Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 128 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dadaistický a konstruktivistický objekt a jeho dědicové
Bouchalová, Barbora ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
BOUCHALOVÁ,B.: Dadaistický a konstruktivistický objekt a jeho dědicové . [diplomová práce ] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 109 s. (Přílohy: 57 reprodukcí uměleckých děl, 20 výtvarných prací žáků). Předkládaná diplomová práce má charakter teoretické studie, jež sleduje v různých úhlech pohledu shody a rozdíly v dadaistických a konstruktivistických objektech a v objektech jejich dědiců. Vztahy mezi nimi sledujeme z hlediska několika kritérií: principů tvorby, vztahu formy a materiálu vzhledem k obsahu. Věnujeme se též otázce zařazení pohybu do objektové tvorby. Poukazujeme na to, že začleněním objektu do výtvarného umění byla narušena tehdejší dosavadní tradice sochařství. Nové pojímání materiálu, prohlášení obyčejného předmětu za umělecké dílo otevřelo řadu otázek o funkci umění, o tom, co vše můžeme za umění chápat. Cílem teoretické studie bylo zjistit shody a rozdíly v těchto objektech, poukázat na vývoj objektové tvorby. Došli jsme k závěru, že i mezi některými dadaistickými a konstruktivistickými objekty nalézáme společné rysy (např. narušování hranic mezi výtvarnými druhy, vztah řádu a náhody, využití pohybu). Didaktická, výtvarně-didaktická a výtvarná část jsou v sepětí s teoretickou částí práce. Uchopují objektovou tvorbu ze dvou hledisek: využití obyčejné věci jakožto...
Přechodné peklo děl Didiera-Georgese Gabilyho
Preslová, Natálie ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Obsahem práce je dílo francouzského autora (nejen) textů pro divadlo, režiséra a hereckého pedagoga Didiera-Georgese Gabilyho (1955 - 1966). První část je celkovou analýzou jeho dramatických textů (na základě vlastní četby a studia her, autorových poznámek k tvorbě a sekundárních dokumentů), s přihlédnutím k procesu vzniku textů. Druhá část se zaobírá Gabilyho inscenačními principy a práci s hercem, neboť obojí přímo souvisí se vznikem textů. Cílem práce je představit Gabilyho tvorbu v kontextu francouzského divadla, postihnout důležité aspekty jeho textů a následně nastínit, jakým způsobem vznikaly a jak vypadaly jejich inscenace.
Pexeso - inspirace pro využití (nejen) ve výtvarné výchově
Skuhrovcová, Helena Jordana ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název: Pexeso - inspirace pro využití (nejen) ve výtvarné výchově Autor: Helena Jordana Skuhrovcová Katedra: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) Vedoucí práce: ak. mal. Mgr. Martin Velíšek, Ph.D. Abstrakt: V bakalářské práci, kterou předkládám, jsem zmapovala současnost i historii karetní hry Pexeso. Pokusila jsem se vyabstrahovat základní principy související s touto karetní hrou a od nich odvodit inspirační potenciál pro využití ve výtvarné výchově. Těžištěm mé práce je především praktické využití pexesa v pedagogické činnosti a různé příklady použití této hry. Klíčová slova: karetní hra, dvojice, rub, líc, souvislosti, hledání, varianty, forma, princip, aplikace
Snížení nákladů na výrobu odlitku litého tlakovým litím pomocí aplikace vysokoteplotního separátoru
Koplík, Jiří ; Kolmačka, Marek (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nové technologie při odlévání odlitků vysokotlakým litím. V práci je věnovaná pozornost zejména ohřevu, chlazení a vlivu separátoru na životnost formy a kvalitu odlitků. V praktické části byly aplikovány teoretické poznatky v praxi. Byla provedena optimalizace výrobního cyklu za použití vysokoteplotního dělícího prostředku a jeho následné vyhodnocení při výrobě tvarově náročného odlitku ve slévárně KOVOLIT Modřice a.s.
Výroba tvárníku formy
Rosa, Jakub ; Chladil, Josef (oponent) ; Osička, Karel (vedoucí práce)
Smyslem diplomové práce je vytvoření náhradního tvárníku vstřikovací formy vhodnou metodou podle původního tvárníku tak, aby konečný výlisek splňoval požadované parametry povrchu. Práce je zaměřena na analýzu původního tvárníku a na experimentální ověření vhodných metod výroby ekvivalentu tvárníku.
Genius loci - místa ve městě
Samková, Kateřina ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Samková, K.: Genius loci - místa ve městě /bakalářská práce/ Praha 2011 - Univerzita Karlova, fakulta výtvarné výchovy, 63s. Práce se věnuje problematice genia loci v souvislosti s prostorem města (konkrétně Prahy). Snaží se vystihnout podstatné rysy pražského ducha. Důraz je kladen na vnímání, užívání a prožívání prostoru města a jeho reflexe individuálního aktéra. Důležitým inspiračním zdojem jsou myšlenky ekologické architektury a odraz tematiky uchopení městského prostoru v umění 2. poloviny 20. století až po současnost, se zvláštním zřetelem na umění akce, instalace a environmentu, spjatými s místy ve veřejném prostoru a jejich konceptuální reflexe ve fotografii. Klíčová slova: místo, koncept, akce, forma, experiment, kreativita, osobní zkušennost, informace, citlivost
Místo a funkce objektu ve veřejném prostoru
Legemzová, Jarmila ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Práce se zabývá městským veřejným prostorem. Různými podobami, možnostmi a historií jeho utváření. Dále významem existence veřejného prostoru a jednotlivých prvků, z nichž se skládá. Jsou to urbanismus a architektura, doprava, zeleň a přírodní prvky, praktické prvky a umění. Výtvarná část je zaměřena na objekt ve veřejném prostoru, který s daným místem co nejvíce souzní. Předmětem didaktické části je vyburcování žáků k empatii k místu, k navázání vztahu k němu.
Pouto - přátelství
Opltová, Zuzana ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Opltová, Z.: Pouto - přátelství [Bakalářská práce] Praha 2011 - Univerzita Karlova Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 48s. (Přílohy: výtvarné dialogy, 7 kusů, rozměry přibližně A3 - A2; fotografie vybraných detailů výt- varných dialogů na formát A3, 14 kusů) Práce je zaměřena na zkoumání tématu přátelství, jako pouta mezi lidmi. V první části práce jsou shromážděny teoretické poznatky o přátelství z oblastí sociologie, psychologie, filozofie, umění a vlastních zkušeností. V praktické části je popsán průběh experimentů se zapojením přátelství do výtvarné tvorby. Cílem mojí výtvarné části bakalářské práce bylo provést jakýsi výtvarný experiment mezi mnou a mými nejbližšími přáteli. Šlo o výtvarný dialog. Komunikace probíhala skrze výtvarné tvoření na papíře. Celý proces jsem v průběhu natáčela a fotografovala, abych to nakonec mohla sestříhat do krát- ké prezentace. Výsledkem experimentu jsou tedy společnou komunikací vytvořená výtvarná díla a video sestříhané z procesů. Z hotového díla vybral každý z tvořitelů detail, který ho nějakým způsobem zaujal. K tomu popsal své pocity a situaci z procesu tvoření, která se k detailu váže. Zajímavou tečkou nakonec je srovnání toho, kdo vybral jaký detail a jak se o něm vyjadřuje. Tyto věci prezentují osobní vztah každého k samotnému procesu tvoření....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 128 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.