Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regionální disparity v uplatnění absolventů vysokých škol na trzích práce v krajích ČR
Michalovská, Zdeňka ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku uplatnění se absolventů vysokých škol na trhu práce. Hlavním cílem je identifikovat a zhodnotit disparity v uplatnění absolventů vysokých škol na trzích práce v krajích České republiky. Pro naplnění hlavního cíle byly zvoleny i cíle dílčí, konkrétně: zmapování vývoje počtu vysokých škol a jejich studentů od roku 1989 do současnosti, aktuální lokalizace vysokých škol v krajích ČR a vývoj počtu vysokoškolských absolventů z časového hlediska i dle typů vysokých škol, studijních programů, oborů a pohlaví. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, vazbě vzdělání na uplatnění se jedince na trhu práce, vzdělávacímu systému v ČR a především vysokému školství. Praktická část se skládá z analýz týkajících se vývoje počtu absolventů z různých hledisek a analýz uplatnění vysokoškolských absolventů, jako je analýza nabídky a poptávky po absolventech vysokých škol a výše jejich příjmů. Provedenými analýzami statistických dat bylo možné identifikovat a zhodnotit řadu regionálních rozdílů v uplatnění absolventů vysokých škol na trzích práce v krajích ČR, které jsou formulovány v závěru diplomové práce.
Kvalita vysokoškolského vzdělávání ve vybraných státech EU
Vobruba, Lukáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se věnuje významu kvality v terciárním vzdělávání. Toto vzdělávání chápe jako systém, do něhož vstupují různé investice za účelem jejich transformace na výstupy s přidanou hodnotou. Stanovením metodiky založené na korelační analýze pak zkoumá závislosti těchto vzdělávacích systémů u vybraných států Evropské unie a interpretuje je s cílem poukázat na kvalitativní důsledky potenciálních rozhodnutí při řízení tohoto systému na úrovni centrální a institucionální. Přístupy k uchopení kvality terciárního vzdělávání vedou k vymezení způsobů jejího měření a volbě strategií, jak kvality dosahovat. Principy chodu vysokoškolských vzdělávacích institucí poskytují obraz o struktuře a charakteristikách těchto institucí, který je vyjádřen i s ohledem na rostoucí vliv Evropské unie. Vlastnosti vysokoškolského vzdělávání jsou analyzovány pomocí zvolených ukazatelů s předpokládaným dopadem pro kvalitu vzdělávání -- indikátorů. Jsou vysvětleny důvody jejich volby, vysloveny hypotézy a provedena jejich korelace. Výstupy analýzy jsou interpretovány a zasazeny do kontextu jejich využitelnosti zainteresovanými stranami.
Zkušenosti ze spolupráce akademické a průmyslové sféry v oblasti výzkumu a vývoje
Machan, Jaroslav
The fast process of globalisation and, as a result, the increasing pressures of worldwide competition require intensification of cooperation between the academic and industrial sectors at both national and multinational levels. The presentation outlines selected topics and identifies areas that should develop such cooperation and make it more effective as the next step. Primarily, these include: Selected factors limiting cooperation on the academic side, Deficiencies in the methods of approaching joint projects, Different ideas of time constants in joint projects, Clearly set key responsibilities of the respective worksites, Possible factors of reinforcing the cooperation. Furthermore, the presentation outlines ŠKODA Auto Development Department experience of cooperation with the academic sector in joint projects, specifically: R&D projects funded from non-public resources (ŠA's direct contracts, contracts of VW Research), R&D projects funded from public resources (EU, Czech Republic), Training & education projects funded from public resources (esf).
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
Marketingová komunikace vysokých škol v České republice
Romanova, Ksenia ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Role vzdělávacích institucí v rozvoji společnosti a ekonomiky země neustálé nabývá na významu. Zvyšuje se počet zájemců o studium na vysokých školách a univerzitách, stoupá počet vysokoškolských ústavů, které se snaží v podmínkách silné konkurence na trhu uspět a získat co největší počet studentů. Správná marketingová komunikace vysokých škol slouží k vytvoření konkurenční výhody na trhu, tím přispívá k posílení finanční situace školy či univerzity bez ohledu na její právní status. Diplomová práce obsahuje analýzu trhu vysokých škol v České republice z marketingového hlediska a výzkum vnímání marketingové komunikace vysokých škol středoškoláky.
Finanční zdroje VŠ od firem a vliv na řízení
Radecki, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
V předložené práci byly zkoumány možnosti vstupu soukromého sektoru, především firem, do financování vysokých škol. V dalším kroku analyzovány vztahy a vlivy nutné k posílení tohoto vztahu, ať už z důvodu připravované reformy vysokého školství nebo snahy o proniknutí firem do řízení VŠ. Poté byly navrženy nutné změny podmínek - reforma vysokého školství, snížení míry uzavřenosti vysokých škol i firem. Dále také nastíněna možná řešení včetně daňových úlev pro firmy, větší zapojení doktorandů.
Development and financing of Universities in V4 countries from 1989 to 2010
Džupin, Michal ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Synek, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje vývoji vysokoškolského vzdělání, který proběhl po společenských změnách v zemích Vyšehradské čtyřky po roce 1989. Hlavním cílem práce je zanalyzovat financování veřejných vysokých škol a poukázat na vliv podpory vzdělání na konkurenceschopnost jednotlivých zemí. První část práce se věnuje základním charakteristikám vzdělání z pohledu ekonomické teorie a věnuje se přínosům, které plynou z podpory vzdělání celé společnosti a jednotlivcům. Hlavní část práce tvoří přehled současné situace fungování přerozdělování finančních prostředků z veřejných zdrojů v České a Slovenské republice. Podrobně rozebírá metodiku rozpisu dotací a příspěvků a způsoby jejich výpočtů. V práci jsou navrženy možné varianty, jak se dá pomoci rozvoji vysokých škol a to v souvislosti s lepší vzájemnou kooperací se soukromým sektorem.
Hodnocení přípravenosti absolventů obchodní akademie na výkon budoucího povolání
Novotná, Eva ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Urbanová, Alena (oponent)
Ve své práci se zabývám připraveností absolventů obchodní akademie na výkon budoucího povolání. Průzkum probíhal na OA a JŠ Třebíč. V současné době valná většina studentů po úspěšně složené maturitní zkoušce pokračuje ve studiu na vysoké či vyšší odborné škole. Mě však zajímalo, zda sami studenti třetího ročníku znají profil absolventa, možnost svého budoucího uplatnění, zda považují nastavený systém výuky odborných předmětů za dostačující či zda by realizovali nějaké změny a jaké. Práce zachycuje také pohled pedagogů odborných předmětů. Jako absolventka této obchodní akademie a zároveň současná učitelka odborných předmětů na téže škole jsem v diplomové práci mohla zachytit pohled na situaci z obou stran. Práce rovněž ve stručnosti popisuje zavedení státních maturit a systém financování středních škol.
Financování vysokých škol v ČR a školné
Sysel, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o financování vysokých škol v České republice. Primárním cílem je zhodnotit současný systém financování a poukázat na jeho nedostatky. První část práce se zabývá samotným významem vysokého školství a nahlíží na něj jako na smíšený veřejný statek. Zmiňuje důvody, pro které je společensky a ekonomicky žádoucí vynaložit na vysoké školství dostatečný objem finančních prostředků a věnuje se přínosům, které z něho plynou celé společnosti, ale i konkrétním jednotlivcům. Zaměřuje se na financování soukromých a zejména veřejných vysokých škol, státní vysoké školy jsou zmíněny pouze okrajově. Dále ukazuje vývoj vysokého školství prostřednictvím vybraných grafů a statistických ukazatelů. V současné době je školství financováno převážně z veřejných zdrojů. V této práci jsou popsány důvody, proč tomu tak je a zmíněny možné varianty, jak přiblížit vysoké školství soukromému sektoru a tím zlepšit jejich vzájemnou spolupráci. Poměrně velká část práce je vyhrazena problematice školného a jeho aktuálním návrhům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.