Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Verifikace vlivu instruktora na zatížení v průběhu lekce jumpingu
Novotná, Klára ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Verifikace vlivu instruktora na zatížení v průběhu cvičební lekce Jumping Cíle: Cílem práce je sledování dynamiky srdeční frekvence v průběhu 62 minutové cvičební lekce Jumping a sledování vlivu instruktora na zatížení kardiovaskulárního systému, prostřednictvím monitorování srdeční frekvence. Metody: Během cvičební lekce Jumping se sleduje zatížení kardiovaskulárního systému u 38 dobrovolných jedinců ve věku 18 až 30 let, prostřednictvím monitorování dynamiky srdeční frekvence. K měření srdeční frekvence jsme použili přístrojů Polar typu RS800CX. Probandi byli rozděleni do čtyř skupin podle pohlaví a věku, a to dvě skupiny mužů a žen vždy ve věkových kategoriích do 20 let a 21 až 30. Každý proband absolvoval celkem čtyři cvičební lekce o délce trvání 62 minut, vedené čtyřmi různými instruktory. Výsledky: Z analýzy výsledků vyplývá, že průměrné hodnoty srdeční frekvence během 62 minutové lekce Jumping významně nelišily. Z naměřených hodnot vyplynulo, že Jumping svým obsahem neodpovídá aerobní aktivitě. Klíčová slova: Jumping, trampolína, srdeční frekvence, kardiovaskulární systém, sporttester
Prvky základní gymnastiky v mateřské škole ve vztahu ke vzdělávání učitelek.
Rathausová, Kateřina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývala prvky základní gymnastiky v mateřských školách ve vztahu ke vzdělávání učitelek. Cílem práce bylo zjistit, zda vzdělání učitelek mateřských škol v oblasti tělesné výchovy, získané na středních pedagogických školách a pedagogických fakultách, je dostačující pro kvalitní vedení pohybových aktivit a konkrétně pak gymnastických činností v mateřských školách. V práci byly použity dvě výzkumné metody: analýza vzdělávacích programů pedagogických škol z internetových zdrojů a dotazník učitelkám mateřských škol. Výzkum byl tematicky rozdělen do tří okruhů. V prvním byla analyzována část vzdělávacích programů středních pedagogických škol a pedagogických fakult, věnující se tělesné výchově, kdy byl zjištěn současný stav vzdělávání v této oblasti. V druhém byl prostřednictvím dotazníkové metody zjišťován pohled absolventů na jejich vzdělávání v oblasti tělesné výchovy. Důraz byl kladen na jejich konkrétní zkušenosti a osobní názor. Třetí oblast se též prostřednictvím dotazníku zabývala uplatňováním získaných vědomostí a dovedností učitelek v praxi. Analyzováním dat třetího okruhu byla zjištěna úroveň tělovýchovného působení v oblasti gymnastiky na děti v mateřských školách.
Měření pohybové tvořivosti u žáků ve věku deset až dvanáct let
Nosková, Věra ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název práce: Měření pohybové tvořivosti u žáků ve věku deset až dvanáct let Cíl práce: Cílem práce je ověřit vliv mimoškolní pohybové aktivity na pohybovou tvořivost žáků ve věku 10 - 12 let. Prostřednictvím anketního dotazníku bude získána informace, kolik respondentů se věnuje pohybovým aktivitám a o jaké druhy aktivit se jedná. Pro potřeby práce budou osloveny základní školy v Praze a Mladé Boleslavi, šetření proběhne se žáky a žákyněmi 4. - 6. tříd. Učitelé tělesné výchovy se žáky vyplní s vybranou skupinou anonymní osobní dotazníky a poté bude proveden a vyhodnocen standardizovaný test docility Iowa- Brace test a nestandardizovaný test pohybové kreativity. Metoda: Výsledky budou získány pomocí metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Bude použit nestandardizovaný dotazník, standardizovaný Iowa Brace test a nestandardizovaný test pohybové kreativity. Zpracování proběhne počítačovým programem Microsoft Excel. Výsledky: Zjištěné výsledky ukázaly, že ve zkoumaném vzorku souboru měli nejlepší hodnocení respondenti, kteří se věnovali gymnastickým sportům. V pořadí oblíbených pohybových aktivit zaujímají přední místa taneční aktivity a sportovní hry, naopak, malý zájem je o tradiční gymnastické sporty. Z posouzení výsledků šetření vyplývá doporučení zařazovat ve školní tělesné výchově ve větší...
Analýza zájmu studentů středních škol o tělesnou výchovu
Kupková, Monika ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Analýza zájmu studentů středních škol o TV Cíl: Cílem práce je zjistit míru zájmu studentů středních škol o tělesnou výchovu, speciálně o zařazení gymnastiky do jejího programu. Použité metody: V bakalářské práci použiji metodu dotazování a standardní metody pro statistické vyhodnocení dotazníků. Výsledky: Výstupem práce jsou tabulky a grafy, které odrážejí četnost stejných odpovědí k jednotlivým dotazům v dotazníku, a sumarizace výsledků vzhledem k tématu práce. Klíčová slova: Dotazník, gymnastika, tělesná výchova, sport, studenti
Helena Vojáčková
Nečasová, Natálie ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; BRODSKÁ, Božena (oponent)
Bakalářská práce chronologicky mapuje život a pedagogickou kariéru Heleny Vojáčkové (1882-1967) v kontextu dobového tanečního dění. Hlavním zdrojem pro tento text byla její osobní pozůstalost v archivu Národního muzea v Praze. Helena Vojáčková pedagožka a kritička, stála u zrodu nové taneční kultury, která se formovala na počátku 20. století. Po univerzitních studiích se zaměřila na pohyb ze zdravotního hlediska. Absolvovala kurz zdravotní gymnastiky u Bess Mensendieckové, dále studovala moderní tanec u Druryho Channella a u své bývalé žákyně Jarmily Kröschlové. Podle systému Bess Mensendieckové vyučovala v Praze. Spolupracovala s tanečníky, rehabilitačními pracovníky i lékaři. Napsala několik odborných studií a knihu Pohybem ke zdraví a kráse ženy (1959, 1961). Z uměleckého hlediska jí šlo o správné pochopení a provedení pohybu a o jeho procítění ve výrazu. Po její smrti se výuka této metody dále nerozvíjela, ale někteří její žáci čerpali z tohoto pohybového systému ve své další choreografické a pedagogické práci. Nejvýznamnější z nich byla Jarmila Kröschlová.
Analýza kauzality mezi vývojem nářadí a vývojem sestav ve sportovní gymnastice žen
TŮMOVÁ, Marie
Bakalářská práce poskytuje přehled historického vývoje sportovní gymnastiky ve světě a u nás. Je zaměřena na historii ženské sportovní gymnastiky. Důraz je kladen na vývoj konstrukce kladiny, jako hlavního gymnastického nářadí ve sportovní gymnastice žen. Práce na základě pramenného poznání podává celkový obraz o charakteristikách tohoto nářadí a popisuje postupné změny pohybového obsahu cvičení na kladině. Dále, dle aktuálních pravidel sportovní gymnastiky žen, vymezuje současné předpisy pro cvičení na tomto nářadí.
Zjištění podílu a přiměřenosti sportovní gymnastiky ve výuce tělesné výchovy na prvním stupni ZŠ vzhledem k současné úrovni pohybových schopností a dovedností dětí
POKORNÁ, Renáta
Tato diplomová práce zjišťuje podíl a přiměřenost gymnastiky v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Pro výzkum byly vybrány 2. a 4. ročníky 1. stupně pěti škol. Učitelé těchto ročníků byli podrobeni dotazníkové metodě. Tyto dotazníky byly sestaveny na základě Školních vzdělávacích programů jednotlivých škol. Cílem bylo zjistit, do jaké míry je začleňováno gymnastické cvičení do hodin tělesné výchovy. Vyhodnocení proběhlo porovnáním jednotlivých odpovědí učitelů těchto dvou ročníků a dvě nejdůležitější položky byly zpracovány také graficky. Jsou to celkové roční dotace hodin tělesné výchovy a gymnastiky a také nejpoužívanější nářadí na těchto školách.
Vytvoření a ověření programu pro kroužek sportovní gymnastiky dívek na prvním stupni základní školy
VÍTKOVÁ, Pavla
Cílem mé diplomové práce je vytvoření programu vhodného pro práci krouţků sportovní gymnastiky na 1. stupni základní školy a jeho ověření v praxi. Hlavním úkolem je sestavit a ověřit vhodný program v oddílu sportovní gymnastiky (přípravka), nebo v krouţku SG při ZŠ. Výzkum probíhal na ZŠ a MŠ Sezimovo Ústí v krouţku SG pro 1. stupeň od září do prosince roku 2011. Součástí práce je zjištění úrovně pohybových dovedností pomocí vstupních testů a případné zdokonalení díky aplikovanému programu, tedy zjištění výstupní úrovně dovedností. Pro získání výsledků pohybových dovedností byla pouţita testovací baterie. Výsledky byly zpracovány do přehledných tabulek a grafů. Diplomová práce obsahuje nově vytvořený program pro krouţek sportovní gymnastiky. Učitelům a trenérům gymnastiky by měla zpřístupnit problematiku programů pro krouţky sportovní gymnastiky a pomoci při vytváření vlastních programů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.