Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané způsoby zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru
Černoch, Adam ; Valentová, Veronika (oponent) ; Frič, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je najít vhodná opatření, která povedou ke zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru a tím ke snížení nehodovosti v dané lokalitě. V teoretické části jsou popsány dopravní průzkumy, které souvisí s danou problematikou. Dále jsou v práci zmíněny detektory sloužící k automatizovanému provádění dopravních průzkumů. Teoretická část také popisuje metody, kterými lze vybranou lokalitu analyzovat a poté navrhnout ideální úpravu. Ke konci dává přehled jednotlivých opatření. V praktické části jsou pak jednotlivé metodiky použity pro analýzu vybraných křižovatek. V první řadě byla provedena analýza vysledovaných konfliktních situací včetně zhotovení konfliktního digramu, na základě kterého bylo navrhnuto opatření. Poté byla provedena analýza dopravních nehod. Opět byl výsledkem návrh možných opatření. Hlavním cílem pak bylo porovnání a zhodnoceni obou metodik a návrh postupu opatření pro zlepšení orientace řidiče ve vybrané lokalitě.
Diagnostika vozovky a návrh opravy
Černoch, Adam ; Pohanka, Martin (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
V textu je uveden záznam o provedení vizuální prohlídky vybraného úseku v městě Luhačovice. Do formuláře byly zakresleny poruchy vozovky, určeny jejich plochy a délky. Dále je popsáno zhodnocení a příčina vzniku porušení. Poté je uveden návrh a provedení opravy vozovky. V teoretické části je zapsána klasifikace poruch podle TP 82 „Katalog poruch netuhých vozovek“. Z katalogu jsem vybral a zmínil důležité poruchy, které se projevovaly v diagnostikovaném úseku. Nakonec popisuje zásady plánování a navrhování údržby nebo oprav.
Smluvní podmínky FIDIC v projektovém řízení staveb
Kočíbová, Markéta ; Černoch, Adam (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na smluvní podmínky FIDIC v projektovém řízení. Konkrétně na zpracování časových rezerv v harmonogramu projektu. Cílem diplomové práce je odpovědět na otázky spojené s časovými rezervami. Kdo je jejich vlastníkem ve výstavbovém projektu. Kdo a za jakých podmínek může časové rezervy v případě zpoždění projektu čerpat. Výstupem diplomové práce je shrnutí těchto poznatků a doporučení pro další projekty.
Vyhodnocování dopravního hluku a jeho modelování
Černoch, Adam ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je seznámení s problematikou dopravního hluku, se zaměřením na hluk ze silniční dopravy. Je zde popsáno, co je to hluk, jak vzniká, jeho zdroje a jaké existují metody jeho měření. Dále jsou uvedena různá protihluková opatření, jako například protihlukové stěny nebo nízkohlučné kryty. Hlavní pozornost je věnovaná hluku vznikajícího na styku pneumatika/vozovka, který je těmito kryty redukován. V praktické části jsou popsána realizovaná měření na jednotlivých úsecích v různých lokalitách naší republiky. Měření probíhalo mírně modifikovanou metodou CPX s referenční pneumatikou přímo na vozidle. Hlavní cílem bylo vyhodnocení hodnot měření, porovnat jednotlivé nízkohlučné povrchy mezi sebou a s povrchy běžně používanými. Dále pak vyčíslení míry snížení emisí hluku pro daný úsek a také ověření vstupních dat pro účel modelování hluku. Závěrem byly zjištěné výsledky shrnuty a na jejich základě byly potvrzeny velmi dobré protihlukové vlastnosti s doporučením pokračovat s měření i v budoucnu.
Smluvní podmínky FIDIC v projektovém řízení staveb
Kočíbová, Markéta ; Černoch, Adam (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na smluvní podmínky FIDIC v projektovém řízení. Konkrétně na zpracování časových rezerv v harmonogramu projektu. Cílem diplomové práce je odpovědět na otázky spojené s časovými rezervami. Kdo je jejich vlastníkem ve výstavbovém projektu. Kdo a za jakých podmínek může časové rezervy v případě zpoždění projektu čerpat. Výstupem diplomové práce je shrnutí těchto poznatků a doporučení pro další projekty.
Diagnostika vozovky a návrh opravy
Černoch, Adam ; Pohanka, Martin (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
V textu je uveden záznam o provedení vizuální prohlídky vybraného úseku v městě Luhačovice. Do formuláře byly zakresleny poruchy vozovky, určeny jejich plochy a délky. Dále je popsáno zhodnocení a příčina vzniku porušení. Poté je uveden návrh a provedení opravy vozovky. V teoretické části je zapsána klasifikace poruch podle TP 82 „Katalog poruch netuhých vozovek“. Z katalogu jsem vybral a zmínil důležité poruchy, které se projevovaly v diagnostikovaném úseku. Nakonec popisuje zásady plánování a navrhování údržby nebo oprav.
Vybrané způsoby zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru
Černoch, Adam ; Valentová, Veronika (oponent) ; Frič, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je najít vhodná opatření, která povedou ke zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru a tím ke snížení nehodovosti v dané lokalitě. V teoretické části jsou popsány dopravní průzkumy, které souvisí s danou problematikou. Dále jsou v práci zmíněny detektory sloužící k automatizovanému provádění dopravních průzkumů. Teoretická část také popisuje metody, kterými lze vybranou lokalitu analyzovat a poté navrhnout ideální úpravu. Ke konci dává přehled jednotlivých opatření. V praktické části jsou pak jednotlivé metodiky použity pro analýzu vybraných křižovatek. V první řadě byla provedena analýza vysledovaných konfliktních situací včetně zhotovení konfliktního digramu, na základě kterého bylo navrhnuto opatření. Poté byla provedena analýza dopravních nehod. Opět byl výsledkem návrh možných opatření. Hlavním cílem pak bylo porovnání a zhodnoceni obou metodik a návrh postupu opatření pro zlepšení orientace řidiče ve vybrané lokalitě.
Vyhodnocování dopravního hluku a jeho modelování
Černoch, Adam ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je seznámení s problematikou dopravního hluku, se zaměřením na hluk ze silniční dopravy. Je zde popsáno, co je to hluk, jak vzniká, jeho zdroje a jaké existují metody jeho měření. Dále jsou uvedena různá protihluková opatření, jako například protihlukové stěny nebo nízkohlučné kryty. Hlavní pozornost je věnovaná hluku vznikajícího na styku pneumatika/vozovka, který je těmito kryty redukován. V praktické části jsou popsána realizovaná měření na jednotlivých úsecích v různých lokalitách naší republiky. Měření probíhalo mírně modifikovanou metodou CPX s referenční pneumatikou přímo na vozidle. Hlavní cílem bylo vyhodnocení hodnot měření, porovnat jednotlivé nízkohlučné povrchy mezi sebou a s povrchy běžně používanými. Dále pak vyčíslení míry snížení emisí hluku pro daný úsek a také ověření vstupních dat pro účel modelování hluku. Závěrem byly zjištěné výsledky shrnuty a na jejich základě byly potvrzeny velmi dobré protihlukové vlastnosti s doporučením pokračovat s měření i v budoucnu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.