školou. Závěrečná část mé práce hodnotí mé získané poznatky z celkové práce.
Autismus - Použití systémů alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s poruchou autistického spektra
Vošická, Edita ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá systémy alternativní a augmentativní komunikace používané u jedinců s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje hlavně informace o narušené komunikační schopnosti u jedinců s autismem, o jejich vývoji řeči, diagnostice komunikačních schopností, systémech alternativní a augmentativní komunikace a možnostech pomoci rodinám s dítětem s pervazivní vývojovou poruchou. Část praktická je založena na průzkumu provedeném pomocí dotazníku, který byl rozeslán rodičům nebo zákonným zástupcům dětí s poruchou autistického spektra. Cílem průzkumu je připravit terén pro další rozsáhlejší výzkumy.
Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra
Kozlová, Veronika ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra" se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. Jedním z cílů práce je podat komplexní přehled o základních poznatcích autismu, které se dotknou historie, triády postižení (charakteristických rysů dětí s autismem), etiologie a dělení autismu dle adaptability. Dalším cílem je pak seznámit čtenáře s podrobnou charakteristikou a využitím výměnného obrázkového komunikačního systému, jelikož tento systém je účelnou metodikou alternativní komunikace, která činí svět více pochopitelným a to nejen dětem s poruchami autistického spektra. Cílem praktické části bakalářské práce je zodpovězení hypotéz, čehož je dosaženo prostřednictvím případové studie. Ta se zabývá životním příběhem a používáním komunikační terapie v běžném životě chlapce s poruchou autistického spektra. Část této práce je také doplněna o dotazníkové šetření, které analyzuje postoje dalších rodičů na výměnný obrázkový komunikační systém.
Využití alternativních a augmentativních forem komunikace u dětí s Dětskou mozkovou obrnou v Českých Budějovicích
BLECHOVÁ, Vendula
Teoretická část obsahuje vymezení dětské mozkové obrny a k ní přidružených postižení, krátké osvětlení pojmu komunikace a souhrn nejpoužívanějších, ale i novějších metod a pomůcek pro alternativní a augmentativní komunikaci. Prvním cílem práce je získání přehledu o metodách a systémech alternativní a augmentativní komunikace využívaných na území Českých Budějovic při nácviku komunikace a při komunikaci samotné s dětmi s dětskou mozkovou obrnou. Druhý cíl práce je zjistit, jaký postoj k těmto metodám zaujímají rodiče dětí s dětskou mozkovou obrnou, kteří je zároveň u svých dětí využívají. Pro získání dat byl využit kvalitativní výzkum, konkrétně metody pozorování a dotazování pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Rozhovory byly poskytnuty vybranými rodiči dětí s dětskou mozkovou obrnou, kteří s nimi komunikují s využitím metod alternativní a augmentativní komunikace a odbornými pracovníky, kteří s těmito dětmi pracují. Rozhovory byly uskutečněny v centru ARPIDA, o.s. a v centru Světluška, o.p.s. v Českých Budějovicích. Z výzkumu vyplynulo, že dotazovaní odborní pracovníci z Českých Budějovic z alternativních a augmentativních metod pro nácvik komunikace s dětmi s dětskou mozkovou obrnou nejvíce používají Výměnný obrázkový komunikační systém a jako podpůrnou metodu komunikační tabulky. Rodiče, kteří se rozhodli využívat metody alternativní a augmentativní komunikace na nich veskrze shledávají jen klady. Práce by mohla sloužit jako informační materiál pro rodiče, odborné pracovníky i zájemce o systémy alternativní a augmentativní komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.