Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dojížďka studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích za studiem
ŠTÁDLEROVÁ, Jitka
Předmětem této práce je analýza bydliště studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Celá studie je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje seznámení s literaturou k danému tématu, metodické poznámky a socioekonomickou charakteristiku Jihočeského kraje. Praktická část se zabývá dojížďkovými směry za studiem na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Součástí praktické části je zároveň případová studie studijního oboru Geografie pro veřejnou správu, která analyzuje vývoj dojížďkových směrů právě za studiem tohoto oboru. Celkové výsledky potvrzují přirozený spádový region Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
Modrý zavináč VŠMIE - informace pro uchazeče o studium: Právo v podnikání, Právo ve veřejné správě
Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky, a.s.
Informace o studiu na soukromé vysoké škole VŠMIE, a. s., výčet studijních oborů a programů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Podmínky a možnosti studia pro studenty se zdravotním postižením na Jihočeské univerzitě
VLKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá podmínkami a možnostmi terciárního vzdělávání studentů se zdravotním postižením na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V teoretické části práce vymezuji základní pojmy týkající se zdravotního postižení, druhů zdravotního postižení a klasifikaci a etiologii zdravotního postižení. Dále se věnuji terciárnímu vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a poté konkrétně Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V praktické části jsem stanovila cíl specifikovat podmínky a možnosti studia, které Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích poskytuje studentům se specifickými vzdělávacími potřebami. Zvolila jsem kvalitativní typ výzkumu a to techniku polostrukturovaných rozhovorů. Oslovila jsem pět studentů se zdravotním postižením studujících na různých fakultách Jihočeské univerzity a provedla jsem s nimi rozhovory se stejnými otázkami. Vyhodnocení plynoucí z výsledků výzkumu může být doporučením pro praxi. Získané poznatky o specificích terciárního vzdělávání studentů se zdravotním postižením mohou posloužit k případnému zlepšení podmínek, které univerzita poskytuje a také k rozšíření všeobecného mínění a důležitých informací.
Finanční pomoc studentům ve vybraných zemích
Suchomelová, Mirjam ; Kořánová, Marie ; Krinesová, Lenka
Školné a formy finanční podpory studentů ve vybraných zemích (Finsko, Francie, Německo, Nizozemsko, Švédsko, Velká Británie).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Problematika stresu u vysokoškoláků na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
MAJDIČOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku stresu, který zažívají vysokoškolští studenti během svého vzdělávání. Lze předpokládat, že mezi nejdůležitější zdroje stresu patří zkouškové období, které se také stalo hlavním předmětem mého zkoumání. Stres v tomto období je studenty většinou vnímán jako intenzivně přítomný prvek, který klade zejména na jejich mechanizmy zvládání vysoké nároky. A proto je vhodné, aby studenti znali různé techniky předcházení a zvládání stresu, a zároveň při zachování zdraví úspěšně zvládli studium na vysoké škole. Cílem této práce bylo zjistit a vyhodnotit, jaké stresové faktory se objevují u studentů této fakulty ve zkouškovém období a jakým způsobem se studenti s prožívaným stresem vyrovnávají. Hypotézy byly ověřovány v rámci kvantitativního výzkumu. Potřebné informace jsem získala metodou dotazování. Použitou technikou byl dotazník (vlastní), který vyplňovali studenti denního i kombinovaného studia v průběhu měsíce května a června roku 2009. Z výsledků vyplývá, že hlavními příčinami stresu u studentů ve zkouškovém období jsou vnitřní faktory. Stresové prožívání často souvisí se zkouškovou situací, postojem studenta ke studiu nebo studijními návyky studentů. Další výsledky ukázaly, že hlavními činiteli uplatňujícími se v rámci zvládání stresu u studentů ve zkouškovém období jsou situační aspekty. Tyto aspekty v sobě ukrývají momentální okolnosti týkající se studia jako je například zaměstnání při studiu, způsob plánování zkoušek či uspořádání denního režimu studenta během zkouškového období. Na základě vyhodnocení získaných dat můžeme usuzovat, že se studenti této fakulty relativně dobře adaptují na požadavky, které jsou na ně kladené. Předkládané informace tak mohou sloužit jako informační materiál o stresových situacích v běžném životě vysokoškoláků. Do budoucna bych navrhovala zvýšit povědomí o vysokoškolské poradně, která by pomohla studentům vyřešit jejich problémy.
Evoluce antisociálního trestání
Schejbal, Martin ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Tato práce testuje hypotézy evoluční výhodnosti fenoménu antisociálního trestání ze studií ekonomických experimentů. Zdrojem analyzovaných dat je vlastní ABM simulace prostředí, do kterého ekonomické experimenty, konkrétně public good game, antisociální trestání umisťuji. Testované hypotézy a ABM simulace jsou evolučně zaměřeny, což je reprezentováno přirozeným výběrem generačně se vyvíjejících a mezi sebou interagujících agentů, potažmo jejich skupin. Práci rozdělují dva samostatné okruhy hypotéz. Klíčová hypotéza první části je, zda existuje evoluční výhoda z odvetného trestání, druhá část je vystavěna pro test hypotézy evoluční výhody plynoucí ze skupinové selekce pro tyto agenty. Závěry analýz umožňují přijetí těchto hlavních hypotéz, a lze shrnout, že na antisociální trestání může být nahlíženo jako na evolučně danou výhodu přímo zvýhodňující jak nositele samotné, tak celá společenství.
Arizace v Protektorátu Čechy a Morava na příkladě Kolínska
Dudáš, Filip ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Kozmanová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem "arizace" v době Protektorátu Čechy a Morava s důrazem na region Kolínska. Práce je rozdělena na dvě části, v první teoretické části se zabývám mechanismem "arizace", kde popisuji, kým byla vykonávána, kdo z ní profitoval a jakou roli v tomto procesu sehrály banky. V druhé analytické části se zaměřuji na oblast Kolínska, kde charakterizuji nacistický správní aparát a s využitím archivních pramenů (Státní okresní archív v Plzni, Archív bezpečnostních složek Praha, Národní archív v Praze) zkoumám činnost kolínského vrchního zemského rady Eckoldta a jeho působení na místní "arizaci". Poté jsem vytvořil případovou studii na konkrétní subjekt postihnutý "arizací" (Velimskou továrnu na sladkosti). Kromě nevydaných pramenů práce vychází z nejnovější literatury převážně české provenience.
Konkurenceschopnost studijního oboru Informatika
Nováček, Jiří ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Práce se zabývá konkurenceschopností informatických studijních oborů. V první části přibližuje situaci na trhu a podmínky pro absolventy těchto oborů. Sleduje nejnovější vývoj trhu, a jak by tento vývoj mohl ovlivnit studium. Dále se práce zaměřuje na informatiku na vysokých školách v České republice. Cílem je charakteristika studijních oborů a srovnávací analýza podle struktury vyučovaných znalostí. Jednotlivé obory jsou srovnávány s výukou na Vysoké škole ekonomické v Praze a z analýzy vzejdou silné a slabé stránky výuky na této škole. Výsledky analýzy jsou následně konfrontovány se studiem informatiky na předních evropských univerzitách. Na základě všech srovnání a vzhledem k zjištěným rozdílům jsou navrženy změny ke zlepšení konkurenceschopnosti studia informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.