|
Vybrané hudební činnosti využitelné ve školní družině
KŘÍŽOVÁ, Aneta
Práce s názvem Vybrané hudební činnosti využitelné ve školní družině se zabývá školní družinou jako místem pro volný čas a hudebními aktivitami, které lze zde aplikovat. Tato teoretická práce v úvodních kapitolách popisuje základní charakteristiku cílové skupiny, školní družinu jako místo pro volný čas a současně jako zařízení pro zájmové vzdělávání a také hudební činnosti, které zde mohou probíhat. V další části práce zde popisuji vlastní návrh hudebních činností pro školní družinu, který může posloužit jako inspirace nejen vychovatelkám.
|
|
Kompetence dětí v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví v předškolním vzdělávání
Nováková, Blanka ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti a ochrany zdraví. Jejím cílem je prokázat, do jaké míry jsou děti a žáci schopni správně identifikovat rizikové situace. Zda a případně v čem se liší kompetence v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví u dětí předškolního věku a kompetence dětí mladšího školního věku. Text a obsah práce je rozdělen do dvou hlavních částí. Část teoretická představuje vhled do problematiky bezpečnosti a ochrany zdraví. Vysvětluje a popisuje základní teoretické ukotvení pro řešení výzkumného problému. Interpretuje pohled Rámcových vzdělávacích programů, pro předškolní a základní vzdělávání, co do problematiky bezpečnosti a ochrany zdraví. Přičemž sleduje obsah, metody a formy, kterými je dětem ve výchově a vzdělávání předáván. Poslední a neméně důležitá část se věnuje kompetencím dětí z hlediska vývojové psychologie. Praktická část přináší deskriptivní analýzu zjištěných výsledků výzkumného šetření. To sleduje úspěšnost respondentů v identifikaci rizikových situací, které jsou hrozbou pro bezpečnost a zdraví. Zjišťuje a upozorňuje na rozdíly v úspěšnosti obou zúčastněných skupin. V neposlední řadě odpovídá na výzkumné otázky a navrhuje možnost teoretického přístupu k prevenci rizikového chování. KLÍČOVÁ SLOVA bezpečnost a ochrana zdraví, riziková situace, dítě...
|
|
Vztahy mezi dětmi mladšího školního věku
Bieliková, Monika ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
v českém jazyce Práce se věnuje vzájemným vztahům mezi dětmi v jedné konkrétní třídě a to žákům třetí třídy základní školy. V první části charakterizuji dítě mladšího školního věku se zaměřením na růstový a vývojový profil osmiletého dítěte. V druhé části nahlížím na malou sociální skupinu, popisuji znaky takové skupiny, její strukturu, pozice a sociální role. Poslední část práce je věnována metodám, diagnostice sociálních vztahů a to především mezi kamarády a popisem samotného výzkumu. Cílem práce je analýza vztahů, pozic a postavení dětí v rámci kolektivu běžné třídy, včetně jejích výsledků a závěrů. Klíčová slova Dítě mladšího školního věku, kamarádství, role žáka (školáka, spolužáka), sociální skupina, sociometrie, školní třída, vztahy mezi dětmi
|
|
Škola v přírodě z pohledu učitele
Karasová, Jana ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Rotková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá pobytem dětí mladšího školního věku ve škole v přírodě, a to z pohledu učitele. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů k dané problematice, legislativu a organizaci školy v přírodě. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření a rozhovorech, jejichž úkolem je zjistit, zda školy v České republice tyto pobyty organizují, a pokud ano, s jakými zkušenostmi se učitelé setkávají. Pokud ne, jaké důvody je k tomu vedou. Cílem diplomové práce je porovnat výsledky šetření a shrnout přínos i negativa, která z těchto pobytů pro učitele vyplývají. Obě části diplomové práce poukazují na náročnost profese učitele při organizování a samotném pobytu ve škole v přírodě. V praktické části jsou rovněž uvedeny konkrétní příklady realizovaných pobytů včetně reflexe zúčastněných učitelů.
|
| |
|
Vztahy mezi dětmi mladšího školního věku
Bieliková, Monika ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
v českém jazyce Práce se věnuje vzájemným vztahům mezi dětmi v jedné konkrétní třídě a to žákům třetí třídy základní školy. V první části charakterizuji dítě mladšího školního věku se zaměřením na růstový a vývojový profil osmiletého dítěte. V druhé části nahlížím na malou sociální skupinu, popisuji znaky takové skupiny, její strukturu, pozice a sociální role. Poslední část práce je věnována metodám, diagnostice sociálních vztahů a to především mezi kamarády a popisem samotného výzkumu. Cílem práce je analýza vztahů, pozic a postavení dětí v rámci kolektivu běžné třídy, včetně jejích výsledků a závěrů. Klíčová slova Dítě mladšího školního věku, kamarádství, role žáka (školáka, spolužáka), sociální skupina, sociometrie, školní třída, vztahy mezi dětmi
|