Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 884 záznamů.  začátekpředchozí861 - 870dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řádné plnění povinné školní docházky v kontextu sociálních dávek
JINDROVÁ, Markéta
Základním úkolem a cílem této bakalářské práce bylo zmapovat informovanost veřejnosti v oblasti existence dávek vázaných na plnění školní docházky a také informovanost o možnosti jejich odebrání při neplnění povinné školní docházky. Dalším cílem bylo podat ucelený přehled o zmiňované problematice. Kromě těchto hlavních cílů byly stanoveny ještě i dílčí cíle. Těmi jsou např. zjistit kvalitu komunikace mezi úředními osobami a klienty a dále zjistit pohledy obou stran na vzájemnou úroveň komunikace. Pro účely zjištění těchto cílů byly stanoveny hypotézy. Hypotéza 1: Uchazeči o dávku jsou přesvědčeni, že nárok na dávku mají za jakýchkoli okolností. Hypotéza 2: Klienti, kteří jednali s pracovnicemi na úřadě, nepovažují jejich chování ve většině případů za ochotné. Hypotéza 3: O existenci dávek vázaných na plnění školní docházky vědí z řad respondentů-poživatelů spíše lidé, kteří dosáhli středoškolského vzdělání. Bylo použito metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Konkrétně se jedná o metody dotazování a pozorování, z technik byl použit dotazník a rozhovor. Jeden ze souborů pro dotazník tvořili poživatelé dávek z důvodu hmotné nouze, druhý soubor tvořili respondenti z ostatní populace. Soubor tazatelů pro rozhovor byly pracovnice na odboru sociálních věcí Městského úřadu v Klatovech a v Domažlicích. Potvrdila se hypotéza 2, že klienti ve většině případů považují chování pracovnic za ne příliš ochotné. Ovšem toto tvrzení zjištěné dotazníkem přichází do rozporu s výpověďmi sociálních pracovnic. Pro zjištění skutečného stavu věci by určitě stálo za to, provést další šetření, ovšem na větším vzorku respondentů a bez ohledu na typ dávek. Stejně tak se potvrdila i hypotéza 1, že uchazeči o dávku jsou nevývratně přesvědčeni o jejich nároku na dávku. Jen hypotéza 3 zůstala nepotvrzena. Průzkum prokázal, že informovanost a povědomí mezi poživateli i nepoživateli sociálních dávek je dobrá. Důvodem pro tento stav může být rozvoj a zpřístupnění internetu a dalších informačních technologií, zájem populace o sociální sféru a nebo poskytování informací v rámci výuky.
Aplikace informačních technologií pro I. st ZŠ. Návrh, ověření a vyhodnocení výukového programu v Aj.
DUDOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá aplikací informačních technologií na 1. stupeň základních škol. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část nejprve osvětluje některé důležité pojmy např. informační technologie, výukový software, atd. Dále pojednává o kladných i záporných stránkách využití počítače při vyučování, komentuje postavení učitele při počítačové výuce a klasifikuje výukový software. Práce se také zabývá pojmem výukové programy, jejich tříděním a evaluací. Praktická část obsahuje výzkumné šetření a projekt. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda jsou na 1.stupni našich základních škol při výuce anglického jazyka využívány počítačové výukové programy. Toto šetření bylo prováděno na pěti školách v bývalém okrese Tábor. Plánem projektu je navrhnout, ověřit a vyhodnotit výukový program využitelný na 1. stupni ZŠ ve výuce anglického jazyka.
Historie ZUŠ v Třeboni
BENEDOVÁ, Tereza
Město Třeboň žije pestrým hudebním životem, na němž se podstatně podílí Základní umělecká škola. Proto se stala hlavním tématem této práce. Pozornost je též věnována vývoji hudebního dění v Třeboni od doby posledních Rožmberků, během národního obrození i složité doby 1. a 2. světové války, až dodnes. Nejvýznačnějšími událostmi bylo založení zpěváckého spolku Pěslav (později Pěslav {--} Ozvěna), vznik Třeboňské filharmonie, z níž se v poválečných letech stal Třeboňský symfonický orchestr (nyní Třeboňský lázeňský symfonický orchestr) a především založení hudební školy v roce 1949. O hudební škole se na následujících stránkách pojednává nejvíce, neboť její absolventi nacházejí uplatnění nejen ve zmiňovaných hudebních tělesech, ale v mnohých případech i na významných uměleckých postech v celé republice. V dnešní době má škola kromě hudebního oddělení i oddělení taneční a výtvarné a její učitelé a žáci tvoří významnou složku veškerého kulturního života ve městě.
Turistika a sporty v přírodě na 1. stupni ZŠ\\
HOLÍKOVÁ, Edita
Smyslem diplomové práce je snaha proniknout do oblasti turistiky a sportu na 1.stupni ZŠ.Zjistit míru zájmu, schopností a dovedností týkající se tohoto tématu. Diplomová práce nabízí hlavní úkoly, obsahy a cíle turistiky a zejména jednotlivé projekty, vhodné k využití v praxi na základních školách. Výzkumná část obsahuje několik vyhodnocených dotazníků, mapující situaci v oblasti turistiky a sportu. Jako přílohy jsou přidány fotky, mapy a obrázky.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
MACHUTKOVÁ, Jana
Diplomová práce pojednává o problematice sociálně patologických jevů vyskytujících se na základní škole a o jejich prevenci. Teoretická část je zaměřena na obecnou charakteristiku jednotlivých jevů ohrožující mládež, systém prevence na základních školách a s ním spojenou roli učitele v preventivních programech a v závěru se zaměřuje na zadání pro prevenci, které škola dostává od nadřízených orgánů. Důležitou součástí diplomované práce je analýza minimálních preventivních programů několika základních škol a výzkum na těchto školách provedený je zaměřený na žáky pátých tříd. Smysl výzkumu spočívá ve zjištění informovanosti žáků o sociálně patologických jevech a o zkušenostech s nimi.
Povědomí učitelů o problematice dětí v pěstounské péči
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje problematice dětí v náhradní rodině z pohledu učitelů. Výchova dítěte v náhradní rodině (adoptivní či pěstounské) má svá specifika a přináší řadu problémů, které vyplývají například z možné deprivace dítěte v průběhu jeho raného vývoje. Svá specifika má samozřejmě i vzdělávání a školní příprava dítěte. Proto je důležité, aby učitelé měli dostatečné vědomosti v této oblasti. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku náhradní rodinné péče, na problematiku psychické deprivace a subdeprivace, její příčiny, projevy a diagnostiku. Věnuje se také charakteristikám související se vzděláváním dětí psychicky deprivovaných a subdeprivovaných. Bylo provedeno šetření pomocí metody ohniskových skupin s cílem zjistit povědomí učitelů o náhradní rodinné péči, jejich postoje, názory, očekávání, zkušenosti, porozumění problematice psychické deprivace a subdeprivace. Průzkum byl proveden u dvou skupin: zkušených učitelů z praxe a budoucích učitelů (studentů). Další část tvoří kasuistiky dvou pěstounských rodin se zaměřením na fungování spolupráce mezi rodinou a školou. Získané výsledky mohou být východiskem pro další výzkum a zdrojem námětů pro případné doplnění vzdělávacích programů pedagogického studia.
O orální historii a výuce dějepisu
Vaněk, Miroslav ; Mücke, Pavel
Autoři článku se zamýšlí nad přínosy a úskalími využití orální historie při výuce dějepisu na vysokých, středních a základních školách. Vychází přitom z vlastního pedagogického působení a také ze zkušeností získaných v rámci činnosti uvnitř České asociace orální historie.
Učitelé a zdraví 4
Řehulka, Evžen ; Řehulková, Oliva
Publikace Učitelé a zdraví 4 prezentuje 22 příspěvků, které se přímo vztahují k problematice zdraví učitelů a jsou zarámovány studiemi, které buď ukazují obecně stav vědy v bádání o zdraví z jedné strany, anebo ukazují některé důsledky související s našimi hlavními otázkami, které mohou být cenné pro hlubší pochopení základního problému
Škola a zdraví pro 21. století
Řehulka, Evžen
Předkládaná publikace shrnuje příspěvky, které vznikly v rámci řešení výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masyrykovy univerzity ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ. Jde o projekt, jenž je inspirován idejemi, které určují nové paradigma ve školství a zdravotnictví jak u nás, tak ve světě. Tyto nové myšlenky jsou dány především dokumenty Světové zdravotnické organizace (SZO/WHO), které byly přijaty a rozpracovány našimi vládními, společenskými i vědeckými orgány a organizacemi a novými rámcovými vzdělávacími programy, které představují zásadní změny v našem školství. Podrobněji se teoretickými východisky zabýváme na následujících stránkách, kde popisujeme projekt ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ.
Antisociální chování dospívajících a jeho souvislosti s kvalitou školního prostředí*
Sobotková, Veronika ; Blatný, Marek ; Hrdlička, M. ; Jelínek, Martin ; Květon, Petr ; Vobořil, Dalibor ; Urbánek, Tomáš
Studie se zabývá vztahem mezi antisociálním chováním a školním prostředím. Ve výzkumu byla použita data z mezinárodního projektu SAHA (The Social And Health Assessment), který byl v České republice proveden u národního souboru adolescentů z městských oblastí (N = 4.980) ve třech věkových kohortách (12, 14 a 16 let). V předkládaném příspěvku jsme se zaměřili na kohorty 12letých a 14letých (N = 3023). K identifikaci osob s různými formami problémového chování jsme provedli nehierarchickou shlukovou analýzu na položkách škály antisociálního chování. Výsledkem byla identifikace 4 typů osob s různou mírou a charakterem antisociálního chování. Osoby z jednotlivých shluků jsme pomocí jednorozměrnéanalýzy rozptylu porovnali z hlediska jejich vztahu ke škole, školního klimatu, vnímané podpory od učitelů a obecné motivace ke studiu. Podle očekávání percipovali z jednotlivých typů školní prostředí jako nejvíce negativní dospívající s vysokou mírou antisociálního chování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 884 záznamů.   začátekpředchozí861 - 870dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.