Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automobilové černé skříňky – problematika získávání a vyhodnocení dat pro znaleckou činnost
Lenková, Alžběta ; Schmidt, Drahomír
Na českém i světovém trhu roste množství záznamových zařízení, které se dají nazvat černými skříňkami pro nezávislou instalaci do osobních či nákladních automobilů. Kromě základní dynamiky sledují polohu automobilu pomocí systému GPS, případně poskytují uživateli obrazový záznam. Využití takovýchto zařízení, či lépe řečeno jejich výstupů, pro analýzu nehodového děje se přímo nabízí. Článek má za cíl představit obecnou problematiku vyhodnocování takto získaných dat, možné zdroje nepřesností a chyb zavlečených do měření. Cílem článku není hodnocení konkrétních jednotlivých zařízení, ale spíše dát podnět k odborné diskuzi nad požadavky kladenými na tyto nezávisle pracující systémy. Zároveň je provedeno srovnání s jednotkami EDR.
Problematika podélní bezpečné vzdálenosti mezi vozidly
Zemánek, Lukáš ; Prnka, Jiří
Tento odborný článek pojednává o problematice dodržování podélné bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Obsahuje analýzu nehodovosti na pozemních komunikacích v České republice, související s nehodami způsobenými nedodržením bezpečné vzdálenosti. Dále se zabývá legislativními požadavky na dodržování bezpečné vzdálenosti a na závěr je provedena analýza dodržování podélné bezpečné vzdálenosti mezi vozidly (osobní, dodávková a nákladní) na dálnici D1 za různých podmínek.
Analýza chladnutí motoru
Schmidt, Drahomír ; Rozlivka, Tomáš ; Frydrýn, Michal
Tento článek se zabývá informacemi o dopravních nehodách. Zvláště se zaměřuje na fingované dopravní nehody a pojistné podvody a představuje metodu měření chladnutí motoru jako způsob k odhalování této trestné činnosti.
Porovnání halogenových a xenonových světlometů z hlediska viditelnosti chodců
Bradáč, Albert ; Semela, Marek ; Škoda, Jan ; Sumec, Stanislav ; Kledus, Robert ; Bilík, Martin
This case study presents a comparison of visibility and recognisability (discernibility) of objects – pedestrians – on the road in rural areas at night on encounter with low beam headlights fitted with halogen lights and xenon (high-intensity discharge) lights in one and the same vehicle model. The study was inspired by the results of dynamic measuring of the reactions of vehicle drivers to the presence of pedestrians on the right side of the roadway, where the results indicated subsequent reactions of drivers driving a vehicle fitted with xenon discharge lights. The study is therefore concluded with a static comparison that confirms the factual findings.
Komplexní systém pro analýzu silniční nehody - - střet dvou automobilů na křižovatce
Semela, Marek ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Prochazka, Eduard (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou soudně znalecké technické analýzy silničních nehod, konkrétně vytvořením komplexní metodiky pro analýzu dopravních nehod na křižovatkách. V práci jsou definovány pojmy komplexní systém a komplexní analýza nehody, jsou definovány technicky přijatelné hodnoty důležitých vstupních hodnot, jsou rozděleny nehody na křižovatkách a k jednotlivým typům jsou navrženy metodické postupy řešení. Práce upozorňuje na problematické znalecké postupy, navrhuje skladbu znaleckého posudku v případě nehody na křižovatce a obsahuje metodiku postupu měření obvyklého pohybu na křižovatce a doporučení pro znalecké postupy.
Využití záměrných poškození vozidel v soudním inženýrství
Kapasný, Martin ; Šimko, Ľubomír (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá tvorbou databázy zámerných poškodení vozidiel vybranými nástrojmi a ich dokumentáciou. Použité boli nástroje, ktoré sú bežne dostupné v domácnosti alebo dielni. V prvej časti je popísané ako funguje poisťovníctvo a likvidácia poistných udalostí. Ďalšia časť sa zaoberá poistnými podvodmi a tretia časť rozdelením vzniknutých poškodení do kategórii. Nasledujúca kapitola popisuje poškodenia vzniknuté v reálnych nehodách a závery či ide o poistné podvody alebo nie a na ňu nadväzuje praktická časť diplomovej práce, a to tvorba zámerných poškodení a ich spracovanie do databázy. V závere je popísané ako je táto databáza použiteľná v súdnom inžinierstve.
Vyhodnocení efektivity zásahů složek Integrovaného záchranného systému Jihomoravského kraje u dopravních nehod
Fiala, Jiří ; Svoboda, Petr (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vyhodnotit efektivnost nasazení sil a prostředků všech základních složek integrovaného záchranného systému při řešení dopravní nehody. V práci se nachází vyhodnocení, zda může změna systému zefektivnit činnosti vedoucí k záchraně lidských životů, zdraví, majetku a ochraně životního prostředí či minimalizovat nežádoucí dopad vzniklý právě dopravní nehodou. V neposlední řadě je cílem vyhodnotit schopnosti záznamových zařízení využívaných u hasičského záchranného sboru, jako prostředků pro objasnění příčin dopravní nehody a jejich využití v soudním inženýrství.
Vybrané způsoby zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru
Černoch, Adam ; Valentová, Veronika (oponent) ; Frič, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je najít vhodná opatření, která povedou ke zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru a tím ke snížení nehodovosti v dané lokalitě. V teoretické části jsou popsány dopravní průzkumy, které souvisí s danou problematikou. Dále jsou v práci zmíněny detektory sloužící k automatizovanému provádění dopravních průzkumů. Teoretická část také popisuje metody, kterými lze vybranou lokalitu analyzovat a poté navrhnout ideální úpravu. Ke konci dává přehled jednotlivých opatření. V praktické části jsou pak jednotlivé metodiky použity pro analýzu vybraných křižovatek. V první řadě byla provedena analýza vysledovaných konfliktních situací včetně zhotovení konfliktního digramu, na základě kterého bylo navrhnuto opatření. Poté byla provedena analýza dopravních nehod. Opět byl výsledkem návrh možných opatření. Hlavním cílem pak bylo porovnání a zhodnoceni obou metodik a návrh postupu opatření pro zlepšení orientace řidiče ve vybrané lokalitě.
Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Českobudějovicko
Perničková, Barbora ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu kritických míst na pozemních komunikacích v Českobudějovickém regionu. Cílem práce je navrhnout organizační a stavebně technická řešení, která mají vliv na bezpečnost provozu ve vybraných úsecích na pozemních komunikacích.
Analýza vlivu pevných překážek v blízkosti pozemní komunikace na průběh dopravní nehody
Hejsková, Veronika ; Semela, Marek (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem Analýza vlivu pevných překážek v blízkosti pozemní komunikace na průběh dopravní nehody se zabývá rozdělením pevných překážek v blízkosti pozemních komunikací, stručnou teorií silničních nehod, možnými následky a udává statistiky dopravních nehod s pevnou překážkou. Cílem je provést analýzy reálných dopravních nehod s pevnou překážkou se závažnými následky na zdraví, životě a majetku a za pomoci simulačního počítačového programu totožné nehody opět analyzovat, ale už za podmínky, pokud by byla pevná překážka odstraněna. Nakonec jsou porovnány následky nehod, vyhodnoceny analýzy a posouzena navrhovaná opatření pro eliminaci následků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.