|
Text-based Computer mediated communication: forms, characteristics & influence on peripheral English vocabulary
Buršík, Ondřej ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato bakalářská práce představuje hlavní formy textové počítačem zprostředkované komunikace s cílem dokázat, že každá forma motivuje uživatele používat novou periferní anglickou slovní zásobu do jiné míry. Pro lepší pochopení problematiky jsou zmíněny obecné vlastnosti forem, spolu s výsledkem jejich působení na periferní anglickou slovní zásobu. Práce rovněž pojednává o možných nebezpečích, kterým je anglický jazyk vystaven při použití počítačem zprostředkované komunikace. Závěrem je, že různé formy skutečně ovlivňují uživatele jinak, pokud jde o použití novotvarů, a že tyto nepředstavují pro anglický jazyk nebezpečí.
|
|
Kvalitativní studie užití oline seznamovacích serverů v České republice
Kuboková, Kristina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat a popsat, jak uživatelé online seznamkových serverů užívají toto médium, jakým způsobem si tvoří profil, prezentují se a jaké motivace mají k užívání online seznamkových serverů. Pro sběr dat jsem si zvolila kvalitativní výzkum. Kvalitativní metodou byly hloubkové polostrukturované rozhovory se čtrnácti uživateli seznamkového serveru Badoo. Práce je rozdělena na dvě části. V první části se soustředím na teoretické koncepty. Podrobněji se věnuji historii online seznamování, sebeprezentaci a motivaci užití online seznamovacích serverů. Dále jsou v teoretické části zmíněny přístupy ke vztahům z hlediska evoluční psychologie a v neposlední řadě také stereotypy. Druhá část práce je empirická. Zabývá se metodologií, výzkumnými otázkami, výzkumnou strategií a především samotnou analýzou rozhovorů. Na základě hloubkových rozhovorů s respondenty jsem si vytvořila několik stěžejních kategorií, které jsou v analytické části podrobněji popisovány. Tato studie popisuje postoje respondentů ke kategoriím, jako je motivace užití seznamkových serverů, postoje k tomuto typu seznamování, sebeprezentace, komunikace a stereotypy vyskytující se u uživatelů online seznamkových serverů. Poslední část práce se věnuje shrnutí poznatků a výsledků výzkumu.
|
|
Impact of ICT on the English Language
Buršík, Ondřej ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Vliv ICT na anglický jazyk - Abstrakt Tato bakalářská práce se snaží popsat, kterak výpočetní a komunikační technika, po vkročení do každodenního života, ovlivnila anglický jazyk. Důraz je kladen na komunikaci v anglickém jazyce, jelikož právě tento byl prvním jazykem světa počítačů. Práce vysvětluje, proč tomu tak je a dále podává přehled výhod a nevýhod počítačem zprostředkované komunikace a její dopad na angličtinu. Závěry jsou porovnány s výzkumem, který potvrzuje, že spíše než k degradaci jazyka došlo k jeho obohacení, a že nové prvky, které do jazyka pronikly, nezasahují negativně do jeho struktury.
|
|
Text-based Computer mediated communication: forms, characteristics & influence on peripheral English vocabulary
Buršík, Ondřej ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato bakalářská práce představuje hlavní formy textové počítačem zprostředkované komunikace s cílem dokázat, že každá forma motivuje uživatele používat novou periferní anglickou slovní zásobu do jiné míry. Pro lepší pochopení problematiky jsou zmíněny obecné vlastnosti forem, spolu s výsledkem jejich působení na periferní anglickou slovní zásobu. Práce rovněž pojednává o možných nebezpečích, kterým je anglický jazyk vystaven při použití počítačem zprostředkované komunikace. Závěrem je, že různé formy skutečně ovlivňují uživatele jinak, pokud jde o použití novotvarů, a že tyto nepředstavují pro anglický jazyk nebezpečí.
|
|
Způsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich uživatelů: kvalitativní komparativní studie
Šimáková, Lenka ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Lenka Šimáková Způsoby a motivace užívání sociálních sítí Facebook a Nyx a identita jejich uživatelů: Kvalitativní komparativní studie Mediální studia, IKSŽ, FSV UK, 2012 Abstrakt Tato práce hledá spojitosti mezi motivací k užívání sociálních sítí a užíváním samotným a jaký vliv mají sociální média na sebeprezentaci uživatelů jako způsob uchopení vlastní identity. Kvalitativní metodou hloubkových polo-strukturovaných rozhovorů zkoumám pět uživatelů dvou zkoumaných sítí a hledám, jaký vliv má prostředí, technologické i sociální, na jejich vlastní sebeprezentaci (vůči ostatním). Soustředím se proto především na sociální identitu uživatelů, tedy jak a proč se projevují, jak vnímají prostředí sítě a svou roli v něm, jak je toto vnímání ovlivňuje při správě svých osobních profilů. Zaměřuji se také na další související témata, která jsou specifická právě v komunikaci on-line: kromě aspektů počítačem zprostředkované komunikace popisuji i uživatelské vnímání soukromého a veřejného prostoru, skupinovou dynamiku a užití sociálních sítí jako nástroje ke správě sociálního kapitálu. Na základě rozhovorů a jejich analýzy jsem načrtla ke každému tématu soubor hypotéz, které nacházejí nebo popisují spojitosti mezi jednotlivými oblastmi, vždy právě vzhledem ke způsobu, jakým se uživatelé na síti prezentují. Práce přináší...
|
|
Sociální interakce uživatelů internetu na příkladu online hudební komunity
Kounovský, Josef ; Sluková, Petra Zia (vedoucí práce) ; Javůrek, Adam (oponent)
Bakalářská práce rozebírá interakci mezi hudebním tvůrcem a posluchačem v prostředí internetu. Popisuje vybrané komunikační nástroje web 2.0, jejich výhody a nevýhody. Pozor- nost je také věnována otázce sebeprezentace na internetu a základním faktorům, které ji ovlivňují. Práce zasazuje sociální komunikaci do aktuálního kontextu hudebního průmyslu a popisuje provázanost jeho změn se způsobem komunikace na internetu. Na šesti krátkých případových studiích v praktické části dokládá inovativní využití komunikačních kanálů hudebními tvůrci. Závěr shrnuje získané informace a nabízí vysvětlení, proč bude mít sociální komunikace v rámci hudební komunity svoji váhu i v budoucnosti. Klíčová slova: sociální komunikace, počítačem zprostředkovaná komunikace, hudební komunita, komunikační nástroje web 2.0, sociální web
|