|
The role of certified management systems in construction companies
Eger, Pavel Antonín ; Kořánová, Helena (advisor) ; Šplíchalová, Monika (referee)
The Main objectives is to identify the primary reasons for the introduction of normative control systems (quality, environment and safety healty at work) in building companies in the Czech Republic. Milestones are then evaluate the benefits of these systems and their explanatory power. Further part of work describes the historical background of the sub-systems of management, legislative and regulatory framework, which is governed by these systems and briefly outlines the theoretical aspects, namely the principals and the management systems. The aim of this work is planting problems of this systems in the broader context and open discussion on the topic explanatory power of certificates of conformity to relevant standards.
|
| |
| |
| |
| |
|
Certifikace managementu jakosti a její přínosy
Řepová, Helena ; Janoušková, Alena (advisor) ; Žiaková, Jaroslava (referee)
Práce pojednává o zavedeném systému kvality ve firmě a jeho vyhodnocení z hlediska přínosů. V teoretické části je vysvětlen pojem kvalita, řízení kvality, koncepce systému ISO a přístupy ekonomiky kvality. Praktická část v úvodu popisuje firmu a odvětví, ve kterém působí. Dále jsou popsány prvky normy, následuje finanční analýza, přínosy po zavedení firmy a práce je zakončena pojednáním o výzkumu v závodě.
|
|
Návrh příručky kvality a některých souvisejících směrnic pro zkušební laboratoř
Černý, Ondřej ; Plášková, Alena (advisor) ; Zelenka, Karel (referee)
Diplomová práce vznikla na základě spolupráce autora se zkušební laboratoří Policie ČR s působností na území hlavního města Prahy. Cílem práce je zpracovat této laboratoři na míru pro její vlastní potřebu příručku kvality tak, aby byla použitelná v každodenní praxi. Aby byla příručka kvality jako taková schválena příslušným akreditačním orgánem, je koncipována tak, aby splňovala všechny náležitosti a požadavky normy ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 ? Posuzování shody ? Všeobecné požadavky na způsobilost zkušebních a kalibračních laboratoří.
|
|
Využití postupů managementu kvality v incomingové cestovní kanceláři
Baumruková, Martina ; Chvojková, Helena (advisor) ; Petrů, Zdenka (referee)
Diplomová práce v teoretické části přibližuje teorii řízení jakosti, vymezuje specifika kvality služeb a možné postupy řízení jakosti služeb. Dále popisuje změny v cestovním ruchu a vývoj příjezdového cestovního ruchu v ČR. V praktické části popisuje specifika pojetí kvality v cestovním ruchu a rozpracovává model dvojí úrovně kvality. Pokračuje rozsáhlou analýzou stavu kvality v referenční cestovní kanceláři a to prostřednictvím analýzy SWOT, požadavků ISO 9001:2000 a kriterií kvality služby. Práce je završena návrhem klíčových postupů zavedení řízení jakosti v referenční společnosti. Práce doporučuje prioritní zaměření na plánování jakosti, řízení a rozvoj lidských zdrojů a orientaci na zákazníka.
|
| |
|
Management kvality ve veřejné správě - Model CAF
Volný, Jiří ; Mates, Pavel (advisor) ; Janoušková, Alena (referee)
Práce se snaží reagovat na posun ve vnímání fungování veřejné správy. Tím je zejména přechod od nařizovací správy k chápání správy jako službě veřejnosti. Jednou z možností modernizace a zlepšení práce veřejné správy je aplikace metod managementu kvality. V práci se poukazuje na rozdílnost veřejné správy a celého veřejného sektoru oproti soukromému. Ze soukromé sféry jsou zdůrazněny metody, které mohou být aplikovatelné i ve veřejné správě. Větší část práce je pak věnována Modelu CAF (Common Assessment Framework), který byl speciálně navržen pro implementaci ve veřejném sektoru. Pro jeho snazší zavedení jsou uvedeny i upravené praktické příklady ze starších projektů.
|