Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 958 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodič a autorita: Výchova a respekt vůči rodičům
ŠŤASTNÁ, Monika
Hlavním cílem práce je vysvětlit pojmy autorita v rodině, výchova u rodin a její styly. Snažím se naznačit, jak autorita a výchova dítěte může pomoci, či ublížit dítěti v jeho samotném vývoji a jak se může odrazit v jeho samotném chování. Práce je složena z teoretické a praktické části, přičemž teoretická část se dělí na dvě hlavní kapitoly, a to Autorita, Výchovné styly rodičů. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum realizovaný metodou dotazníkového šetření. V dotazníku se zabývám tématem Rodič a autorita, kdy se snažím pomocí otázek přicházet na to, jak v dnešní době respondenti přemýšlí o autoritě a chování svých rodičů (těch, kteří je vychovali).
"Tygří svět" v mateřské škole
KUBÍČKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce představuje metodu komunikace Tygří svět a její využití v prostředí mateřských škol. Teoretická část představuje nejprve kognitivní, emoční, sociální vývoj a vývoj komunikace a kresby dítěte v předškolním věku. Dále je představen koncept komunikačních typů a metoda komunikace Tygří svět od autorů Kamily a Petra Kopsových. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jakým způsobem lze využít metodu Tygří svět v prostředí mateřské školy. Pro naplnění cíle byly vedeny rozhovory se čtyřmi lektorkami metody Tygřího světa. Lektorky představovaly metodu, její přínos i rizika, také vlastní zkušenosti s dětmi předškolního věku. Rozhovory jsou doplněny stručným záznamem autorčiných dvou výstupů v mateřské škole.
Dítě a ztráta
KOVÁCSOVÁ, Karolína
Bakalářská práce se zabývá problematikou ztráty v životě dětí předškolního věku. Teoretická část se věnuje především dětským porozuměním ztrátě v rámci kognitivního a emočního vývoje v předškolním období. V souvislosti s tím jsou v teoretické části rozebírány nejčastější ztráty v životě dětí v kontextu rodiny a mateřských škol. Dále jsou zde představeny i další významné ztráty, se kterými se děti v předškolním období mohou setkat. Cílem výzkumné části bylo zmapovat postoje a zkušenosti rodičů a pedagogů v mateřské škole vztahující se ke ztrátám, se kterými se děti v tomto období vyrovnávají. Proto byly realizovány rozhovory s 2 rodiči a 2 pedagogy. Součástí výzkumné části jsou i navržené aktivity, které mohou pomoci dětem rozpoznávat své emoce a pracovat s nimi, což jim může pomoci při vyrovnávání se se ztrátami, se kterými se setkají nejen v předškolním období.
Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let
Valentová, Hana ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let. Zhodnocuje rozdíly v konstrukci dětských kol, popisuje vztah dítěte a jízdního kola, druhy a velikosti dětských jízdních kol. Charakterizuje postup při analýze nehod jízdních kol. Nedílnou součástí jsou statistická data z oblasti nehodovosti cyklistů a zhodnocení současných poznatků dané problematiky v této věkové kategorii. Hlavním záměrem této práce je zpracovat analýzu rychlosti cyklistů pro jednotlivé věkové kategorie a vyhodnotit tento soubor. Získané měření bude doplněno o měření dosažitelného brzdného zpomalení cyklistů ve věku 10 až 15 let. Smyslem této závěrečné práce je rozšíření materiálů pro soudní znalectví v oblasti dopravy.
Porodnice
Kolář, Vojtěch ; Stehlík, Ondřej (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Porodnice jako místo, kde se žena cítí svobodná, nic ji nesvírá. Místo, kde je porod chápán jako přirozená událost a dbá se na bezpečný a zároveň přirozený porod. Kompromis mezi klasickým nemocničním prostředím a porodem doma. Obě krajní možnosti přinášejí určitá rizika, která se tento koncept snaží minimalizovat. Idea čerpá z praktik porodních domů v Německu a vytváří novou typologii porodního zařízení, co možná nejvíce v souladu s legislativním řádem v České Republice. Při návrhu porodních zařízení nemá jít pouze o splnění technických požadavků, ale v prvé řadě o vytvoření místa, kde se matky budou cítit jako doma.
Konstrukční návrh multifunkčního opěrného boxu
Schmidtová, Markéta ; Košťál, David (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem multifunkčního boxu do automobilu pro zvýšení komfortu dětí v autosedačkách. V první části budou popsány požadavky na ergonomicky správné sezení a vývoj dítěte. Z těchto dat budou definovány polohy nášlapné plochy a následně provedeno konstrukční řešení. Na závěr budou navrženy zátěžné stavy a optimalizované dané řešení.
Design kombinovaného dětského kočárku
Smrčková, Milada ; Bukvald, Jiří (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je návrh designu dětského kombinovaného kočárku akceptující požadavky a potřeby uživatelů nejen dětských, ale i dospělých. Mimo dodržení obecných technických, konstrukčních a ergonomických parametrů by měla být základním stavebním kamenem designu jednoduchost, originalita a nápaditost, která by se měla promítnout nejen do všech tvarových částí kočárku, ale i do řešení funkčních a konstrukčních prvků. Cílem je tedy také posunout design a funkci dětských kombinovaných kočárků o další úroveň výš.
Problematika financování péče o postižené děti a návrhy na její zlepšení
Šálková, Petra ; Putnová, Anna (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na velmi málo popularizovanou, avšak velmi závažnou problematiku financování péče o postižené děti. V teoretické části vysvětluje obecně pojem postižení, jeho druhy a důsledky. V praktické části je provedena SLEPT analýza, která definuje začlenění těchto dětí a jejich rodin do společnosti, jejich fyzické i finanční nároky, možnosti intervence a pomoci státního sociálního systému a právní podklad těchto nároků. Následně jsou podrobně popsány příklady z praxe, a to z pohledu příjmů rodin a institucí v protikladu s jejich finančními potřebami.
Mateřská školka v Brně
Sedláček, Jan ; Peterka, Tomáš (oponent) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh novostavby mateřské školy v obci Ivanovice. Jde o nepodsklepený, dvoupodlažní objekt pro 40 dětí. Půdorys domu je ve tvaru „L“ s orientací tříd na jih a západ, což zajišťuje dostatečné proslunění, které podporuje dobrou náladu a rozvoj dětí. Objekt je zasazen do středně svažitého pozemku v zástavbě rodinných a bytových domů. Hlavní vstup do objektu je situován na jih, odkud je navržen i příjezd k objektu. Pohodlné parkování je zajištěno pomocí deseti parkovacích míst, z nichž je jedno pro osoby s omezenou schopností pohybu. Osvětlení a větrání pobytových místností je zajištěno okny. Zastřešení objektu je řešeno pomocí dřevěných vazníků v kombinaci s jednoplášťovou střechou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 958 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.