Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,347 záznamů.  začátekpředchozí953 - 962dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace vietnamské menšiny v Jihočeském kraji-případová studie Českých Budějovic
ŠIROKÁ, Michaela
V úvodu své práce autorka stručně popíše historii migrace z Vietnamu do jižních Čech. Bude charakterizovat demografickou strukturu jednotlivých migračních vln z Vietnamu do ČR a vysvětlí nárůst počtu přistěhovalců z Vietnamu do České republiky, specificky do jižních Čech. Vysvětlí též proměny ekonomických aktivit a společenského statusu vietnamské menšiny obecně, stejně jako proměnu vnímání vietnamské menšiny majoritní populací pohledem průzkumů veřejného mínění, zejména kontinuálních šetření Centra pro výzkum veřejného mínění. Dále se bakalářská práce zaměří na současnost života vietnamské menšiny v jižních Čechách. Bude analyzovat práci center napomáhajících integraci cizinců, ať již vládních nebo nevládních, ve vztahu k vietnamské menšině. Autorka se též pokusí charakterizovat vietnamskou menšinu na jihu Čech z pohledu její politické a občanské mobilizace, participace zjistí, zda a kolik nevládních organizací, zájmových sdružení a podobných organizací na jihu Čech vzniklo v rámci vietnamské menšiny či případně, jak vietnamská menšina participuje na občanském životě organizací majoritních.
Vliv interakce s osobami s kombinovanou formou postižení na postoje žáků 2. stupně ZŠ zaměřené na podporu inkluze
PRÁŠKOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá problematikou začleňování jedinců s disabilitou do běžného života a vnímání těchto osob zdravými žáky. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zmapovat vliv přímé interakce s osobami s kombinovanou formou postižení na postoje žáků 2. stupně ZŠ vůči nim. Text je rozdělen na dvě části teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je zaměřena na fenomén jinakosti a jeho vnímání žáky v období pubescence. Největší část je věnována integraci a inkluzi osob s disabilitou do hlavního vzdělávacího proudu. Ve výzkumné části byla použita kvalitativní výzkumná strategie s použitím metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Data byla analyzována metodou vytváření trsů. Výběrový soubor tvořilo 20 žáků třídy 7. A jedné ze ZŠ v kraji Vysočina, kteří se osobně setkali s jedinci se zdravotním postižením. Hledala jsem odpověď na tuto výzkumnou otázku: Jaký vliv mají proinkluzivní aktivity ZŠ, umožňující osobní setkání s osobou s kombinovaným postižením, na postoj žáků 2. stupně ZŠ k této skupině lidí? Z výsledků výzkumu vyplývá, že osobní setkání výrazně ovlivňuje názory žáků na osoby s disabilitou. Vzájemná interakce směřuje k pochopení jedinců se zdravotním postižením žáky, začínají je vnímat jako normální lidi s právem a schopností žít stejně kvalitně jako ti bez postižení. Všichni informanti se shodli, že proinkluzivní aktivity jsou pro ně velkým přínosem. Budoucího setkání s touto skupinou se žáci již nebojí, ví, co od nich mohou očekávat, jak s nimi mohou komunikovat. Inkluzivní vzdělávání je v současné době aktuálním tématem, je však nutné další zkoumání této problematiky, aby docházelo k bezproblémovému zapojení jedinců s disabilitou mezi intaktní populaci. Za důležité považuji, aby došlo ke změně postojů široké veřejnosti k osobám se zdravotním postižením. Dosáhnout toho je možné, jak je patrné i z výzkumu bakalářské práce, pomocí proinkluzivních aktivit pořádaných na ZŠ.
Ambulantní sociální služby pro osoby se zdravotním postižením na území obce s rozšířenou působností Trhové Sviny
KABELÁČOVÁ, Marie
Práce se zabývá informovaností veřejnosti o ambulantních sociálních službách na území obce s rozšířenou působností Trhové Sviny. Teoretická část charakterizuje osoby se zdravotním postižením, jejich rodinu a integraci těchto lidí do společnosti. Dále popisuje pracovníky a poskytovatele sociálních služeb a situaci ambulantních sociálních služeb na území obce s rozšířenou působností Trhové Sviny. Výzkumná část práce obsahuje rozbor a výsledky dotazníkového šetření a analýzy informovanosti lidí na území obce s rozšířenou působností Trhové Sviny o ambulantních sociálních službách a doplňkových službách pro osoby se zdravotním postižením. Lidé jsou zde poměrně málo informováni, a také na mnoha místech tohoto území je malá nebo žádná dostupnost těchto služeb. Z toho vyplývá i poměrně malé využívání ambulantních sociálních služeb osobami se zdravotním postižením, které jsou obyvateli obce.
Integrace Ukrajinců v Českých Budějovicích
ŠILLEROVÁ, Veronika
Diplomová práce nese název Integrace Ukrajinců v Českých Budějovicích. Teoretická část práce je členěna do šesti kapitol. První kapitola vysvětluje základní pojmy tématu integrace cizinců, jako je například migrace, imigrant či azylant. Druhá kapitola se vztahuje k pojmu integrace, která je podrobně definována. Třetí kapitola popisuje integrační politiku v České republice. Právní úpravě a dvěma základním zákonům upravujícím tuto problematiku je vyhrazena čtvrtá kapitola. Pátá kapitola pak ukazuje cizince v České republice z pohledu čísel a statistik. Obsahem šesté kapitoly je základní charakteristika ukrajinských imigrantů v ČR a poslední, tedy sedmá kapitola, se věnuje organizacím zaměřeným na pomoc cizincům v Českých Budějovicích. Cílem práce je zjistit, jaká pozitiva a negativa ve vyskytují při integraci Ukrajinců v Českých Budějovicích. Byly stanoveny tyto dvě výzkumné otázky: VO1: Jaká pozitiva a negativa se vyskytují v integraci Ukrajinců žijících v Českých Budějovicích? VO2: Využívají Ukrajinci v Českých Budějovicích organizace zaměřené na pomoc cizincům?. Výsledky týkající se první výzkumné otázky ukázaly několik pozitiv i negativ, která lze vysledovat při integraci Ukrajinců v Českých Budějovicích. Hlavní negativa se projevila v oblasti znalosti jazyka - problém s výslovností některých hlásek (ř), nesrozumitelnost zákonů a odbornějších textů, psaní háčků a čárek či vyplňování formulářů. Z rozhovorů vyplynula v této oblasti i pozitiva. Doporučují najít si mezi Čechy přátele a komunikovat s nimi, neuzavírat se pouze uvnitř ukrajinské komunity a zapojit se do pracovního procesu, což podle nich výrazně zlepší jejich jazykovou znalost. Pro zlepšení úrovně čtení a psaní si čtou dětské pohádky, jednoduché časopisy, píší si deníky, případně si dopisují s přáteli v českém jazyce. V oblasti ekonomické a sociální soběstačnosti jsem se zaměřila na dvě oblasti zaměstnání a bydlení. V oblasti zaměstnání se vyskytuje hned několik závažných problémů. U drtivé většiny informantů neodpovídá jejich zaměstnání vzdělání získanému na Ukrajině. S tím souvisí problém sehnat zaměstnání u vysokoškolsky vzdělaných imigrantů. Setkali se i s diskriminací u výběrových řízení z důvodu jejich původu. Pozitivem je, že pro méně vzdělané imigranty není složité sehnat zaměstnání a že všichni informanti jsou také spokojeni se svým platovým ohodnocením. Také v oblasti bydlení z rozhovorů vyplynulo několik negativ. V tomto případě však informanti nehovořili o své vlastní zkušenosti, ale o zkušenosti svých známých. Jedná se především o problémy s pronajímateli bytů. Sami informanti jsou se svým bydlením spokojení a uvádějí, že pro ně není problém sehnat si odpovídající bydlení, což jsou jednoznačná pozitiva. V oblasti orientace ve společnosti a kultuře je podle většiny dotazovaných hlavním negativem špatná orientace imigrantů v zákonech, jejich nedostatečné právní povědomí. Současně nejsou spokojeni s tím, jakým způsobem s nimi jednají mnozí zaměstnanci českých úřadů. Kultura je podle nich podobná, ale vnímají zásadní rozdíly v důležitých záležitostech, jako je rodina a rodinný život, vedení dětí ke vzdělání a také jim vadí slavení svátků v jinou dobu, než na kterou jsou z domova zvyklí. Vztahy mezi majoritou a menšinou byly dalším okruhem zkoumání. Negativa se vyskytují i zde, a to v podobě stydlivosti Ukrajinců při navazování konverzace s Čechy, vadí jim také malá aktivita ze strany státu v oblasti budování dobrých vztahů mezi oběma národy a také nezájem Čechů o navazování konverzace či přátelských vztahů s nimi. Pozitivy, která by zmíněná negativa mohla zmírnit, jsou multikulturní akce, které by mohl stát pořádat za účelem zlepšení vztahů Čechů k jiným kulturám a podpora multikulturní výchovy už na základních školách. Druhá výzkumná otázka se týká pomáhajících organizací. Ukázalo se, že mnozí imigranti tyto organizace téměř neznají, a tudíž jejich služby nevyužívají.
Jak kvalita kultury školy ovlivňuje itedragicdítěte a ADHD do školní třídy
BAMBÁSKOVÁ, Diana
ABSTRAKT BAMBÁSKOVÁ, D. Jak kvalita kultury školy ovlivňuje integraci dítěte s ADHD do školní třídy. České Budějovice 2015. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce doc. PhDr. Ludmila Muchová, Ph.D. Klíčová slova: ADHD, asistent pedagoga, integrace, kultura školy, kultura třídy, školní klima V teoretické části práce jsou popsána východiska a základní definice pojmů, které jsou klíčové pro praktickou část práce, a to konkrétně všeobecné informace o poruše ADHD, terminologii, příčinám výskytu syndromu ADHD, jeho diagnostice, apod. Dále je pozornost věnována vzdělávání žáků se syndromem ADHD, a to jednak obecným zásadám edukace, legislativnímu rámci, ale také i integraci žáků a jejím výhodám a nevýhodám. Zmíněny jsou rovněž oblasti kultury školy a školního klimatu. V praktické části je popsána kazuistika žákyně s diagnostikovaným syndromem ADHD, se kterou autorka bakalářské práce dlouhodobě pracovala. V kazuistice je zaměřena pozornost především na školní vzdělávání a na přístup učitelů k této žákyni. Popsány a zmíněny jsou také metody spojené s výukou a integrací žákyně do školní třídy a možnosti péče. Kazuistika je doplněna o deskriptivní analýzu kultury školy, do níž byla žákyně integrována.
Integrace iPadů do škol
Havíř, David ; Kulhánková, Jana (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem dílčí části informačního systému založeném na iPadech jakožto výukových zařízeních. Teoretická část se zaměřuje na obecnou teorii, specifika týkající se tématu a výhody iPadů pro školský sektor. Praktická část pak na analýzu a porovnání různých variant navrhovaných řešení z hlediska míry přínosu a finanční náročnosti pro konkrétní školu, následný výběr nejvhodnějšího z nich a integraci do stávajícího informačního systému téže školy.
Stimulace pracovníků stavební firmy
Pantůčková, Martina ; Riederová, Sylvie (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
ABSTRAKT Bakalářská práce je zaměřena na identifikaci potřeb stimulace zaměstnanců stavební společnosti SKANSKA. Na základě zhodnocení stávající situace personální politiky ve stavební společnosti sleduje kritická místa ve firemní kultuře a posuzuje potřebu rozvoje a vzdělávání. Obsahuje návrh systémových změn v oblasti řízení rozvoje vzdělávání a navrhuje způsob jeho implementace se zpětnou vazbou, která by přispěla k efektivní profesionalizaci zaměstnanců společnosti .
Návrh změny komunikačních prostředků a zefektivnění firemní komunikace.
Prudil, Radek ; Věčorková, Dagmar (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
V mé práci se zaměřuji na důležitost firemní komunikace a využivání nástrojů pro elektronickou komunikaci, které zlepšují a zrychlují informační toky.
Analýza a návrh Open Source řešení pro malé a střední firmy
Veselý, Jakub ; Veselý, Petr (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat současnou softwarovou situaci v okruhu malých a středních firem a ukázat možnosti Open Source oproti aplikacím s uzavřeným zdrojovým kódem. Na základě testování a studie jsou objasněny možnosti Open Software. Případová studie ukazuje možnosti implementace OSS/FS v reálném prostředí. Tato práce odhaluje hlavní přednosti a nedostatky Open Software a příčiny jeho dosud malého využívání.
Automatizace chyb objednávkového systému
Bažant, Milan ; Stojanov, Marek (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením softwaru pro automatizaci oprav integračních chyb objednávkového systému. Na základě analýzy chyb, jejich příčin a možnostech opravy zajistit automatizaci opravy tak, aby nebyl potřeba ruční zásah a nedocházelo ke zpoždění realizace objednávek zákazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,347 záznamů.   začátekpředchozí953 - 962dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.